Pömppömahaisista plussanneet!

rakenneultrassa käyty; kaikki ok, LM 4,8 (tarkoittaako lakimittaa?), vastasi viikkoja 20+3 (nyt 20+2). saatiin tyttölupaus, kätilö ei kuitenkaan kehoittanut seiniä maalaamaan vaaleanpunaiseksi. tämä kätilö oli SIIS NIIN IHANA, että mies kysyikin, että milloinkahan kesäloma loppuu, jos vaikka synnärillä tavattaisiin. lomat kyllä siihen mennessä pidetty, mutta on pääsääntöisesti äitiyspolin puolella. 40min saatiin ihastella raajojaan oikovaa ihmistainta, joka kuperkeikkaakin heitti. mies oli ensimmäisen kerran mukana näkemässä meidän ihmettä, oli hyvin liikuttuneen näköinen vaikkakin autossa tokaisi ettei ymärtänyt kuvasta muuta kun sydämen ja jalat jotka viuhtoi koko ajan.
20.5 mulla olisikin sairaalalla lääkäriaika, kuulema kaikki pas- raskaudet menevät lääkäriin viikolla 28. en vaan älynny kysyä syytä tähän, minä kun käyn kaikki lääkäriajat ja neuvolankin yksityisellä, niin nyt mietin ettei tule päällekkäisiä tutkimuksia. eipä silti ihan mielelläni minä käyn ultrattavana, saanpahan mielenrauhan ja tutustun mahdollisiin lääkäreihin joita saattaa kohdata synnärin puolella.
 
Kamilla, toi on uskomatonta, ettei edes yövuoroista voi saada helpotusta kuin sinnikkäästi ruinaamalla, ja välillä ei edes niinkään. :kieh: Alkaako sulla äitiysloma milloin, ja oletko saamassa saikkua sitä ennen?

HelinäKeiju, onnittelut rakenneultrakuulumisista! :flower: Ja itsekin kyllä menisin kaikkiin mahdollisiin ultriin ja tsekkauksiin, vaikka vähän niistä maksamallakin. Toki mua on ehkä peloteltu tällä riskiraskaudella, ja menneiden tapahtumien vuoksi toki sitä osaa etukäteen pelätä vaikka mitä, vaikkei syytä ollenkaan olisi. Mutta on se silti vaan niin ihanaa kuulla sydänäänet tai nähdä liikkeitä ja muutenkin vaan tietää, että kaikki on hyvin.

Väre mehän voitais sopia sama synnäri, mutta kun mä en tosiaan tiedä, miten toi meidän laskettu aika sitten pitää kutinsa... Mutta oishan se aika hienoa, jos huomais olevan jonkun tutun kanssa samassa huoneessa tai samalla osastolla. :) Miten sulla sokeriarvot ja hb? Onko neuvolan ravintoasiantuntemuksesta ollut apua?

Kyselit äippälomista. Kaksosodottajat jäävät äippälomalle ihan normiaikaan, mutta saikulle ennen sitä. Ja toisilla paikkakunnilla jäädään saikulle automaattisesti noin vkolta 26, oli sitten vaivoja tai ei. Jossain aikaisemminkin, jos jotain vaivaa on. Kun katsotaan, että lepo siinä vaiheessa on erittäin viisasta ja sitten säästetään kalliissa keskoshoitopäivissä. Mutta Naikkarilla ei mee ihan niin, eli sieltä sitä saikkuakin joutuu kinuamaan, eikä välttämättä silti saa. :| Mä menin tänään aamulla äippäpolin päivystykseen, kun nyt reilun viikon on supistellut aika tavalla, ihan eri lailla kun aikaisemmin. Otettiin sydänkäyrää vauvoista ja supistuksiakin mitattiin ja lääkäri teki sisätutkimukset ja ultras mut ja vaavit, ja onneks paikat ei olleet pehmenneet eikä mitään, vaikka jatkuvasti supistaakin. Vauvat voivat myös hyvin ja potkivat antureita minkä kerkesivät. Sitten tuli puhetta saikusta, ja lääkäri kysyi, että mitä olen itse mieltä, ja sanoin, että kyllä musta olisi helpottavaa, ettei tarvitsisi töiden takia stressata, vaan voisi levätä ja koittaa saada supparit pysymään aisoissa. Siihen hän vastasi, että kun ei tässä nyt kuitenkaan mitään pehmenemistä ole eikä mitään sellaista, niin ei sitä välttämättä tarvita. Kirjoitti kuitenkin nyt kolme viikkoa, eli pääsiäisen yli ja totesi, että sittenhän sä voit taas mennä kokeilemaan, että jos se työnteko onnistuisi taas. Jäin aika ihmeissäni vaan ovelle seisomaan enkä kyennyt sanomaan juurikaan mitään. Siis mihinköhän asti se mua töissä haluis pitää? Mä olen sillon jo viikoilla 30+.... uskomatonta, mutta totta. No onneks nyt ainakin saa nää seuraavat viikot olla enempi levossa, jotta päästäis ainakin sen 30 viikon paremmalle puolelle ennen kuin synnytys oikeasti alkaa lähestyä.

Kuinkas muut mammat jakselee? Ulpu ja mmm? :wave:
 
Moro!

Eilen kirjotin piiitkän sepustuksen ja se häviskin kun pieru saharaan kun painoin vastaa-painiketta :/ . Joten nyt yritän nopsaan muistella mitä tuli sanottua..

Kamilla, kauheelta kuulostaa että et pääse lepäämään ja yövuoroja poies vaikka et niitä pysty enää tekemään! Ihme toimintaa lekurilta. Meet hakee vaikka yksityiseltä saikkua ja sympatiaa jos ei muuten heru ;) ! Kyllä tässä kohdassa on oma jaksaminen ehdottomasti tärkeintä.

HelinäKeiju, ONNEA ihanista ultranäkymistä ja tyttöveikkauksesta :flower: ! Missäpäin tarjotaan PAS-raskauksille tuollanen lisäultra? Ja miksi? Kerro heti niin muutan sinne :p . Voi miten kutkuttais vähäsen nähdä mitä tuo pieni tuolla puuhaa..

Kurre, no olipas nihkee lekuri sullakin! Oliko niillä kaikilla menkat samaan aikaan tai jotain?? Tosin en uihmettele kun tietää mistä paikasta on kyse. (mua ei kannata kuunnella, oon selvästikkin traumatisoitunut koko paikasta :kieh: )
Mutta tärkeintä että saat nyt levätä ja kerätä voimia kunnolla. Murehditaan jatkosta sitten kun on pakko. Ja silloin pyydät eri lääkärin!

ON: sain myös viikon saikkia tän univajeen vuoksi. Huh, kyllä helpotti täälläkin kun ei tarvii yliväsynä töihin raahautua!
Muuten oli hyvät neuvolakuulumiset: rr hieman siinä ylärajalla, mutta ok. Paikat kiinni suppareista huolimatta. Hb:ia ei otettu ja sitä vähän ihmettelin, mutta kait se sit ihan hyvä on :/ . Painoa oli tullu neljässä viikossa 1700g,eli vissiin ihan kohtuudella. Sf-mitta oli 26cm, eli yläkäyrän alapuolella tällä kertaa-jee :) .
Nyt mulla on ollu kahtena aamuna paastosokrut 5.2 ja 5.1 kun raja on 5.3, eli ilmiselvästi toi ruokavalio ja hiilareiden kyttäily jeesaa! Tää herkuttomuus ei vaan oo kovin helppoo, tai se että ei napostele. Mut eiköhän tähän totu!

Jaahans, kello sanoo et ois välipalan aika, joten palaillaan Pömppikset :wave: !

-Väre ja Pieni 27+0
 
Moikka pitkästä aikaa!

Astarte Onneksi olkoon rauhoittavista uutisista. :hug:

Helinäkeijulle myös onnittelut ihanista ultrakuulumisista!

Kurre olitkin jo kysellyt missä luurataan, kiitos vaan. =) Ehkä sun lääkäri ei vaan vielä halunnut kirjoittaa lomaa suoraan äippälomaan asti. Luultavasti kyllä saat sitä nykyisen loman jatkoksi ilman että käy kokeilemassa, jos silloin tuntuu ettei kykene. Hyviä lomapäiviä!

Väre hyvä että pääset nyt kunnolla huilaamaan. Hyvin vaikuttaa sulla raskaus etenevän.

Mä oon jäänyt saikulle jo joku aika sitten. Käsittämätöntä että näillä näkymin takas töihin aikaisintaan parin vuoden päästä. :D
Miten te muut nukutte yöt mahojenne kans? Mä herään joka yö kun tarvii käydä vessassa ja juomassa ja kääntää kylkeä (siis todella kääntää itseään, ei vain kääntyä :LOL: )
Ei olis uskonut kuinka rapakunnossa tässä tunteekaan itsensä olevan. Mutta kaikki tää siis otetaan ilolla vastaan ja kestetään kuin nainen.
Synnytys alkaa tuntua jo tapahtumalta, joka ihan oikeasti on vastassa ja sen jälkeen meidän perheen väkiluku on kolme.
Meidän pikkuinen potkii nykyisin jo niin kovaa, että kylki on välillä ihan hellänä ja vois luulla että se yrittää kyljestä ulos. sf menee tasaisesti keski ja yläkäyrän puolessavälissä.
Hyvin täällä siis porskutellaan ja päivät on mennyt ihanasti rentoutuen ja valmistautuen tulevaisuuteen.

Nauttikaa ihanan aurinkoisista kevätpäivistä!!

Ulpu 32+4
 
Väre: KOKSissa Kotkassa tarjotaan tälläinen ns. ylimääräinen käynti äitiyspolilla. syytä en tähän käytäntöön tiedä. kerroin kyllä käyväni kaikki lääkärit yksityisellä, mutta kuulema siltikin ovat käyneet. noh, en kyllä hanttiikaan laita.

Kamilla: järjettömältä tuntuu tuo, että joutuisit tekemään yövuoroja! mulla työnantaja otti yöt oma-aloitteisesti pois kokonaan kun itse pyysin niitä vähentämään. olen siitä kyllä erittäin iloinen!
 
Kamilla, ei noi sun muodot nyt mitkään niin muhkeat ole, selkeä masuhan se on. :) Ja itse asiassa ei edes kovin iso masu viikolla 29. Millanen sf-mitta sulla on nyt? Multa mitattiin eilen, ja se oli 29 nyt rv 26+4. Ei kyllä niin julmasti kasvanut edellisestä, vaikka vatsan koko muuten onkin, alkaa tunkemaan tonne kylkien puolelle jo. ;)

Ulpu, ihanaa, kun siellä ollaan kovasti jo valmiita pienen maailmaan tuloon. Ja osaat nauttia tästä ajasta, kun kaikki on vielä edessä. Ja mikäs tuosta mahtavasta paisteesta onkin nauttiessa. :flower: Ja lohduksesi voin sanoa, ettei täälläkään mitenkään liian hyvin nukuta. Itsensä kääntäminen on todellakin aika työlästä ja kun sinne vessaankin pitää mennä se vajaa desi pissimään aika usein. Yöllä ja nukkuessa korostuu tämä vatsan koko eniten, ja sellasen hyvän asennon löytäminen on melko haasteellista. Mutta kestämme kuin naiset! :p

Väre, kuulostaa hienolta toi sun itsekuri syömisten suhteen. Mä taas äsken söin itse leipomaani pullaa, kun jälkkärin himo ei hävinnytkään itsestään... :LOL: Mulla oli muuten hb noussut (113), mikä oli silkka ihme, sillä oon ollut nyt kaks viikkoa lomalla rautalääkkeistä. Mutta tuosta ilahtuneena hain pullon Kräuterblutsaftia, se kun sopii sentään hieman paremmin mun vatsalle. Ja jos suunta on ylöspäin, niin täytyyhän sitä koittaa itsekin edesauttaa. Ja olen sun kanssa samoilla linjoilla, eli ettei Naikkari oikeen enää yllätä millään toiminnalla... ja mä vielä meen sinne synnyttämäänkin. :eek:

 
Kamilla höh, et sä kyl mikään kovin muhkea ole, paitsi teidän vauvan asuinseudulta ja hyvästä syystä. Ihan suotta olet itseäsi välillä mollannut. :heart:

Kurre Tuli mieleeni, että kuinka usein teillä kaksosia odottavilla on neuvola? Varmaan useammin kuin yhden kanssa. Vai?
 
Kurre, mulla äippäloma alkaa 23.4 eli tasan neljän viikon päästä. Maanantaina pitäis taas yövuoroon, en voi vaihtaa sitä iltaan kun illalla on vipa kerta synnytysvalmennusta :headwall: Sit olis toinenkin yö perään ja kolme iltavuoroa. Jonain päivänä ens viikolla varmaan meen hakemaan saikkua ja valitan kyllä niin et saisin saikun äitiysloman alkuun. Toi mun työ kun ei oo kuitenkaan kevyttä toimistotyötä, niin saisivat kyllä armahtaa vähä aiemmin.
Uskomatonta Kurre että sullekin noin nihkeesti kirjoitettiin vaikka on supistellut ja on vielä tuplat tulossa :eek: Mun työkaveri laitettiin saikulle rv 27 muutama vuosi sitten kun hän odotti kaksosia vaikka ei ollut suppareita ym. vaivoja! Ihmeen tiukaksi mennyt linja saikkujen suhteen :kieh:
Mun sf-mitta oli viime perjantain neuvolakäynnillä 30 :whistle: Ja silloin oli siis rv 29+6. Aika yläkäyrällä varmaan :D

Ulpu, hienoa että oot saanu jäädä saikulle valmistautumaan tulevaan! Täällä kans nukkuminen selvästi hankaloitunut. Vaikken tota mahaa koe vielä kovin isoksi, niin kyllä sen tuntee et jotain siellä masus on ja pitää oikein kääntää itteään :)
Ja niinkuin Kurre osuvasti sanoi et olematonta määrää pitää hypätä pissumassa! Mulla lisäksi oikea käsi on ruvennu taas vihoitteleen. Siinä todettiin hermoratatutkimukses vuosi sitten et rannekanava on lievästi ahtautunut. Tän takia käsi puutuu ja sitä särkee jos nukun oikeella kyljellä. Ei onneks joka yö, mutta sit ku se vaivaa niin on hankalaa kun ei voi nukkua kuin vasemmalla kyljellä tai selällään.

Kiitos vaan masukommenteista, kylmä tosiasia on kuitenkin että ensimmäisessä neuvolassa lähtöpaino oli muutama sata grammaa vaille sata kiloa ja pituutta mulla on vain 168cm. Eli n.30kg on yli normaalipainon ylärajan päälle :whistle: Tähän mennes on tullut 9 kiloa siihen lisää että aikamoisilla lukemilla mennään :/ Mutta mulla on kyl paino jakaantunut niin tasaisesti joka paikkaan ettei heti uskoisi kuinka paljon painan. Ja nyt on helppo olla masu pömpöllään luvan kanssa :D Pitää yrittää sit kesän jälkeen pudottaa enimpiä pois. Ennen tärppiä pudotin 107 kilosta 98 kiloon et oltais päästy julkiselle siihen 3.ICSI:in. Sit ku plussa tuli testiin niin loppui syömisen kontrolloiminenkin :saint:
 
Aurinkoista perjantaita mammat! B)

Ulpu
, neuvolakäyntejä on tuplien kanssa ihan saman verran kuin normaalistikin, eli nyt oon käynyt sellasen kuukauden välein. Eiköhän ne tästä vielä tihene. Seuranta on enemmänkin äitiyspolilla, missä käyntiväli on yhä sen samaisen 4 viikkoa. Neuvolalääkärillä en siis käy, vaan ainoastaan terveydenhoitajalla. Lääkärintarkistukset tulee sitten Naikkarilta. Kyllä nekin tässä nyt sitten jossain vaiheessa tihenee kahteen viikkoon, mutta koska meillä vauvat omilla istukoillaan ja omissa pusseissaan ja omat suonikalvot, niin tilanne sen verran "turvallinen", ettei seurantaa tarvitse niin usein tehdä.

Kamilla, on kyllä aika mielenkiintoista ja erikoista, että sun odotetaan tekevän ihan normaaleja vuoroja ja vielä nostelutyötä... :x Jotenkin tuntuu, että tällä hetkellä kaikille ollaan tosi nihkeitä ton sairasloman suhteen. Ja kaksosodottajien sairasloma alkaa toisissa kaupungeissa automaattisesti viimeistään viikolta 26, oli vaivoja tai ei. Mutta kokemus on osoittanut, ettei samaa pidä odottaa Naistenklinikalta. Tosin kun tässä suppareiden kanssa elelee ja alkaa vatsan koko tulla jaksamisen tielle yhä enempi, niin ei ehkä enää kauaa vaadi, kun sitä oikeasti alkaa olemaan tiukempi siellä lääkärillä, ja valittamaan enemmän. Toivottavasti sulla puree saikun saamiseen se, että tosiaan teet fyysistä työtä!

Ja painon suhteen sulla on ainakin onnistunut kokemus viime syksyltä, joten sitten synnytyksen jälkeen hyvinkin voit päästä samanlaiseen hyvään fiilikseen ja kilot alkavat vaunuja lykkiessä tipahdella. =)

Nauttikaahan viikonlopusta!
 
Hei rakkaat vanhat pömppissiskot!

Loskasta ja takatalvesta huolimatta kevät on erityisen kirkas!
Ihana, täydellinen pieni poikamme (3560/52) syntyi tiistaina 24.3. klo 22:21 Naistenklinikan sairaalassa neljä päivää lasketun ajan jälkeen. Eli viikko sitten näihin aikoihin elettiin aika tiiviissä tunnelmissa.. Kaikki meni kuitenkin hyvin, vaikka koville tuo poika minut laittoikin. Sitä usein pohti mielessään, millaista se synnyttäminen oikein on. Monia tarinoitakin - enemmän tai vähemmän raadollisia - tuli kuultua ja luettua. Mutta ei sitä voi kuvitella, ennen kuin itse sen kokee. En voi ymmärtää, mistä se kaikki voima itseen virtasi sillä hetkellä, vaikka usko meinasi välillä loppuakin.

Täällä onnelliset siskot jatkavat matkaa, kaikki omassa tahdissaan. Pömppisten puolella moni kulkee vielä kivistä polkua. Kaikille teille ja heille toivon käsittämättömän paljon onnea matkaan. Palkinto on sanoinkuvaamattoman ihana.

Olemme kotiutuneet viime lauantaina. Harjoittelemme yhteistä elämää ja tutustumme toisiimme. Tolkuttomasta univelasta huolimatta rakkauden, onnen ja kiitollisuuden tunne on pökerryttävä. :heart: :heart: :heart: :heart:

Vanhat tutut varmasti muistavat viehtymykseni runoihin ja riimeihin. Muutama kalevalainen värssy taisi tulla rustattua itsekin... Laitan tähän vielä runon, joka tällä hetkellä kuvaa tuntojani erinomaisesti.

Me isäsi kanssa seisottiin
käsi kädessä tässä
ja juteltiin ihan hiljaksiin
"No nyt se on elämässä."

Sinä olit ihan pikkuinen,
ehkä viikon vanha vasta.
Minä sanoin: "Pilvi kukkasten
kai ympäröi tätä lasta,

ja perhoset, lintuset untuvapäät
tuntuu lentävän korin yllä."
Isä kysyi: "Näkyjäkös sinä näät?"
Ja minä: "No ihmeitä kyllä."

Sinä olit se ihme tietysti
vaikka poruun puhkesitkin.
Imit minusta maitoa nälkääsi,
minä ilosta nauroin ja itkin.

"Sill' on ripsissä tähden säkenet",
isäs naurahti ja keksi.
"Sen varpaat on puolukan raakileet."
Ja hän puki sinut puhtoiseksi.

Sinä nukuit. Oli talo hiljainen.
Löi kolmisin sydämemme.
"Tästä tulee kai hyvä ihminen",
me puhuttiin toisillemme.

-Kaarina Helakisa

Ihanaa odotuksen aikaa kaikille!

Suurella sydämellä
Vappis ja Pippuri 7 vrk
 
Rakas Vappis, hurjan kovasti onnea tuoreille vanhemmille ja maailman suloisimmalle pienelle Pippurille! :flower: :heart: Silmät kostuivat tekstiäsi lukiessa ja kiitos myös tuosta koskettavasta runosta, onneksi olet mieltynyt niihin. =) Jos vaan jaksat ja ehdit, niin käyhän täällä kertoilemassa kuulumisianne. Luin viime viikolla vuodentakaisia pömppisjuttuja läpi ja pohdinkin kovasti, että olisikohan Vappiksemme jo saanut sen suurimman aarteen syliinsä.

Isoja rutistuksia ja auringonsäteitä,
Kurre ja Pepe+Panda
 
Vappis Suuren suuret onnittelut teidän perheelle!! :flower: :D Näin se vaan onneksi on, että takkuisen kevättalven 2008 jälkeen pömppisvauvoja alkaa nyt putkahdella maailmaan. Ihanaa kuulla välillä myös Mirun kuulumisia. Tuntuu hyvältä kun te välillä käytte ainakin taustailemassa.
Eiköhän tuolta pömppis-original ketjusta ala jo pian tippuilemaan väkeä lisää tänne puolelle. Rypäyksittäinhän tässä on menty aiemminkin ja nyt on tainnut siellä jo hana aueta. :D :heart:
Mitäs muuten kuuluu Namille ja pojille?

Mua oikein nauratti itseänikin eilen mun tämänhetkinen 'normi' elämä. Hetkittäin olin kyyneleet silmissä ja kelailin aikaa vuosi taaksepäin kun olin toista kertaa raskaana, juuri keskenmenon kokeneena. Sitten hetkittäin kyynelehdin kun olin vaan niin onnellinen.
Kävely oli eilen ihan tuskaisen vaikeaa kun issias vaivaa ja koko oikea jalka on välillä puutunut. Sitten kun urheasti lähdin autolla kaupaan, niin eikö aurinko saanut mut aivastelemaan niin, että pissat housussa... jne
:LOL: Tänään oon herännyt klo 4.00 eikä unta ole sen jälkeen näkynyt. Nyt olo on sellainen että kaikki vaan naurattaa. :LOL: :LOL:

Hauskaa aprillipäivää kaikille muillekin!

Ulpu 33+5
 
mmm
Vappis sylin täydeltä onnea teille :heart: :heart:

Kamilla ihan selkee vauvamasuhan se, ihqu :heart: Meet nyt sitten tosi mielellä sinne lekuriin ja OTAT sitä saikkua loppuun asti! Toihan on jo silkkaa ihmisrääkkiä.

Kurre otahan nyt rauhallisesti ja lepäile niin supistelutkin varmaan vähenis. Ja sit lisää saikkua, äläkä stressaa töihin menosta. Ihmeen nihkeesti teillä siellä etelän perukoilla saikkua annetaan. Vaikka nää meidän vauvelit on ns. kalliita vauvoja ja Kurrella kaksin kappalein. Ihme juttu!

Ulpu kuitenkin on saanut jäädä jo pois töistä, sillä lailla. Nauti nyt täysin rinnoin tästä huonosti nukkumisesta ja liikkumisesta ja kohtahan sitä ei vasta saada enää nukkua, joten hyvää treeniä :LOL: Jatkahan naurelemista, sitähän ei ole tässä elämässä harrasteta koskaan liikaa.

(.) Täällä ollaan nyt äitiysloman alkuun asti saikulla, eipä sillä että ei siitä työn teosta mitään enää tulisikaan. Liikkuminen tosi vaivalloista(siis nyt jo, mitenkä sitten kuukauden päästä :eek: ) Henkeä ahdistelee edelleen ja supistelee, mutta issias on pysynyt enimmäkseen pois! Pukamat tuli vaivoiksi ja sitä rataa, mutta onnesta soikeana silti, ainakin yritetään... :D Vähän meinaa olla henkinen puoli koetuksilla kun ei ole päässyt liikkumaan ja päästelemään höyryjä. Olen ollut sellainen erään sortin himoliikkuja ja nyt liikunta kohdituu lähinnä sohvan, jääkaapin ja wc:n reititykselle ja voin kertoa ettei matka ole mahottoman pitkä :LOL:
Jep, eilen kävin siellä pelkopolilla ja kyllä oli ihana käynti. Kätilö oli aivan ihana, käytiin rauhassa läpi se 10 vuoden takainen synnytys ja sain muutenkin tutustua omiin papereihin. Kertoi näistä nykypäivän kivunlievityksistä yms. Tutustuttiin synnytyssaliin ja kuulimpa kuinka viereisessä salissa sektiolla syntynyt vauva parkaisi ensimmäisen kerran, vau! Sitten vielä katseltiin ultralla miten päin se vauva masussa oleilee(rt) ja yrittipä jopa kurkata sukupuoltakin, mutta ultra oli huonohko. Jotain kuulemma vilahti, mutta ei aikonut veikata mitään, saattoi olla napanuorakin ;) joten arvoitukseksihan se edelleen jäi. Voin kuulemma mennä käymään uudelleenkin ja olisi mahdollisuus jutella lääkärinkin kanssa jos haluaa. Mutta jotenkin rauhallinen ja seesteinen olo tuli tuon käynnin aikana ja sanoinkin, että voisin itse asiassa jäädä synnyttämään vaikka heti :D Katsotaan nyt milloin paniikki iskee taas :whistle: Olen kuitenkin ajatellut, että "rykäsen" sitten alakautta, mutta jos taas on avotarjontaa tiedossa niin voi kyllä mieli muuttua :( Homma ei jotenkin kuulostanut enää niin kauhealta, mutta kipu kyllä hirvittää vieläkin. Pääasia kuitenkin että lopputulos on hyvä ja vauvalla kaikki ok. Käynti kesti n. 2h ja kaksistaan oltiin kätilön kanssa, ei siis mitään ryhmää. Itse ainakin koin, että siitä oli suuri apu, mieli huomattavasti rauhallisempi.
Pikaisesti vielä tän päivän neuvola kuulumisia. Nythän siellä saa käydä jo kahden viikon välein. Paino noussut vain muutama sata grammaa, jee! hemis laskenut taas , juurihan se saatiin nousemaan :( nyt siis115 joten ei paha, pissa puhdas, paineet ok tosin pulssi 110! juuri menomatkalla henkeä ahisteli joten tuppaa nostamaan ton pulssinkin. Sf- mitta 32, turvotuksia ei ole(näkisipä joinakin iltoina ;) ) vauvan sydänäänet 136 ollut muuten koko ajan 140 pintaan, tosi tasaiset siis. Seuraava neuvola 15.4 ja neuvolalääkäri 23.4. Lääkäriltä pitäis sitten saada lähete siihen synnytystapa arvioultraan ja pelkopolilla sanoi, että jos ei jostain syystä suostu kirjoittamaan niin heidän kautta saan sitten kuitenkin. Tää ultrahan ei ole pakollinen toka synnytttäjille, mutta jos on jotain aihetta niin saa sen kyllä. Viimeksi neuvolalääkäri kyllä epäili, että olisi isohko tulossa, joten uskon että kirjoittaa lähetteen, toivottavasti. Olishan se helpottavaa, että sit tietää minkä kokoinen ja mieten päin olisi tulossa, siis noin suunnilleen :)
Ihan pakko lopettaa tää omanapaisuus :D (selkä puutuu) mut oli niin paljon kerrottavaa kun ei ole pikään aikaan saanut aikaiseksi käytyä koneella.

Aurinkoisia kevätpäiviä teille kaikille!

mmm 32+0
 
mmm Onnittelut piitkästä lomasta!!
Mä olen seuraillut neloselta sairaala sarjaa ja on ollut mukava huomata kuinka rauhalliselta tapahtumalta synnytys vaikuttaa. Luotan vaan siihen että kyllä sit henkilökunta osaa ja mennään ite vaan siinä mukana. Hyvä että pelkopolilla käynti kannatti.
Mä oon kans ollut aina kova lenkkeileen ja menemään. Nyt tuntuu ihanat kevätpäivät menevän jotenkin haaskuun kun ei pääse kans sohva-keittiö-vessa-akselia pidemmälle. Yritin tuossa päikkäreitäkin, mutta uni vaan ei tule..
 
Vappikselle isot onnittelut :flower:multakin, vaikka ei taidettu toisella puolella samaan aikaan kirjotellakkaan! Muistan elävästi kuitenkin esim. sen kalevalaisvaikutteisen runon.. :D .
Tuo runo on mulle tuttu ja silti tää oli eka kerta kun itkin hulluna sitä lukiessani. Äitille yritin sitä puhelimessa lukea, mutta siitä ei tullut mitään kun itkin niin kovin.. Taitaa pikkuhiljaa todentua tää elämäntilanne mullekin :heart: .

Mmm, hyvä että pelkopoli käynnistä oli hyötyä! Ihanan kuulosta että sait olla rauhassa kaksistaan kätilön kanssa juttelemassa asioista. Vai haluaa teidän jälkikasvu yllättää teidät sukupuolellaan, ovela vekara =) .
Mulla on myös tota pukamaongelmaa-very nice.. onneks ollaan jo voiton puolella, jospa ongelma helpottais synnytyksen jälkeen!

Ja Kamillalla ei oo enää pitkälti äippälomaan-jeee! Miten jaksoit yövuoron?

Jaahans, täytyykin mennä mittaa sokrut (jotka yhä vähän heitteleee..). Mutta täällä oon taas töissä ja se viikon lepo teki ihmeitä! Jaksaa taas kun saa nukkuttua öisin. Ei ois täälläkään kun kuusi vkoa ä-lomaan, jippiiii!! Äitiyspakkaus tuli keskiviikkona ja sitä olikin ihana tutkia. Annoin eilen miehelle isyyspakkauksen ja tykkäsi siitä kovasti.

Oikein ihanan keväistä viikonloppua kaikille!

-Väre 28+4

 
Vappikselle onnittelut tännekin, toi runo on kyl niin ihana et kyyneleet tulee silmiin kun sitä lukee! Tekstistäsi huokuu niin käsinkosketeltava onni et tulee sellainen fiilis et voi kun meidänkin pieni jo syntyis.. :heart: Kaikkea hyvää teidän perheelle!!! :hug:

mmm, mukava lukea että pelkopolikäynti meni hyvin ja sait rauhallisen fiiliksen mukaasi! Ja onnea saikusta =) Kurjia varmaan noi supistelut, kyllä pitää saadakin levätä ettei vaavi oo vaarassa niitten takia!

Ulpu, mä oon kans ajatellu ton synnytysasian niin et luotan henkilökunnan osaamiseen ja oon vauvan kans varmasti hyvissä käsissä! Lisäksi autuas tietämättömyys synnytyksen todellisuudesta auttaa kummasti asiaa :LOL:

Väre, yllättävän hyvin meni yövuoro, kiitos kysymästä! =) Tosin esimies laittoi mut tunniksi nosteluhommiin ja totes vaan et "mee nyt vähä verryttelemään". Hammasta purren menin ja ajattelin vaan et kyllä mä sulle vielä verryttelyt näytän :kieh: Hainkin sit torstaina saikkua, lääkäri kirjoitti torstain, perjantain ja tän tulevan viikon. Tuosta kädestä lääkäri sen kirjoitti. Eipä sen kans auta ku kestää ja toivoa et helpottaa sit ku turvotus/raskaus päättyy. Pääsiäisen jälkeen siis pitäis vielä töihin mut meinaan kyl hakea saikun, vipa työvuoro olis 21.4.

Hyvää alkavaa pääsiäisviikkoa rakkaat pömppisystävät! :heart:

Kamilla 32+0
 
Kamilla Hyvä että sait vihdoin saikkua. (oli se syy sit mikä tahansa) Ilman muuta haet sen saikun vielä jatkoksi ennen äippälomaa. Pääset nyt keskittymään vain loppuodotukseen ja ihan vaan nauttimaan tästä elämän tilanteesta. Siitä, että nyt on aika ladata akkuja ja elää vain itselleen. :heart:

Mitäköhän kuuluu Hobelle?

Tuossa muuten kun jokuaika sitten oli puhetta sf-mitoista, niin nyt viimeviikolla olleessa neuvolassa mulla oli sf kasvanut kahdessa viikossa 4 cm. Eka terkka mittasi et 5cm, mutta mittaili vielä useaan kertaan eri paikoista ja sai lopulta keskiarvoksi sen 4cm. Eli yläkäyrän yläpuolelle pompsahti. Painoa mulle on tullut yht. 8kg.
Asukkaamme oli neuvolakäynnillä muuten niin vilkkaalla tuulella, että pyöriessään kiihdytti sykkeensä välillä 180! Normaalisti vaihdelleet 140-150. Terkka kuitenkin sanoi ettei tarvi olla huolissaan, kun rauhoittuessaan hänen sykkeet taas laski.

Minkäköhänlaisissa sf-sfääreissä menee Kurre tällähetkellä? :D

Hyvää alkavaa pääsiäisviikkoa kaikille munkin puolesta! :heart:

Ulpu 34+3
 
Tänään haettiin vaunut =)



Lehdes oli mainos et nää Emmaljungan Smart Duo:t oli jonkinmoises tarjoukses ja lähdin oitis katsoon. Tykkäsin väristä ja löin kaupat lukkoon!
Mies kun on aikoja sitten´luovuttanu´kun en oo saanut päätetyksi minkälaiset vaunut ostettais :D

Laittakaa muutkin vaunukuvia, olis kiva nähdä! :wave:
 
Heipparallaa mammat!

mmm, täällä kanssa jonkin sortin himoliikkuja, ja aika lailla opettelemista on ollut siinä, ettei ole koko odotusaikana voinut hikiliikkua ollenkaan entiseen malliin.... Miten niitä höyryjä sitten ulos päästää, jaa-a. ;) Ja hienoa, että keskustelut synnytyksestä on sua rauhoittaneet. Olen tässä ihan ite pohdiskellut, että alatiesynnytys voisi olla mullekin sopiva vaihtoehto, vaikka kaksi onkin tulossa. Mutta siitäpä ei tarvitse itse päättää, onneks. Mennään sitten niin, kun vauvoille on parempi. Äiti kestäköön mitä tuleman pitää, eiks vaan? :p

Väre, mitäs kätkit isyyspakkaukseen? =) Sellanen on täälläkin suunnitteilla saada aikaiseksi. Kuinka oot jaksellut muuten nyt töissä?

Kamilla, onnittelut kotiin päässeistä vaunuista! Kiva väri munkin mielestä. =) Meillä laitettiin joskus kuukausi sitten Teutonian Team Alut tilaukseen Saksasta, ja toimitusaika oli muistaakseni ainakin 8 viikkoa. Mutta kun siinä useamman satasen säästi ja tilaus oli helppo tehdä, niin nyt sitten odotellaan sellasia tummanruskeita tuplakärryjä saapuvaksi toukokuussa. Ei ne kyllä meillä minnee mahdukaan, joten parempi kun ei ole vielä jaloissa, heh.

Ulpu, sulle on tullut tosi maltillisesti painoa lisää, et ilmeisesti ole repsahtanut herkkuihin laisinkaan. :p Paljonko se sun sf nyt muuten siis oli, eli mikä on yläkäyrällä? Tuplaodottajilla kun noista käyristä ei kait sitten välitetä.

(.) Neuvolasta tulin juuri, ja se sf oli nyt sitten 33. Eli ihan hyvin. :LOL: Muuten kaikki oli ok, verenpaineet hyvät ja sydänäänet kuului hienosti. Pepe ja Panda potkii aika tavalla nykyisin, ja myös öisin, eli niiden 4-5 vessareissun jälkeen alkaa yleensä hurja mellestys, ja sekös sitten auttaa äitiä nukahtamaan, juu ei. Oon ollut tän viikon tosi väsynyt, ja kaipa tämä iso koko alkaa rasittamaan ihan oikeesti, ja kun noita suppareitakin tulee, niin voimille käypi. Iltaisin vatsa on ihan ylipinkeä ja kosketusarka, ja voitte kuvitella, että sellasella aralla kivellä nukkumaan meneminen on aika mahdotonta. Kolmella tyynyllä oon koittanut saada jotain asentoa, mutta ei meinaa löytyä. Vatsakin täyttyy tosi helposti ja sen jälkeen tulee huono olo, vaikkei mua varsinaisesti närästäkään. Eli kaikkea pientä kivaa löytyy.

Mun saikku loppuu maanantaihin ja tiistaina menen hakemaan neuvolasta jatkoa loppuviikolle, jolloin seuraava kontrollikäynti äippäpolilla. Pientä jännitystä on ilmassa, että näinköhän ne ois vaan mua vielä töihin laittamassa.... :/ En kyllä enää jaksa, kun tää kotona oleminen ja ihan perusaskareet väsyttää tällä tavoin. Ja kun nää vauvat voi syntyä vaikka jo 4 viikon päästä...

Toivotan teille kaikille ihanan keltaista pääsiäistä ja rentoa yhdessäoloa miehen kainalossa! :flower:

Kurre ja Pepe+Panda 28+6


 
Kamilla Hienot vaunut. Kyl noilla sit kelpaa kulkea. Meillä on kans Emmaljungat, mutta kaverin vanhat.

Kurre Mulla toi viimeisin sf mitta mitattiin rv 33+6 ja oli silloin 33. Ja siis sulla on jo NYT sama. :LOL: Että voin vaan kuvitella mitä sulla ollenkaan se viä tulee olemaan.. :LOL: Mä oon n.160cm pitkä ja maha alkaa jo heti tuosta tissien alta. Sen takia syömisen kans on saanut olla tosi tarkka, kun sitä ruokaa ei kertakaikkiaan mahdu. Jos ruuan jälkeen menee maate on alkanut heti oksettaa ja MITÄÄN valmisruokia/roskaruokaa en ole pystynyt närästyksen takia syömään. Ihan perus kotiruokaa vaan ja pieninä annoksina. No, ehkä tästä voi synnytyksen jälkeen olla mielissään kun ei niin paljoa pudotettavaa, mutta nyt välillä harmittaa kun kerrankin olis 'lupa' ylimääräisiin hyviin.
Nyt saa nähdä mitä maha tuumaa kun aion nautiskella lasin alkoholitonta punaviiniä pääsiäisen kunniaks. (renniet löytyy kyllä läheltä...)

Iloista pitkää viikonloppua!

Ulpu 34+6
 
sain tänään kelan paperin täytettäväkseni, ja tukka nousi kirjaimellisesti pystyyn kun kattelin mitä kyseleepi.
esim tota kohtaa 10 työstä poissaolo en tajunnut yhtään. mitä sillä siis tarkoitetaan?! auttakaa tyhmää, te kaikki ootte jo ntän paperin täyttäneet niin varmasti osaatte auttaa!
 

Yhteistyössä