Pömppömahaiset plussaajat!!

Kurre Kiitos kysymästä, tällä hetkellä voin ihan hyvin. Pitäis vissiin tuota vettä tankata, ku lääkäri siitä useamman kerran mainitsi, mut kun ei janota. :kieh:
Vähän (lue ihan prkleesti) pelottaa se huominen punktio, viimeks ku se oli kaikinpuolin epäonnistunut kärsimysnäytelmä. Oli se punktio niin kovin kivulias, tunsin kaiken ja muistan siitä kaiken ja sit punktion jälkeen olin tosi kipeä kun munasarjat lähtivät punktiossa vuotamaan. Munasarjat turposivat ja painoivat suolistoa, maha oli ku jalkapallo 1,5 viikkoa ja olin tosi kipee. Eli kokemus siis punktiosta on aikas huono, joten siksi tää paniikki :|
Mun kyllä pitäis saada parempi ja suurempi lääkitys huomenna, siitä on jo lääkärin kanssakin keskusteltu. :eek: apuva, ku masussa alkaa jylläämään jo kun vaan miettii sitä huomista. :whistle:
 
Merikeiju, jos sulla viimeks oli tollanen horrornäytelmä, niin nyt se ei voi ainakaan olla sen kamalampaa. Ja tosiaan nyt osataan varautua lääkitykselläkin paremmin, se on hyvä se. Ja mulla ainakin punktiossa oli koko ajan mahdollista sanoa, että haluaa lisää kipulääkettä suoneen, ja siis kannattaakin sanoa, että nyt lisää, vaikkei vielä sattuiskaan. Sä varmaan saat suoraan reilusti sairaslomaa, jos on riski että munasarjat vuotaa? Ja muutenkin, kun hyperin vaarahan kai on. Siitä veden juomisesta, koita laittaa vaikka limeä tai jotain muuta pientä makua siihen veteen, niin jos sitten janottais hiukka paremmin. ;)
 
Teemapaita kuulostaa superilta. Hitsiläinen! Se pitäisi vaan jotenkin piilossa toteuttaa, ettei sitä tietäisi kukaan muu kuin pömppikset.. hmmm.. ainakin siinä pitäisi olla VALTAVA sydän ja sen keskellä se joku slogan..

Aurikselle piti kommentoimani, että mahtavan ihanaa, miten nopeasti pääsette käynnistämään uutta hoitoa. Nyt unohdat työstressin kokonaan ja keskityt pitämään huolta itsestäsi, eikös niin. :heart:

Kurre, kyllähän tämä massu on jo aikamoinen pallo. Eilen koluttiin alemyyntejä ja taas toi H&M:n mammaosasto oli paras paikka. Ja kyllä täällä tankataan, uusi himon kohde on veriruoat (ymmärrän, jos Stella ei ihan innostu :x ) eli verilettuja ja ryynimakkaraa, nam :p Luulenpa, että kroppa tietää, mitä kaipaa ja noi himot syntyy sitä. Liha kun ei maistu, täytyy sitä rautaa jostain saada.

Halipatsulit kaikille! Mars mansikkaostoksille!
 
KurreJoo siis sairaslomaa mulla on jo koko tää viikko, lääkäri määräs maanantaina jo viikoks eteenpäin just hyperin riskin takia. Ei tuo saikku tietty hirveesti mieltä lämmitä, kun oon tällä viikolla ekaa kesälomaviikkoakin viettämässä. Saa nähdä onnistuuko loman siirtäminen sairasloman takia. TES:issä kun on aiheesta pykälää pykälän perään, joten sitä on vaikea tulkita. Katellaan siis mitä palkanlaskenta asiasta on mieltä...

Niin ja siitä kipulääkityksestä punktiossa:viimeks kyllä itku kurkussa huusin et sattuu ja mies kerto et hoitaja kyl lisäs lääkettä silloin, eipä kuitenkaan auttanut. Jälkikäteen kun ollaan asiaa puitu oman lääkärin kanssa niin syynä siihen et lääke ei purrut on se, että alunperin mun olis pitäny saada enemmän kipulääkettä. Kuulemma jos heti alussa kipu pääsee tulemaan, niin lääkkeen lisääminen ei enää tepsi. Kipukynnys kun laskee jos kipu saa vallan, silloin ei enää auta jos lääkettä annetaan lisää. :eek: Hurjia juttuja :/
 
Merikeiju, nyt sun punktioon osataan jo varautua etukäteen paremmalla lääkityksellä, niin varmasti se on paljon miellyttävämpi kokemus, kuin edellinen! :hug: Itse muistan punktiot hyvin, en oo koskaan ollut mitenkään "pöllyissä", ne lääkkeet ei vaikuta muhun niin. Oon ihan läsnä ja tiedostan kaiken. Eka kerta oli kivuton (6 munista) ja toka oli kivulias (32 munista). Pyysin kipulääkettä lisää operaatiossa ja se helpotti jonkun verran, mutta ei vienyt kaikkea kipua pois. Pyysin kipulääkettä vielä toipumishuoneessa. Kotona selvisin ilman kipulääkettä, vaikka masua vihloi kaksi päivää. Sen jälkeen olo oli ok. Sulla oli kyllä ilkeät jälkimainingit. Toivotaan todella, että nyt toivut nopeampaa! :)
 
Jumankekka, tännehän on tullut tarinaa niin, että munasarjat tutisee. Ja missasin pahimman hype-vaiheen. No, tulenpa sitten ainakin surffaamaan jälkiaaltoihin.

Hienoa, Miru, että komensit porukan ruotuun. Alkoi olla aika hyvin kierroksia. Mutta sehän vaan kertoo tämän porukan käsittämättömästä yhteisöllisyydestä. Koko tunnekirjo jaetaan, ja kun jollain on edes heikosti positiivisia uutisia, alkaa virtuaalibileet välittömästi. Ymmärrän, Kurre, että et todellakaan kaipaa nyt ihan hirmuista vellomista tämän asian ympärillä. Keskitämme silti kuitenkin kaikki positiiviset ajatukset luoksesi ja jännitämme kanssasi nämä piiiitkät tunnit. Toivontoivontoivontoivontoivon. Voimaa, sisko! Ja kyllä niitä haikaroita oli Saarenmaalla niin paljon, että riittää pustallekin! Kun tarkkaan muistelen, oli yksi varustautumassa ihan selvästi pidempään lentomatkaan ja pakkaili mukaan myös kylmäkalleja. Hellettä kohti oli siis selvästi menoillaan. Hobe, olehan valmiina!

Stella - hyvä, että teurastaja hellittää jo otettaan. Kuulosti melkoiselta joukkomurhalta. Katsohan vaan, ettei Animalia ole kimpussasi, kun noin monta sikaa olet lahdannut ja paloiksi pistänyt. Joo, se mun punktiopäivä on tosiaan vasta huomenna, kuten Merikeiju jo ehti korjaamaan. Saalis tosin tulee olemaan niin paljon pikkuruisempi kuin Mahtimunija Merikeijulla. Keskiviikon ultrassa näkyi edelleen vain kahdeksan rakkulaa. Onneksi ne sentään olivat melko muhkean kokoisia kaikki. Saas nähdä, miten tässä käy. Olen onnistunut suht koht rauhoittamaan mieleni, enkä niinkään jännitä varsinaista toimitusta. (Okei, nyt kun luin Merikeijun kauhukokemukset edelliseltä kerralta, hiipi pikkuruinen jänskä taas puseroon). Enemmän hirvittää se lopputulos. Saadaanko noin pienestä saaliista mitään kelvollista kasvamaan ja siirrettäväksi asti, saati sitten pakkaseen. No, ne asiat on nyt korkeemman käres, ja eivät stressaamalla kummene.

Auris - pömppispaidan prototyyppi on kertakaikkisen fantsu! Kehittelisin vielä eteenpäin sitä Stellan ideaa jostain kirjaimesta tai salakoodista paidanrinnuksessa. Sehän vois olla esim P niin kuin pregnyl, C niin kuin clomifen, M niin kuin menopur jne. jolloin päästäisiin heti kättelyssä kärryille siitä, millä lääkityksellä sisko etenee.

Ade, moikat Sinullekin, uusi tuttavuus. Taustailin itsekin pitkät ajat, ennen kuin höyrähdin mukaan tähän kertakaikkisen ihanaan hormonikerhoon. Tänne vaan, täällä on tilaa!

mmm, heips, sisko pitkästä aikaa! Kuinkas jakselet?

:wave: vappis

 
Uutisesi oli ilmaantunut sillä aikaa, kun kirjoittelin edellistä viestiä. :'(
Olen niin pahoillani puolestasi...

Antaa kyynelten virrata,
antaa itkun tulla.

Antaa sydäntä pakottaa,
antaa ajatusten sattua.

Kun suru on kohdannut
lamaannuttanut, mykistänyt

kyynelet pesevät,
itku hoitaa.

Sydän aina tuntee
ja ajatukset tekevät surutyötä.

Surutyö on hyvästijättöä,
ja luopumista.

Luopumista siitä mitä
emme koskaan omistaneetkaan,

vaan saimme pitää
määräajan lahjana.

-Marleena Ansio-

:| vappis
 
Vappis Mikä "mahtimunija"? :LOL: :LOL: Voidaan vaiks sun kanssa lyödä vetoa siitä, et vaik mulla rakkuloita paljon, niin eipä niistä montaa munasolua löydy sisältä, tai jos hyvä säkä käy ja soluja löytyy paljon, niin hedelmöittymisvaiheessa häviän sulle kuule aikalailla ;) Mulla ku edellisessä ivf:ssäkin kato jakautumisvaiheessa oli aika suuri. Yks kuudesta hedelmöittyneestä saatiin. :( Toivoo, Toivoo.... :eek: täällä Toivoa huutelen kylään, kun silloin kuukaus takaperin annoin sille lähtöpassit. Onkohan se kuinka vihanen vielä, jos hetkeks tulis piipahtamaan :kieh:
 
Kamilla-rakas, sä saat olla ja sun pitääkin olla nyt rikki. Täällä joudun vetämään syvään henkeä, sillä en mä helkutti soikoon keksi tähän mitään sanottavaa, tää on vaan niin väärin. Miksi, miksi, miksi??!! Älä vielä murunen koita miettiä tulevaa, vaan anna itkun , pettymyksen ja sen riipaisevan surun tulla nyt ulos. Antakaa yhdessä miehenne kanssa. :hug:
 
Mitäs sanotte tytsyt, jos laittaisinkin ton Auriksen t-paidan lauantaisiin sukuhäihin....? ;)

Vappis, hyvin pääsit jälkiaaltoihin muuten. :p Sulle ja Merikeijulle annetaan huomiselle sellanen ohje, että ennen punktiota tarvitaan nyt kunnon dropit. Eikä mitään kevyttä kamaa. Ilman kokovartalopuudutusta ette operaatioon suostu! Ja mun mielestä sellanen hysteerinen käyttäytyminen ja matalasta kipukynnyksestä hokeminen olis hyvä aloittaa jo klinikan ulko-ovella. :wave: Ja jos meinaavat hangoitella vastaan lääkkeiden suhteen, niin vihjaatte salakavalasti, että täytyy sitten vissiin ottaa näitä omia sekotuksia täältä käsveskasta... ;)
 
Kurre Mä täällä kikatan sohvalla kippurassa :LOL: :LOL: , Täytyy muistaa tyhjentää tuo lääkekaappi aamulla käsveskaan. Siellä on kyllä vaikka millasta droppia, hiivapillereistä, clomin kautta panacodeihin. Kaikkea vaan sekasin, niin hyvä tulee. :D
 
Joo Kurre, kunnon dropit kehiin ja pöhinät päähän. Tapaan tänään vanhoja opiskelukavereitani. Stressasin jo etukäteen, miten kiemurtelen ja selittelen juomattomuttaani. Mutta sehän onkin iisiä. Kerron vaan, että olen nykyään lopettanut lipittelyt ja siirtynyt suonensisäisiin. Hyvällä virnistyksellä ja silmien pyörittelyllä voin tehostaa viestiäni... :p

Olen Aden tapaan usein hekotellut noille palstan oikeaan reunaan ilmestyville keskustelunavauksille. Nyt tuli pohjat... Äsken sinne oli heitetty kysymys, "voiko hirven lapaa laitta kuten paistia". Hirven LAPAA :x ! Tällä palstalla lapa kun on saanut ihan eri merkityksen.... Mitä tähän sanoo sisäelinten erikoisasiantuntijamme, teurastajatoverimme Stella. :LOL:

Okei, siirryn rangaistusaitioon: 10 minuutta, epäurheilijamainen käytös ja mustaakin mustempi huumori. :ashamed:

Ei muuten tuo lomaa edeltävä to do -lista lyhene pätkääkään täällä notkumalla.....

:wave: vappis
 
Kamilla, mulla meni kylmät väreet tosta sanasta plussa, eli siis mä en ole vielä plussannut.... Eli ei puhuta siitä vielä mitään, sopiiko muruseni? Se ei nyt tunnu sopivalta enkä halua uskoa siihen ennen kuin toisin todistetaan. Oon ite miettinyt maailman reiluutta tai siis epäreiluutta monen monta kertaa. Näillä pähkinäaivoilla sen logiikkaa ei ymmärrä. Tärkeintä on kuitenkin, että tiedät, ettet ole itse tehnyt mitään väärin etkä rankaise itseäsi missään nimessä enempää mistään. Olet tehnyt parhaasi ja olet aivan ihana pömppis, ja olisitte miehenne kanssa ansainneet onnen jo aikoja sitten. :heart: Rutistan sua lujaa. :hug: Ja toivon, että jaksat tässä taas joku päivä uskoa siihen, että meidän kaikkien aika tulee vielä. :heart:
 
Vappis, :LOL: :LOL: . Niin voisiko lapaa laittaa samalla lailla kuin paistia... hmm.. tiukka pulma. Mitä sanovat asiantuntijamme tähän? ;)

To doot joutaa muuten lomien jälkeenkin... B)

Merikeiju, muista myös kaikki kolmiolääkkeet, ja ehkä kaiken varalta myös imodiumit ja vastaavat!
 
PeePee, kiitos ihanainen. :hug: Tässähän alkaa olla aika paineet sen tuloksen suhteen... huhhuh. Mutta siis parempi kun ei kuvitella mitään, vaan mennään matalalla profiililla. Muistan viimeksi tuloksesta soittaessani labratädin kuolemattomat sanat "tulos ihan normaali, eli alle 3....."
 

Yhteistyössä