Pömppömahaiset plussaajat!!

Huomenta naiset!

Työkiireet tulivat minun ja palstanpidon väliin - höh. Nyt siis töissä ja aamu ollut haipakkaa. Sain illalla vielä Annikalta tekstarin kokouksesta, ettei arvosta tule huolestua, vaikka selvästi viiterajat ylittääkin. Tänään sitten soitto hoitajalle jatkui saman suuntaisena. Lupasi vielä tarkistaa lääkäriltä, pitäisikö tehdä kontrollitesti ensi viikolla, sitä itse ehdotin. Katsotaan nyt. Tuntuu, että eilinen päivä on kuin unta. Niin paljon sattui ja tapahtui ja siihen vielä siskon ihanat raskausuutiset.. jospa pikkuhiljaa tasaantuisi tämänkin draamaqueenin elämä =)

Kiitos Kurre :hug: ja kaikki muutkin ihanasta tuestanne!

Miten mmm inssiaikataulu?? Olenkohan missannut viime päivien omanapaolotilassa jotain, kun lyö tyhjää :ashamed:

Marli, muistathan antaa Maukoille sitten työrauhan, kun aloittavat kiivaan kaivautumisoperaationsa. Ei rehkimistä, ei stressaamista, ei missään nimessä itse tehtyjä napukantutkiskeluja :attn: Niin saa sitten tökerö lääkärikin näpeilleen, kun ei enää kertaakaan tarvitse tehdä siirtoa tälle naiselle katetrin avulla :kieh:

Mukavaa pömppispäivää kaikille, Ellalle lepoa ja parantelua. Saitko lääkäristä troppia olotilaasi?

Namin kuulumisia myös kuulostelen - olethan kunnossa murunen?

Rakas draamaqueen, hieno juttu että ovat osanneet klinikallakin rauhoittaa sun mielen. =) Ja tosiaan toistetaan nyt vielä, että googletus tuotti sen viisauden, että arvot voi olla huisin korkeat ilman mitään erikoisempaa syytä - ja siis pömpöillä erikoisuudeksi ei lasketa tuplaraskautta. :D

Nyt selvität työpäivän ensin ja sitten siirryt viikonlopun viettoon ja lepäät kaiken tän myllerryksen ja stressin pois, eiks vaan muru? Tulet tarvimaan kaiken ylijäämäenergian, sillä alkauraskauden väsymys se siellä taitaa vaania jo nurkan takana. ;) :heart:

Ella Onnea :)

Minulle voisi laittaa testauspäiväksi 5.5. :) Eli tänään on ultraus, jospa siellä ei olisi follialut kuolleet kun lääkitys lopetettiin, tosin ei enää juurikaan nippaile.. Jos siellä on nyt 1-2 follia, niin sitten toiveet korkealla toukokuun alussa :) Jospa sitten tammikuulle tänne tulisi vauva.. *toiveet huipussaan*

Huomenta ja haukotus...Mä siis toiveikkaasti kuvittelen edelleen olevani jotenkin poikkeuksellisen uupunut :D

Ihanaa Miru että tosiaankin olet saanut "viralliselta" taholta huojentavat rauhoitukset. Kyllä toi sun eilinen päivä tosiaan onkin ollut aikamoinen...Olen samoilla linjoilla Kurren kanssa: googlattuani tota aihetta oikein urakalla kävi kyllä selväksi, että joo, joskus toooosi korkea lukema on hälyttävä mutta suurimmaksi osaksi viitearvot ylittävä luku on kuitenkin osoittaunut ihan normaaliksi raskaudeksi, joskus kaksosiksi ja joskus yksösiksi. Me ollaan kaikki niin erilaisia ja kropat toimii erilailla. Ei sinä sen kummempaa. Nyt vaan rauhassa eteenpäin, nautiskellen varovasti siitä huikeasta, herkäksi vetävästä tunteesta, että on raskaana. On kyllä ihanaa, että saat siskon kanssa yhdessä saatte jakaa raskauden ihan loppumetreille!

(.) Soitin klinikalle minäkin tänään ja kyselin, josko voisin tulla jo maanantaina testiin. Riitta oli puhelimessa, eikä ihan ymmärtänyt tällä kertaa mun aivoituksia - oli sitä mieltä, että tee vain kotitesti keskiviikkona ja soita sitten jos se on positiivinen...Mutta ei, mä en kyllä halua tehdä kotitestiä koska mulla hajoaa siinä tikkujen tuijotuksessa sydän ja pää enkä saa nukuttua sitten yhtään taaskaan. Joten haluan suoraan verikokeeseen. Enkä oikein suoraan sanottuna ymmärrä, miksi mun pitäisi odottaa keskiviikkoon asti kun tehtiin kutenkin 5.päivän siirto. Punktiohan mulla oli tänään tasan kaks viikkoa sitten... Nojoo, R lupasi soittaa mulle vielä tänään jos saan "luvan" tulla aikaisemmin kuin keskiviikkona... Olin kyllä vähän, että mitä hemmettiä...Jos en saa "lupaa", niin en kyllä tiedä mitä teen. Tuntuu älyttömältä pitkittää lugeilla kiertoa turhaan ylimääräistä. Phhuuh. Katsotaan nyt... Oireita ei yllä ole yhtään mitään, edelleenkään. Olen joo kieltämättä jotenkin väsynyt koko ajan tai ainakin tekisi vaan mieli tehdä ihan jotain muuta kuin olla töissä (tosin eipä täällä töissäkään tämä aktiviteetti ole ehkä i-han oikein suunnattu tällä hetkellä :whistle: ) mutta valitettavasti tälle "uupumukselle" on kyllä syynä varmasti se, että jotenkin kai sitten jännitän niin, että heräilen joka yö pissalle n. 4-5 aikoihin ja sen jälkeen on vähän vaikeuksia saada uudelleen unen päästä kiinni. Ja kaipa tämä henkinen rasitus vie veronsa kanssa, eli ei vaan ole energiaa oikein mihinkään muuhun kuin piinailuun/toivomiseen. Eli ei tämä taida ainakaan taida mitään alkuraskauden väsymystä olla :ashamed:

Taivaansilpoja , milläs mielellä sitä siellä ollaan? Oireita? Entäs Auris, vieläkö vain onnellisen tasainen ja hyvävointinen olo, eikä testitikut pyöri yhtään mielessä...?

Perjantai 18.4.

Taivaansilpoja............pas.....................................kp/-/ktt11
Stella75.....................2.ivf.....................................kp27/-/ktt9
Auringokukka.............ivf........................................kp/-/ktt9
PeePee77...............pas/zumenon...................kp23/29-31/ktt7
Marli...........................2.pas...................................kp/-/ktt3
Kamilla........................pas/zumenon...............kp14/29-31/siirto 21.4
Krisseli79...................2.ivf..................................kp11/-/punktio 21.4
Kurreliini....................pas (vko18).........................kp2/-/ktt
Soleil76.....................1. inssi (touko).....................kp25/30-35/ktt
Minea81.....................Pupuilua..............................kp19/-/ktt
Dreamer-88................inssi....................................kp17/-/ktt
mmm.........................4.inssi/clomit/puregon..........kp8/27-31/ktt
Hobelix......................1.ivf (touko).........................kp6/30-32/ktt
Sahrami73.................ivf / kesä.............................kp/26-28/ktt
Simmu.......................2. inssi.................................kp/-/ktt
Haave........................pupuilua..............................kp/-/ktt
Milja71.......................icsi.......................................kp/-/ktt
Kinky cat....................ivf........................................kp/-/ktt
Nippe81.....................inssi....................................kp/-/ktt

Testailijat
Taivaansilpoja - Ma 21.4
Stella75 - Ma 21.4
Auringokukka - Ke 23.4
PeePee77 - Pe 25.4
Marli - Ti 29.4
Kamilla - Ma 5.5
Dreamer-88 - Ma 5.5

Plussanneet :heart: :flower: :heart:
Ulpu78 :D (ultra 5.5)
Miruliini :D + Papu & Nuppu (ultra 5.5)
EllaElias :D (ultra 8.5)

Stella-muru, voi kun jotenkin osaisin rauhoittaa sun mieltä ton testauksen suhteen. Ja jos et nyt saa "lupaa" mennä veritestiin vielä maanantaina, niin ei se ole ollenkaan maailmanloppu ystäväiseni. Siis jos (ja kun) olet raskaana, niin lukemat on vaan paremmat ja varmemmat keskiviikkona. Ja jos et jostain syystä olisi raskaana, niin pömppis-kulta, ei se kahden päivän viive sen tiedon saannista mitään haittaa. Ei se viivästytä mitään. Sillä nyt olet yhä raskaana! KTT!! =) Koitin siis sanoa, että nauti tästä ajasta nyt ja anna pikkasten tehdä parhaansa siellä masussa, joohan? :flower: :heart:

Dreamer, täällä peukut pystyssä sun puolesta ja samoilla aikatauluilla mennään, meilläkin olisi se siirto siinä heti kätevästi vappupallojen ja siman seassa. :p

Stellalle jaksuhalaus täältä :hug: Muista murunen kuinka olet minua rauhoittellut samoissa pyörteissä. Nyt vaan sanot saman itsellesi. Menet vaikka peilin eteen ja aloitat: Stella-kulta... :headwall: (tuo kuvastakoon peilin edessä puhumista, älä huomioi sitä pään takomista siihen peiliin. Tai menisikö se viesti paremmin perille takoen) =)

Kurre haaveilee vapusta. Onko simat jo käymässä? Sähän muuten vietät vappua kyytiläisestä huolehtien, joten minkälaista riemujuhlaa olit ajatellut? Makoilua sohvalla serpentiinirenkaita puhallellen? :LOL:

HUOOOOHHH!! Helpotusta. Vihdoin se pelastava soitto. EI MITÄÄN syytä huoleen ja nyt vaan ultraa odottelemaan ja raskaudesta nauttimaan. Tämähän on tullut todettua jo monet kerrat, mutta you know me :headwall:

Olen raskaana =)

Miru papu&nuppu 4+5

Dreamer88, ollaan taidettu piinailla inssiä samas pinos aiemmin :heart: Muistan kun kirjoitit silloin että aukiolotutkimuksessa molemmat johtimet oli tukossa. :ashamed:
Oot ilmeisesti ollut lapassa sen jälkeen, kuinka se meni? Onko nyt inssi suunnitteilla vai ajoitetullako yritetään?

Mirulle onnea, hienoa että kaikki on kunnossa!! :heart:
Perässä tullaan toivottavasti! :wave:

Miru, ei taida ihan vielä vappuna olla ketään kyydissä, mutta siirto osunnee kaiken mennessä hyvin siihen ihan hujakoille vapun jälkeen. Tuskin tässä nyt kovin railakkaaksi äityy muutenkaan, kun suunnitelmissa on ihan aikuisten oikeasti paistaa munkkeja ja tehdä simaa. :D

Nyt tää lähtee lenkille, jos vaikka pikkasen puris tohon Romanian naiseen, joka siis tuli kaikkien pelien ja vehkeiden kanssa. Huh. No, onneks tässä vaiheessa saa popsia turvallisesti buranaa. ;) Työniloa kaikille töiden parissa pakertaville!

Onkos Ulpulla ja Ellalla nimet pallukoille, mä olen unohtanut :ashamed:
Upeeta etta homma sujuu sulla jo Dreamer. Ma olen aina sivusta seuraillut jos olen nahnyt sun kirjoittelevan. Olen aina ajatellut että miten menee. =) Kiva etta tavattiin taas.
Miru - :D :D :D ihanaa kuulla kaikesta.

Eilen käytiin lääkärillä puhumassa hysteroskopiasta ja kuinka ollakaan täällä sairaalassa ei voi tehdä kun ei ole laitteita, laparoskooppi kylla on. :LOL: Toisaalta mä olen siina mielessä iloinen, etta nyt voin hieman valita mihin sairaalaan menisi. Haluankin johonkin jossa ruoka on syötävää. Täälla se ei ole. Todennäköisesti täällä ne ei tee sita polikliinisesti vaan pitavät pari kolme päivää sairaalassa. :kieh: Kamalaa - todellisest kulttuurishokit on tullut juuri sairaalakäynneistä. Pitää olla omat vaatteet, vessapaperit, saippuat, haarukat. :kieh: Voitte siis kuvitella... maa josta on lähtöisin lääkäri, joka opetti käsien pesun tärkeydestä, EI tarjoa vessassa tai huoneissa saippuaa käsien pesuun. :headwall: Entisenä hoitsuna kauhulla menen kyseisiin paikkoihin.

Taivaansilpoja, eikä!! Anteeksi jankutus, mutta mistä olet niin varma? Mun kivut oli ihan selkeät menkkakivut eikä kuitenkaan alkaneet. Voi, toivon niin, että on vain normaalia alkuraskauden kipua. :hug: :hug: Ei saa olla mitään muuta. Ei saa.

No se siitä ilosta tässä kierrossa :( Kopioin tämän toisesta pinosta: Kävin sitten seurantaultrassa, oikea puoli oli rauhoittunut keskiviikon jälkeen, mutta vasemmalla puolella oli neljä 14-15mm :( Olisi voinut nyt ottaa punktiolla pois, tai sitten pistää ovulaatiota estävää lääkettä ja menopuria ja maanantaina punktio, joista pari hedelmöittää (keinohedelmöitys), mutta päädyttiin siihen, että antaa kasvaa rauhassa, jospa sieltä kaksi tajuaisi jäädä pois ja kaksi olisi maanantaina sen 18-22mm.. Kortsunkäyttöpakko viikonlopulle.. Mutta maanantaina tietää lisää.. meni hieman usko tähän kiertoon, saa nähdä..

Kamilla: Eli ssg oli virhediagnoosi, kaikki rakenteellisesti kunnossa, lievä pco. Nyt menopur ollut käytössä, mutta kuten ylhäältä voi lukea, kypsyi liikaa munasoluja, joten maanantaina varmaan punktiolla kaksi pois.. vielähän tässä on mahdollisuus plussata, mutta epäilen :( :attn:

Taivaansilpoja, voima :hug: sulle ja rutistankin oikeen kovasti!! Mä kieltäydyn uskomasta tohon niagaraan vielä. KTT = kunnes toisin todistetaan ja kivut ei kelpaa todisteeksi. :flower:

Hobsku, pitäisköhän sun kuules tulla tänne Suomeen sieltä nyt, ainakin nyt tuohon operaatioon? :) Kun ethän sä nyt voi kaikkea leikkausarsenaalia mukanasi sinne sairaalaankaan itse viedä. ;) Vai löytyykö sellanen kätevä kotisetti nukutusaineista lähtien - siis vähän kuin pieni ensiapulaukku, joka taittuu sitten leikkauspöydäksi. :LOL: No ei vaan, mutta siis hyvä että nyt pääset itse valitsemaan paikan ja ympäristön, missä se skopia tehdään. Ja koska ruoka on yksi tärkeimmistä jutuista ainakin tälle pömppikselle, niin suosittelen siis kovasti omia eväitä! :D Saitteko tietoa aikatauluista muuten jo?

Namsku, täällä kaipaillaan jo kovasti. =) Millanen viikko siellä on ollut ja viitsisitkö kertoa missä vaiheessa teillä hoitotilanne on? Olet tietysti saattanut kertoakin, mutta täällä tarinaa tulee aika vauhdilla ja välillä vaan puusilmäilee pahasti ja menee tärkeitäkin juttuja ohi... :snotty:

Dreamer, mulla oli kanssa tammikuussa samanlainen tilanne, eli folleja kertyi inssiin aivan liikaa ja ensin sanottiin, että voidaan punkteerata pois osa, mutta sitten lopulta kun kaikki vaan kasvoi ja kasvoi, niin inssiä ei lääkäri suostunut tekemään eikä sitten innostunut punkteeraamaan niitä ylimääräisiäkään. Ja itse en halunnut hypätä lennosta taas ivf:ään. Ja kortsunkäyttöpakko tuli meillekin, tosin ei siitä välitetty tippaakaan. Mutta eipä sieltä kukaan niistä päättänyt hedelmöittyä, enkä muuten saanut silloin edes plussaa ovistestiin, vaikka kaikkeni yritin. Meille tuo luomulla onnistuminen vasta-aineiden vuoksi lienee mahdotonta, ja siksi uskallettiin uhmata ohjeita ja yrittää silti omin keinoin. Tuloksetta tosin.

Iltapäivää!

Ihanaa, että Miru oli saanut lääkäriltä huojennusssoiton! Olipa tämäkin draamaa - kun sitä yleensä jännitetään, että oisko hcg:tä edes sen verran että acon10:iin tulisi edes se haamu niin yhtäkkiä Miru sitten meni ja tempaisi viiterajan yläpäästä läpi ja jouduttiinkin joukolla ihan uuden paniikin äärelle jännittämään...On tämä meidän elämä yhtä...

Kurre: Nyt sitten sain "luvan" mennä verikokeeseen maanantaina...Tiedä häntä, oliko hyvä ratkaisu. On se ainakin parempi ratkaisu kuin se, että testaisin pissatikkuun jo viikonloppuna, koska sitten menee koko oma ja miehen viikonloppu pilalle, jos tulee huonoja uutisia. Jos sen sijaan uutiset tulevat ma-iltapäivästä, sitä on sentään töissä ja on pakko tehdä muutakin kuin vain itkeä. Maanantai on mun osalta jo 4+2/3 (lasketaanko se nyt sitten punktiosta vai hedelmöittymispäivästä ) , että pitäishän sen näkyä...Tavallaan omituista ehkä sanoa näin, mutta sanon silti - ihan harkitusti: olisin tyytyväinen ihan mihin vain hcg-arvoon. Tarkoitan tätä todella. En tiedä miten hyvin selviän, jos tulos on 0. Onneksi olet oikeassa: juuri nyt en voi asialle tehdä yhtään mitään ja olen todellakin ktt. Hyvä niin. Samaan aikaan tuntuu hyvältä (en olisi uskonut sanovani tätä ) että tämä piina loppuu johonkin. Tottakai näin suloisesessa epätietoisuuden kehdossa on tavallaan ihanampaa kuin ensi viikon ma-iltapäivästä eteenpäin jos tulee huonoja uutisia mutta sittenkin: musta vaan tuntuu etten kestä enää näitä hoitoja ja jatkuvaa ivf-elämistä juuri nyt, pää ja sydän haluaa jo rauhaa.

Taivaansilpoja : alkoiko vuoto siis jo? Olen vähän Mirun kannalla, ettet kyllä voi 100%:sesti tietää vielä huomisesta...Mutta samaan aikaan ymmärrän tuskasi. Mulla myös pissaaminen aiheuttaa jo ihan vähän jomotusta muniksissa ja peräsuolen (?) paikkeilla tuntui eilen jotain lievää jomotusta - nämä on näitä mun itsediagnosoimia endon oireita, joita tunnen ennen kuukautisten alkamista (ja kuukautisten aikana) . Joten voit uskoa, että kyllä mullekin eilen tuli sellainen olo noiden tuntemusten kanssa, että jaahas, tässäkö se nyt sitten oli...Itkuhan siinä oli tulla vessan pöntöllä, mutta en sentään jaksanut miehelle eritellä näitä mun tuntemuksia. Itsellä vain noi luget pitää vuodon kyllä täysin poissa ja esim. PAS:ssa sain odotella vuotoa 5 päivää lugejen lopettamisen jälkeen, joten en sinänsä odota läpäisyvuotoa ennen kuin luget lopetan. Tosiasia kuitenkin on, että niin kauan kun testiä ei ole tehnyt ja/tai kunnon vuotoa ei ole tullut, emme voi tietää. Ktt.

Hobsku Aika hurja sissinainen sinä olet! Kaikenlaista sunkin eteen on tullut, vastoinkäymistä ja toivoa, vuorotellen. Lähetän hurjasti voimaa ja sitä suomalaista sisua... Tai ehkä mun varannot ei nyt ole ihan huipussaan just nyt, mutta lähetän siis näin virtuaalisesti kehotuksen löytää ja kaivaa sitä itsestäsi - meissä kaikissa on juuri riittävästi, että selviämme kaikesta siitä, mitään eteen tulee. Kyllä sä pärjäät. Ja otat hyvät eväät mukaan! :eek:

Kurren kanssa samoilla linjoilla, missä on Nami ja miten ystävämme voi ja millä mielellä katsoo tulevia kuukausia juuri tänään?

Stella ktt9/11 (ja voi miten paljon toivookaan että mukana menossa olis :xmas: & :xmas: )

Stella, hyvä että saat mennä veritestiin maanantaina. :) Nyt saat rauhan viikonlopulle ja heti ensi viikon alussa sitten tiedät tilanteen ihan oikeesti. Ja todellakaan et nyt edes mieti mahdollisuutta pissata tikkuun, sillä se on armotonta puuhaa se. Ja uskon hyvin, että olet tyytyväinen vaikka millaseen hcg-arvoon, niin mäkin olisin. =) Tosiaan kun viimeksi kaiken ollessa ns. kohdallaan arvo lieni nolla, niin se viiltää vaan kovin, kovin syvältä. Hushus, nyt unohdetaan moiset ja haetaan tosissaan positiivista linjausta ajatuksille, eiks vaan? :p

Ja ymmärrän myös sun fiilikset siitä, että haluat saada tälle piinalle lopun. Ei tätäkään loputtomiin kestä ilman hengähdystaukoja. Totesin sen itse ivf:n jälkeen, ja olinkin pitkään tyytyväinen taukoon ja oikeeseen elämään, ilman riskiä ja pelkoa raskautumisesta tai ei-raskautumisesta. Ei pelkoa mistään. Mutta kuten niin usein ennenkin kaiken kokemamme jälkeen sieltä jostain alkaa nostaa päätään se uusi voima, into ja usko ja toivo sekä rakkaus sitä mahdollista raskautta kohtaan, vähän kuin ruoho alkukesästä - sellaista pikkuhiljaa vahvistuvaa voimaa. Ja sitten yhtäkkiä taas mennään sata lasissa ja tehdään kaikki voitava ja jaksetaan vaikka mitä. Kestetään se kaikki mitä on kestettävä uuden yrityksen tähden. =) Tavallaan aika hienoa, mutten jaksa ihmetellä, että mistä se tahto ja voima aina vaan kumpuaa. Ehkä se vaan on meissä jotenkin sisäsyntyistä, ettei pömppikset kaadu vaikka mikä tulis - tönäsystä mennään hetkeksi nurin, mutta sieltä vaan noustaan pystyyn. Uudella voimalla ja innolla. Välillä vaan ladataan akkuja ja itseämme. Mutta toivosta ei luovuta. :heart:

mmm
Kaikki on varmaan viikonlopun vietossa, hyvä ottakaa rennosti, varsinkin te raskaana olevat :heart: Itse en ole koneelle kerennyt, on ollut vähän hässäkkää työ rintamalla. Nyt saikulla, joten aikaa on(pitäis kyllä siivota). Tuli nimittäin suoraan sanottuna ja kirjaimellisesti duunissa turpaan. Niin, ainahan se uhka väkivallalle meillä töissä on(psykiatrisella puolella) mutta eka kerta ku osu kohdalle. Tekijä oli melkein kaks metrinen mies ja kourat kun lapiot, joten kyllä se leukaperissä ja niskoissa tuntuu :( Mutta kaikki legot ehjänä suussa, nokkavarsi turvoksissa ja auki, mutta muuten ok. Varmaan näytän kohta Amin Asikaiselta..... :LOL: Priiffauksessa ja työterveyshoitajan ja -lääkärin luona vierailtu ja nyt "selvitellään" päätä saikulla. Mut se siitä työasioista.

Miru ja Kurre täällä follien kasvattelu sujuu hyvin?(tai mistä minä tiedän) Puregonia napaan vielä tänään ja huomenna ja ma 21.4 ultra. Ja nyt jännittään ihan pirusti, en tiiä miks mutta jännittää. Miru ihanaa että asiat selkis, joten turhaan hermoilit, mutta niinhän me melkein aina :D USKO NYT; SINÄ OLET OIKEESTI RASKAANA!!!! :heart:

Taivaansilpoja älähän nyt vielä heitä kirvestä kaivoon, niin kauan on toivoa, kun Monikaa ei näy. Voimia, täällä kyllä tiedetään mitä käyt läpi. Olemmehan itsekkin painineet samojen epävarmuus tunteiden kanssa monet kerrat. Kyllä se vielä voitoksi kääntyy, tavalla tai toisella :hug:

Stellalle peukut pystyssä maanantaina. Kesä tuloo ja plussat paukkuu :LOL:

Namia minäkin kaipailen.... :wave:

Ensi viikostakin tulee tosi jännä, oliko kolme testaajaa? Ajatelkaa millä onnistumisprosentilla mennään :heart: Terkkuja kaikille pömppiksille!

mmm

Yhteistyössä