Pömppömahaiset plussaajat, vol 6

Heippa!

No nyt tulee se lupaamani romaani, paitsi että ekaks. Haave ei sullakaa ole ollu helppoo toi elämä, luulin et mulla ollu rankkaa, sulla vielä rankempaa :hug:

Kamilla mulla testipäivä 1.9

No nyt se alkaa: Elikkä ollaa reilu 4 vuotta yritetty lasta. Vuonna 2006 alku syksystä vihdoin ja viimein lääkäri laitto lähetteen naistenklinikalle kiireellisenä ja siellä todettiin että endometrioosia on ja sit jouduin sinne "putkeen" jossa katsottiin miten pahasti sitä oli. No sitähän oli peräsuolessa, lantioilla, munasarjassa. Ja sitten laittovat kiireellisenä leikkaukseen koska oli niin pahasti levinny. Miut leikattii 2006 lokakuun lopussa ja sitten seuraavana päivänä uudestaan kun huomattii että joku työkalu oli osunut virtsaputkeena ja virtsa vuoti munuaisiin ja sit sainkii 10 päivää "kusipussin". Eli multa poistettii peräsuolta 16cm ja avanne laitettiin. Olin tosi huonossa kunnossa henkisesti, joten vaan oksensin sairaalassa ja laihduin :ashamed: Sitten pääsin kotiin, saikulla olin 3kk ja avanne suljettiin helmikuun alussa. Ja hoidot aloitettiin 2007 keväällä, ivf hoidoilla 1 alkio saatii, nega tuli ja sit elokuussa uudestaa, ei saatu mitää ja sit joulukuussa puolet ivf ja puolet icsi ja 2 alkiota saatii ja nyt sitten kaikki icsi:llä ja 3 alkiota =) Et sellasta, romaanista ois tullut pitempi, mut säästelin teitä :)

Niin ja vielä olen 32v, Helsingistä, olen naimisissa maailman kultsimman miehen kanssa, olemme olleet 6 vuotta yhdessä joista 2 vuotta naimisissa ja olemme niin rakastuneita ja onnellisia =) Miehestäni tulisi hyvä isä, kavereiden lapsen ovat aina mieheni kimpussa ja halailevat häntä yms. Mieheni on niin lutunen :heart:

Haave tääl nyt yhessä jännitellää, paljon tarrasukkia sinne :flower:

Tässä nyt vähän infoa..

Mukavaa viikonloppua kaikille!

HH09 ja Helmi
 
Ja tärkein unohtu, kiitos tsempityksestä, olette loistavia :heart:
Auringokukka, sori ku tos kirjottelin aijemmin sulle, niin en tiennyt että sulla oli jo lapsia B) Kyllä teille vielä vauva tulee, täytyy vaan uskoa niin :hug:

 
Ihan oikeesti.. Onko olemassa joku "Maailman vahvimmat naiset ry"? Sen jäseniä olisitte kaikki. Mistä on maailman vahvimmat naiset tehty? Toivosta, positiivisuudesta, ystävien tuesta, kolhuista ja kivusta, sinnikkyydestä, uusien ovien aavaamisesta, eteenpäin katsomisesta, rakkaudesta. Ootte ihan mahtavia! Ihanaa olla tässä joukossa! :heart:

Haavis ja HH - ihanaa! Onnea ja enkeleitä matkalle! :heart: Pikkuiset Helmi, Tauno ja Ansa - napatkaa äitistä tiukasti kiinni! :heart:

Kunhan oma siirto koittaa, niin ajattelen itsekin, että nyt olen raskaana. Aiemmin oon ollu, että raskaus alkaa plussasta testissä. Nyt teen kaikkeni, että saan äitiytymisfiiliksen päälle heti alusta asti. Tai oikeestaan se on jo. Näen jo meidät ensi kesänä lapsiperheen elämää elämässä =)

dreamille mukavaa loppurutistusta kasvattelussa! Ja Auris, hienoa, että vuoto alkoi passelisti! Asiat rullaa, ihanaa!

Miulla on ultra ens viikon ma. Pakkas-ynttyjen sulatus sitten ke/to. Yhden kerran unohdin ilta zumet ottaa, mutta toivottavasti kaikki silti ok.

Kirjoittelen omat taustatarinat myöhemmin. Aurinkoista viikonloppua maailman vahvimmat naiset!

t. Sitris

ps. PeePeetä miekin haikailen. Ja hei, mitä kuuluu Siisu, Ella ja Kamilla?

 
No ny oon pikkasen kade! (?) Miks HH09 saa testata jo 1.9 vaikka siirto myöhemmin kuin mulla... :D B) No samapa tuo, mua ainakin kammoksuttaa tuo testaaminen, kai se totuus sitte kirpasee tai jotain...


Haavis & Tauno ja Ansa ktt 4
 
HH09, aivan oikein olit kattonut :) Laskin sulle testipäivän kahden viikon päähän siirrosta ja laitoin aluksi sen 4.9 mut muutin eilen sen siihen 1.9 :wave:

Sitris, kiitos kysymästä, hyväähän tänne kuuluu! =) Vauva-arkea elellään tyytyväisenä! Vieläkin tuntuu välillä epätodelliselta kun meidän pikku Seidiä katselee että onko tässä tosiaan meidän oma vauva :eek: Siitä kun ei oo kun reipas vuosi, kun olin 2.ICSI:n tuoresiirrossa Väestöliitossa kesäkuussa ja kaksi laiskasti jakaantunutta alkiota siirrettiin. Mitään ei saatu pakkaseen eikä raskaus sit näistä kahdesta alkanut.
Korviamme myöden ollaan tietysti rakastuneita pikku neitiin ja kivasti on arki lähtenyt rullaamaan. Onhan tää iso muutos ollut, mutta niin kaivattu sellainen. Yöheräilyt ja toisinaan itkuiset illat jaksaa kun tyttö väläyttelee ihania hymyjä sit päivisin palkinnoksi :heart:

Hurjasti tsemppiä, haleja, uskoa, toivoa ja jaksamista kaikille hoitoihin! Tiiviisti käyn lukemassa kuulumisianne vaikken aina kommentoikaan :wave:
 
Ahkerasti olen tämän pinon kuulumisia käynyt lukemassa. Vaikken juurikaan ole kommentointia jättänyt. :ashamed: Ja PeePeen kuulumisia haluaisin myös kuulla. Ja onnea ja tarrasukkia toivon kaikille jotka matkalaisen mukaan saavat tai jo ovat saaneet.

Eli minulla on ennestään poika ja 2 tytärtä. Poika sai alkunsa normisti ja tyttäret icsi.n kautti. Ensimmäinen 1.icsi.n 1. pas.in seurauksena ja toinen 2.icsi.n tuoresiirrosta. Nyt toivomme jotta saatais uusi tulokas alulleen. Eilen testasin oviskierrosta plussan ja ma soitan oysiin. Joten näillä näkymin siirto olisi ensi viikolla.. :)
 
Huomenta!

Haave =) Ihmettelin ihan samaa, miks testaan ennempää kun sinä. Sitten selvisi papereista että testipivä 2 viikkoa punktiosta. :)

Mul kauhee ongelma taas, tää vatsa.. Onko kellään siirron jälkee tullu että vatsa ei toimi? Mulla on nyt ja yhen kerran aikasemmin sama juttu. Taas on vietetty uneton yö, koska kauhee vessahätä koko ajan, mutta mitään ei tuu. Ja sitten kun ei uskalla pinnistää, kun pelottaa että "helmi" tulee pois, yms. Tää on kauheeta jänskäämistä, että ei vaan vahingossakaa itse vaikeuta helmen elämän alkua APUA!! :ashamed:

HH09 ja Helmi
 
JESTAS!Hurjia nuo Haaveen ja HH kertomukset...Sitä näien hoitojen aikana usein vaipuu masennuksen alle ja ajattelee että miks VAAN mulle käyny näin...ja kuitenki on teitä monia muitakin joita elämä on kolhunnu aivan yhtälailla!

HH Ei Helmi sieltä pinnistämällä irtoa!On se niin lujasti äidissä kiinni! ;)


Kamilla
Ihanalta kuulostaa vauva arki:D Ja voin hyvin kuvitella että epätodelliselta tuntuu!Kaunis nimi tytöllä :)

löllykkä Sielläkin alkaa tapahtumaan, tervetuloa mukaan turisemaan
:)

Auris Meillähän on samana päivänä ultra...kohta se alkaa sielläki jännääminen!Nyt mulla päässy unohtuu että oliko sulla IVF/ICSI vai PAS?

Sitrikselläki ultra maanantaina :) MAhtavan positiivinen asenne sulla!

Aurinkoista sunnuntai päivää
:D
 
:wave: Pikaterkut töiden keskeltä.

0-Ultra oli tänään. Munasarjat lepotilassa. Huomenna alkaa pistelyhommat Puregonilla :). Kolme päivää 450 iui annostuksella, sen jälkeen 350 iui. Jotta täyslaidallisella aloitellaan, vähän niinkuin annetaan rysäysherätys sillä tavalla :LOL: . Viikon päästä ma seuraava ultra.

Dream Hyvä määrä sulla on tulossa!

HH juo, juo ja juo vettä. Ja syö kuitupitoista. Se auttaa oikeasti. Ja pinnistää saisi, Helmi ei putoa :p, mutta en suosittele: peräpukamat ei ole toivottuja :$.
 
Kamilla siitä on tosiaan aikaa kun yhdessä ollaan piinailtu. Me koitettiin viime toukokuussa jo uutta raskautta. Silloin siirrettiin 2 alkiota mutta kumpikaan ei tarrautunut mukaan. Tosin jo osasin odottaa ettei onnistu. Ihmetytti se kun keskiviikkona testasin ovis plussan ja siirto tehtiin vasta seuraavana maanantaina...

Nyt menen huomenna siirtoon klo 14. Saa nähä saanko yhden vai kaksi matkalaista mukaan. Tietty sillä varauksella että sulatus onnistuu. Mutta onhan meillä pakkasessa vielä 7 alkiota.

Hiukan alkaa jännittämään jo huominen.. :)
 



Maanantai 24.8 :wave:


Haave........................PAS............................kp22/30/ktt6
Sitronella...................PAS............................kp15/27-29/ultra 24.8
Auringokukka............3.ICSI.........................kp4/-/ultra 31.8
HH09.........................4.ICSI.........................kp/28/ktt3
dream09....................3.IVF..........................kp/28/punktio 26.8
löllykkä.......................PAS............................kp/-/siirto 25.8
PeePee77..................3.IVF..........................kp/29-31/elo
Tiger..........................PAS.............................kp/-/syksy



Testailijat :p

Haave 3.9
HH09 1.9

Haamuillut ;)




Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D s.5.12.2008
Sahranami + Aatu & Beetu :D s.30.12.2008
Meikku :D s.25.01.2009
Soraya :D s.2.3.2009
Vappuviuhka :D s.24.3.2009
Hanneli -78 :D s.30.4.2009
Ulpu78 :D s.26.4.2009
mmm :D s.30.5.2009
Hannele :D
Kamilla :D s.3.6.2009
Hobelix :D s.1.6.2009
Väre :D
Kurreliini + pikku prinsessat :D s.1.5.2009
Astarte :D s.13.7.2009
Helinäkeiju75 :D
MinzuS :D
EllaElias :D
Siisami :D

 
HH toivottavasti vatsan kanssa jo helpottaa! Miul on ollu samoja ongelmia. Söin melkein pussillisen luumuja ja join paljon vettä. Tehosi. :)

dream tsemppiä punktioon! Ihana satsi kypsymässä! :heart:

Kamilla - ooiiii! Pikku Seidille pusu otsalle! :heart: Voin jotenkin kuvitella sen epätodellisen olotilan, kun pitkän odotuksen jälkeen sylissä on oma lapsi. :flower: :flower:

löllykkä :wave: Onnea matkaan huomiselle!

Aurikselle hyvää kypsyttelyä ja tsemppiä piikkisouviin!

dream kiitos kysymästä, tähän asti kaikki hyvin. Limis oli "kaunis kolmikaikuinen 8 mm". Zumet jatkuu ja huomenna seuraksi myös luget 3 x 2/pvä - jes! :kieh: Siirto torstaina. Jotenkin alitajuntaisesti jännittää, että miten meidän pikku muruille käy. Ne pakastettiin juuri hedelmöittyneenä, joten ei ole mitään aikaisempaa kokemusta lähtevätkö jakautumaan normaalisti. To aamuna pitää soittaa klinikalle ja kysyä lähdetäänkö ajelemaan KYSiin. Luottavaisin mielin kuitenkin eteenpäin, kun kaikki yhdeksän kypsää viime keväänä hedelmöittyivät niin hienosti. En malttais odottaa. Ois jo torstai!

t. Sitris
 
( . ) :( Täällä ei tunnu MITÄÄN! Jopa endo kivut jotka vaivas päivittäin kuukausi kaupalla on hävinneet!!! Ei oo tissit kipiät, ei nippaile mahaa, ei haittaa hajut ja ruoka maistuu liikaki hyvin. Kokeileppa tässä sitte olla raskaana. Ei hyvältä näytä (eikä tunnukkaan). Jos jollakin olis vuokrata mulle kristallipalloa niin voisin maksaa aika hyvät vuokrat. Anyone? :attn:

HH09 Mites siellä teitillä? Onko jotain tuntemuksia tai aavistuksia?


Auris ÄKSÖN!!!! Tästä se taas lähtee! Kaikki alkaa tavallaan puhtaalta pöydältä (aikasempia kertoja kuitenkaan unohtamatta), kaikki on mahdollista!

dream09 Onko sulla aikasemmat punktiot ollu kivuliaita? Hyvin se menee, oothan selvinnyt siitä hengissä aikasemminki! :D (Vitsi, vitsi!) Ei mutta tuuthan sitte heti kertoon miten meni.

[/b]löllykkä tervetuloa kokemaan pömppisten terapeuttista leveyttä, mukaan sopii! Onnea huomiseen siirtoon ja kuulumisia odotellaan täällä heti kun jaksat niitä tänne päivittää.

Tosiaan
PeePeen kuulumisia kaivattaisiin täälläkin! :attn: :wave:

Hyvää viikon jatkoa toivotteleepi Haavis & Tauno ja Ansa
 
Hei.

Nyt tulee vain omaa napaa. Alkaa nimittäin jo aikas kiire olemaan. Kohta lähen tytöt viemään kaverin luo hoitoon niin ei tarvi mukaan oysiin ottaa. Ei ole kivaa jos tytöt vieressä katsoo mitäs sitä äidille tehdään...

Alkaa jo hieman jännittämään kun yksin taas kerran lähen matkaan. Isäntä tosin on hengessä mukana mutta ei se nyt voi töistä pois olla kun periaatteessa ei se lomaa siitä saa.. Vielä ei onneksi ole soittoa kuulunut joten uskon että sulattelut/sulatus onnistunut hyvin.

Menee iltaan ennenkuin uusia kuulumisia pääsen kertomaan. Meillä kun alkaa tänään keskimmäisen muskari.

Kiitos kaikille tsempityksestä. Ajattelin pyytää siirron suorittavalta lääkäriltä josko laittaisi kunnon tarrasukat siirron mukana. Tai sitte jos olisivat jo kehitelleet 9kk kestävän liimatipan alkion siirron kaveriksi....
 
Löllykälle hurjasti auringonsäteitä hakureissulle ja sitä kuuluisaa vauvaliimaa! =)

Arvaa naurahdinko, kun luin Haave sun tekstiäs! Boldaus on ennenkin ollut varma merkki raskaustumisesta :LOL: !

Dream meille on tulossa (tälläkin kertaa) icsi. Ei edes ole toivoa alkaa kokeilla normaalia hedelmöittymistä. Taas eilen lääkäri toiveikkaana väläytteli 3 päivän viljelyä. No, saas nähdä... :) Kaivoin eilen jo pistelykynän esille. Ja katsoin sen esittelyvideon. Aijuu, semmoiset niksit siinä olikin:D. Mutta tänään siis piikkiä nahkaan.

Niinhän se on, että vauva mullistaa rytmillään täysin vanhempien elämän. Kuulostaa teidän elämänne juuri sellaiselta ihanuudelta kuin sen kuuluukin Kamilla. Muistan niin hyvin viime kesäiset tunnelmasi. Olen todella iloinen teidän puolestanne! :hug: Seidi on kaunis nimi :heart: .

Pidän kaikki ulokkeet, korvat sun muut osat pystyssä, Sitris ihan varmasti saatte kyytiläisen/kyytiläiset! Torstai on muuten jo ylihuomenna... :D .
 
Haave Se on niin totta että on niistä hengissä selvinny tähänki asti :LOL: ..Oon nimittäin toitottanu tuota itelleni tässä muutaman kerran..Nii ja se mikä ei tappanu ni sen piti vahvistaa joten on aihetta jo pullisteluun :kieh:

Joo siis viime punktio oli melkosen kivulias ja mulle kanyylin laitto on ollu iso ongelma...nyt kuitenki luvassa parempi lääkitys joten jospa sitä ois pää pehmeenä huomisen eikä kivuista ois tietookaan.

Jaksuja Haave pitkiin päiviin!Kyllä Tauno ja Ansa on mukana menossa!Taitavat olla vaan nälkästä sorttia ;)

Sitris
Meillähän sitten piinapäivät melko samaan tahtiin!(kovasti ainaki toivon et meillä ois siirto perjantaina)
Niin ja kun minä oon tullu tänne silleen vähän kesken porisemaan ni mulla on menny ohi tuo ktt lyhennys..valasisko joku? :ashamed:

Auriksellaki jo aivan tosi toimet tänään lähtee käyntiin!Hienoa!

Onko HH:lla alkanu vatsa toimimaan?Jokos testailit luumujen syöntiä?

Oivoe että huominen pistää jännittämään...nyt vois jo pari rauhottavaa napata..jos ois mistä ottaa..

|O
 
Pikaseen kuulumiset kerron. Niin kova väsy että pakko painua nukkumaan sitten.

Eli eilen oli sulatettu ensin yksi olki jossa oli kaksi alkiota ja ei kumpikaan ollut lähtenyt jakautumaan. Sen jälkeen oli sulatettu vielä yksi olki jossa myös kaksi alkiota. Molemmat oli lähteneet eilen jakautumaan ja tänään oli jakautuneet vielä lisää. Lääkäri kysyi uskallanko ottaa kahta kyytiin mukaan, johon vastasin että tietty. Sanoin vielä että aiemmin kun sulatettu kaksi alkiota niin yksi vain siirretty ja toinen raakasti roskiin niin nyt en anna noin tehdä. Lääkäri tuumasi että näin sitten tehdään ja varoitteli vielä että on suuri riski kaksoisraskauteen... Ja niin siirto suoritettiin. Kahden viikon päästä saa sitten testata. :)

Löllykkä ja Pikku nuppuset
 
Onnea Löllykkä, sä olet myös tuplasti raskaana! :heart: :heart:

Tajusin jo odottavani niin kovasti siirron jälkeisiä paria viikkoa. Ne ovat parhaat! Silloin on kaikki mahdollista ja olen ihan varmana pari viikkoa raskaana taas :D ! Toivottavasti pääsemme taas sinne asti. Pakko uskoa. =)

Piikitys meni hyvin. Mutta on se 450 iui kyllä kuulkaa aikamoinen satsi puristaa h i t a a s t i kynällä ja koittaa pitää neula liikkumatta samalla :$ . Pistoskohta oli muutaman minuutin ihan säteilevän kipeä ja kovahko. Neste jäi varmaan rasvakerrokseen ensin ihmettelemään :LOL:. Synarela teki tällä kertaa mulle lauantaista asti hikikohtauksia ja päänsärkyäkin jonkin verran. Ihan päivälläkin pukkas kuumotusta ja hikeä :p. Kerran olin kaupan kassalla ja yhtäkkiä pukkas sellainen hiki, että piti oikein pyyhiä otsaa - mua alkoi naurattamaan ihan sikana. Teki nimittäin mieli sanoa tutulle kassalle, että ihan vaan vaihdevuodet iski just päälle. Mut sain sit kumminkin pidäteltyä :LOL:.

Hei raskaana olevat, kertokaas varmoja oireitanne! Haave kaksosraskaus vaatiikin enemmän energiaa, joten ei ihme, että ruoka maistuu ;) Hyvä merkki!
 
Täällä ei kyllä mitään oireita edelleenkään... :headwall: :headwall: Rinnat hieman kipeät, mutta mulla normaalistikkin oviksen jälkeen kipeytyvät ja kun tissikipu lakkaa alkaa menkat yleensä seuraavana päivänä. Pari pientä repäisykipua on tuntunut alkuviikosta, mutta jos aivastat miljoona kertaa putkeen niin onko ihme jos vähän mahassa viiltää. Ja tuskin nuo repäisykivut nyt kuitenkaan ensimmäisellä piinausviikolla alkaisivat vaikka raskaudesta olisikin kyse. Nyt ruokahalukin on tasaantunut, tokihan ruoka maistuu ei siinä mitään, mutta enää ei tarvi olla nenä jääkaapissa koko ajan.
Miten muut piinistelijät HH09 miten sulla menee? Onko oireita/aavisteluja?
Tää palaa nyt takaisin opiskelujen pariin, illalla uusi kierros lukemassa/kommentoimassa teidän juttuja...

Haavis & Tauno ja Ansa ktt8 (ens viikolla testaus... :headwall: :headwall: )
 

Yhteistyössä