Pohdiskelen taas huutonetistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;30289742:
Ei siinä mun mielestä ole mitään hauskaa että jotakuta pelottaa tavata uusia ihmisiä. Se on surullista, ei hauskaa.

Niinpä. Aika surullista, mutta luulen myös kaikenlaiset tietokonet, facebookit tekee sen. Kun ennen harva ihminen oli sellainen, nykyään monet ja monet. Itse kans en olisi voinnut elää niin, tekisin muutosta.

En minä ainakaan ostaisi jotain arvokasta tavaraa sitä näkemättä ja saamatta tavaraa samalla kun maksan sen. Jos myyjälle ei sovi että noudan tavaran ja maksan samalla, niin pitäköön tunkkinsa.

Itse olen myynyt tavaraa pääosin noutoperiaatteella. Ja ihan kotoa noudolla. Enkä ole pitänyt aurinkolaseja silmillä ja kommandopipoa päässä. Lähettelemään tavarota en mielellään ala pakkaamisen ja postittamisen vaivan ja kulujen takia.

Nyynä noi sun kommentit "enkä mä nyt niiiin ruma ole että mua tarttee pelätä herrajumala sentään!" ei nyt ihan välitä sellasta "ymmärrän kyllä mitä sos.fobia voi olla ja se ei ole hauskaa" -ajattelua.

Ja kuten sanoin, niin tuttuun paikkaan voi edelleen olla helpompi mennä (vaikkei siellä tuttuja myyjiä olisikaan).

Jotkut käyvät läpi mitä erilaisempia terapioita ja kokeilevat mitä erilaisempia lääkkeitä sosiaaliseen fobiaan, mutta aina se vaan ei auta. Sitten on vaan opittava elämään pelkojen kanssa ja keksimään erilaisia toimintatapoja miten asioista selviää. Olen sitä mieltä että nykyään on sos.fobiasta kärsivänkin helpompi toimia tietyissä jutuissa, just siks että tekniikka kehittyy (paljon asioita voi nykyään hoitaa netissä, postia voi lähettää SmartPostilla, sähköisesti voi kommunikoida toisten kanssa jne jne jne.). Ei se mun mielestä ole huono asia. Aivan varmasti Milanna on aina ollut sos.fobiasta kärsiviä. Nykymaailma ehkä odottaa enemmän ihmisiltä ja jos ei ole kykeneväinen toimimaan siten kuin kaikki muutkin, siihen ehkä kiinnitetään enemmän huomiota nykymaailmassa kuin ennen.

Ja ei muutenkaan tarvitse olla mitään PELKOA taustalla, jos ei tahdo turhaan tavata niitä ihmisiä keiden kanssa kauppaa tekee. Ehkä te olette vaan niin kapeakatseisia ettette pysty toisia ymmärtämään.

En mä hakua mielelläni vieraita ihmisiä kotiini, kun on omat ja perheen aikataulut sortattavana. Eli sitoo liikaa mun aikaa olla tavoitettavissa ostajalle sopivalla hetkellä.

Samaa mieltä. Useamman kerran käynyt niin että aikataulut ei ole pitäneet ja mua ihan todella raivostuttaa se että joku olettaa toisen odottavan kotona sitä että hän käy hakemassa jonkun tavaran. Perhe meillä harrastaa paljon ja ollaan paljon liikkeellä myös iltaisin, eli mule on ylimääräistä vaivaa siitä että sovin sen haun johonkin kohtaan ja lupaan olla paikalla jos toinen ei tule minuutilleen kun on sovittu olen ärsyyntynyt.

Toisen aika on arvokasta eikä voi olettaa että sitä voi tuhlata.

[QUOTE="vieraana";30289786]Samaa mieltä. Useamman kerran käynyt niin että aikataulut ei ole pitäneet ja mua ihan todella raivostuttaa se että joku olettaa toisen odottavan kotona sitä että hän käy hakemassa jonkun tavaran. Perhe meillä harrastaa paljon ja ollaan paljon liikkeellä myös iltaisin, eli mule on ylimääräistä vaivaa siitä että sovin sen haun johonkin kohtaan ja lupaan olla paikalla jos toinen ei tule minuutilleen kun on sovittu olen ärsyyntynyt.

Toisen aika on arvokasta eikä voi olettaa että sitä voi tuhlata.[/QUOTE]

ahaha siis oikeasti jos sun aika niin arvokasta ja on paljon harrastuksia kannattaa suoraan roskikseen kaikki kantaa :D. Hitto mitä luin äsken taas.

Juu ja ymmärrän hyvinkin että toisella voi olla juuri sos. pelkoja. Mutta ei kaikilla ei todellakaan. Jotkut just eivät halua kun ajattelevat että on minulla oma elämä niin kuin viimeisestä vastauksesta tuli selvää. Mä oikeasti en tajua miksi pitäisi jotain myydä jos ei voi palvella toista kun ihmistä joka sulle maksaa vanhoista romuista. Olkaa oikeasti myymättä, jos ärsyttää tai pelottaa liika, kun ei se ole kenelle hyvää.

Juu ja ymmärrän hyvinkin että toisella voi olla juuri sos. pelkoja. Mutta ei kaikilla ei todellakaan. Jotkut just eivät halua kun ajattelevat että on minulla oma elämä niin kuin viimeisestä vastauksesta tuli selvää. Mä oikeasti en tajua miksi pitäisi jotain myydä jos ei voi palvella toista kun ihmistä joka sulle maksaa vanhoista romuista. Olkaa oikeasti myymättä, jos ärsyttää tai pelottaa liika, kun ei se ole kenelle hyvää.

Mistäs sitä etukäteen huutonetin ilmoitusta laittaessaan tajuaa, että toinen osapuoli ei haluakaan tehdä niin kuin itse ehdottaa? Tämän vuoksiko pitää jättää ilmoitus kokonaan laittamatta?

Kai sä tajuut, että jotkut myy siellä huutiksessa jatkuvasti useita tavaroita? Oikeesti kun eihän ne muuta ehtis tekee kun treffaamaan niitä ostajia, jos jokaista pitäis palvella naamatusten. Helpompi varmaan vaan kiikuttaa useempi paketti kerralla postiin.

ahaha siis oikeasti jos sun aika niin arvokasta ja on paljon harrastuksia kannattaa suoraan roskikseen kaikki kantaa :D. Hitto mitä luin äsken taas.

Niin tai vaihtoehtoisesti myydä niille kenelle se postittaminen on sopiva tapa. Mulla on huuto.netissä hyvät palautteet ja kaupat on pääasiassa toimineet hyvin.

Ainut mikä ärsyttää on se että kerran talvipakkasella sovin treffit kaupungille ulos, ja toinen osapuoli ei saapunut paikalle. Yritin soittaa ja saada kiinni ja ei kuulu mitään. Eli en halua enää yksiäkään ohareita niin että odottaisin kotona tai jossain muualla sovittua tapaamista. Mun aika on sellaiseen tosiaan liian arvokasta.

Ja kyllä, vien vaikka mieluumnin tuohon lähelle UFFin laatikkoon kamat kuin että lähden niitä johonkin viemään treffeille. Koska ollaan useana iltana harrastusmenoissa, ei meiltä noutaminenkaan ole ihan yksinkertaista.

[QUOTE="...";30289848]Kai sä tajuut, että jotkut myy siellä huutiksessa jatkuvasti useita tavaroita? Oikeesti kun eihän ne muuta ehtis tekee kun treffaamaan niitä ostajia, jos jokaista pitäis palvella naamatusten. Helpompi varmaan vaan kiikuttaa useempi paketti kerralla postiin.[/QUOTE]

Jos tekevät ison kaupan sitten olisi hyvää treffata, jos pieniä, niin kai kannattaa olla sitten hyviä kuvia ja jos asiakas pyytä lisää kuvia niin lähettää. Eikä myydä ilman kuvia tavaroita ja vaatia vielä puolet heti tilille.

Arvokkaan tavaran kanssa voi tehdä niin että sopii postituksen postiennakolla ja niin että paketin saa avata postissa ennen maksamista. Tässä riskit on kuitenkin aika pienet kummallekin osapuolelle.

Koittakaa ymmärtää että se nouto ei kaikkien kannalta ole kätevää. Jos on joku isompi ja arvokkaampi asia niin ehkä sit mutta jos myy paljon niin helpompi viedä kerralla ne paketit postiin kuin että joku käy jatkuvasti ovella.

[QUOTE="vieraana";30289864]Arvokkaan tavaran kanssa voi tehdä niin että sopii postituksen postiennakolla ja niin että paketin saa avata postissa ennen maksamista. Tässä riskit on kuitenkin aika pienet kummallekin osapuolelle.

Koittakaa ymmärtää että se nouto ei kaikkien kannalta ole kätevää. Jos on joku isompi ja arvokkaampi asia niin ehkä sit mutta jos myy paljon niin helpompi viedä kerralla ne paketit postiin kuin että joku käy jatkuvasti ovella.[/QUOTE]

Mitä jos se arvokas tavara menee rikki? Enkä nyt puhuu pienistä tavaroista. Mutta en myös vitsi odottaa jopa vkon postia ja vielä sen hakea jos asuu samassa paikkakunnassa mun kanssa. Kannattaa sitten myydä vähemmän, kun että paljon mihin aika ei ole kuitenkin.

Yritä nyt Milanna tajuta että joillain (jopa suomalaisilla) vaan on varaa valita asiakkaansa. Ei kaikki ala muuttamaan "periaatteitaan" siksi että saisi palvella sua tai jotain muuta ostajaa just niin kuten ostaja haluaa.

Kuvat pitää olla aina. En edes avaa ilmoituksia jossei ole kuvia vaikka tuote kiinnostaisi. Mutta tuota noutoa olen alkanut vältellä kun olen myynyt torissa tavaraa. Yksikään noutaja ei ole ollut siihen aikaan hakemassa kun on sovittu!!! Mun aika on arvokasta, ainakin jollekkin (työnantajalle ;)). Jos mun pitää olla aamukasilta töissä niin se helekutin vaatepaketti noudetaan silloin puoli 8 kun on sovittu!! Mua ei kiinnosta onko se ipaana suostunut laittamaan pinkkejä sukkahousuja jalkaan tai mies ei ole tankannut. Jos muilla on aikaa maleksia kotonaan koko päivä niin kaikilla se ei onnistu.

Mitä jos se arvokas tavara menee rikki? Enkä nyt puhuu pienistä tavaroista. Mutta en myös vitsi odottaa jopa vkon postia ja vielä sen hakea jos asuu samassa paikkakunnassa mun kanssa. Kannattaa sitten myydä vähemmän, kun että paljon mihin aika ei ole kuitenkin.

No sitä varten siinä kohteen kuvauksessa on se toimitustapa, että myyjä voi päättää mitkä on hänelle sopivat toimitustavat.

Olen minäkin katsellut jotain lautasia jotka on Helsingissä ja toimitustapana vain nouto niin ei auta käydä itkemään että myyjän pitää postittaa. Ei tarvitse jos ei halua.

Katsos myyjälläkin voi olla mielipiteensä siitä miten haluaa kauppaa tehdä. Keskellä päivää meillä ei ole ketään kotona ja illalla ollaan paljon harrastusmenoissa. Silti saan ne paketit helposti nakattua postiin työmatkalla tai harrastuksiin kuskatessa.

No jos et viitsi odottaa tavaran saapumista tai pelkäät että posti rikkoo tuotteet, niin jätä sitten ostamatta. Aina ei mee nallekarkit tasan, tyydy kohtaloosi. Ei kaikki hypi sun pillin mukaan. Jos joku ei myy noudolla, niin sitten ei myy ja sun on vaan hyväksyttävä se ja jäädä nuolemaan näppejäs.

Jos tekevät ison kaupan sitten olisi hyvää treffata, jos pieniä, niin kai kannattaa olla sitten hyviä kuvia ja jos asiakas pyytä lisää kuvia niin lähettää. Eikä myydä ilman kuvia tavaroita ja vaatia vielä puolet heti tilille.

Joo, kuvia kuuluu lähettää ja muutenkin toimia yhteistyössä ostajan kanssa reilusti. En mä siitä puhunutkaan. Yritin vaan sanoa yhden syyn lisää siihen, miksi aina kaikki ei halua treffailla ostajaa. Toinen syy voi olla se, että kerran kun joutuu ohareiden kohteeksi tai tapaamaan jonkun hullun sekopään, niin toiste tuskin tahtoo sitä.
Harmi, että meinasit joutua huijarin kohteeksi ja onneks ei onnistunut. Mut ihan oikeesti: kaikki ei ole samanlaisia kuin sinä ja jos et ymmärrä niin voi voi. Ja tosiaan siihen ei mitään lääkärintodistusta vaadita, vaan jotkut ei vaan halua käydä kauppaa kasvotusten ja sillä selvä, koita hyväksyä se.

[QUOTE="sos.fobia";30289870]Yritä nyt Milanna tajuta että joillain (jopa suomalaisilla) vaan on varaa valita asiakkaansa. Ei kaikki ala muuttamaan "periaatteitaan" siksi että saisi palvella sua tai jotain muuta ostajaa just niin kuten ostaja haluaa.[/QUOTE]

No jos on aika valita asiakkaita niin kai on aika sitten vaikka mihin :). Minulla ei ainakaan ole aikaa siihen että jään pohdiskelemaan kuka on asiakas ja mitä se halua ja aika aina löytyy edes se 2min päivästä kun joku jotain hakee ja aina välissä jopa kotonakin olen, aamulla, päivällä tai yöllä...Jos myyn jotain niin varaudun että pakko sitten palvellakin. Muuten jään tekemättä jos ei aika ole.

No jos on aika valita asiakkaita niin kai on aika sitten vaikka mihin :). Minulla ei ainakaan ole aikaa siihen että jään pohdiskelemaan kuka on asiakas ja mitä se halua ja aika aina löytyy edes se 2min päivästä kun joku jotain hakee ja aina välissä jopa kotonakin olen, aamulla, päivällä tai yöllä...Jos myyn jotain niin varaudun että pakko sitten palvellakin. Muuten jään tekemättä jos ei aika ole.

Vara valita ja aikaa valita ei tarkoita samaa.

Ja EDELLEEN kaikilla voi olla eri syy sille miksi nouto ei käy. Jollain ei oikeasti ole aikaa, joku pelkää, joku ei HALUA, list goes on and on. Et sä vaan kyllä tajua yhtään mitään. en tajua kuinka joku voi olla oikeesti noin idiootti ettei tajua mitään mitä sanotaan. Oot oikeesti harvinaisen tyhmä muija.

Siihen noutoon ei aina mene 2min vaan kaikki ei tule paikalle silloin kun on sopineet vaan useamman kerran käynyt niin että tullaan paljonkin myöhässä. Ei minusta mun tarvitse sellaista hyväksyä. Siitä syystä en suostu noihin noutoihin ollenkaan.

Joo olen harvinaisen tyhmä ;). Ehkä siksi kun en itse myy jos aika ei ole ikinä siihen ja aina pakko tekosyitä keksiä niin kun huomasin se on yleistä ja täälläkin monilla joku ongelma mutta palstailun on aika vaikka kuinka kauan olla. Eikä kenenkään tarvitse sopia ajan ennen töitä, itse aina sopinut ihmisetn kanssa illalla, silloin aivan sama milloin kuka tulee tännä, kun on mulla aamun asti aika odottaa. Eikä myös ikinä ollut ongelmia haun kanssa.

Joo olen harvinaisen tyhmä ;). Ehkä siksi kun en itse myy jos aika ei ole ikinä siihen ja aina pakko tekosyitä keksiä niin kun huomasin se on yleistä ja täälläkin monilla joku ongelma mutta palstailun on aika vaikka kuinka kauan olla. Eikä kenenkään tarvitse sopia ajan ennen töitä, itse aina sopinut ihmisetn kanssa illalla, silloin aivan sama milloin kuka tulee tännä, kun on mulla aamun asti aika odottaa. Eikä myös ikinä ollut ongelmia haun kanssa.

Ymmärrät varmaan että palstailla voi monenlaisista paikoista, bussista työmatkalta, työpaikalla tauolla, jotkut päivystysluonteista työtä tekevät jopa sieltä työn lomasta. Se ei tarkoita sitä että voisi sopia treffejä vaikka nyt synnytyssairaalaan että tulepa hakemaan minulta täältä pari muumimukia...

Minulla ei ole aamuun asti aikaa odottaa vaan meidän perheessä mennään suht aikaisin nukkumaan, koska lähtö on aamulla myös aikaisin. Osa ystävistä ei edes tajua etten tykkää että mulle soittaa kännykkään ysin jälkeen.

Postipaketin voi vakuuttaa, maksat sitten vaan sen vakuutuksen verran enemmän, että lähettäjä voi sen vakuuttaa.

Yhteistyössä