*Plussataan yhdessä ennen syksyä <3*

Oho, tulikin näemmä pieni moka tuohon päivämäärään. Eli lopetin pillerit siis 22.5. Eli noin puolitoista viikko sitten. Muistaako muuten kukaan ennen pillereitä syönyt, että miten teille tuli ekassa kierrossa ovulaatio? Vai tuliko ollenkaan, tms.

Minulla on vasta aivan tuore yritys käsillä. Jätin pillerit pois 29.5. Vuoto oli siis viime viikolla, ja nyt innolla kyttään, milloin ovulaatiolimat iskevät... ;) Mies on tosin lähdössä matkalle 13.6. viikoksi, joten täytyy pitää sormet ristissä, että ennen sitä.
Aika epätodennäköistä se kai on, että onnistaisi heti ekasta kierrosta, mutta kovasti toiveissa on, että kesän aikana kuitenkin. Ikää on siis 30 vuotta, eikä aiempia lapsia.
 
neitipippuri Tuosta oviksesta en osaa muuta sanoa, kuin että oon täältä ja muualtakin lukenut et parhaimmat mahdollisuudet raskautua on just pillereiden lopetusta seuraava kierto! Toisilla ei ehdi tulla kuukautisia lopetuksen jälkeen ollenkaan, vaan raskautuvat heti! Et näillä päätelmillä, ovulaatio tapahtuu! =) Toivotaan siullekkin näin tapahtuvaksi! Kehottaisin ovistestejä ostamaan! :) Cittarista, Prismoista ja S-Marketeista saa hyviä ja luotettavia Pregcheck -liuskoja 10kpl/paketti n. 10€! =)


Meinas ihan käydä ahistamaan kun tän luin: Yle: VM:n leikkauslista ehdottaa lapsilisien verottamista | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi
 
Huomenia! Nega pärähti testiin, joten siirryn tuolta ennen kesää plussaavista tänne toiveikkain mielin! Tänäänhän sen kesän voi kai sanoa alkavan, kun vaihtui kuukausi ja ilmakin on kovin kesäinen. Mukavaa ja aurinkoista kesää kaikille ja plussia tytöt, plussia!! :)
 
Kiitos Ansku83 vinkistä. Gynekologi hieman varoitteli joistakin testeistä, että ei ihan voi luottaa toimivatko. Mutta jos nämä on hyväksi todettu, niin pitäisi varmasti harkita. Ainakaan hinta ei ole niin hurja kuin joissakin testeissä. :)
Harmillisen moni heti ekasta kierrosta tärpännyt on ilmeisesti mennyt kesken, ja sitten on tärpännyt vasta myöhemmin uudelleen (mitä olen nettiä selannut). Mutta eipä auta kuin odotella ja toivoa. Olen vaan jo ihan fiiliksissä siitä, että mies suostui yllättävän lyhyen pehmittelyn jälkeen pillereistä luopumiseen. =)
 
Viimeksi muokattu:
täällä myös yksi!
kp 8 menossa ja edelleen vuotaa?! tälläista ei ole ollut aijemmin. Yleensä menkat kestää aina sen 5 päivää ja ovat olleen hyvinkin säännölliset.
YK siis alkaa nyt 2. Ovistikuilla testailemaan siis, saapa nähdä miten tässä kierrossa onnistuu kun nuo menkatkin ainavaan jatkuu, ja ei mitään pientä vuotoa vaan eilenkin pöntöle kun istuin niin ihan kunnolla vuoti pönttöön ja siinä tietenki hieman säikähdin että mitä tämä oikein on.
 
Miinä
Ansku mitäs me pimeän ajan lapset,.. :D
tässä sitä jäitä poltellessa pohdiskelen että pitääskö sitä jo labraan men pyörähtään vai odotasko sittenkin viel testin tekoon parisen viikkoo :rolleyes: Tuuliviiri mä oooooon *kraaks* :))
Silti vois koitella itteesä ja lyödä vetoa kun tulee tunne että natsais,.. ku viimeksi tiesin odottavani,.. ja sepä se ku ei tie et mist sen sit muka nin ties.. mitään oireita ei ollut. Sitä vaan marssi jo plussanneena muka :DDD... grrrrrrr...jos sitä koittas huitoo koko ajatuksen pois mielestä ja keskittyis vaikka tuohon kummitytöön ( 9kk ).. :D vähän helpottaa vauvakuumetta vaikka tää nyt oikein sitä olekaan vaan piiikasen enemmän ;)
 
Eilen tehty testi näytti edelleen negaa.:( Tosin ei oo tätikään pärähtäny kylään, ainakaan vielä.
Nyt on kyllä tällä viikolla ollu pieniä alavatsakipuja, jotka voi enteillä tädin tuloa. Mut silti täytyy tänään käydä ostaan lisää testejä!:D Vielä ei saa luovuttaa.;)

Täytyy myöntää, et välillä iskee kateus sellaisia naisia kohtaan, jotka tuntee oman kroppansa todella hyvin ja osaavat sanoa mikä vaihe missäkin kohtaa kierrossa on menossa. Mulla on kaikki (ilman ehkäisyä olleet) kierrot ollu aina erilaisia, ja eri pituisia.=) Toisaalta se tekee tästä lapsen yrittämisestä jännempää...:LOL:

Oikein aurinkoista viikonloppua kaikille!:cool:
 
Miinä Mitäs me! :D Moneskos päivä? Mie oon 20.! =)

Karpalo Tätipahoittelut!!! :hug: Tärppionnea tähän kiertoon!! :heart:

Sinin Hmh, himpatun negat! Puhallan viivat sinne siun tikkuus! :D :heart:

Loretta Hitsin vitsi! Mut kesäisin miettein metsästämään 2 viivaa tikkuun nyt sitten! ;)

Adalemina Miehä lisäilen siut joukon jatkoksi! =) Ootkii nuorena aloittanut! :D Minkä ikäinen olit ku esikoisen sait? En mie mitenkää utelias ole! :rolleyes:

Mandeliine Tervetuloa!!! :wave: Mites nuo siun muut tiedot? Kokonaiskierto, ikä ja monesko lapsi yrityksessä? =)

).( Eilen tuli varattua meille uusi pieni perheenjäsen! Musta-valkoinen koiranpentu! Saadaan se juhannuksen jälkeisellä viikolla! Vaavi on nyt vähä reipas 3 viikkoinen! :heart: Että mie oon niiiiiin täpinöissäni, ei oikein malttais odottaa et saadaan poika kotiin! :D Mut oviksesta ei vielä haisuakaan....näinköhän sitä meinaa edes tulla! Tosin jos tuo greippimehu myöhäistää sitä oviksen tuloa ja näin ollen pidentää kiertoa ni voi himpattu sanon minä! Tää meni ihan kirjaimellisesti sitte metsästämiseksi! =)
 
Viimeksi muokattu:


Perjantai 3.6.2011



Kuumeilijat

Nimimerkki......yk.....................kp...............ikä...............toiveissa

Carda...........yk4..............kp41/28-30..........27................. 3.
Sinin.............yk2..............kp34/34...............28................. 2.
Adalemina.....yk1..............kp32/??...............23.................. 3.
Loretta.........yk2..............kp30/~29............31.................. 2.
Tirtsa............yk9..............kp22/32-34.........26.................. 2.
hapisikatakamura...yk1....kp21/28-30.........30................. 4.
Ansku83.......yk6..............kp15/30-32..........27................. 1.
Ninnan..........yk1..............kp15/30...............33................. 5.
Nippe78........yk6..............kp13/24.................32................. 2.
Vattunen.......yk6..............kp12/35-38...........21................. 2.
Katie85.........tjot...............kp11/??.................26................ 1.
-OLIVIA-........yk5...............kp9/28-30............26............... 1.
LiLy_..............yk4..............kp9/??..................19............... 1.
_TiNy_............yk4..............kp9/25-28...............24............. 2.
castanja.........yk1...............kp9/26-28..............30.............. 3.
Mandeliini.........yk2..............kp9/??..................??............... ?.
Maisa77..........yk1...............kp6/28.................34............... 3.
Mamman muru...yk4.............kp4/33-46..............30............. 2.
-Karpalo-......yk8/tjot...........kp2/28-31..........28................. 1.
Miinä..............yk2/3............kp?/??..................30............... 2.
Padmerine......yk?..............kp?/??...................??............... ?.
neitipippuri.....yk1...............kp?/??..................30............... 1.

Kadonneet

LuvLucy..........tjot..............kp?/??...................23.............. 1.
Mlii..................yk?..............kp?/??....................27............. 1.
Pänä...............yk21?..........kp?/26-34..............28............. 1.
ShootingStar*...yk?...........kp?/??.....................31............ 4.


Tauolla

MinyMom........yk13.............kp?/26-28.............26............... 2.




Piinailijat

Tirtsa....................dpo5
Miinä.....................dpo4




Haamuilijat/RKTT




:heart: Plussanneet :heart:

Kesäkuu 2011:


Ennen kesää plussanneet:
Maaliskuu 2011: Katjuliini 28.3
Huhtikuu 2011: MarsuJaSiskit 4.4., AnPellina 19.4., Sokruli 22.4.
Toukokuu2011: platina 23.5.




Taustalla

Lara--, Lilli88, Nasu81, satuh83, Matte07, tsintsin, Moonbride, Mandala





Listaa päivittää: Ansku83

Linkki Plussataan yhdessä ennen kesää -sivulle: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1930270-plussataan-yhdessa-ennen-kesaa-3-a/

Lyhenteet:

*yk/yv=yrityskerta/-kierto/yritysvuosi
*kp=kiertopäivä
*dpo=päivät ovulaation jälkeen (piinapäivät)
*tjot=tulee jos on tullakseen
*RKTT=raskaana kunnes toisin todistetaan


 
Pahoittelut tätistä kaikille ketä se on tullut riivaamaan!

Sinin: tsempit viivojen metsästykseen!

Mä kun en oo oikeastaan ikinä seuraillu mitään ovisoireita tai mitään muutakaan niin pakko kysyä teiltä :) Onko tuollainen omituinen vatsakipu oire oviksesta? siis oikealla puolella alavatsassa on sellainen "tärinäarka" kipu.. vähän kuin olisi ilmaa maha täynnä mut se ei kuitenkaan ole sitä. ja se on oikeastaan vain toisella puolella. Ainakin jos kierto pysyy nyt samana niin puolessa välissähän tässä ollaan. ??
Ennen ei tällaista oloa masussa ollut. Mietin tässä esim.tulehduksen mahdollisuutta..
Ja muutenkin olen nyt huomannut kaikkea uutta ja outoa noiden pillereiden lopettamisen jälkeen, mitä ei aikaisemmin ole ollut. Kai se ikä alkaa tekee tepposia myös kropassa. Aikaisemmin nuo pillerit ovat sopineet moitteettomasti mutta nyt ei taida enää olla sopivin vaihtoehto. toisaalta ihan hyväkin että ne sitten jäi.

Tyhmiä kyselevä NinnaN
 
Viimeksi muokattu:
Ninnan Ovulaation Oireet tuossa on joitain ja ehkäpä yleisimpiä oireita ja toisaalla kerrotaan näin: Ovulaation aikaan voi olla ovulaatiokipuja eli alavatsan nipistelyä tai jomotusta toispuoleisesti. HUOM! Kipuja voi esiintyä myös ennen ovulaatiota (munasolun "kasvukivut") ja ovulaation jälkeen (keltarauhanen). Eli hyvinkin voi johtua oviksesta! :D Tsemppiä että tärppää!! :heart:
 
Moikka, "pitkästä" aikaan. Täällä on täti lähtenyt jo lätkimään. Tässä kierrossa ei taida tänne ainakaan plussa tulla, kun mies on nyt seuraavat kolme viikkoa ulkomailla, ja mitä todennäköisesti ovis sijottuu juuri tuohon. Vaikka ei näistä mun kierroista kyllä kukaan ota selvää. :LOL:
Mutta mitä mä tässä nyt muutaman päivän oon ihmetellyt, arat rinnat! Tai siis nännit. Jos mulla joskus on ollut rinnat arat, niin ne on olleet aina ennen juuri tätiä. Mutta kun nää alko juuri tädin loppumisesta, ja nyt on tullu muutama päivä tosi vetistä valkovuotoa. Kun mä oon ymmärtänyt että kuukautisten jälkeen on n. vajaa viikko kuivakausi?
No mitä noita miettimään, tuskin kuulun niihin harvoihin onnellisiin joilla tulis täti tärpistä huolimatta. :)

Muuten kyllä kuuluu ihan hyvää tänne, saanut nauttia auringosta täällä möksällä, ja eiköhän nää kolme viikkoa mee nopsaa töitä tehden. Jussinkin vietän mitä todennäköisemmin töissä.. :p

Plussatuulia ++++++++++++
Jospa nyt ennen syksyä se plussa, kun ei kerta ennen kesää kerennyt tulla....
 
Hei, mä ilmoittelen että siirryn tästä - ennen edes yritysken alkamista - taustalle joksikin aikaa. Mulle tuli työkuvioihin sellaisia muutoksia, että siirretään yritystä myöhemmäksi. Toivottavasti kuitenkin tuossa loppukesästä / syksymmällä pääsen mukaan kuvioihin. Käyn joka tapauksessa kurkkimassa täällä. :) Toivottavasti joku on vielä jäljellä pitämässä mulle seuraa. ;) Tai siis, toivottavasti ei!! :) Onnea kaikille!

castanja
 
Ninnan Ovulaation Oireet tuossa on joitain ja ehkäpä yleisimpiä oireita ja toisaalla kerrotaan näin: Ovulaation aikaan voi olla ovulaatiokipuja eli alavatsan nipistelyä tai jomotusta toispuoleisesti. HUOM! Kipuja voi esiintyä myös ennen ovulaatiota (munasolun "kasvukivut") ja ovulaation jälkeen (keltarauhanen). Eli hyvinkin voi johtua oviksesta! :D Tsemppiä että tärppää!! :heart:
:D :D siis mua alkoi naurattaa tuo! "ehkä ennen ehkä kohilla ehkä ollut jo" :D siis joko tai tai ihan miten vaan :D

Lily: entä jos sittenkin? :confused: ;)
 
Ninnan No joo...eipä tuo nyt kovin tarkan markan juttua ollu! Mut niinhä se menee että jotta koska kun jos vaikka kuin! :D Ainaki näköjää miulla! Kp17 hyrähti käyntiin...ja ovistestit puhdasta negaa edelleen! Aamulla taas dippailut kehiin...josko vaikka ehkä! :D
 
27v
toinen lapsi yrityksessä ja kierto tällähetkellä 11/27-30
Niin ja edelleen vuotaa ?!? ei enää kirkkaan punaista mutta eilen vielä oli punaista verta. Tänään siis muuttunu ihan vaalean ruskeaksi. Saapa nähdä mitä tästä kierrosta oikein tulee. Ikinä ei ole tämmöistä mulla ollu. ja yleensä tarkalleen kiertoki ollu 28pv. nyt viimeiset kuukautiset alko päivää ennen.
 
LiLy_ En halua masentaa millään tavalla, mut mulla ei tässä kierrossa ole ollu missään vaiheessa kuivaa kautta.:O Viime kierrossa oli selkeästi menkkojen jälkeen. Silti testit näyttää negaa.

Noi ovistuntemukset tuntuu mulla ainakin heittävän härän pyllyä!:D Tässä kierrossa oli selkeästi alavatsatuntemuksia kp 11-14 ja olin aika varma, et se oli merkki oviksen tulemisesta. Kp 20-24 oli aamupahoinvoinnin kaltaista oloa ja väsymystä ja ihmettelin voisko jo olla raskausoireita noin aikaisin?! Nyt kun kierto venyy eikä tätiä näy, luulen et tästä kierrosta tulee reilun 40 päivän kierto ja ovis ois siis varmaan ollu silloin kp 20-24 paikkeilla. Kp 23 asti heiluteltiin peittoja joka toinen päivä, mut kp 24 mies lähti reissuun pariks päivää. Nyt mietityttää et entä jos ovishuippu oli JUST silloin.:mad:

No ei voi kun odotella ja ihmetellä.:D Eilen tehty testi näytti siis taas negaa, joten odotellaan.
 
Ääh...onnistuin taas hävittämään aikaansaannokseni:kieh:
Mut lyhyesti virsi kaunis: tässä kierrossa mulla oli aivan erilaiset ovisoireet kun muissa kierroissa on ollut. Ovisplussien kp 25 ja kp 26 aikana juuri sitä "aaltomaista" pahoinvointia, rinnat arat, alavatsaa pisteli aikas lailla sekä alaselka oli kipeä. Noista syistähän elättelin jo toiveita kiinnittyneestä elämän alusta, josta johtuen ei oltu aktiivisia sitten kammarin puolella:kieh:
Lisäks limoja ei ollut tollon oikein nimeksikään. Et ei noiden ovisoireiden vaihteleminen (+ pitkä ja epäsäännöllinen kierto) ainakaan helpota tätä pikkukakkos-projektia:D
Mut vielä ainakin pari (pitkää) viikkoa saa odotella kahta tasapaksua ovistestiin (+ hymyä digiin:)) Ja siitä si parin viikon päästä aaattelin laittaa myös R-testin nauramaan;) Jaa helpommin sanottu ku tehty...kuis:D
 
Voi että on kyllä hankalaa, kun on syönyt noin viisi vuotta pillereitä, eikä ole mitään hajua elimistön "normaalitoiminnasta". Tänään pitäisi nyt olla menossa kierron päivä 12 tai 13 (lasketaanko se jo siitä "tiputtelusta" vai kunnon vuodon alkamisesta?). Eilen illalla tuntui autossa oikealla puolella mahassa sellaista polttelua. Jä tänään aamulla on mahaa nipistellyt ja ollut hieman huono olo.
Mutta hitsi, kun en tiedä, kuvittelenko vaan! :mad: Voi mielikin tehdä tepposet, kun nyt itseään ja oireitaan tarkkailee... Mitään varsinaista ovulaatiolimaa en ole kyllä bongannut, vaan vuoto on mielestäni ollut lähipäivät melko samanlaista.
En nyt ole saanut vielä aikaiseksi ostaa ovulaatiotestejä. Ovatko ne kovin monimutkaisia tehdä? Jostakin luin, että ihan aamusta ei saisi tehdä, mutta pitäisi olla neljä tuntia ennen juomatta, jne. Eli aikamoiseksi kikkailuksi taitaa mennä, jos se pitäisi tehdä vielä joka päivä samaan aikaan... :)
No, kaipa sitä on sitten tämän ensimmäisen kierron jälkeen viisaampi. Minulla kun ei ole minkäänlaista mielikuvaa enää, minkälaisia kierrot olivat ennen pillereitä, höh!
 
Täällä tulikin sitten keskenmeno näköjään, ei ne menkat sitten aikasemmin alkaneet vaan raskaus meni kesken, kyllä mä tästä kivusta sitä vähän arvelin, tää olis sit toinen keskenmeno pienen ajan sisällä. tein testin ja plussaa näytti äsken.
 

Yhteistyössä