Pömppömahaiset plussaajat!!

mmm
stellan kuulumisia täälläkin odotellaan...

Kamilla ja Krisseli onnea ja peukkuja pidetään

Krisseli ollaan muuten yhtäaikaa lääkärillä :LOL: mulla ultra-aika nimittäin 11.20, toivottavasti on ollut kasvua....

Taivaansilpoja :hug: :hug: :hug: vetää taas sanattomaksi...ihana toi sun kirjoitus. Voimia teille, ethän kuitenkaan katoa kauaksi aikaa?

Tästä viikosta tulossa huippu jännittävä, hui!

Ulpu :hug: onneksi kaikki hyvin ja arvo noussut :heart:

mmm
 
Täällähän on kovasti tapahtunut.

Taivaansilpojalle lähtee suurin halaus ja lohdutus. Sanoja ei ole, tiedämme sen kaikki. Suru on käytävä läpi - taas. Miksi? :hug: :hug: :'(

Voi Ulpu mitä piinaa jälleen. Ja edelleen olet ilmeisesti yksin kotona, eikö? Onneksi loppu hyvin, mutta kylä tuo pelästys on ollut pohjaton, tiedän. :heart:

Kamilla, onpa taas poikkeuksellisen tökerö hoitaja ollut vastassa teillä. Siis miten niin putoatte hoitojonosta, jos menette yksityiselle? Onko kukaan kuullut moista aiemmin. Kaikenlaiset törpöt voivatkin hoitaa näin herkkiä ja kipeitä tilanteita.

Stella, huhuu. Lähetän täältä sellaisen viime hetken plussapuhurin, että ei jää muita vaihtoehtoja ++++++++++++++++++++++++++++++ :whistle:

Kurre, kyselit punaviinistä. Mietin samaa silloin, mutta en pystynyt sitten kuitenkaan juomaan. Pari kulausta nautin eräänä iltana, mutta maku tuntui väärältä ja ajattelin, ettei voi olla siitä kiinni. Sen sijaan vietin täydellistä lepoa, kuten muistanet. Ja nautin paljon kaikkea kuumaa: teetä, kuumaa mehua, keittoja ja intialaista ruokaa, jossa on lämmittäviä mausteita. Jäätelöä en syönyt palaakaan, sillä Stellan mainitsema kylmän vaikutus verenkierron hidastumiseen tuntui järkeenkäyvältä. Urheilutaukoa suosittelen sinulle. Kyllä se pää sen kestää paremmin kuin jossittelut jälkikäteen, eikös vaan. :heart:

Miten Ella voit? Onko flunssa jo hellittänyt otettaan? Onko tuntemuksia raskauteen liittyen? Pari viikkoa tätä odottelua vielä pitäisi kestää ennen kuin tietoa tilanteesta saadaan. Omaan olotilaani ei voi erityisemmin luottaa, ts. erityisiä raskausoireita ei juurikaan ole. Ruokahalu on ehkä kasvanut ja nälän tunne johtaa nopeammin heikotukseen ellei jotain suuhunsa saa. Mutta vaihtelevasti tämäkin. On pakottava tunne käydä mittauttamassa hcg uudelleen, mutta toisaalta - mitään ei ole tehtävissä kävi tässä niin tai näin.

Aurikselle myös isot plussatuulet, siellä Turussa ne tuntuivatkin ihanan lämpöisiltä ja aurinkoisilta viikonloppuna ja enteilivät hyvää.. =)

Kaikille pömppiksille uskoa, toivoa, rakkautta. Niitä me tarvitsemme loputtoman paljon. On ihmeellistä, mikä lisäelin meillä niitä tuottaa aina uudelleen täydellisen surun, epätoivon ja katkeruuden jälkeen. Ehkä se on pömppisten erityislahja - käytetään sitä vastakin. :heart:
 
Keväistä maanantaita, ystävät.

Katselen taas työhuoneeni ikkunasta auringonpaistetta tien toisen puolen taloissa ja mietin, että niin kovasti olin toivonut, että tämä päivä olisi erilainen kuin muut päivät tänä keväänä. Eilen laitoin Marimekon "Onnellinen" lakanat. Ajattelin kyyneleet silmissä, kuinka hassua, huomenna kun tulen töistä kotiin ja käymme illalla nukkumaan, tiedän jotakin loppuelämästäni, mikä vaikuttaa...no, ihan kaikkeen.

Vuoto alkoi tänä aamuna - hyvin vähäisenä mutta silti. Luulin, että mulla luget pitävät vuodon aina poissa. Noh, eivät näytä pitävän. Ehkä PAS:ssa ne olivatkin niin kauan pois (vuoto alkoi 5 päivää lugejen lopettamisen jälkeen) Progynovien takia, ei lugejen?

Menkkakivut ovat voimakkaat, jo toista päivää oikein siis ihan kunnolliset. Itsediagnosoimani endon aiheuttamat pre-menstruaalikivut tuolla muniksissa ja 2.reiän suunnalla voimistuvat päivä päivällä.

Kävin silti äsken verikokeessa ja virallinen vahvistus surulliselle uutiselle tulee myöhään iltapäivällä. Luulen, etten jaksa kauheasti silloin enää kirjoitella, joten kirjoitan nyt kerralla tämän hetkiset mielessä liikkuvat ajatukset.

Nämä kaikki kolme kertaa, 1.IVF, PAS ja nyt tämä, ovat olleet ihan erilaisia kertoja, fyysisistä tuntemuksista lähtien. Tämän mainitsen lähinnä opetuksena ja myös lohtuna teille muille. Aikaisempiin kertoihin ei ehkä voi kuitenkaan verrata, tai perustaa mitään.

Blastokystien siirto loi muhun hirveästi toivoa. Nyt tuntuu suoraan sanottuna aivan kauhealta (en keksi tässä tuskassa mitään kielellisesti rikkaampaa), että sittenkään ei. Pahintahan tässä on, että lääkärini sanoin: enempää ei voida tehdä, näistä lähtökohdista eivät enää todennäköisyydet parane. Että näin. Minun kroppani ei sitten kuitenkaan pikkuisia vastaanottanut. Tai vaihtoehtoisesti, pikkuisissa oli sittenkin jotakin vikaa, vaikka hienosti jakautuivatkin.

Tekisi mieli huutaa ääneen. Että ei hel*etti, tämä ei voi olla mun elämää. Että ei näin voi käydä meille. Miten me voimme kuulua siihen pieneen prosentuaaliseen määrään ihmisiä, jotka edes joutuvat näihin hoitoihin ja miten me voimme olla niitä, joilla ei sittenkään ole vielä tärpännyt!

Ja samaan aikaan istun kuitenkin viilipyttynä siisteissä työvaatteissa huoneessani, rauhallisen ja työteliään näköisenä.

Edessä on nyt laparoskopia toukokuussa ja sen jälkeen kesätauko. Palaan kuvioihin vasta syksyllä. Toivon tietysti kohteliaasti, että kukaan teistä ei enää silloin ole täällä.

Auris : mulla ihan posket punehtui kun luin sun viestiä, ehdottomasti aika paljon kateudesta mutta enemmän (kuitenkin) ilosta puolestasi: sä olet aivan varmasti raskaana.

Taivaansilpoja - jos täällä vielä olet - halaan sua täältä näyttöruudun takaa, kaukaa, ja tunnen sanatonta surua. Ei tähän tuskaan riitä järki, ei empaattisuus, ei mikään. Sillä vaikka kuinka hyvin tietääkin, että tästäkin selviää, niin silti sattuu niin syvälle, ettei ikinä vielä mikään.

Kiitos kaikille. Olette olleet valo yössä.

Toivon teille kaikkea hyvää ja onnellisia raskausaikoja.

Stella

 
Stellaseni halaan sua täältä virtuaalisesti oikein lämpimästi ja lujaa :hug: Tämäkin surullinen uutinen sai kyyneleet silmiini...

Toivon kuitenkin, että surut surtuanne sekä sinä, että Taivaansilpoja jaksatte vielä myöhemmin yrittää. Niinhän kirjoititkin, että syksyllä takaisin kuvioihin. Nyt ei vaan ollut vielä teidän lastenne aika.
 
Stella, kun luin sun kirjoitusta, pystyin jotenkin kuvittelemaan, että itse istun siellä näyttöruudun takana sinun tilallasi. Jotenkin mulle tuli tunne, että se voisin olla minä. Ehkä se johtuu siitä, että osaat kirjoittaa niin taitavasti - tai sitten siitä, että kovin samassa veneessä kuitenkin ollaan. :hug:

Tunnut olevan hyvin varma iltapäivän tuloksesta ja tilanteesta, enkä nyt halua vänkätä vastaan, sillä usein sen vaan tietää. Tuntee oman kehonsa ja sen merkit, vaikka itsekin tosin sanoit, että jokainen hoitokerta on stimuloinut kehoasi eri tavalla ja mitään ei ole voinut päätellä edellisestä. Tosin se pakollinen uskonpuutevaihe tulee jokaiselle ja silloin meidän muiden tehtävä on antaa sitä uskoa ja positiivisuutta. Ajattelinkin, että nyt täällä salaa toivon, että olisitkin niin kovin väärässä ja oma kehosi ja mielesi olisikin tehnyt sinulle kepposensa. :heart:

Koet nyt teidän yrittäneenne kaikkenne ja että se kaikki on tehty, mitä tehtävissä on, eikä tästä enää mahdollisuudet parane. Rakas Stella, tuohon on pakko kommentoida, että ihan näin yksinkertaista ja suoraviivaista tämä ei kuitenkaan ole. Varmaan teknisesti ja lääketieteellisesti paljon on tehty, mutta uskon, että muitakin vaihtoehtoja vielä on, etenkin munasolujen kasvatuksen suhteen. Mutta se mitä halusin sanoa, on juuri se, mihin emme itse eivätkä lääkärit voi vaikuttaa. Luonto esittää tässä omaa suurta rooliaan - halusimme tai emme. Olen itse huomannut, että vaikka omalla kohdalla kaikki on päällepäin ollut ns. kunnossa ja sujunut suunnitelmien mukaan ja lääkärin mielestä meidän tilanne on hyvä ja onnistuminen todennäköistä, niin tässä sitä silti ollaan. Epäonnistumiset ovat sitä kuuluisaa huonoa tuuria. Ja siksi haluankin, ettet missään nimessä kuvittele kaiken olevan vielä tehty! Meidän on valitettavasti hyväksyttävä myös se, että huonoa tuuriakin osuu sinne joukkoon tuskallisen paljon, ja ehkä vielä juuri silloin, kun muuten onnistuminen olisikin hyvin lähellä. Valtavan raa´alta ja julmalta se tosin tuntuu.

Mutta ennen kaikkea toivon, ettet iltapäivän tuloksen jälkeen (olisi se sitten mikä tahansa) jätä meitä kuitenkaan kokonaan, vaan halutessasi ja jaksaessasi tulisit kertomaan ajatuksistasi ja tilanteestasi. Tauko on varmasti tarpeen ja kehoitan sua antamaan sen todellisen tauon kaikesta itsellesi. Olet sen ansainnut ihana nainen. :heart: Me kaikki tarvitsemme sitä valoa yössä, ja uskon, että juuri sinä olet meille monille sellainen. =)

Hurjasti voimia kaikille, jotka ovat jälleen joutuneet pettymään ja kulkevat siellä pimeässä tunnelissa. :flower:
 
neilikka, tervetuloa mukaan pömppiksiin! =)

krisseli, tulethan sitten kertomaan punktiokuulumiset kun jaksat. =)

Kamilla - täällä on peukut pystyssä ja siirtokuulumisia odotellaan! :flower:

Miru, ajattelin aika lailla noudattaa tuota sinun kiinnittymisdieettiä, eli siis urheilut saavat jäädä joksikin aikaa kokonaan ja muutamaksi päiväksi voisi vaikka ottaa makoilun päätehtäväksi. Jossitteluille en halua minkään antaa yhtään tilaa. :p Ja harkinnanarvoista voisi olla tuon kaiken lämpimän nautiskelu - sen punaviinin lisäksi. Ehkä. Voi olla, että sen nauttiminen saattaa tuntua sitten hieman väärältä kuitenkin siinä ktt-vaiheessa...

mmm, mitäs siellä ultrassa näkyi? :wave:
 
Voi Stella, :hug: Sinulle! Älähän nyt vielä ihan kokonaan heitä kirvestä kaivoon. Onhan meitä tässä kuussa ollut koko joukko, joilla epämääräistä vuotoa ja silti positiivinen testi (ainakin toistaiseksi). Voimia vastauksen odottamiseen! :hug:

Miru: Täällä todellakin edelleen saikulla ja flunssasta koitetaan selvitä. Aika viheliäinen tämä tauti kyllä näyttää olevan, ihan helpolla ei päästä. Tuhrua/tiputtelua on ollut hieman koko vklopun. Vähän on sen suhteen epätoivoinen olo. Mitään erityisiä raskausoireita ei ole, pientä pahaa oloa, mutta todella lievää. Olen menossa verikokeeseen ke tai to, pakko nähdä, mitä arvolle on tapahtunut. :headwall: Tuo 8.5. ultra on aivan lii-iian kaukana!
 
Täällä vielä ollaan, kait minä vielä pömppis olen? ei täältä pois varmaan älyä olla....

kiitos tuestanne kaikille! :heart:

Stella75 tuhru mustaa mielen, täälläkin edelleen tuhruillaan. Niagara ei sitten koskaan alkanutkaan, eriasteinen tuhru vaan vaanii. Lugesteron tekee tepposet... |O

o.n kaikkein kamalin kysymys on lapsettomuuden aikana tullut itseltä kysyttyä: miksi minä rakastan miestä, joka ei voi antaa minulle lasta?
hel..tin tyhmä kysymys. Ainakun elämä nuijii suohon, rakastan häntä entistä enemmän. Rankaista häntä vielä jollain muulla tavalla kuin lapsettomuudella, ei ei, sitä en voisi tehdä.

 
Nyt sain pika(työ )palaverin alta pois, pääsen keskittymään näihin tärkeämpiin. Stellalle (ja ihan meille kaikille) mun piti sanoa jotain juuri tuon suuntaista, mitä Miru olikin kauniisti jo kirjoittanut. Jäin vielä miettimään, montako sulle siirrettiin, yksi vai kaksi? Ja tosiaan vuotoa voi olla ja menkkakipuja olla JA siitä huolimatta raskaana voit olla. Kaikki ei aina ole niin yksiselitteistä. Ellakin todisteli sitä tuossa ylhäällä. Voimia sinulle Stella!

Ellalle toivottelen parantavia auringonsäteitä! Näyttäisi Turun harmaa aamutaivas kirkastuvan jälleen kauniiksi keväiseksi päiväksi.

Tämä on varsinainen jännitysten viikko, punktiota, testaamisia ja ties mitä. Draamaa tulee siis riittämään :) Mukavaa, että Kanelikin "uskalsit" tulla mukaan. Toivottelen muutkin taustailijat rohkeasti vaan kirjoittelemaan, tiedän että teitä siellä on varmasti iso joukko ;)

Olin melkein pettynyt, kun mitään tuhrua tai tiputtelua ei vkonloppuna ilmentynyt. Mutta polvien lisäksi tulivat olkapäät lauantain lenkistä kipeiksi. Hampaat on sen oloiset, kuin että totaalinen ientulehdus alkamassa. Itku oli koko viikonlopun herkässä ja ärtynytkin olen vieläkin. Oireita...Mutta siis mistä?! Mutta kaikki tämä on taatusti pregnylin (+ muiden hormoniannosten) aikaansaannosta. Taitaa silti olla vihdoin hormonit häviämässä, ainakin rintojen karmee pingotus ja arkuus hävisi eilen lopullisesti. Huh, ihanaa, nukuin viime yönä ilman liivejä (isot kipeet tissit- ei hyvä yhdistelmä :whistle: ). Vähän on jotain viiltelyä alakerrassa, lähinnä sinne vasemman muniksen suuntaan. Mutta ota näistä nyt sitten oikeasti selvää! Tässä vaiheessa tilanne on fifty-sixty ;) Pari päivää vielä...
 
Kurreliini minulla on tänään soittoaika lekurille ja häntä konsultoin, hän varmaan kähisee liian aikaisesta testauksesta. 3+6 :eek:

Testasin pp13 herkkyys 25-raskaustestillä niin tyylipuhtaan negan, etten itse enää usko. Vaikka siskoni muistutti, ettei hänenkään raskaus näkynyt edes vielä 2 pv menkkojen ajankohdan jälkeen. vasta sitten seur.viikolla.(testattu terv.kesk pissistä )

 
Auris Sä oot ihan selvästi raskaana!!! Uskaltaako vielä onnitella? :flower: :D

Stella Täällä on muut jo ehtinyt kirjoittaa viisaita ajatuksia (etenkin Kurre osasi taas löytää ne oikeat sanat.), samoilla linjoilla. Toivon niin sydämestäni, että se veritesti voisi vielä olla positiivinenkin. :heart:

Krisseli onnea punktioon.

Taivaansilpoja tottakai sä jatkat pömppiksenä. Täällä on lupa avautua niistä kipeimmistäkin ajatuksista. :hug:

mmm toivotaan hyviä ultra kuulumisia. Ootko jo muuten parantunut työnujakasta?

Ellalle hyviä ja levollisia vointeja. Sitkeessä kyllä sun flunssa. :heart:

Miru Joo, yksinhän tässä oon ollut jo kaksi turhankin tapahtumarikasta viikkoa. Onneksi mies tulee Suomeen torstaina. Kyllä tää erossa oleminen sillain tekee suhteelle hyvää, että tyyliin päivän kohokota on, että rakas soittaa. Kaikki pienet huonot puolet on ihan mitättömiä. Rakastaa vaan niin kovaa.. :heart: :heart:
Ootko sä vielä päässyt nauttimaan pömpön kasvattajasta/kasvattajista? Entä oletko miettinyt sitä vaihtoehtoa, että siellä tosiaan on ehkä kaksoset tulossa? kysymyksiä... =)
 
Hyvää alkavaa viikko kanssasisareni :flower: Toivottavasti tulee jo vihdoin hyvä viikko! :)
Kiitoksia Ulpu ja Kurreliini :)
Minulla tuntuu että mitä lähemmäksi "testausta" lähestytään sitä itkuisempi jo olen..vaikka tämänhän on "vasta" ensimmäinen hoito ollut(se reilu 2v jo tulla olilla painaa..)
Mistä saada taas voimia "uusintaa"..?? :ashamed:
Meille sanottiin ekojen testauksien jälkeen että vain kerta kokeillaan inssiä,sitten mennään suoraan koeputkihedelmöitykseen.
Nyt inssin aikana,siellä lääkäri sanoikin että näitä voisi tehdä vielä muutaman(?) kerran..
Jotenkin olisin halunnut mennä suoraan koeputkihedelmöitykseen.
(Näitä pitää sitten jutella oman lääkärin kanssa)
Minä olen vielä aika tietämätönkin näissä asioissa,korvissa suhisee vain ohi kaikki määrät,mitat jne..
[/b]Taivaansilpoja minullekkin on tuon tyylisiä kommentteja annettu... :x :ashamed: !!
Uskomatonta..miten ihmiset voivat tuollaisia suustaan päästääkkin!!
Jaksamisia sinulle sinne kaiken keskelle :flower:
 
Maanantai 21.4.

Neilikka78..................1.inssi.................................kp/27/ktt13
Auringokukka.............ivf........................................kp/-/ktt12
PeePee77...............pas/zumenon...................kp26/29-31/ktt10
Marli...........................2.pas...................................kp/-/ktt6
Dreamer-88................inssi....................................kp20/-/ktt0
Krisseli79...................2.ivf..................................kp14/-/punktio 21.4
Kurreliini....................pas (vko18).........................kp5/-/siirto
Soleil76.....................1. inssi (touko).....................kp28/30-35/ktt
Minea81.....................Pupuilua..............................kp22/-/ktt
Kamilla........................pupuilua.............................kp17/29-31/ktt
mmm.........................hysteroskopia......................kp11/27-31/ktt
Hobelix......................hysteroskopia.....................kp9/30-32/ktt
Sahrami73.................ivf / kesä.............................kp/26-28/ktt
Taivaansilpoja...........pupuilua..............................kp/-/ktt
Stella75.....................pupuilua.............................kp/-/ktt
Simmu.......................2. inssi.................................kp/-/ktt
Haave........................pupuilua..............................kp/-/ktt
Milja71.......................icsi.......................................kp /-/ktt
Kinky cat....................ivf........................................kp/-/ktt
Nippe81.....................inssi....................................kp/-/ktt

Testailijat
Auringokukka - Ke 23.4
Neilikka78 - Ke 23.4
PeePee77 - Pe 25.4
Marli - Ti 29.4
Kamilla - Ma 5.5
Dreamer-88 - Ke 7.5

Plussanneet :heart: :flower: :heart:
Ulpu78 :D (ultra 5.5)
Miruliini :D + Papu & Nuppu (ultra 5.5)
EllaElias :D (ultra 8.5)
 
Tässä mitään onnitteluja vielä ;) Ihan tosissaan, tilanne voi olla kummin vaan. Piti kertoa, että näin viime yönä unta, jossa oli paljon kaikenlaista toimintaa. Mutta yks niistä oli, että tein raskaustestin miehen kanssa yhdessä. Me kumpikin pissittiin purkkiin ja tulos oli plussa. Oltiin tosi iloisia ja mentiin kertomaan tulos lääkärille. Sit kuitenkin alettiin suunnitella uutta hoitokierrosta ja samaan aikaan siirtoa pakkasesta, jossain vaiheessa taisi olla vauvakin syntynyt, joka sit kuitenkin sai nimen ja mä olin kummi... ;) Näistä ainakin tuo kummius on varma, 10.5. musta tulee serkkuni vauvan kummi =)

Kamilla Mielestäni hoitohenkilökunnalla ei ole oikeutta puhua lööperiä. Tuosta voisi jo nostaa pienen haloon. Se millaiseen hormonivasteeseen sinun munasarjasi reagoi, se ei ole painosta kiinni (no voi sillä jotain tekemistä olla asian kanssa mutkan kautta, muttei noin kuin hoitsu sulle höpisi). Olet pudottanut upeasti kiloja ja takuulla se on tehnyt itsellesi vain hyvää. Ja ehkä saatkin vielä muutaman kilon syksyyn mennessä lisääkin pois. Mutta en todellakaan usko, että mitään hoitava laitos voi VAATIA sinulta 15 kilon pudotusta! Ja on ihan höpönlöpöä, ettette voisi käydä julkisella jonossa ollessanne hoidossa missä lystäätte. Ihan varmasti saatte käydä. Ei vaan ehkä kannata mainita siitä ;) Toivottelen sinulle nyt vaan oikein paljon tsemppiä! Sinuna en miettisi sitä puhelua enää yhtään. :attn:
 
Stella, nyt tarvitset aikaa itsellesi, kropallesi, mielellesi ja yhteisille hetkille miehesi kanssa. :hug: Keskityt nyt omaan hyvinvointiisi ja sen vaalimiseen hetkeksi. Teidän tuleva vauvanne odottaa kyllä vuoroaan. :heart:

Ja olen aika varma, että elämä kirkastuu ja näihin hoitoasioihinkin haluat vielä palata. Itse tiedät milloin se aika sitten on. Ja itsekkäästi toivon, että saisin kuulla kuulumisiasi jossakin välissä taas. Olet tärkeä. :heart:
 

Yhteistyössä