Pömppömahaisista plussanneet!

Väre Mahdatkohan olla lastenhoitoalalla töissä? kuulostaa työpäivien kulku niin samanlaiselta. Mulla meinas itku päästä selän kans kun yks iltapäivä puin 10 lasta ulos ja yksi niistä tietty pissasi vielä matolle :LOL:

Hyvää viikkoa kaikille! en taas tiedä koska pääsen seuraavan kerran koneelle.

Ulpu 29+2
 
Heippa pitkästä aikaa! :wave:

Meikulle ja miehelle onnittelut tyttövauvasta! :flower: Kiitos synnytyskertomuksesta, sitä oli mielenkiintoista lukea!

Astartelle luja rutistus :hug: Huoli on varmasti kova mutta uskon ja toivon että löydös on vaaraton ja saat terveen vauvan syliisi :heart: Voin hyvin samaistua sun tilanteeseen, vähän kans pelottaa ens perjantainen "vesirokko-ultra" vaikka mahdollisuus kehityshäiriöön onkin pieni..

Ulpulummukalle paljon kiitoksia onnitteluista! :heart: :heart: Lämmittää kovasti mieltä kun vanhat palstailukamut muistaa kuukausienkin jälkeen :hug: Kuinka sun arki on lähtenyt sujumaan pikkuprinssien kanssa?

Väre, ihana lukea kuinka onnellinen oot raskaudesta ja masusta! :heart: Tulee hyvä mieli kun lukee sun kirjoituksia =)

Kurre, kiva ku huhuilit! Hyvää tänne kuuluu, aika väsynyt oon kyllä ollut työvuorojen kanssa ja yöt on ollu todella tuskaisia töissä :/ Ens viikon yritän sitkutella, sit olis viikon talviloma. Saapi nähdä jos sitten menis hakemaan saikkua.. Mun työmaalla kun monet jää saikulle jo rv 27 tienoilla. Mulla olis sit loman jälkeen rv 29. Oon siis töissä Postilla (tai Itella nykyään) lajittelussa ja aika paljon on pakollista nostelua eikä homma muutenkaan oo aina niin kevyttä.

Kiva lukea sunkin kuulumisia Kurre, olis kiva jossain vaiheessa nähdä kuva sun tuplamassusta :) Ja muittenkin masuista! Itsekin voisin ottaa omastani kuvan jahka täs pian ostetaan uus kamera kadonneen tilalle. Tosin oma masuni ei vieläkään oo oikein yhdistynyt mutta kyllä se jo jollain lailla raskausmasulta näyttää. Satuin vilkaisemaan peiliin kävellessäni ohi ja oikein hätkähdin mahan suuruutta :eek: :D

(.) Toinen sokerirasitus oli keskiviikkona ja arvot oli onneksi hyvät! Vähän tuli huono olo siinä toisen verikokeen jälkeen ja silmis sumeni, mutta se meni ohi kun menin käytävän sängylle pitkäkseni hetkeksi aikaa. Itse asiassa väsynyt tuleva mamma tais nukahtaakin siihen joksikin aikaa :D Verenpaine on ollut hyvä koko ajan, keskiviikon neuvolassa 130/67. Hemppa sen sijaan oli laskenut kuukauden takaisesta, 117>109. En tiedä sit et oliko Obsidan sittenkin parempi mulle kuin tuo Maltofer. Mun sf-mitta oli 28 rv 26+4, heh mutta mä en oo hoikka tyttö ollut ennen raskauttakaan :saint:
Äitiyspakkaus tuli torstaina ja olihan se aivan ihana hypistellä niitä pikku potkupukuja ym.
:heart:

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille rakkaille pömppiksille!
 
Pikainen kurkistus vanhojen pömppisystävien odotukseen ja kylläpä tulin hyvälle mielelle :D Aivan ihanaa, kun suurin osa viime vuoden pömpistelijöistä on tässä pisteessä. Eipä sitä pahimpina synkistelyhetkinä olisi keväällä 2008 uskonut...sniif.

Meikulle isosti onnea!! Ihanaa, onnellista, vauvantuoksuista kevättä teidän kotiinne :heart:

Kaikille muille tasapuolisesti rauhallista ja onnellista loppuodotusta. ÄLKÄÄ kärvistelkö töissä vaan jääkää sairaslomalle huilimaan hetkeksi ennen kuin hulina toden teolla alkaa. On hyvä ottaa hieman omaa aikaa ja valmistautua rauhassa. Ainakin itse koin pitkähkön sairasloman mahtavana omana aikana ja akkujen latautumisena työhässäkän ja vauvahässäkän välimaastossa. Ja kun jäin kuitenkin sille saikulle jo ennen kuin oli mahdottoman tukala olla taikka makuupakko päällä. Töitä ehtii ja saa tässä maassa tehdä vielä pitkään sitten kun sen aika on =)

Terkkuja 3-kuisilta lapsiltamme. Nyt tuntuu, että tästä vauvaelämästä alkaa nauttimaan toden teolla kun rytmit on vakiintuneet, pahimmat masuvaivat helpottaneet ja lapset niin ihanasti seurustelevat äidin kanssa. Niitä nauruja ja jokelteluja voisi vaan seurata loputtomiin. Ja kun pieni nukahtaa tuhisemaan syliin, on kyynel silmäkulmassa aina vaan. Ei sitä osaa kuvitella, kuinka paljon omaa lasta voikaan rakastaa. Kaikki tuskaiset polut ja odottaminen oli todellakin vaivan arvoista ja olen niin onnellinen, että pääsette kaikki kokemaan tämän.

Seurailen täällä taustalla, kun koneelle ehdin ja Kurre; kaksosvaatteita isot kasat pakattuna ja odottavat noutajaa..toisaalta jakuvasti jää lisää pieneksi eli lisäilen niitä suoraan teidän säkkiin ;)

Kaikkia isosti halaiten,
Miru
 
Ulpu, oikeeseen osuit! Mein pk on vielä 3-kerroksinen vanha ok-talo joten hillitöntä ravaamistahan tuo arki on, kaikkien liikuntaleikkikoulujen yms. lisäksi.

Kamilla, kiva kuulla susta! Ja onnittelut hyvistä sokruarvoista! Mulla on rasitus edessä parin vkon päästä ja kieltämättä pelottaa jos jotain häikkää oiskin. Voih, sä saat jo hiplailla pakkauksen tavaroita-ihanaa! Aikooko teidän vauva nukkua siinä lootassa?

Hyvä idea toi masukuva juttu! Mä voisin ainakin laittaa, jahka joskus kirjottelisin kotikoneelta enkä tästä miehen työläppäriltä, toisella koneella kun on kaikki ne kuvat..

Mirunkin pikkuiset on jo noin isoja :) Ja oikeessa olet; töitä kyllä ehtii tehä ihan omiks tarpeiks myöhemminkin! Etenkin jos ei eläkkeellekkään pääse kun 65:na vasta..
Mä oon vielä niin peruslaiska ja kaikkea muuta kun uraorientoitunut että mua ei yhtään haittais kotona olo :whistle: .

Mä sain tänään farkut, farkkuhameen ja pari paitaa ja voi veljet että oon onsku! Mä voi vaihdella vaatteita-jeeeee!

-Väre 23+6
 
Astarte
Vähän päivitystä tilanteeseen. Rakennepoikkeama löytyi, ja tänään piti tehdä raskas päätös mennäänkö lapsivesinäytteeseen. Päätettiin lopulta, että otamme näytteen. Aamulla täytyy soitella aika, ja toivottavasti sen saa jo huomiselle niin tuloksetkin tulisivat pian.

Itse rakennepoikkeama voi korjautua synnytykseen mennessä tai sitten tulee vastasyntyneelle helpohko leikkaus (50/50 joudutaanko leikkaukseen). Riski tietenkin leikata pientä, mutta jos syntyy täysiaikaisena niin riski on kuulemma hyvin pieni. Enemmän tässä nyt huolettaa kromosomipoikkeaman riski 1:50 ja parisuhde. Meillä taitaa mennä vähän ristiin ajatukset miehen kanssa. Jälkiviisautta, mutta näistä olisi pitänyt keskustella ennen lapsen hankintaa!

Varmaan pakko jäädä muutamaksi päiväksi sairaslomalle. Tänään ei meinannut työnteosta tulla mitään. Väsyttää ja itkettää. Esimies oli niin ihana, ja tuli halaamaan kun ilmoittelin että taidan lähteä kotiin kesken päivän.

Kiitokset ihanasta tsemppauksestanne Rakkaat Pömppis-siskot. Se tulee tarpeeseen. Ja anteeksi kun en nyt jaksa kommentoida teidän juttujanne.

Astarte ja Vauveliini 20+3
 
Astarte-rakas, hurjan raskaassa tilanteessa olette, mutta kaikki voi siltikin mennä vielä hyvin. Lujasti toivon ja uskon, että parisuhteenne kestää myös tämän taistelun, kaiken sen jo koetun jälkeenkin. Ja tämä on varmasti hyvin raskasta teille molemmille, eikä näihin tilanteisiin voi mielestäni varautua täysin etukäteen. Omat ajatukset ja tunteet tietää vasta, kun ne itse kokee. Lähetän täältä kaiken irtonevan voiman - olet ajatuksissa. :hug:

Väre, tunika on sellanen multikäyttövaate, ettei mitään rajaa. Toimii niin hoidoissa, operaatioissa että myös erittäin hyvin niiden jälkeen, kun tuo keskivartalo alkaa saada ihanan pyöreitä muotoja. Joita jaksamme ihailla päivittäin. =) Sairasloma taitaa olla sinullakin seuraavalla lääkärillä tulossa, ja se oikea ratkaisu. Niin, ja farkkuhameostoksia on täälläkin suunniteltu jo muutama viikko, mistä muuten löysit sellaisen?

Kamilla, saikulle olisi sinullakin kyllä syytä jo jäädä, fyysinen nostelutyö vielä kaiken lisäksi. Kohtahan täällä on saikkulaisia jo monen monta, ja voidaan pitää seuraa toisillemme. Uskotaan siis kokeneempia ja viisaampia tämän asian suhteen, kun ei se eläkeikä ihan vielä kuitenkaan tunnelin päässä häämötä. Hienoa, että sokerit oli ok. Ja hypistelehän siellä rauhassa äippäpakkauksen sisältöä. =)

Miru-muruseni, aivan ihanaa aikaa varmastikin tuo, kun lapsoset ovat ekoista viikoista ja vaivoista selvinneet. Nauttikaa yhdessäolosta täysillä, välillä myös se rakkauden kyynel silmäkulmassa. Ja voi kuinka ihanaa, tulen todella mielelläni hakemaan vaatesäkkiä ja katsomaan vauveleita, heti kun tästä nämä työt sallivat. Mitään vaatehankintoja (eikä oikein muutakaan) ei ole tehty, ja mikä sen kivempaa, kuin aloittaa sinun starttipakkauksella! :flower:

(.) Tuplamasusta tulossa kuvaa näytille, kunhan vaan saan aikaiseksi illalla kotikoneelta. Pientä saamattomuutta siis liikkeellä. Vatsa alkaa jo painaa ja olla oikeasti tiellä. Perjantaina on äippäpolin lääkäri, joka sitten toivottavasti antaa arvion myös sen mahdollisen sairasloman alkamisesta. Nyt olen rv 24, joten jos vaikka tämän maaliskuun vielä pärjäisi töissä. Lisäksi olisi kiva nyt saada varmistusta sukupuoliasialle, kun viimeksi eivät pienet ihmiset moista paljastaneet. Ja muutenkin vaan varmistusta siihen, että asiat ovat suunnilleen kunnossa. On tosi vaikea arvioida, että aiheuttaako tämä painaminen ja paineen tunne jotain muutoksia ja liikkuvatko esimerkiksi molemmat vauvat normaalisti, vai onko se aina yksi ja sama, joka niitä potkuja jakelee. Kun voivat vielä vaihtaa paikkaa, enkä minä kyllä vielä osaa sanoa, missä kumpikin majailee ja mitä ne tekevät.

Vaihdon nyt rautalääkkeet Kräuterblutsaftiin, josko se vaikka olisi vatsan kannalta fiksumpi ratkaisu. Saapi nähdä, mitä hb siitä tykkää. Mä olen yrittänyt ulkoilla päivittäin ja muutenkin vielä tehdä normaaleja asioita, mutta kyllä sen vatsan jo tuntee ja huomaa ja kuormaa kantaessa myös väsyy. ;) Mutten valita, en yhtään.

Kivaa viikkoa kaikille mammoille!
 
mmm
Voi Astarte :hug: :hug: toivotaan että asiat järjestyy parhain päin ja poikkeama korjaantuu ja vauva syntyy täysiaikaisena. Noi kromosomipoikkeama-jutut on monimutkaisia ja pelottavia. Monesti vain riskiluvut tuntuvat pelottavilta ja kaikki on kuitenkin ok. Meilläkin tää riski on 1:1000 joten vähän se joskus panee miettimään, tosin luku johtunee mun iästä lähinnä. Mitään poikkeavaa ei ole ainakaan tähän mennessä löytynyt. Meilläkin luulisin, et miehen kanssa voisi olla eri ajattelumalli näistä asioista ja onhan niistä joskus tullut juteltuakin. Mut otettiin se siltä kannalta, et murehditaan sit jos joskus on tarvetta. Ei ne asiat varmaan etukäteen murehtimalla kummene. Mutta kyllä varmaan asiat teillä siellä pyörii koko ajan mielessä eikä kenenkään pitäisi joutua läpi käymään tälläisia epävarmuus seikkoja ja pelkoja. Varsinkin kun tätä ihmettä on niin pitkä aika odotettu. Pitäisi saada nauttia raskaudesta täysin rinnoin, eikä murehtia vauvan terveyttä. Jaksamista teille molemmille ja uskon kyllä että parisuhteenne kestää kyllä nämäkin vastoinkäymiset ja näistä vahvistuneena menette yhdessä vaikka läpi harmaan kiven :heart:

Miru ihana kuulla sinusta ja vauvoista. Oikein rakkaus ja hellyys pursuaa rivien väleistä sun kirjoituksessa :heart:

(.) Täällä lomaillaan lumisateessa, jeee....
Töissä kävin neljä päivää ja kiva oli pitkästä aikaa, mutta kovin raskasta se vaan on. Onneksi mies oli ne neljä päivää kotosalla ja hoiti kaikki kotityöt, eikä minun tarvinnut töiden jälkeen kun levätä. Olipa se niin ihanaa tulla töiden jälkeen valmiille ruualle. Tähän voisi ihan tottua :D ellei sitten issias ja supistelut muistuttelis olemassa olostaan. Lääkäri neuvolassa:hemis oli Obsidanista huolimatta tippunut 118:sta 108:aan. Joten sille pitäisi tehdä jotain. Terkka ehdotti, et ota Obsidan aamuyöstä vessareissun yhteydessä niin imeytyminen suht tyhjässä vatsassa onnistuis paremmin. Nyt siis testattu tätä mut saas nähdä. Lääkäri kyllä kehoitti ottamaan kaksi päivässä mut mulle tulee raudasta ihan järetön ummetus. Käytän nyt Levolacia myös jotta noi pukamat ei sanos sopimusta irti ja jäis sinne synnytys punnerrukseenkin jotain "yllätystä" :LOL: Vähän vaan tuntuu et toi Levolac aiheuttaa ylävatsakipua, eräänlaista sappikohtauksen tyyppistä kipua. Kohdun suu oli kiinni, kohdunkaula ehkä hieman lyhentynyt ja lääkäri kyllä esteli töihin lähtöä mutta pienen tinkaamisen jälkeen tokaisi, et käy nyt vielä kokeilee kun oot niin itsepäinen mut otahan yhteyttä kun et enää pysty. Kyllähän se taisi oikeessa ollakkin :ashamed: tosin mitään vaaraa ei ollut vaikka käynkin kokeilemassa. Verenpaineet oli matalat 109/78 mutta niinhän mulla aina. Duunissakin saattaa aamutöiden jälkeen yläpaine olla reilusti alle 100 joten suola rajoitusta ei sen puolesta tule. Painoa oli tullut alle 400g viikossa lisää
:whistle: mutta ei kuulemma ongelmaa. Mä olin kyllä eri mieltä :eek: sf-mitta 26 vko:lla 27+1! ja lääkäri oli sitä mieltä et iso on tullossa, isompi kuin 10v. sitten. Sanoi miettiväisenä että seurataan tilannetta. Eihän ne tosin aina todellakaan oikeessa ole mutta kyllä pisti tutinaa puntteihin. Vauva ilmeisesti raivotarjonnassa, tosin ei ollut varma? En kyllä oikein tiedä itsekkään kun tuntuu olevan joka puolella :LOL: Seuraava neuvola tän kolmen viikon päähän.
Nyt siis lomaviikko ja ens viikolla ois kolme päivää töitä ja kun ois yks tärkee palaveri niin ajattelin yrittää...mut sit vois hyvällä omatunnolla jäädä loppuajaks pois, joten saas nyt nähdä.

Hyvää alkuviikkoa kaikille tuleville äideille ja jo tulleillekkin :wave:

mmm 27+6

 
Voi miten ihania uutisia Astarte! :flower: :heart: En voi kun yrittää kuvitella miten iso kivenmurikka just putosi teidän hartioilta!

Kurre, ihana masu sulla! Ihan kohtuulliselta näyttää kaksoismasuksi :) . Hame löytyi H&M:stä ja oli aika edullinenkin, ei ihan polveen asti ja siinä on vähän stretchiä niin venyy kivasti eikä purista.

Nyt en ehdi muita kommentoimaan kun yritän vielä sitä kuvaa tänne tunkea ja kohta lähetään risteilemään.
Mutta mukavaa viikonloppua kaikille :) !

-Väre 24+3
 
Mahtavia uutisia Astarte-muru!! =) :flower: Loistava juttu ja voin kuvitella miten helpottunut ja onnellinen olo teillä on. Ihania uutisia! :heart:

Väre, onnistuihan se kuva. ;) Ja meillä on siis ilmeisen samankokoiset masut, jos kuvaa kattoo. Mutta muutenkin mennään samassa, mulla nyt 24+0. Hameesta vielä kyselen, että oliko se mammapuolelta, kun vielä muutama viikko sitten HM:ssä ei ollut mammahameita juuri ollenkaan, ainakaan farkkusia? Ja kivaa risteilyä, pääsee vauvelikin merelle!

Tänään siis lääkärissä käyty ja kaikki oli ok. Kohdunsuu kiinni ja napakka ja kaulaakin oli hyvin jäljellä. Otettiin kaikki näytteet varmuuden vuoksi, jos vaikka ois jotain tulehduksia. Vauvoilla ultrassa asiat kunnossa, A raivotarjonnassa ja B perätilassa. Painoa lapsosilla oli noin 600 g, ja hyvin samankokoisia olivat. Virtaukset ja sykkeet myös ok. Sairaslomasta ei ollut puhettakaan ja seuraavan ajan sain huhtikuun alkuun, eli sinne asti siis ainakin vielä töissä. :x Tai varmaan jos ei vaan jaksa, niin sitten pitää olla yhteydessä, mutta nyt ei ainakaan ollut syytä jäädä pois.

Ihanan aurinkoista viikonloppua teille mammat ja Astarten hyvien uutisten myötä se alkaa kerrassaan mainiosti! =)

Kurre + Pepe ja Panda
 
Ensin Astartelle iso rutistus hyvistä uutisista!! :hug: Aivan mahtavaa! :heart: :heart:

Väreellä ja Kurrella tosi söpöt masut =) Yritän lähipäivinä saada laitetuksi kuvan omasta ei niin söpöstä ja yhtenäisestä masusta :D En oo ennestäänkään hoikka tyttö joten voi olla karua katsottavaa :whistle: :kieh: Noh, senkin uhalla :wave:

mmm, mulla kans hemppa meinaa vaan tippua. Toi Obsidan tuntui sittenkin sopivan paremmin ku tää Maltofer. Viimeks oli nimittäin taas hemppa tippunut 117>108. Otin sen aina yöllä ku heräsin vessaan. Samoin mulla "pelätään" vauvan kasvavan liian isoksi, ilmeisesti just mun painon takia ja sainkin ultra-ajan rv 38+2 jolloin katsotaan vauvan paino.

Sydäntä lämmitti lukea Mirun vauva-arjesta, varmasti aivan ihmeellistä seurata kahden pienen kasvua ja kehitystä!! :heart: Ihanaa!!

Väre, tarkoitus olis tosiaan et pikkuinen nukkuisi aluksi siinä äitiyspakkauksen laatikossa. Tuleva mumma meinaa sen laittaa pienelle mukavaksi pesäksi :) Mun äiti on muutenkin aivan onnessaan mukana täs odotukses (vaikka on jo 4.lapsenlapsi hänelle), mennään huomenna katsomaan vaunujakin yhdes. Tosin lauantaina jo kierrettiin vaunukaupat miehen kans mut mummeli haluu kans :D Ei olla miehen kans vielä päätetty et mihin vaunuihin päädytään, otetaan nyt vielä kolmaskin mielipide.

(.) Tänään oli sit se vesirokkoultra. Luojan kiitos kaikki oli kunnossa! Lääkäri ultras pään&aivot, maksan, munuaisen, sydämen, kädet ja jalat eli kaikki olennaiset.
Ennen ultrausta kertoi että mulla tosiaan oli jonkin asteinen vesirokko mutta vanha immuniteetti (jonka olen saanut vauvaikäisenä sairastetusta vesirokosta) on jotenkin jarrutellu tautia eikä veriarvot oo noussu sillä tapaa kuin pitäisi jos se olis ollu kunnolla päällä. Lääkäri sanoi että vauva ei oo virusta mitä suurimmalla todennäköisyydellä saanut juuri tän vanhan immuniteetin ansiosta. Sit kertoi vielä että 1-3% todennäköisyys olis näillä viikoilla et vauva olis kärsinyt taudista. Siitä olis voinu seurata mm. vesipää tai pienipäisyyttä, aivojen/maksan kalkkeutumista tai et kädet olis ollu jotenkin kippuralla. Kuulosti pelottavalta... Mutta onneksi tosiaan ultratessa kaikki oli niinkuin pitikin eikä mitään poikkeavuuksia löytynyt. Luotan tuohon lääkäriin 100%, on kätilöidenkin mukaan tän alueen pätevin ja kokenein gyne.
Että todella hyvillä mielin jatkuu masun kasvattelu =)

Kamilla 28+2
 
Ihanaa Kamilla, hienoja uutisia! Nyt siis voit totaalisesti unohtaa ton vesirokon mielestäsi. =) Keskitymme siis masujen paisutteluun kaikki.

Ja höpsis, meillä on kaikilla omanlaiset masut eikä niitä voi suoraan keskenään vertailla. On omat muodot ja kurvit kaikilla, joten kuva vaan kehiin ilman mitään epäröintejä! Mä seuraan innolla, että missä vaiheessa mun vatsa alkaa kasvaa tuolla selkäpuolellakin, kun tosiaan pituutta on se 158 cm, niin ei nämä vauvat pitkään enää mahdu vatsan puolellakin kumpikin olemaan. ;)

Raudasta sen verran, että Obsidan toimi mullakin hyvin, tai nosti hempan sieltä 87 ihan 101 asti, mutta se vaan lamaannutti mun ruoansulatuksen ihan totaalisesti, eli sellasta ummetusta en enää halua. Katotaan mitä toi Kräuteri saa aikaseksi, saako mitään. Aika jännää, kun mulla ei terkka ole tosta hempasta ollut niin kovin huolissaan, vaikka lukemat on mulle tosi alhaisia, mutta jostain luin, että kaksosodottajille 100-110 on ihan hyvä lukema. Enkä mä siitä nyt mielestäni kamalasti edes kärsi, toista oli syksyllä, kun pahoinvoinnin kourassa tuntui, että sydän hakkaa itsensä ulos rinnasta ja kaikki voimat oli poissa. Nyt on selkeästi paremmat voimat ja jaksaminen. :flower:

Millasiin vaunuihin päädyitte Kamilla äitisi kanssa? =) Ja onko kukaan ajatellut niitä Vaavi-sänkyjä vuokrata? Me meinattiin aloittaa niillä ja sitten siirtyä pinniksiin muutaman kuukauden jälkeen.

Mitä muille mammoille kuuluu? Hobsku, miten siellä etelässä on sujunut ja joko olette saaneet muuton hoidettua? Entäs Ulpu, oletko jo saikulle jäänyt?

Kurre ja Pepe+Panda 24+5
 
mmm
Ihania uutisia Astarte :heart:

Ja kuin myös [/b]Kamilla tosta rokkoepäilystä :heart:

Upeita vatsoja
Kurre ja Väre :)

(.) Täällä ollaan nyt saikulla ilmeisesti äitiyslomaan saakka. Supistelut pysyneet jokapäiväisenä, onneksi ei oikein kivuliaina, mutta paikat kohtuu hyvällä mallilla. Kohdunsuu kiinni ja kohdunkaulakaan ei paljoa lyhentynyt. Mutta saikulle laittoi kuitenkin, uutena "vaivana" sitten hengenahdistus, huimaus ja pulssi hakkaa ajoittain yli 120 :eek: Ilmeisesti kohtu painaa palleaa tai jotain sellaista, onneksi lienee vaaratonta mutta erittäin epämielyttävää, vaikka en valita :D Väliin pitää mennä kontilleen lattialle että saa henkeä kun "kohtaus" yllättää. Kivahan se töissä on siellä lattian rajassa pyllistellä :LOL: No oudolta tuntuu jäädä pois töistä jo nyt, mutta kyllähän se väsymyskin on armotonta. Joskus aamuvuoron jälkeenkin tuntuu kotiin tullessa että ruuan laittaminenkin on ylivoimaista. Itkuhan siinä on monesti tullut kun on niin uupunut. Uskomatonta miten sitä menee niin voipuneeksi, mutta kai se tää ikä painaa..... ;) Neuvola olis ensi tiistaina ja sitten jännällä hemiksen kanssa, verenpaineetkin oli viimeksi matalalla josta kyllä toi huimaaminen osaksi johtuu. Täytyypä itsekkin patistaa terkkaa laittamaan sen lähetteen vielä sinne ultraan niin sitten saa jonkilaisen kokoarvion. Menee sit varmaan vasta sinne vko 36-38. Toivottavasti sen saa. Pelkopolille pitäisi alkaa varaileen aikaa, kun rakenneultrassa sitä ehdottelivat. Edellisestä synnytyksestä kohta 10 vuotta ja se oli vaikeahko, niin ajattelivat että voisi olla viisasta. Ja niinhän se onkin, en ole edes vielä uskaltanut ajatella koko asiaa, ettei paniikki yllätä. Sitä on vaan niin onnellinen tästä raskaudesta ja elänyt päivä kerrallaan. Varmaan pitäisi jo alkaa henkistä puolta vankistaan tulevaan koitokseen. Vatsakuvaa en osaa tänne laittaa ja totuuden nimissä täytyy tunnustaa, etten ole niitä edes ottanut :ashamed: Mutta rakastan vatsaani silti yli kaiken, vaikkakin se on oikeasti iso, jos vaikka
Mirun pieneen ja siroon verrattuna(vaikka siellä asustaa kaksi) Onneksi kaikki ylimääräinen on tuossa edessä vaikkakin sitä mahdollista turvotusta odottelen :whistle: Takaapäin ei kuulemma edes raskautta huomaa, mutta korostan että EI VIELÄ :D

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:


mmm 29+2
 
Ettei vaan ois raskaana mmm.... :LOL: Eikä ole yhtään kummallista, että olet saikulla äippälomaan saakka. Unohda kokonaan moiset ajatukset ja nauti siitä, että saat ladata akkuja ja koittaa tehdä olosi mukavaksi niiden arkea haittaavien vaivojen keskellä.

Eikä täälläkään ole synnytystä uskallettu juurikaan ajatella, ja vaikkei sitä ole kokenut, niin kyllä se silti hieman hirvittää. Mutta toistaiseksi sitä ei vielä tarvitse miettiä, jos vaikka sitten jossain vaiheessa, kun äippälomalle pääsee. Tein eilen pitkän päivän, yli 12 tuntia siis, ja sen kyllä tuntee nyt nahoissaan. Aamulla väsytti hurjasti ja nyt on aika voimaton ja kömpelö olo, siis enempi kuin normaalisti. Onneks viikonloppu tulossa.

Ja piti sitten ostaa kimppahame Väreen kanssa, ;) , eli H&M:stä hain eilen, kun yritin aamulla kiskoa kahta A-linjaista mekkoa päälle, eikä ne mahtuneet. Meni hermo, ja turha sitä on noiden asioiden kanssa tuskailla, jos kaupasta saa jotakin, mikä sopii ja istuukin edes jotenkin.

Keväistä viikonloppua minäkin toivottelen teille kaikille! :wave:
 
Astarte
Ihania masukuvia täällä! Väre ja Kurre, te Pömppistelijäiset! Nyt ei enää auta, kun vetää mahaa sisään :LOL: Minullekin jo kommentoi Herra Toimitusjohtaja tänä aamuna, että "Sähät alat näyttää jo... Hyvältä!" Hih.

Kamilla, helpottavia uutisia kerroit. Ei vissiin tartte sanoa miten paljon nuo rakennejutut huolestuttaa. Vaunuissa on niin hirmusti valikoimaa, että voi tosiaan teettää hankaluuksia. Meillä on aika rajoittava tekijä vanhan talon minihissi, niin se onneksi karsii suurimman osan vaihtoehdoista pois.

mmm, mulle on tuttuja perjantai-illan väsymys-itkut. Välillä menee ihan hysteeriseksi, mutta onneksi tosiaan rajoittuu tuo pahin väsymys vain loppuviikkoon. Viikonloppuna sitten saa ladata akkuja. Keskityhän nyt lepuutteluun ja koita olla murehtimatta synnytystä!

Farkkuhamekeskusteluun osallistun minäkin: tänään haen postista huutiksesta ostamani hamosen. Jes! Alkoikin jo kyllästyttää nämä kahdet housut. Kohtuuhintaisia paitoja on niiiiiin paljon helpompi löytää kaupoista.

Me ostaa päräytettiin eilen pinnis, kun oli niin hyvässä tarjouksessa (Uutuusmalli Brio Four). Tila asettaa rajoituksensa, ja tuon pitäisi mahtua aika tarkkaan niin, että tyhjää tilaa jää 1.5 cm reunoille.. laitan sängyn sitten oman sänkymme viereen ja laidan alas. Siinä on hyvä köllötellä. Vielä pitäisi hankkia joku kissaeste sänkyyn.

 
Huomenta!

Kamilla, voi miten helpottavia uutisia sait ultrasta! Sovitaan että nyt vain naatiskellaan loppuraskaus ja annetaan kaikki huolestumiset muiden kontolle, eix jeh?!? Onnea vielä kerran :flower: . Oli varmaan myös ihanaa nähdä pieni "livenä" taas?

Kurre, kimppahame:LOL:. Kerro hei sä myös tännepäin jos löydät jostain jotain kivaa päällepantavaa, ni mä voin sit hyödyntää sun löydöt! Noi vaavisängyt on kaksosille varmaan näppärät kun niitä saa kärrättyä ympäri kämppää tarvittaessa.
Me ollaan ajateltu kanssa ekaks käyttää sitä lootaa. Mun kummityttö nukkui mummillaan aina pienessä pärekorissa käsipyyhe peittona >3, mun sydän suli jokakerta siihen näkyyn:heart:.

Mmm, ihan syystä oot saikilla kun kerta noin supistelee ja pulssi hakkaa yms. Inhottavia vaivoja! Nyt oikeasti hyvällä omallatunnolla otat rauhassa seuraavat kymmenen viikkoa. Mulla on selkeesti rauhottunu tilanne; enää ei juuri supistele (tai en tiedä onko selkäsäryt sitä vai iskiasta vai mitä..), joten nyt oon voinu olla töissä. Ja ihmeessä pelkopolille jos yhtään siltä tuntuu! Mulla kun on eka tulossa niin en oikeen osaa/älyä pelätä synnytystä. Mutta sulla puhuminen varmasti auttaa asiaan!

Astarte, onnea uusista hankinnoista! Ja mullekin on tuttua tuo väsymys; jos töiden jälkeen pitää vielä kävellä kauppaan ei itku todella oo kaukana.. Olipa hyvä sanan Tj.valinnu kuvaamaan sua. Mä sielujeni silmillä nään sen tilanteen kun sellanen tärkeä pukutyyppi pysähtyy ja aloittaa lauseen, meinaa sanoa isolta/valaalta/järkyttävältä/tms., mutta saakin seivattua tilanteen ja tauon jälkeen toteaa että....Hyvältä! :D :D
Mä oon muuten kaavaillu tota Brio Four tai Two pinnistä kanssa! Ja just "sivuvaununa" sängyssä kiinni.

ON: ekaks kiitos kaikille masukommenteista:flower: !
Mun vointi on tosissaan ollu nyt ihan ok. Tosin seisoskelusta ei alaselkä tai-maha tykkää yhtään ja työpäivän jälkeen särkee jalkapohjia niin ettei yhtään askelta huvita enää ottaa, se vihlova kipu oikeen säteilee sääriin asti (onko muilla tämmöstä?). Nyt viikolla mulla oli yksi 9 tunnin työpäivä ja kahtena aamuna piti avata talo ennen kuutta joten kyllä tiesi taas tehneensä. Etenkin kun en osaa nukkua ennen aikasia aamuja joten kahen vrk:n unet jäi yht. 9 tuntiin.. Ja nyt kun oisin saanu nukkua niin heräsin omiani seiskan jälkeen-höh.
Mutta mun murheet on pieniä ja oikeesti voin ihan hyvin!
Linea negra on ilmestyny ja mies kuuli sydänäänet nahan läpi joku viikko sitten >3.
Näettekö muut muuten missä kohti vauva/vauvat majailee? Mä kun makaan selälläni ja jäykistän vatsalihaksiani (niinkun ois nousemassa ylös) niin selkeesti näkee ikäänkuin vauvan ääriviivat! Siis semmosen "möntin" missä kohtaa vauva on. Joten me usein leikitäänkin kolmistaan leikkiä "Missä vauva on??" Ja aina me se löydetään, hassu pieni ei osaa piiloutua kovin hyvin:saint: :D :heart: .

Nyt aamukahvin keittoon tuliterällä keittimellä!

Keväisen aurinkoista viikonloppua Pömpöt!

-Väre ja Piilovaavi 25+4
 
Astarte
Mullakin on linea negra ollut jo nelisen viikkoa! Olen unohtanut kertoa tämän tuikitärkeän tiedon.

Sydänääniä ei olla muistettu yrittää kuunnella. Pitää säästää seuraava tyhjä vessapaperirulla ja kokeilla sillä. Voisikohan pahvista rakentaa torven vahvistimeksi? B)

Meidän vauva alkaa laskurin mukaan kuulla ensi viikolla. Lauloimme siksi eilen illalla Luppakorvaa hänelle. Tai siis yritimme. Molemmilla karsea lauluääni eikä muistettu sanoja, mutta mitäs pienistä.

Tuo Väreen vauvapiilos-homma kuulostaa hauskalta. Täytyypä kokeilla!

Vauvan epikriisi tuli postissa. Tietenkin huolestuttavaa luettavaa, vaikka todennäköisyys sen löydöksen katoamiseen ennen synnytystä on niinkin paljon kuin 50%. Katsoin netistä, että Suomessa syntyy 20 lasta vuodessa, joilla on tuo leikkausta vaativa vaiva suolistossa. Yritän unohtaa koko jutun seuraaviksi viikoiksi!

Nyt on kevät ainakin Helsingissä! Kävin aamupäivällä aurinkoisella kävelyllä ja "hieman ostoksilla" :whistle: ja tunsin itseni NIIIIN onnelliseksi. Tämä on totta. Meille on vauva tulossa!

Astarte ja Vauveliini 23+1 :heart:
 
päivää taas ja maanatita kaikille!
ajattelinpa vapaan kunniaksi kirjoitella kuulumisiani.
rinnoista on tullut sitä esimaitoa jo jokusen viikon. olikin noloa kun kuvittelin nähneeni unta, että rintani olivat märät ja vuotavat lakanoille. sitten öisellä vessareisulla huomasinkin, että hei! se olikin totta. aamulla piti tulla heti nettiin lukemaan ja vasta sitten kehtasin miehelle asiasta kertoa. pikkasen nauroi mulle!
en tiedä vielä varmasti, että tunnenko liikkeitä. semmosia muljahduksia ja tökkäsyjä olen ollut tuntevinani, että kertokaahan viisaammat ovatko ne niitä? nyt en ole oikein pariin päivään ollut tuntevinani oikein mitään ja nyt olenkin huolesta sekaisin. varsinkin kun perjantaina koitin töissä kuunnella Önnin sydämenlyöntejä stetoskoopilla. olen jostakin lukenut, että 5. raskauskuukaudella voi kuulla jo äänet. mutta minä mitään kuullut. :(
itku täällä ollut tosi herkässä, luin viimeviikolla erästä kirjaan, jossa jouduttiin lopettamaan vanha ja sairas labradorinnoutaja uros. ja voinette vaan arvata kuinka siinä kävi... tuli mieleen oma labbispoikani joka kuoli jo 6v sitten ja nykyinenkin labbispoikani täyttänee ensi kuussa 8v, niin itkin jo etukäteen sen poismenoa. myös surulliset telkkariohjelma saa itkun herkästi tulemaan, myös mun lempikappaleet radiosta. ihmettelin itseäni autolla ajaessani, kun lauloin innoissani mukana, niin yht äkkiä silmät vaan kostui. riidelläkään en osaa ilman itkua :kieh: .
tasan viikko vielä olisi rakenneultraan ja 2 viikkoa seuraavaan neuvolaan. miten saisi ajan kulumaan nopeammin.
pitää tunnustaa, että vaikka päätin ettei MITÄÄN hankita ennen kesää.... niin olen sortunut muutamiin vaatehankintoihin.

HelinäKeiju75 ja Önni 19+2
 
Heissan pitkästä aikaa...

Maha on kasvanut ja vattu liikkuu todella paljon. Olo on ollut hyvä, mitä nyt joskus hieman supisteli. Nyt on aika väsynyt olo aika ajoin ja kun kotiin pääsee neljänteen kerrokseen (viides Suomessa, ei hissiä) niin saa puuskuttaa kivasti. Toukokuussa muutetaan, joten vatun sänky on paketissa. Hirmuisesti on työkiireitäkin, kun yritetään kaikki saada hyvään kuntoon, ennen lähtöä. Päässä ei pysy mikään, puheittenkin pitäminen on tosi rankkaa, kun ei muista mitä sanoi ja mitä pitäisi sanoa seuraavaksi.
Ensi viikolla mennään 4d-ultraan. Sukupuolta ei tiedetä, ei olla kysyttykään. jotain haluttiin säilyttää jännityksenä, kun kaikki muu kyllä tiedetään. Mulla on kaikki labrat aina kunnossa, mitä nyt hb on hieman alakanttiin. Muuton takia, miellä on jo neljä lääkäriä vastuussa (tai ollut) vatusta, että kai tässä hyvässä hoidossa ollaan. Nauttikaa lumisäistä, meillä on jo kevät, mutta sää ei ole aina kaunis...
 
Keskiviikkoa naiset!

Väre, mä en kyllä pysty sanomaan näistä vauvoista, että miten päin ovat ja missä kohtaa majailevat. Koko pömppö on aika pinkeä ja sellanen kovahko, joten ainoastaan potkut erottaa ja tuntee. Ja ollaan yritetty vessapaperirullastetoskoopilla, muttei sillä kuulemma kuule kuin mun suolistoäänet entistä voimakkaampina. :LOL:

Ihanat fiilikset sulla Astarte. =) Itsekin olen useasti pysähtynyt ajattelemaan, että kuinka onnellinen olen ja kuinka näitä vauvoja jo rakastan. :heart: :heart: Ollaan kysytty nyt Pepelle ja Pandalle kummallekin ystäväpariskuntia kummeiksi, ja jo sitä asiaa esittäessä mulle nousi molemmilla kerroilla vedet silmiin. Tätä kaikkea on odotettu niin hartaasti ja kun vielä näkee, kuinka paljon ystävät ympärillä osaa iloita meidän kanssa. :flower:

Noista masukommenteista piti laittaa, että viime viikolla töissä menin yhtä kapeahkoa käytävää pitkin ja vanhempi mieskollega tuli vastaan, ja sanoinkin heti hänelle, ettei tästä nyt mun lisäksi mahdu kyllä enää ketään muuta suuntaan eikä toiseen, johon sain vastauksena, että "Sä näytät upealta!". Hieman kyllä hämmennyin, mutta tulinpa hyvälle mielelle kaiken sen norsumaisuuteni ohella. ;)

HelinäKeiju, kyllä vain, ne muljahdukset on juurikin niitä liikkeitä. :) Ja pikkuhiljaa sulla ei ole niistä enää mitään epäilystä, sillä aika nopeasti potkut ja muksahtelut tulevat selkeämmiksi ja voimakkaammiksi. Äläkä huolestu, jollet sydänääniä kuule stetoskoopilla, ei multakaan niitä varmaan kuuluisi. Ja liivinsuojukset on täällä käytössä myös, esimaitoa tullut nyt muutaman viikon.

Hobsku, sielläkin siis kaikki kunnossa, ihanaa. :heart: On teillä tosin vielä varmaan aika iso urakka muuton suhteen, mutta sittenhän kaikki onkin valmista Vattua varten, uusi koti ja kaikki. =)

mmm, kuinkas sun vointi, onko helpottunut?

Mä jäin tänään kotiin lepäilemään, kun nyt on alkanut olemaan iltaisin ihan jatkuvaa supistelua, eli vissiin työpäivät alkaa tuntumaan jo silläkin tavoin. Olo on aika väsynyt ja sellanen uupunut, ja ajatus sairaslomasta tuntuu kyllä houkuttelevalta, mutta vielä ensi kuun puolelle ois jaksettava.

Kävin etusivulla kurkkaamassa listaamme, ja siellä onkin teitä kolme, joilla la jo toukokuussa. :p Ja jottei lista pysyisi turhan stabiilina, niin mun kohdalle voi vaihtaa synnytyspaikaksi NKL, eli näköjään siis synnytämme siellä. Vaikka oma toive olikin ensin Kätilöopisto, muttei sillä nyt ole väliä. Ja saapi nähdä, kuinka lähekkäin me Väreen kanssa tässä hommassa osutaan. ;) Mä kyllä toivon ja yritän kaikkeni, että sinne kesäkuulle päästäisiin ja ainakin sen rv 32 paremmalle puolelle. Mutta juhannuksen yli ei taideta meillä mennä, jotenkin vaan on sellanen tunne.

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille,
Kurre
 
Heipsan!

Kurre, ei mun mieskään oo kuullu mitään tolla wc-paprurullalla, eikä niitä sydänääniäkään taas hetkeen. Vaikuttaa tosi paljon missä asennossa se vauva siellä on. Ja hyvä kun oot jääny kotiin lepäilemään! Millos kaksoismasuilla yleensä alkaa ä-loma? Eikä oo pakko jaksaa ens kuuhun jos ei kerta kykene! Ainoastaan jos vesilasiin jää sun sormestas kolo kun työnnät sormesi veteen, olet riittävän korvaamaton työpaikallasi-muuten olet täysin korvattavissa ;) :D .

Astarte, hyvä pössis sulla-pidä toi! Se ahaa-elämys joka iskee aina välillä "Hei, tää on totta!", on kyllä niin pysäyttävä ja mahtava!

Hobe, otat sit sen tein muuton silleen työnjohtajan asemasta, eiks jeh!? Mä oon muuttanu yht. joku 4-5 kertaa kertsistä kertsiin ja aina ylimmästä ylimpään ilman hissejä :kieh: . Yks tuttu ei enää suostu tulee mun muuttoihin..

Hyvä kun ootte puhunu tosta esimaidosta! Mulla ei oo vielä näkyny tippaakaan, mutta ajattelin mennä ostamaan niitä pestäviä liivinsuojia jo valmiiks, että on sit jos alkaa herumaan. Enpä ois koko asiaa ajatellut ilman teitä joten kiitos!

Oisko mun Kurre sittenkin pitänyt kans valita NKL synnäriks ni oltais voitu treffata siellä synnärillä..?

ON: mun meinaa piti tänään lyödä synnäri lukkoon. Mulla oli sokerirasitus eilen ja hieman kosahdin-prkl. Paastoarvo oli 5.4 (raja 5.3), 1 h:n arvo 10.0 (10.0) ja 2 h:n arvo 6.2 (8.6). Ja meillä noi arvot riittää siihen, että meen neuvolaan ravinto-ohjaukseen, saan mittarin himaan käyttöön ja lähete lähtee ä-polille jonne ilmeisesti tutkittavaks/ultrattavaks tms. En ois kyllä yhtään kaivannu tämmöstä lisää tähän loppuraskauteen. Ja huoli nousi pintaan heti myös tietty.
Että kaikki on vähän rempallaan :/ : hb hieman alhanen, rr just sillä rajalla että on liian korkee ja nyt sit sokrut piirun yli sallitun.
No, toivottavasti ruokavaliolla, liikunnalla yms. saan arvot kohilleen. Aurinko lämmittää jo ihanasti ja linnut karjuu puissa ja mä en oo hirmusen sairas, joten mikäs tässä hätänä! En vaan tajua mistä kaupasta sitä itsekuria saa ostettua että saisin näppini pidettyä erossa herkuista. Kun ei sitä oo tähän ikään mennessä vielä näkyny :ashamed: ..

Vikutukset kaikille :wave: !

-Väre 26+1 (mihin nää viikot häviää???)
 
Myöhäisiltaa!

Kurre, ei olla vielä haettu vaunuja mut todennäköisesti päädytään Emmaljungan sport edge vaunuihin, sellaiset musta/beiget. Ihan saletti en vielä oo, mut täällä pohjanmaalla on niin heikot valikoimat ettei oo hirveesti vaihtoehtoja.
Masukuvia on otettu ja ne on vastaostetulla kameralla =) Vielä kun muistan pyytää miestä opettamaan mua et kuinka saan ne siirrettyä koneelle niin laitan jonkun niistä tänne.

Väre, mihin synnäriin päädyitte? Tylsää kun joudut seurailemaan sokereita, ei noi arvot mun mielestä niin korkeet oo et tarvis huolestua. Vähä rajoilla menevät mut näköjään ovat sit tarkkoja niitten kans.

Kiva kuulla Hobestakin pitkästä aikaa :wave: Otahan sit muutto rauhallisesti, ettet rasita itseäs&vattua liikaa!

(.) Kävin tänään työterveyslääkärillä kun terveydenhoitaja suositteli mulle maanantaina et kävisin vielä lääkärillä. Mulla oli maanantaina yötyötarkastus joka on pakollinen yötyötä tekevälle. Siinä otettiin verikokeet ja kyseltiin jaksamista yms. Terkan mielestä mun kantsis jutella lääkärin kans noista yövuorojen tekemisestä ja menin toiveikkaana sinne et jospa saisin samalla saikkua. Meinaa nimittäin varsinkin yöt ottaa tosi lujille töissä :/ Kerroin lääkärille et mua huimaa ja närästää jatkuvasti ku oon yön töissä, mut lekuri meinas vaan et menisin töihin ja hakisin sit saikkua jos tuntuu ettei jaksa. Sanoin sit suoraan et en kyllä pysty tekeen ens vkon vuoroja (neljä yötä ja yks ilta) ja se meinas vaan kirjoittaa lapun töihin ettei suosittele yötöitä, mutta kirjoitti sit "armeliaasti" saikkua tän loppuviikon ja ens viikon ku sanoin et esimiehen pitää sit vaihtaa 4/5 ens viikon vuoroista mulle. Yllättävän nihkeesti kirjoitti, joillekin on kirjoitettu täs vaihees äitiysloman alkuun asti suosista. Ilmeisesti en valittanut tarpeeksi sitten. En kyllä aio ainakaan yhtäkään yötä enää valvoa töissä ja muutenkin motivaatio työntekoon alkaa olla aika vähissä täs vaihees raskautta :whistle: :ashamed:
 

Yhteistyössä