Pömppömahaiset plussaajat!!

Huomenet myös täältä suunnalta! Onpas täällä ollut hetken hiljaista, kaikkiko ootte ulkoistaneet itsenne kevätilmasta nauttimaan?
mmm: Kävipä sulle todella ikävästi! :'( Pikaista parabemista!

Stella: Hienoa, että saat mennä veritestiin jo maanantaina. Toivotaan, että saat positiivisia uutisia sitten, ma-iltapäivälläkö jo?

Taivaansilpoja: Mitä sulle kuuluu?

Entäs loput ensi viikon testaajat, Auris ja PeePee, millainen vointi/fiilis teillä?
Täällä hirveä räkäflunssa jatkuu, kuumetta ei enää juurikaan ole, mutta kohta on rullallinen wc-paperia niistetty.
Mitään oikeita r-oireita ei nyt aamusella ole ollut - mikä tietenkin pistää taas pelottamaan. Jotain maailman ärsyttäivintä tuhrua näkyy wc-käynneillä, joten täällä suunnalla siinäkin mielessä vähän matalalentoa harrastetaan. On tämä meidän piinailu vaan niin h...tin raakaa jotensakin: ensin piinataan munisten kasvattelua, punktota, hedelmöittymistä ja jakautumista, sitten testitulosta ja nyt sitä, että onkohan siellä oikeasti joku vai ei? :headwall: Ja kaikki piinailu siinä mielessä turhaa, että millekään noista asioista, ei itse voi tehdä yhtään mitään. Jospa saisikin aivot off-asentoon tämän asian mietinnän osalta ja pystyisi jatkamaan kaiken tämän keskellä elämää ihan normaalista. Kuka pystyy?
 
Pikainen kurkistus täältä Turun mahtavasta auringonpaisteesta!! Lämpöä riittää ja silmiä häikäisee B)

mmm, voi hirvitys mitä olet joutunut kokemaan! Toivottavasti sekä henkinen että fyysinen toipuminen etenee hyvin. Varmaan pelotti kovasti. :hug:

Mietin noita Ellan sanoja ja niin totta. Ajatelkaa siskoni raskautta, kun tuli tosiaan naps taas ekasta ehkäisyn jälkeisestä kierrosta. Raskaustestin jälkeen ei mitään varsinaista piinaamista, ei verikokeita ("mikä se hcg on?) ja ultraan joskus rv 11 ensimmäisen kerran. Ja mikä määrä tietoa, pelkoa, jänniitystä meillä on vastassamme jokaikinen päivä, joka ikinen hetki. Kovasti siinä on painolastia kannettavana. Jälkensä tämä tulee jättämään ikuisesti. Toivottavasti kuitenkin enemmän hyvää.

Rohkeutta ja voimaa rakkaat pömppikset! :heart:
 
Kurre Sun kirjoituksesi kosketti mua tosi syvältä. Se on totta, että useimmiten ajattelee olevansa heikko eikä jaksa enää yhtään vastoinkäymistä. Ja kun niitä vaan tulee, huomaakin jaksavansa edelleen ja edelleen. Kannattaa joskus tuntea siitä itsekin hyvää mieltä. Itsensä kiittäminenkin on tärkeä opetella.

Jopas sulla mmm oli huono tsäkä. Mutta hyvä, ettei sattunut pahemmin. Tilanne oli takuulla pelottava, vaikka usein pahin pelästys tuleekin vasta jälkeenpäin. Nyt vaan tosiaan selvittelet päätäsi ja kasvattelet follejasi!

Täällähän minä täysin viileän rauhallisena ja seesteisenä :LOL: No ei... Viikko oli töiden suhteen ihan sikaviikko. Viikkotyömääräkin tuli täyteen jo torstaina hyvissä ajoin. Olin eilen aamulla jo aivan katki, hyvä kun jaksoin raahtautua töihin ja sielläkin piti ihan pinnistellä, että sain viimeiset ihan pakolliset tehtyä. Puoli viiteen jaksoin, sit lähdin kotiin. Siinä vaiheessa olin jo niin väsynyt, et kun soitin miehelleni (ihan normi soitto "läksin töistä jne), mä kuulostin varmaan jotenkin oudolta, koska mies kysyi, että mikä nyt. Ja mä purskahdin itkuun! Itsekin olin ihan ihmeissäni. Kerroin, sit et olen todellakin väsynyt ja näköjään hormonit tekee vielä tepposiaan. Illalla simahdin istualleni ysiltä, kömmein peiton alle ja nukuin kellon ympäri =) Jonojanottaa edelleen koko ajan, suu on ihan kuiva. Varpaissa on ollut parina päivänä "suonenvetoa". Tissit on edelleen isot ja kipeät. Eli kaikki sopivat raskausoireet :D Enää puuttuu pahoinvointi, sitten onkin täydellinen kokoelma niitä oireita, mitä mulla on ollut aikaisemmista raskauksistakin. Sinänsä hauskaa, että luget, muut hormonit, allergia ja työstressi saa aikaan ihan nämä samat oireet... :LOL: Eli eipä tässä osaa muuta sanoa, kuin kaksoisraskaana ollaan joka tapauksessa keskiviikkoon asti. Ja koska Hoben taulukossa lukee mun kohdalla ihan selkeästi testipäivä, sen mukaan toimitaan. =) Mirulle uutisena, että löysin sittenkin itseltäni testin. Se on tullut jonkun ovutestisatsin mukana viime vuonna. Siinä näytti olevan päiväys ensi vuoden alussa, joten pitää käyttää se nyt pois ;)

Ylipuhuin mieheni juuri lähtemään kävelylle mun kanssa... pitänee lähteä, kun kerran sain miehenkin ylös sohvalta :p Syötiin tunti sitten ja otettiin pienet ruokalevot (grilli oli toista kertaa tänä keväänä kuumenemassa, nam!) ...

Tämän pinon viestimäärä näyttää ennakoineen pinon perustajan, eli sinun ihanainen Miruliini, hcg arvoa...! Mikäs sen sopivampaa :heart:
 
mmm, järkyttävää miten sulle kävi, voi sinua muru! Rutistaa lujaa. :hug: Nyt tosiaan selvittelet päätä ja hammaskalustoa kaikessa rauhassa. Ja älä suotta jänskää ma ultraa, hyvältä siellä varmasti näyttää. :)

Ella, ei meistä kukaan pysty elämään normaalisti. Valitettavasti. Meille on annettu tää kaikki liian tarkka tieto asioista ja niiden kehittymisestä ja tästä koko prosessista, ja meidän on vaan selvittävä sen kanssa. Mutta muru, kyllä me selvitään! :heart:

Auris, kyllä vain, meidän tosiaan pitää olla ylpeitä siitä, mitä kaikkea ollaan jo käyty läpi ja mistä kaikesta selvitty. Miettikääpä ihanaiset kaikkea sitä minkä läpi olette kulkeneet - ollaan me vaan vahvoja ja urheita naisia. :heart: Rutistukset meille siitä. =) Ja Auris, ettet muuten ois raskaana, siis ihan vaan noista sun oireista päättelin... ;)

PeePee, hitsi kun sullakin kuulostaa niin lupaavalta toi homma. =) Mahtavaa! Ja upea viikko tulossa, niiiiiin monen monta plussaa lisää! B)
 
Kurre Kiitos vinkistä, mitä jos mä olenkin raskaana...? :LOL:

Arvatkaa, yksin kävin sitten lenkillä - miehen serkku tuli just "sopivasti", kun oltiin ovella ;) Otin sitten sauvat mukaan ja tein oikein reippaan lenkin. Kahteen viikkoon en olekaan ollut sauvakävelyllä - ai että tuntui hyvältä. Nyt on sauna päällä ja luulenpa simahtavani sen jälkeen aikas nopeaan. Suoraan sanottuna mulle maistuis kyylmä Karhu saunassa tai vaik nyt... eli mieliteko - jes, lupaavaa...! :D

Rentouttavaa lauantai iltaa teille ihan kaikille! Hobellekin sinne pustan laajoille aroille!
 
Mulla oli eilen ihan kamala päivä.
Päivällä lugea laittaessa sormeen tuli verta. Tunnin päästä vessassa käynnin yhteydessä sitä tippuili jo oikein pönttöön. Siinä sitten kun olen vielä yksin kotona, niin alkoi tulla jo hysteeriseksi. En saanut puhelimella edes ketään kiinni.
Onnistuin useiden puhelinsoittojen ja yhden lääkärissä käynnin jälkeen saamaan lähetteen sairaalaan synnytysensiapuun. Siellä otettiin verikoe ja katottiin ultralla.
Ultrassa näkyi yksi pieni pallukka, mutta lääkäri ei sitä sen kummemmin diagnosoinut. Se voi kuitenkin vielä olla alkio ja oli ihan oikeassa paikassa. Lääkäri epäili, että toinen olisi nyt tullut pois. Verikoe tulokset he lupasivat tälle aamulle. Kuitenkin kun eilen pääsin kotiin, niin hetken päästä kätilö soitti verikoe tuloksista. Hän oli niin ihana, kun halusi kuulemma heti soittaa ne, etten miettisi ja jännittäisi niitä koko iltaa. Hcg oli NOUSSUT 1657!!! Helpotti, mutta nyt tarvii toivoa, että tuhrut loppuvat. Meen keskiviikkona uudestaan ultraan.

Mites Taivaansilpoja ja Stella Onko testit pysyneet koskemattomina? Millaiset fiilikset kun testipäivä lähenee?
 
Voi Ulpu, aika tiukalle sinutkin pieni tässä nyt taas pistetään. :hug: Mutta ihania uutisia loppujen lopuksi kuitenkin!! :heart: Tosi hieno hcg-arvo ja ihana kätilö osui kohdalle, kun ymmärsi millaisessa myllerryksessä olet tällä hetkellä ja tuon hyvän uutisen soittaminen vielä samana iltana oli erittäin kultainen ja viisas teko. =) Nyt pömppis voit ottaa rauhallisemmin, kun arvot on hyvät ja pääset vielä keskiviikkona uudelleen tarkistuttamaan tilanteen ultrassa. :heart:

Gallup: Kuinka moni teistä on hyödyntänyt punaviiniä kiinnittymisvaiheessa? :p Ja onko ollut muita vippaskonsteja käytössä? Vaikka siis toki tiedetään, että asialle ei itse voi tehdä mitään suuntaan taikka toiseen ja pitää elää normaalia elämää (lienee ehkä jopa vitsi lääkärinkin suusta sanottuna...), mutta oman mielenterveyden vuoksi tässä asioita mietitäänkin. :D

Aurinkoista sunnuntaita ihanaiset! B)
 
PeePee-muru, muistathan vielä sen positiivisen ajatuksen voiman!! Ja tuo "varma" tieto tulevasta negasta riivaa meitä kaikkia piinailijoita juuri testauksen kynnyksellä, mutta älä anna sen nyt vielä samentaa mieltäsi, ethän? =)

Mäkin ajattelin nyt tulevalla siirtokerralla unohtaa urheilut ja todellakin ottaa rauhallisesti, jos pää vaan kestää ja jos siis kaikki menee hyvin ja siirto tehdään. Ja luulen, että bodypump on varmaan täysin sallittua sulle nyt. Jos se tuntuu itsestä hyvältä ajatukselta, niin mene ihmeessä. =) Punaviinidietti on vielä harkinnassa... ;)
 
Oi Ulpsukka kyllä oli taas hermoja repivää sulla takuulla. Olen niin iloinen puolestasi, että pääsit tarkistukseen ja sua palveli henkilö, jolla oli empaattisuus tallella. Oli varmasti huojentavaa saada soitolla noinkin mukava uutinen hienosta arvosta.

Mulla punktio oli ma, siirto ke. Perjantaina ja lauantaina illalla join punaviiniä pienen lasillisen. En tiedä uskonko siihen vai en, mutta joinpahan kuitenkin. Perjantain meillä oli työtiimini kesken illanviettoa, "hämäys" oli täydellinen, kun kuljeskelin punkkulasi kädessä ja täytin pullosta muiden laseja. Se ei muuten illan aikana tyhjentynyt ollenkaan kokonaan, mutta eipä sitä kukaan huomannut ;) Mutta se olisi huomattu, jos olisin kieltäytynyt kokonaan :whistle:
 
On tää kauheeta tää piina, miten sitä alkaa heti siirrosta lähtien valmistautumaan negaan.
Se on kai sitä itsesuojelua.
Mulla ei ole minkäänlaisia oireita, nyt on sitten ktt5 menossa.
Olisi se niin IHME jos joskus olisinkin raskaana.
Voi kun ne Maukat vaan olisivat jaksaneet ja tekisivät siellä massussa ahkerasti töitä.
Nyt jos tulee nega, niin haluan kyllä ne vasta-aine kokeet ja kaikki muutkin.
En ymmärrä miksei niitä vasta-aineita oteta heti alussa. Vai onko se vain keskenmeno tapauksissa.
Itseä auttaa jaksamaan se ajatus, että olen puolitoista vuotta sitten tullut raskaaksi luomulla, eli siis alkio on kiinnittynyt, mutta se meni heti alkuunsa kesken.
PeePee77 Toivotaan sen menkkajuilinnan olevan jotain muuta juilintaa :D
 
Kurre En uskaltautunut kokeilemaan punaviini-konsteja. Olen kyllä kuullut niistä ja ajatuksenahan oikein herkullinen 'lääke' =)

PeePee Sulla alkaa kanssa jo testit häämöttää. Koita vielä uskoa. Niin kuin kurre sanoi, kaikkihan me ollaan välillä ihan varmoja negasta. Ajattele, että ihan yhtä hyvin tulos voi olla hyväkin ja kaikki sujuu niin kuin kuuluukin. Voi olla huuhaata, mutta positiiviset ajatukset voisi kiikunkaakun olevissa tilanteissa ratkaista asian sun eduksesi.

mmm Hui! Toivottavasti nenäsi ei jää pysyvästi Amin Asikaisen näköiseksi. :kieh:

Ai niin, mulla oli eilen verenpaine 103/155 'pikkuisen' jännitti.
 
Mistä on Taivaansilpojan lapsettomuus tehty?

Ihanasta ihmisrakkaudesta, epäonnen kehoista
Alati itkevästä kohdusta, 76 verisestä kuunkierrosta
Jokaisesta kierrosta, itkut on veisattu
Kuudesta tuskan vuodesta, tulevista kivun ajoista
Lohtua vailla, painajaista täynnä
Tyylipuhtaista negoista, karuista tyhjistä ruuduista
Epätoivoisesta uskosta, suohon hukkumisesta
Taivaan mustumisesta, Taivaankannen silpomisesta.

Tyylipuhdas negatiivinen.


Kiitos ihan kaikille, ihan kaikesta. Minut voi pyyhkiä listoilta pois.
 
Taivaansilpoja, :hug: :hug: :'( Itkettää täälläkin ja toivoisin niin voivani jotenkin auttaa sinua pieni. :hug: Muistathan rakas pömppis, että toivosta ei luovuta. Voimia on välillä kerättävä, mutta se pienen pieni toivonsiemen siellä sisimmässä sykkii yhä. :heart:
 
Taivaansilpojalle :hug: .

Eilen tuikkasin Pregnylin ja onnistuimpa pistämään itseeni vielä lopuksi sormeen, sinnekkin siis tuli muutama tippa laitettua. Huomenna klo 11.20 on sitten punktio. Nyt vaan huolestuttaa miehen osuus...siittiöt ovat "vanhoja", eli pidättäytymistä on yli viisi päivää, hitto. Mitenhän jos tänään heiluttas peittoa niin oisko niitä huomenna tarpeeksi??? Miten teillä muilla, oletteko tarkasti noudattaneet ohjeita, 2-5 päivää? Kaiken lisäksi joudumme ottamaan lapset mukaan, mahtava kokemus 1 - ja 4-v kanssa :saint: . Noh, lopputulos on sitten sen arvoinen!
Oon jo nyt ihan paniikissa miten alkiolle käy siirtoon mennessä, viimeksi saatiin 10 solua, 9 hedelmöittyi, mutta vain 2 selvisi siirtoon. Itkuhan siellä pääsi.

Huomenna on sitten TOSI jännä päivä kun plussalista kasvaa.

-Krisseli-
 
Taivaansilpoja: Voima :hug: teille! :'( :

Ulpu: Rankka päivä takana, nyt otat rauhassa loikoillen. Hienoa, että joskus törmäämme myös ystävällisiin ihmisiin, kuten tuo hoitaja. Hieno hcg-arvo! Ja hyvä, että pääsit ultraan, niin näit että kyytiläinen on oikeassa paikassa. :heart:

Krisseli: Onnea huomiseen punktioon, hyvin se menee, kaikin puolin!

PeePee: Otahan sinäkin siellä nyt niin rauhallisesti, kuin piinapäivinä vaan voi ottaa. Pitää vielä lohduttaa, että plussa voi kyllä tulla menkkamaisesta juilimisesta huolimatta, niin ainakin täällä kävi.

Toivottavasti kaikki vältytte tältä hirveältä flunssalta! :headwall: Nenä vuota kuin seula ja päätä särkee. Pystyssä ei kauaa jaksa olla, kun pää painaa tolkuttomasti. Nyt takaisin vaakatasoon lähtee tämä :snotty:
 
Voi Taivaansilpoja, kyyneleet silmissä täällä luin kirjoitustasi :'( :ashamed:
Oon niin pahoillani puolestanne :hug: En tiedä kuinka lohduttaisin, voin vain kuvitella kuinka lohduton olo sulla on.....

Pelkään että itsellä sama edessä joko jo huomenna tai kahden viikon päästä. Huomenna siis siirto JOS edes toinen kahdesta alkiosta selviää.. Jos ei selviä, niin pakkanen on tyhjä ja seuraavaa kertaa pitäisi odotttaa syys-lokakuulle. Aivan liian pitkä aika. Kaiken hyvän lisäksi sain julkiselta puolelta soiton viikolla että olivat huomanneet että mulla on liikaa painoa hoitoon ja ellen saa 14-15kg pois siihen mennessä niin en pääse hoitoon :ashamed: Olin ihan raivona hoitsulle, kun tammikuussa oltiin ensikäynnillä julkisella puolella (ollaan siis jonossa sinne ja tää eka ICSI tehtiin yksityisellä Väestöliitossa) niin lääkäri sanoi painostani että "on ok jos paino pysyy samana mutta lisää ei saisi tulla". Nyt sitten kolme kk myöhemmin linja on muuttunut ja oonkin liian pömppis hoitoon. En ikinä saa tässä ajassa noin paljon painoa pois, en tiedä mitä täs keksii jos ei tää PAS onnistu.... Pakko kai laittaa viimeiset säästöt Väestöliittoon ja toivoa parasta...
 
Täällä olisi yksi uusi joukkoonne,ensimmäinen inseminaatio(luomu)tehtiin 8.4..Eli kauheita piinavia päiviä täällä menossa.. :ashamed: aikasempi lapsia on 3,edellisestä liitosta.Nyt uudessa liitossa yritetty yli 2v. Pit--kä aika,ainakin tuntunut siltä..tutkimukset alkoivat viime syksynä sitten vihdoin,vikaa oli "vähän" simpoissa..
Lueskellut teidän juttujan ne taustalla jo pitempään :) Ihana ryhmä teillä täällä :flower:
Nyt sain aikaiseksi rekisteröityä tänne!(en niin tekniikan ihmelapsi..heh hee)
Katsotaans nyt miten tämä onnistuu :) Keväisin terveisin Neilikka78 :flower:
 
Kysyitkö Kamilla siltä soittajalta, että mihin tälläinen vaihtuva tieto perustuu?? :eek:
Ettei vaan olisi ollut ainoastaan hänen mielipiteensä eikä mikään E-P:n sairaanhoitopiirin ohje??

Laitan teillekin vähän piristystä iltaan.. ;)
http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Forum20/HTML/240278.html
 
Raitapaitainen Kiitos kevennyksestä :LOL: :LOL: :LOL:
Luin kevennyksen miehellenkin ja olemme nauraneet tuota molemmat.
Elämässä on todella paljon hauskoja ja ihania ja.... asioita.
Tässä sitä taas heräsi jotenkin ja tajusi kuinka pään sisälle ei ole viime aikoina muuta mahtunutkaan kuin hoidot ja hoidot ja hoidot ja jännittyneisyys.
Täytyy muistaa tämä kaikki muukin mitä elämässä on ja sen tuoma huumori.
 
Neilikka Tervetuloa porukkaan!

Missä ihmiset luuraa? Venyikö viikonloppu? :kieh:
Stellalle bd huomiselle. Tuuthan kertoon hyvät uutiset, täällä jännitän puolestasi.

Ens viikolla saadaan enemmänkin sit lisää plussaajia vai?
 
Raitis, en hoksannu kysyä hoitsulta et onko käytäntö yhtäkkiä muuttunut vai mitä ihmettä! :eek: Muutenkin ihmettelin et kuinka meidän paperit sieltä nyt on bongattu esille ku tammikuussa oltiin ensikäynnillä ja elo-syyskuulle puhuttiin hoidon alkamisesta. Nyt hoitaja sanoi et "niin teillähän on tää hoito sit LOPPUVUODESTA." Siis WTF!!?? Loppuvuodesta?! Kysyinkin et mikä on loppuvuosi ja hoitsu vaan kierteli ettei osaa sanoa ku tää jono elää! Sit sanoin et meille on sanottu että ICSI-jono on pidempi kuin IVF-jono ja et halutaan täten sit et kaikki munasolut icsataan niin hoitsu kysyi että kuka näin on sanonut (että ICSI-jono on pidempi). Vastasin että teidän ylilääkäri jonka yksityisvastaanotolla oon käynyt. Kielsi että jonon pituuksilla olis eroa :eek: Sit se perusteli ton painoindeksirajan sillä että kuulemma ylipainoisilla joudutaan piikittämään isommilla määrillä ku lääkkeet ei meinaa imeytyä rasvakerroksen läpi. Heh, en sit voinut korjata että mua on pistetty pienemmillä määrillä ku täysin normaalipainoisia ihmisiä joita tiedän :LOL: Hoitsu kun sanoi että jos mennään yksityiselle niin meidät tiputetaan julkisen jonosta. Ihan älyttömiä väittämiä, mun pistoksethan aloitettiin 125IU ja siitä pikkuhiljaa nostettiin 200IU. Monilla aloitetaan tolla 200IU:lla! Kyllä niin rupes nyppimään et tuli mieleen että pitäkää hoitonne, me jatketaan sit Väestöliitossa jos ei tää PAS onnistu.
 
Kamilla Kuulostaa tosi epämääräseltä tuon hoitsun jutut. Vai, että ei imeydy lääkkeet rasvakerroksen läpi. just joo... :LOL: Ja ei kai ne pistokset hänen pussistaan mene, vaan ihan itse maksetaan joka tippa, mitä vatsoihimme tuikataan. Yritä kuitata tuollaiset höpinät huumorilla :heart:
Noista jonoista en osaa sanoa muuta, kuin että omalla kohdalla aloitettiin ihan normaalisti ivf ja ennen punktiota sanottiin, että tehdään kuitenkin icsi.
 
Täällä pidetään peukkuja Stellalle! :heart: :heart: :heart:
Tuulehan sitten kertomaan toivotaan toivotaan toivotaan :xmas: & :xmas:
Krisselillä punktio ja sitten toivotaan että Kamillan mussut on sitkeetä sorttia.
 

Yhteistyössä