Pömppömahaiset plussaajat, vol 6

:heart: Oi Siisu, kuten sanoit "maailman kaunein jumputus"... :heart: Ymmärrän niin täydellisesti, että vähintään kahden viikon välein pitää päästä huojentamaan olotilaa :D Ihanaa, että kaikki on hyvin!

Rakkahat Kurre ja Stella kiitokset teille! Olen saanut niin paljon voimia yhteisellä matkallamme teiltä. Kivikkoja, niitä on riittänyt... Kesällä, kun olemme liikuskelleet siellä ja täällä, olen silmäillyt vauvaperheitä ja miettinyt olisiko siinä vauvautuneita palstatuttujani =) Samoin lapsettomia pareja on tullut silmäiltyä, no sillä silmällä ;) Ties vaikka olisimme "tavanneet" jonkun kanssa! Joten olette siis kyllä olleet kaikki mielessäni. Stella kuulostaa hyvältä, että parisuhde voi hyvin ja nautitte täysillä elämästänne. Heh, niin olemme mekin tehneet koko kesän. Voin vannoa, että varsinainen terveellinen ja säntillinen elämä ei ole ollut asetuksena. Hitsi, sitäkin tuli jo tarpeeksi harrastettua, enkä usko, että pingottaminen edistää meidän lapsettomuusstressin lieventymistä (tai minkäänlaisen stressitilan vaimenemista)Kaljaa on juotu ehkäpä enemmänkin kuin riittävästi, on festaroitu, toisaalta oltu vaan... Olemme tosissamme nauttineet kesästä ja elämästämme. Viikonloppunakin on tiedossa grillausilta ystävien kanssa ja ihan takuulla otan muutaman lasin viiniä. Sillä tavalla se on tehonnut, että nyt on niiiin virkistäytynyt olo, että tuntui jopa hyvältä aloittaa maanantaina työt :$ Kaikkea sitä... :LOL:

Jaa jaa, (.) tänään kp 22 ja toinen päivä synarelaa. Apteekissa maanantaina farmaseutti kysyi sen normi kysymyksen: oletko ennen käyttänyt tätä suihketta? Vastasin tietty, että kyllä. Ajattelin samalla mielessäni, että valitettavasti kyllä... samassa minua alkoi jotenkin virnistyttämään. Hih, farmaseutti katsahti minua, mietti varmaan, että josko kuitenkin antaisi käyttöohjeet - ilmeeni oli kuitenkin todennäköisesti juuri sellainen, ettei sitten sanonutkaan mitään - suorastaan näin kun nielaisi sanansa. Suihkautukset ovat sujuneet hyvin, eipä ole ollut ennenkään ongelmia, jotta mikäs tässä suihkiessa aamuin illoin.

Sateiset terveiset tällä kertaa Turkkusesta! Hauskaa tämäkin vaihteeksi B)
 
Iltaa!

Nopea päivitys tietoihin, tänään on kp11/30, kävin eilen ultrassa jossa oikealla oli 12 mm johtofollikkeli ja lääkärin mukaan ovulaatio on odotettavissa viikonloppuna. Huomisesta lähtien voisi kuulemma ruveta ovistestejä tekemään. Eli Haaveella on 2. PAS ensi viikolla (vk 34) päivä tarkentuu tietenki ku ovistesti on plussa. Juttelin klinikan lääkärin kanssa ja päädyimme nyt kuitenkin siirtämään kaksi alkiota. Vaikka olen nuori (25-vee), alkiot on oikein hyvä laatuisia niin katsottiin että kaksi voitaisiin laittaa... Toki varoitteli kovasti kaksosraskauden "vaarasta" minulla kun sitä on muutenkin sillä isäni puolelta setäni (siis isäni veljet) ovat kaksosia (epäidenttisiä)
Olen yrittänyt taas tehdä kaikkeni tämän siirron eteen, syön metujakin vähän niin kuin salaa (sain silloin viime syksynä reseptin ja hainkin lääkkeet ja ne on tuolla kaapissa lojunut. Mulla todistetusti on sokeriaineenvaihdunnan häirö (neljä sokerirasituskoetta tehty) ja ajattelin tämänkin oljenkorren käyttää. Olen myöskin liittynyt kiloklubiin ja merkkaillut syömisiäni sinne, katsonut että vähän jää kalorivajetta, mutta enempi yrittänyt saada siellä nuo pallurat vihreiksi (että siis kasviksia, kuituja, rasvoja ja proteiineja on tullut sopivassa suhteessa ja että herkuttelu pysyy kurissa. Lauantaina meillä on juhlat kun mieheni täyttää 30 vuotta ja viime sunnuntaina meillä oli ensimmäinen hääpäivä :heart: Ajatella, että häistä on jo vuosi!

Ensi maanantaina aloitan uudestaan opiskelut täysin eri alalla... Olen koko vuoden ollut melkeinpä sairaslomalla ihan lyhyttä työjaksoa lukuunottamatta tuossa alkukesästä, kroppa ei kertakaikkiaan kestä ammattiani vastaavaa työtä ja kyllästyin kotona olemiseen ja hain uudestaan kouluun. Endo ja oikea olkapää on edelleen todella pahana, lopetin lyrican ja buranan tähän tähän kiertoon ja olo on todella tuskainen. Olkapää on todella tulehtunut ja burana auttaa, mutta sitä ei voi juuri nyt ottaa kun kuulemma saattaa estää ovulaation tulon... Syön silti panacodia maksimi annostuksella (8tbl/päivä) lääkärin luvalla sillä en pystyisi olla ilmankaan. Jos plussa tulee niin mitenkähän pärjään ilman mitään lääkkeitä...? :/
Olkapäähän valelen kylmägeeliä monesti päivässä ja se hieman helpottaa aina hetkeksi... Kävin lääkärissä olkapään takia taas maanantaina ja kortisooniahan siihen olisi pitänyt laittaa mutta en huolinut nyt ennen hoitoa mitään ylimääräisiä... Jos tämä hoito ei onnistu niin täytyy varata aika tuolle kortisoonipiikille... (Minä sitte INHOAN neuloja... :x :/ :$ )

Nyt jää valitettavasti kommentointi vähiin sillä tämä kirjoittaminen sattuu olkapäähän, liekkö ergonomia persiillään, mutta haluan halata kaikkia näin virtuaalisesti ihanasta tuesta jota tältä palstalta saa :hug: :flower: :flower: :heart:
 
Hei,

täältä loman keskeltä taas vähän kirjottelen.

Täällä on taas iskeny huono-olo, hormoonit vaikuttaa. Tiistaina olisi punktio päivä ja toivottavasti pari päivää siintä ois siirto. Ja ihana lääkäri vielä sattuu punktioon :)

Tsemppiä Haaveelle:) Ja muille :)

Nyt pitää taas ruveta lepäilemään, ei jaksa olla oikein pystyssä :(

Hyvää viikonloppua kaikille! :flower:

HH09
 
:wave: Vau, näin hommat etenee! Haave ja HH olette ensi viikolla tähän aikaa molemmat raskaina! :D HH09 ota vaan rauhallisesti nämä viimeiset päivät. Olo voi olla tosiaan tukala ja hormoonit tekee ties mitä. Kaikki me ollaan niin yksilöitä. Eipä enää montaa päivää.

Jopas sulla Haave on hankalaa kipujen kanssa, olkapäänkin piti vielä alkaa kiukuttelemaan. Loistava päätös lähteä opiskelemaan uutta alaa!

Kävin ruokkiksella ostamassa mustikoita. Piirakkaa pitää tehdä =). Syötiin jo viikolla yksi, mutta yleisön toivomuksesta pitää tekaista huomenna toinen B) . Ja kesän kohokohta on tulossa huomenna: mennään kummitytön kanssa Muumimaahan B) :attn:. Hih, kummitäti on varmaan enemmän täpinöissään kuin tyttö... :LOL:
 
Heippa Pömppikset! :heart:

Täällä pinossa on ihanan positiivinen draivi päällä! Itelläkin hyvät fiilikset, aion luottaa siihen, että elämä kantaa! Kp 5, zumenonit tahdittaa menoa (ja turvottaa vatsaa :kieh: ), viikolla 35 elämäni ensimmäinen pas. Jihuu!

Mukavaa viikonloppua kaikille! :heart:

Sateen ropinaa kuunnellen,
Sitris
 



Lauantai 15.8 :wave:


Auringokukka............3.ICSI.........................kp25/-/syys
Haave........................PAS............................kp13/30/vko 34
HH09.........................4.ICSI.........................kp/28/punktio 18.8
Sitronella...................PAS............................kp6/27-29/vko 35
PeePee77..................3.IVF..........................kp/29-31/elo
dream09....................3.IVF..........................kp/28/punktio vko 35
Tiger..........................PAS.............................kp/-/syksy



Testailijat :p


Haamuillut ;)




Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D s.5.12.2008
Sahranami + Aatu & Beetu :D s.30.12.2008
Meikku :D s.25.01.2009
Soraya :D s.2.3.2009
Vappuviuhka :D s.24.3.2009
Hanneli -78 :D s.30.4.2009
Ulpu78 :D s.26.4.2009
mmm :D s.30.5.2009
Hannele :D
Kamilla :D s.3.6.2009
Hobelix :D s.1.6.2009
Väre :D
Kurreliini + pikku prinsessat :D s.1.5.2009
Astarte :D s.13.7.2009
Helinäkeiju75 :D
MinzuS :D
EllaElias :D
Siisami :D

 
Täällä ovis pongattu eilen. Kai. Meidän apteekista ei löytynytkään Clearbluen digitaalisia ovistestejä, joten jouduin ostamaan apteekin omia puikkoja. Jotenkin takaraivossa jyskyttää epävarmuus, olikohan se ovis eilen... Tuntemukset kyllä tukisivat testitulosta. Joka tapauksessa siirto on huomenna ja kaksi alkiota laitetaan tällä kertaa.

Aloitin tänään siis uudessa koulussa ja heti huomenna joudun olla koko päivän pois, sillä meiltä on klinikalle pikkuisen reilu 200 kilometriä ja kun aika on sopivasti puolilta päivin, niin eipä sitä kerkeä koululla käydä edes pyörähtämässä. En kertonut koulussa mitä varten olen poissa, sanoin vain että lääkärissä käynti. Kyllähän se lääkärintodistuksesta selviää, sillä sellaisen pyysivät tuomaan jos vain mahdollista. Ihan hyvillä mielin aloitan opiskelut, ensimmäisen päivän perusteella ainakin tuntuu että ala on juuri minulle sopiva. :)
Huomisesta lähtien on taas luget käytössä, yök ihan hirveitä käyttää, mutta jos ne auttaa raskaaksi tulossa niin mielelläänhän niitä sitten käyttää. Ostin jo raskaustestinkin valmiiksi, koska apteekin hyllyllä oli yksi ainoa Clearbluen testi jäljellä, ja nyt taikauskoinen minä on jo valmiiksi negan kannalla... Miksihän?

No minä jatkan MM kisojen katkomista, palaan asiaan huomenna...
 
Siirrossa käyty ja kaksi alkiota köllöttää nyt mahassa... Toinen oli Top ja toinen hyvä. 3.9 on testipäivä ja nyt täytyy sanoa että on toiveet aika korkealla... Jos nyt tulee nega niin tipun todella korkealta. Pakkaseen jäi vielä kolme alkiota kahteen olkeen joten vielä ensi kiertoon saadaan siirto jos ei nyt tärpää... Mitä muille kuuluu?

Haavis & Tauno ja Ansa
 
Olet raskaana Haave :heart: + :heart: ! Onnea! Nyt vaan pidät Ansasta ja Taunosta hyvää huolta! Kaikki poppakonstit käyttöön ;)

Voi vitsi, Sitrikselle tulossa PAS, HH:n ja Dreamin punktio lähenee... Kyllä meille plussia plopsahtaa. Miltä teillä on näyttänyt ultrissa?

Perässä tullaan:p: vuotoa odotellessa. Alkanee tänään tai huomenna. Maanantaina 0-ultra.

Turussa paistaa jälleen sateisten päivien jälleen aurinko täydeltä taivaalta. Oli kyllä niin ihanan raikas aamu kävellä töihin. Syksystä en välitä, mutta nämä loppukesän päivät ovat kevään jälkeen minusta parhaita. Aurinkoa teille kaikille!
 
Heissan

Punktiosta selvitty, eli punkio oli eilen Auringonkukka:) Hiukan kivulias oli, mutta kyllä siintä hyvillä lääkkeillä selvis. Olen pettynyt määrää, 8 munarakkulaa tuli ja 6 oli munasolu. Edellisen kerran tuli 11 munasolua. Mutta lääkäri oli tyytyväinen määrää sanoi että laatu kärsii isossa määrässä. Ja tällä kertaa rakkulat oli isoja, pienempiä ei edes ottanut.

Nyt tässä jännätää että tuleeko puhelin soittoa, että onko perjantaina mitään siirrettävää :'(
Tosiaan kolmen päivän siirtoa suunnittelivat. Tämä oli tällästä tylsää omaanapaa, kun toi alavatsa ei oikein tykkää istumisesta. Olen kyllä lukenut teiden kirjotuksia :wave:

Nyt TAAS lepäilemään ja onneks on loma B)

HH09
 
Vielä sen verran Haave: Meille suunnittelivat kans kahden alkion siirtoa, mutta kuulemma jos tulee hyviä alkioita niin eivät siirrä kahta, hiukan tylsää, luulis että silloinhan ne just tukis toinen toisiaan, on kuulemma riski vaan, kenelle muka, ei ainakaa meille!! Oletko monta hoitoa käyny?
Ihanaa sulla kaks kyytiläistä :heart: Usko pois kaikki menee hyvin!!!

HH09
 
Hienoa HH! Älä ollenkaan ole huolissasi määrästä. Ekalla kerralla voi tosiaan tulla enemmän, mutta joku lääkäri on sanonut, että silloin saadaan usein "roskat pois". Eli tämän kertaiset ovat kaikki varmasti laatukamaa sulla! Kolmen päivän viljelyä muuten meillekin lääkäri tällä kertaa suunnitteli. Saas nähdä.

Ihan varmasti perjantaina on siirrettävää teillä. Pidän kaikki ulokkeet pystyssä siihen asti. Saatte vielä pakkaseenkin laatualkioita. Lepäile siihen asti makuuasennossa ja ota muutenkin rauhallisesti. (Juoksuta ehkäpä vähän miestäsi ;) ) Olet sen ansainnut!
 
Auringokukka sä olet vaan niin ihana tsepmppaja!!!!!! :flower: Kiitos tosta ihanasta tsemppauksesta :heart: Tuli jo parempi mieli ja pikkasen positiivisempi. Susta tulee vielä loisto äiti!! Mulla onkii niin ihana mies joka jaksaa aina vaan olla ihana miulle, eikä annakkaa mun tehdä mitää =)

Olet loisto tyyppi B)

HH09
 
HH09 Mulle siirron tehnyt lääkäri sanoikin, että normaalisti ei siirretä kahta näin hyvää alkiota sillä tosiaan kaksosten riski on "suurempi" kuin jos toinen olisi ollut huonompi... Tokaisi vain leikillään, että hänen puolestaan tee vaikka kaksoset... Ihanaa tuolla Oulun VL:ssä käydä kun siirron jälkeen lääkäri ja hoitaja kohtelee ja puhuttelee ihan kuin raskaus olisi sata varmasti alkamassa tyyliin "nyt kun olet raskaana" ja "sitten kun teet plussa testin" ja " Kun lapsi/lapset syntyvät"... siitä jää tottakai mukava mieli.
Meillä menossa nyt siis 1. IVF:n 2. PAS. Meillä on niin pitkillä kantimilla nämä hoidot eli tuo IVF tehtiin jo vuosi sitten 08/08 ja 1. PAS huhtikuussa, nyt siis vasta ollaan kunnolla tosi toimissa ja jos tämä kolmas kerta ei toden sano, niin pakkanen tyhjennetään nyt aina seuraavaan kiertoon.
Ihanaa olla koulussa kun siellä värkkää niin ei ehdi miettiä tätä siirtoa ja piinapäiviä... Pakostakin ne tulee mieleen sitten kun illalla lugen laittaa, mutta muuten ihan tyynenä ja rauhallisena mennään. (Tosin tänään on VASTA ktt1 joten eiköhän tässä ehdi vielä stressata ja murehtia...) Älä sinä HH09 murehdi, varmasti on siirrettävää! Me saatiin 10 solua joista 7 hedelmöittyi ja kaikki jakaantuivat. Nyt on yhteensä neljä niistä siirretty (3 sulatettu) ja kaikki ovat selvinneet sulatuksesta ja lähteneet jakaantumaan kivasti... Eli ei se määrä vaan se LAATU!
Aurikselle tsempit viimeisiin päiviin ennenkuin piikittely tosissaan alkaa.

Mulla on täysin mennyt ohi jos täällä on ollut jotain esittelyä tsemppi/hoitokavereista... Olisi kiva tietää teistä jotain edes, jokainen voi laittaa sen verran kuin haluaa täällä kertoa. Minä voisin aloittaa, eli: Olen Keski-Pohjanmaalta, 25 vuotias naimissa oleva nainen, kolmen koiran mamma. Syynä meillä hoitoihin on mun endometrioosi, miehellä tavara priimaa. Yritystä takana vuodesta 2006, ei yhtään plussaa (tai haamuakaan sen puoleen..) koko aikana, kaksi kertaa leikattu endoa pois, ja niiden lisäksi leikattu kahdesti suolistoon levinneen endon takia joka aiheutti siellä massiivisia tuhoja (monta kymmentä senttiä suolta jouduttu poistamaan) Lapsia olen aina halunnut ja paljon, löysin itselleni elämän kumppanin jolla samanlaiset elämän suunnitelmat, nyt olisin onnellinen jos edes sen yhden aarteen saisimme. Olemme puhuneet asiasta ja olemme lähdössä adoptio-jonoon sitten kun tämä hoitotaival on läpikäyty (jos ei tulosta tule), tuntuu että sydämmessä riittää rakkautta lapselle geeneistä huolimatta. :heart:

(Hitto vie, flunssaa pukkaa!!!! Aina sama homma oli kun koulu alkoi silloin joskus muinoin syksyisin...)

Terveisin: NuuNuu flunssaimuri Haavis & Tauno ja Ansa
 
Mietin tässä, että viime vuoden helmikuusta asti olen täällä kirjoitellut, vähän pidempään vielä taustaillut... Jaa, niin vaan aika kuluu. Ja siitäpä tulikin mieleeni mm. PeePee. Mitähän kuuluu sinulle?

Kerrataanpas omaa historiaani. Olen 42 v Turkulainen. Aikaisemmasta liitosta minulla on 22- ja 15- vuotiaat pojat. (Kiitos HH kyllä vaan pojistani ihan asialliset nuoret miehet on kasvanut ;)) Sen liiton alussa, ensimmäisen lapsen jälkeen, kuvittelin vielä lapsilukuni isoksi, mutta haaveet karisivat aika pian... "Tein" itselleni nuoremman pojan vielä jotenkin siinä liitossa. Sanotaanko, että se oli hyvin erikoinen ja hankala liitto, väkivaltaakin sain kokea. Lasten isällä ei ole kovin hääppöistä suhdetta lapsiinsa, vanhempi ei edes ole tekemisissä ellei ole "pakko". Isää ei ole koskaan kiinnostanut kuin hänen omat asiansa :| . Tapasin nykyisen mieheni vielä kun rimpuilin jotenkuten edellisessä liitossa. Tai oikeammin exäni roikkui minun ja lasten kanssa. Ymmärsin onneksi tehdä vihdoin lopullisen irtioton, enkä ole katunut hetkeäkään! Miehelläni oli toive omista lapsista, jota hänen exänsä ei jakanut. Meillä oli alusta asti selvää, että lapsia haluamme, jos vaan niitä suodaan vielä. Lisäksi minulle olisi aivan luksusta kokea odotus, vauva-aika ja ennen kaikkea lapsen kasvatus miehen kanssa, jolle l a p s i on tärkeä. Ja joka haluaa osallistua lapsensa elämään. No mutkia on tullut: ikä, minulla on endometrioosia ja miehen simpat todettiin vuosi sitten vähäisiksi ja huonolaatuisiksi. Lasta olemme toivoneet kesäkuusta 2005 asti, mutta vasta viime vuoden helmikuussa lähtimme selvittämään mikä mättää. Koulussa ei valitettavasti millään tunnilla (ainakaan muistaakseni :$) kerrottu, että julkisellakin puolella saa 2000-luvulla lapsettomuushoitoja. Mutta niitä saadakseen pitää naisen olla alle 40 vuotias. No, juna oli sitten ajanut jo meidän ohi siltä osin. Mutta hyvä uutinen oli, että kela-korvausten ikärajaa nostettin viime vuonna juuri kun tutkimuksiin lähdimme, joten me saimme pari vuotta lisäaikaa. Omasta pussista kun maksaa, niin se on iso etu... Huhtikuussa tehtiin Väestöliitossa 1. icsi (kaksi alkiota), sen jälkeen yksi rupsu siirrettiin pakkasesta. 2. icsi oli viime vuoden elokuussa (siirrettiin kaksi alkiota) - ja siitä identtinen kaksosraskaus. Vaan sepä päättyi viikolla 16 ja risat. Eli 3. hoito meneillään. Yhden hoidon vielä katsomme tämän jälkeen, jos nyt ei tärppää. Sen jälkeen voimme todeta, että kaikkemme olemme kokeilleet ja voimme jatkaa elämäämme muulla tavoin. Ei ole huonoa tämäkään, vaan olisi niin tilaa lapsille meidän elämässämme.

Eipä ole vielä näkynyt minulla muuten vuotoa, nyt kp 30. Vaan kyllä se sieltä lämähtää :D .
 
Juupelis, juu...Huomenna ultra ja punktiopäivän tarkentuminen. Luultavasti se on maanantai tai tiistai.Huominen meinaa aikas paljon jännittää kun maanantaina näky ainoastaan 4 rakkulaa et mites nyt...olo ei oo ollenkaan tukala(toisin kuin viime hoidossa samaan aikaan jollon rakkuloita paljon enemmän) Lääkärit sano että siirretään(jos siirrettävää) yksi tai kaksi.Me niin toivottas kaksi!Sanovat että mulla vaikeet hoidot jolla kahen siirron vois perustella..mutta silti empi todella paljon...kahto mua ja sano et ku oot nui pienikokonen ni kaksosraskauttahan me ei sulle missään nimessä haluttas..ja minä ku niin haluaisin..mut sehän on sama mitä ite haluaa..

Mun taustaa:
Oon 26v, naimisissa. Lapsia haaveiltu 2006 lähtien. Miehessä ai mitään vikaa mut minussa senki edestä!
Minulla siis aivolisäkkeen vajaatoiminta...josta johtuen mulla ei oo menkat tullu koskaan luomusti...muuta vaihtoehtoa kuin hoidot meille ei siis ole annettu.
Hoidot alotettiin siis syksyllä 2006..ensin annoksella 75IU.Ei minkäänlaista vastetta. Pikku paikkakunnan lääkäri sano ettei kannata sitte enää yrittääkkään...mut laittovat lähetteen yliopistolliseen. Siellä sanottiin ettei nyt hyvänen aika vielä luovuteta.Nostetaan ensin annosta. Sitten pistelinki 300IU...16pv pistelyn jälkeen oli vain viis rakkulaa. Hoidon piti olla inssi joten siihen rakkuloita liikaa...lennosta vaihettiin IVF. Neljä solua saatiin, joista yksikään ei hedelmöittyny.
Sitten meillä tulikin muutto eteen ja päästiin yliopistollisen sairaalan asiakkaiksi,Onneksi! Siellä sitte alettiin miettimään että kun minulla on penskana ollu kasvuhormoonilääkitys niin voi olla että tarvisin sitä nytkin. Siis alotin sen pistelyn. Viime hoidossa jo viiden päivän pistelyn jälkeen rakkuloita oli 8...soluja saatiin loppujen lopuksi 9...joista kolme siirtokelposta. Yksi siirrettiin tuoreena kaks pakkaseen, tuoresiirto nega ja pakkasesta eivät selvinneet. Nyt siis uusi hoito menossa ja toiveet ei enää taivaita kurkottele...Sekava sepustus...jos selvennystä joku kaipaa niin kertokoon :D

Jokos ne on soittanu HH?

Haave Onnea ja suojelusenkeleitä pikkuisille :heart:

 
HH:n kuulumisia minäkin tulin katsomaan... Jännittää muiden puolesta enemmän kuin omissa hoidoissa ;)

Dream toivon todella, että sulla on tulossa mukava määrä. Hei, tosiaan ei se määrä vaan laatu! Ajatella, että ensimmäinen pikkupaikkakunnan lääkäri oli lopettamassa noin vain ekan "pienen" yrityksen jälkeen...? Käsittämätöntä. Aurinkoiset säteet sinnepäin, kasvattele sellaiset solut, että 15 vuoden päästä teinien kanssa taistellessasi kummastelet omaa tämän päivän epäuskoasi ;)

Oireita, Haave, mitä oireita pukkaa? :D

Muoks: tänään "kp1". Vuoto siis alkoi sopivasti.
 
Haave: Oli pakko tulla kyseleen lisää, kun mainitsit että sulla on ollu endoa suolistossa. Mulla kerran tehty tähystysleikkaus, jossa endoa poistettiin muualta mutta suoliston seinämästä ei pystytty. Eli sultako on poistettu sitten ihan pala suolesta? Millasia oireita suoliston endo on aiheuttanu sulle?
 
Moi!

Ihanaa kun olette kaipaillut mun kuulumisia:) No niin nyt sitten on siirrossa käyty, yhden vaan siirsivät, olivat kaikki niin hyviä niin siks vaa yks ja 2 pakkasee:) Ollaa niin tyytväisiä, kun olivat niin hyvin jakaantuneetkii:) Siirto on hiukan kivulias miulle ollu joka kerta. Lääkäri oli niin tyytyväinen kun oli niin hyviä alkioita tullu. ICSI on vaa paras meille.

Toi mun rakas mies ei vaa anna mun tehdä mitää, mun pitää vaa kuulemma lepäillä:)

Kirjotan illalla romaanin tynkää tänne ja kerron meidän taipaleesta:) Tässä taas tätä tylsää omaa napaa, mut lomalla ei malta olla koneen ääressä kauaa.

HH09
 
HHOnnea matkaan,pikkuisen kera!! :heart:
..romaania ootellaan :D

Kävin tänään ultrassa ja nyt näky 8 follia...mut neljä niistä ehtii varmasti punktioon...toiset neljä ei välttämättä ehi kasvaa....
Pistelen siis vielä maanantaihin ja maanantain ultrassa katotaan mikä tilanne...keskiviikkoa arvelivat punktio päiväksi.
Toivottavasti ke ni ehtis siirtoon perjantaina....näillä mennään..

AurisKiitos auringonsäteistä!!Ne lämmittää sydämeen saakka! :heart:

Haave Onko flunssa helpottanu?

Sitris Joko sulla PAS:n tarkempi ajankohta tiedossa?
 
Satukirjan sankari Mulla myös alkoi eka leikkaus ihan tähystyksenä, mutta koska suoli ja kohtu oli liimaantunut kiinni toisiinsa ja irrottaminen ei onnistunut tähystämällä, leikkaus muuttui aika pian ihan avoleikkaukseksi. Tuossa irrotus vaiheessa suoli sitten repesi ja heräsin leikkauksesta paksusuoliavanteen kanssa. :( Oli muuten pikkasen järkytys. Sen jälkeen on tehty kolonoskopia (paksusuolen tähystys) about 6 kertaa (yök :x ) ja kun sieltä suolen pinnalta on otettu niitä kudosnäytteitä on niistä löytynyt endoa.
Ennen näitä leikkauksia kuukautisten aikaan ulostaminen sattui ihan hirveästi, verta tai mitään ei tullut ulosteen mukana, mutta taju meinasi lähteä kun isolla asialla kävi. Muulloin ei sitten ollut mitään sen kummempia oireita. Puolen vuoden päästä tuosta leikkauksesta menin uudelleen leikattavaksi ja paksusuoli avanne poistettiin, leikkaus oli hankala sillä revennyt suoli oli yhdistetty niin matalalta n. 10 senttiä peräaukolta sisäänpäin ja niinhän siinä kävi että suojaava ohutsuoliavanne piti tehdä... (toinen helvetinmoinen hetki kun heräsin leikkauksesta) Kun ohutsuoli avannetta oltiin poistamassa taas puolen vuoden jälkeen huomattiin päivää ennen leikkausta tehdyssä kolonoskopiassa että peräsuoli on kokonaan tukossa. (Ja taas lisää itkua ja hammastenkiristystä). Eri lääkärit täällä omassa sairaalassa ja vähän kauempana olevassa yliopistollisessa sairaalassa sanoivat ettei mitään ole tehtävissä juurikin sen takia että tukos on niin lähellä peräaukkoa... Onneksi "oma" kirurgini oli niin sitkeä että laittoi lähetteen Tayssiin jossa riittävä ammattitaito löytyi suolen uudelleen yhdistämiseen. Samalla gyne poisti taas endoa joka oli palannut noin viiden kuukauden kuluttua ensimmäisestä leikkauksesta ihan yhtä pahaksi kuin se oli ennen mitään leikkauksia... Tässä vaiheessa olin tapellut suoleni kanssa kaksi vuotta... Onnistuneen leikkauksen jälkeen kolmen kuukauden päästä poistettiin ohutsuoliavanne pienehkön leikkauksen päätteeksi (vain kolmen tunnin leikkaus kun muut oli 7 - 10 tuntia) ja herääminen nukutuksesta oli jotain aivan ihanaa, se oli viimeinkin OHI! Suoli on toiminut sen jälkeen loistavasti ja on oikeastaan vaikea muistaa elämää avanteen kanssa vaikka viimeisimmästä ja vapauttavasta leikkauksesta on "vasta" viisi kuukautta. Lääkäreiden mielestä on hyvin epätodennäköistä että suoli tukkeutuisi tai muutenkaan vahingoittuisi enää.

Sori tästä romaanista, nämä asiat ovat vain painaneet mieltä ja kirjoittaminen helpottaa...

( . ) Eilen SATTUI alamahaan. Ei mitään nippailua vaan paljon kipeämpää... Hirvittää kun ei tiedä onko se hyvä vai paha asia... Rintojen sivut ovat myöskin kipeytyneet, mutta mulle luget yleensä aiheuttaa jos jonkinlaista tissituntemusta. Iltaisin on ihan kamala vilu ja kurkku on kipeä ja nenä tukossa, päivisin ei mitään ongelmaa. (mikä se tällainen flunssa on!?)

HH09 Ihanaa olet raskaana! Joko pikkuiselle on työnimi keksitty? Onpa kurjaa kun tuo siirto on kovin kivulias, itselläni ei tunnu missään vaikka esim. ultraaminen sattu ihan kamalasti kohdunkannakkeisiin levinneen endon takia... (JOS sattuisin raskaaksi tulemaan, on kivut varmaan aika kivat kun kohtu ja kannattimet venyy... :( )

Auris :hug: Kiitoksia ihanasta tsempistä ja tuesta! :heart: Kyllä sen onnen täytyy sunkin luo löytää, olet sen kyllä ansainnut!

dream09 Hyvinhän sinä munit! Siirtoon pääset varmasti sillä nuo muniksethan on ihan priimatavaraa, eikös!

Täällä odotetaan kieli pitkällä HH: n romaania ja muidenkin kuulumisia!

Haave & Tauno ja Ansa
 



Perjantai 21.8 :wave:


Haave........................PAS............................kp19/30/ktt3
Sitronella...................PAS............................kp12/27-29/vko 35
Auringokukka............3.ICSI.........................kp1/-/syys
HH09.........................4.ICSI.........................kp/28/ktt0
PeePee77..................3.IVF..........................kp/29-31/elo
dream09....................3.IVF..........................kp/28/ultra 24.8
Tiger..........................PAS.............................kp/-/syksy



Testailijat :p

Haave 3.9
HH09 1.9

Haamuillut ;)




Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D s.5.12.2008
Sahranami + Aatu & Beetu :D s.30.12.2008
Meikku :D s.25.01.2009
Soraya :D s.2.3.2009
Vappuviuhka :D s.24.3.2009
Hanneli -78 :D s.30.4.2009
Ulpu78 :D s.26.4.2009
mmm :D s.30.5.2009
Hannele :D
Kamilla :D s.3.6.2009
Hobelix :D s.1.6.2009
Väre :D
Kurreliini + pikku prinsessat :D s.1.5.2009
Astarte :D s.13.7.2009
Helinäkeiju75 :D
MinzuS :D
EllaElias :D
Siisami :D

 

Yhteistyössä