Plussalennon masunkasvattajat

lentis: Ei mullekaan ole koskaan tullut roskihaamua! Tosin, en ole kovin pitkän ajan jälkeen testejä enää katsellukaan vaan nakannut ne roskikseen. Tämä kuitenkin tuli niin pian testiajan jälkeen, etten vielä ollut ehtinyt heittää sitä pois. Nyt toivon, että olisin vaan. :ashamed:

Miehellekin menin kertomaan, kun se äsken soitti. Se vannotti, etten ainakaan kahteen viikkoon testaa! :LOL: Noh, ehkä odotan ainakin ensi viikkoon ennen seuraavaa testiä ja katselen miten nää mun "oireet" kehittyvät vai lakkaavatko kokonaan...
 
Pantis, mun mies on kans just tuollainen, että pitää aina reilusti odotella, ennen kuin testaa. :kieh: Ja niin mä maltoinkin silloin odottaa kp40, että testasin! Ja oikeassahan mies oli, koska silloinkin mulla oli vasta 3+3! :ashamed:
 
lentis: Mun mies tais jopa vähän suutahtaa. Se kun on semmonen, että varrotaan ja kattellaan... :ashamed: Tosiaan, ei munkaan oviksesta kauaa vielä voi olla, jos sellainen siis on ollut. Tää epätietoisuus on kyllä rasittavaa. :/

Mut hei, mä lähden tästä mökille ottamaan arskaa ja uimaan, kun sain työhommat tehtyä! B) Aurinkoista päivää kaikille! :wave:
 
Jouskari: Sain sen tänään lainattua, katsotaan milloin jaksaa aloittaa lukemaan:D. Pakettikin on haettu. aivan ihanat vaatteet! :heart: Nyt haluaisin päästä ne pesee ja laittaa jo paikoilleen, mutta viel ei oo paikkaa minne laittaa. Ehkä ensi kuussa sitten :D.

Onhan se niinkin, ettei halua suhdetta heittää mihinkään, mutta kun ei siitä pääse yli eikä ympäri, jos se on jatkuvasti sama mieliala.. Ja monesti olen ajatellut, että mulla olisi parempi ilman miestä.

Mutta nuo vaatteet pelasti mun päivän :whistle: . Ne on aivan mahtavan suloisia. Kerrankin pakkaus, jossa kaikista vaatteista pidän. Mitä nyt rintaliivin suojuksilla en tällä kertaa tee yhtään mitään, enkä kyl tuolla naisille tarkoitetulla kondomillakaan :LOL: . Ja nuo kestovaipat. Mä haluaisin kyllä niitä kokeilla. Mitähän kaikkea pitää hankkia.. Ja paljonko pitää olla vaippoja, että varmasti pärjää.

Mutta nyt jatkaa pokerin peluuta! :wave:
 
Paapu: Jee! Mulla on kyttääjä! :LOL:

ON: Ihanaa oli käydä mökillä! Otin ystävän mukaan ja maattiin auringossa ja juoruttiin. B) Kävin järvessä kastautumassakin. Oli oikein rentouttavaa. Hassua, vaikka oltiin vain muutama tunti, tuntuu siltä, kuin olisi ollut lomalla! :) Outoa oli, etten yhtään voinut maata mahallani, koska se tuntui niin ikävälle alavatsalla, etenkin oikealla puolella. Myös vasemmalla kyljellä makaaminen oli kovin kurjan tuntuista.
 
Paapu: Mie tuun kerhopuolellakin kyl käymää. Ei vaan oo jaksanut. Useasti ootte mielessäin ollut, mutta ei oo vaan saanu aikaiseksi sinne kirjautuu sisälle :ashamed: .

Ja kyllä tuo pakkaus on ihana :heart: . Pakko hehkuttaa viel kerran :D
 
Red: No mieshän mua erityisesti kielsi testaamasta ainakaan kahteen viikkoon, joten en ehkä enää tämän viikon puolella uskalla uhmata sitä. :D :LOL: Viikonloppukin ollaan reissussa, enkä vieraassa paikassa oikein viitsi alkaa tikkujen kanssa puuhailemaan. Katsotaan alkuviikosta, jos nää oireet jatkuu, eikä tule mitään ihmeellistä sitä ennen.
 
Pantis: mun eka oirehan oli vasemmanpuoleinen vihlonta, siellä onkin sitten keltarauhanen, joka gynen mukaan selittää ne kivut. sit hetken päästä alkoi tuntua myös oikealta, kai ne kohdunkannat vaan venyy! +++++++ :whistle:

RD: tsemppiä ja lukuiloa! Toivottavasti siitä kirjasta on teille ja muillekin hyötyä, meille on ollut ja niin on ollut monille mun ystävillekin! =)
 
Red: Oon ihan kade, kun sait käydä jo hakemassa pakkauksen! =)

lentis: Tää on tosi hankala tilanne. :/ Toisaalta tunteet sanoo, että nyt on tekeillä jotain erikoista, toisaalta järki toppuuttelee ja muistuttaa, että saattaa olla vaan ovista (tosin en ole vielä kuullut, että oviskivut voisivat jatkua toista viikkoa...). :kieh:
 
Huomenta plussalennolle! =)

Yö meni vaihtelevasti. Toisaalta en saanut kunnolla nukahdettua, kun alavatsa oli välillä kuin tulessa. Toisaalta, sitten kun nukahdin, näin ihanaa unta, jossa synnytin pienen poikavauvan. Karu herätys todellisuuteen tuli kuitenkin aamulla... :ashamed:

Oikeanpuoleinen jomotus on lakannut, mutta siirtynyt enemmän vasemmalle. Muutenkin alavatsa jotenkin "tuntuu", vaikea selittää. Kokeilin kohdunnapukkaa ja se on vetäytynyt, kova, lyhyt ja ihan kiinni! Vielä maanantaina se oli aivan auki, pehmeä ja pitkä. Noh, ehkä se oli ovista, mutta jos oli, niin toiveet plussasta saa kyllä heittää, sillä tuskinpa siittiöt ovat sunnuntaista asti sinnitelleet... :/
 
Pantalaimon nyt lopetat sen analysoinnin. Joo, tiedän: helpommin sanottu kuin tehty. :D Mutta muista, että lähes tulkoon jokaisella raskautuneella on yhteistä yksi juttu. Silloin, kun raskaaksi on tullut, on mahdollisimman vähän raskautunut olo. Tuntuu, et kaikki merkit viittaa enemmin menkkoihin jne.

Odottele pari päivää ja tee se uus testi. Älä kerro ukolle mitään. ;) Aconin 10 (uuden testin) saa nettiapteekista kolmella eurolla ja apteekista alle viidellä. Haet sit pikapikaa uuden, jos tarttee. :D

Muuten tuosta kohdunnapukan kokeilusta näin niin kuin yleisesti... Mua on aina vähän ihmetyttänyt tuo menetelmä, kun sitten on sellaisiakin suosituksia olemassa, et alkuraskauden aikana sitä napukkaa ei missään nimessä sais mennä sörkkimään (mm. Ruotsissa gynekologiset tarkastuksetkin on ehdottomasti alkuraskauden aikana kielletty). ...et jos oot raskaaksi jo tullut, älä nyt enää sitä sörki. :) Toisekseen muutenkaan tuo tapa ei välttämättä ole paras just sitä varten, et sormissa kulkeutuu aika paljon turhia pöpöjä sille alueelle, jossa jo pippelin mukana tulevan lian on todettu aiheuttavan syöpää.

Löysin vielä tuon vanhan keskustelun asiasta:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t966510
 
Pantalaimon: Mie en itse usko tuohon kohdunnupukan tutkiskeluun. Kyllähän siihen tuli itsekin sorruttua monen kierron aikana.. :whistle: Mutta päätin jossain vaiheessa luopua siitä ja niin oli parempi. En tiedä antaako se nyt niin hyvää tulosta kuitenkaan.
 
Kärppis: Mulla on kotona kertakäyttöhanskoja. En menisi paljain sormin välttämättä sörkkimäänkään. Joo, en mäkään ihan usko, että se mikään 100%:n varma keino on tutkia mitään. Sen vaan tiedän, että menkkojen aikana se on sellainen löllykkä. Ja otan neuvostasi vaarin, enkä enää analysoi! :D Otan uudeksi mantrakseni: "En ole raskaana, se on psykosomaattista. En ole raskaana, se on psykosomaattista..." :LOL:
 
Hauskaa ja helteistä viikonloppua kaikille! B) Minä suuntaan Manseen ja huomenna terdelle Jouskarin ynnä yhden muun palstalaisen kanssa! :D

Melkein tänä aamuna sorruin jo testaamaan, mutten sitten kuitenkaan. :ashamed: Katsotaan uskallanko maanantaina, kun mieskin on kotona.
 
Pantikselle, jouskarille ja muille oikein hauskaa päivää Mansessa! Pidä nyt pää kylmänä ja odota vielä hiukan, niin tulos on sitten selvempi! Niin vaikeaa kuin odotteleminen onkin!

Mulla on taas ollut pahoja kipuja... Toivottavasti ei ole mitään vakavaa... :/
 
Tänään oli neuvola ja tässä uusia kuulumisia:

Rv 10+5
Paino: 72,6 kg
Verenpaine: 123/76
Hemoglobiini: 137
Sydämensyke: 170+
Pissa: Puhdas

Rv 15+4
Paino: 71,8 kg
Verenpaine: 133/80
Hemoglobiini: 129
Kohdunpohjan korkeus: 17
Sydämen syke: 150+
Liikkeet: +
Pissa: puhdas

Rv 21+3
Paino: 73,4 kg (nousua 260 g/vko)
Verenpaine: 119/81
Hemoglobiini: 132
Kohdunpohjan korkeus: 23
Sydämen syke: 140-160 +
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 25+5
Paino: 75,6 kg (nousua 550 g/vko :ashamed: )
Verenpaine: 124/74
Hemoglobiini: 123
Kohdunpohjan korkeus: 26
Sydämen syke: 140+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Neuvolakäynti meni siis todella hyvin. Kaikki arvot oli normaalit. Mitä nyt näkyy tuo minun hemoglobiini menevän ylös alas :D. Terveydenhoitaja sanoi, että hemoglobiini käy nyt alhaisimmillaan, on kuulema semmoiset ajat.

Ja sitten, kun tuo sf-mitta on yläkäyrän yläpuolella, ni hän sitten siihen, että jos se loppuraskaudessakin on vielä siellä ylhäällä, ni oletettavaa olisi, että vauva olisi yli neljä kiloinen.. Mutta, kun on jo ennestään lapsia, ei välttämättä pidä niin paljoa paikkaansa :whistle:

Maanantaina olisi seuraavana sitten se sokerirasitus..

18.8. on seuraava nla-käynti ja 20.8. on sitten lääkäriaika. Pääsee näkemään vauvan pitkästä aikaa ja minkä kokoinen on. Miten on paikat jne :heart:

Red Dragon & Nuppu 25+5 :heart:
 
Jouskari: En oo viel kerenny aloittelee. Jotenkin on kiire, ettei oo aikaa hiljentyä lukemaan.
Noh, ukon kanssa kai se on vain pakko yrittää olla.. Kun vain on, ni kyl se siitä..

Tänään pakastin kesän ensimmäiset mansikat :p . Ostin yhden laatikon ja ensi viikolla ajattelin ostaa 1-2 laatikkoa. Ni onpahan mammalle mansikoita, ku ei tytöt niistä tykkää :whistle: .

Tänään alkoi kahden viikon loma :D.

Pantsu: Ilmoitaha sit testin tulos, kun testaat! :wave: :D

Lentis: Mikä on sun vointi? Onko kivut mennyt ohi? Jospa ne on vain harmitonta kipua :hug: . Oletko soittanut nla:n ja kysynyt kivuista, mitä vois olla?
 
RD: nyt on kipuilut lieventyneet, ja tänään uskalsin taas käydä kävelylläkin!

Nyt lähdenkin sitten tästä Italiaa kohti, niin että hetkeen en varmaan pääse koneelle, kun pakenemme sitten remppaa yhden ystävän kesäasuntoon, ja siellä ei ole muuta nettiyhteyttä kuin kännykkä!

++++++ :whistle: odotuksen odotajille ja odottajille ihanaa odotusta!

Ja kaikille ihanaa kesän jatkoa

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 9+5 :heart:
 
Hellurei pitkästä aikaa!

Lomat on nyt vietetty ja huomenna pitäis raahata tämä hikoileva ruho työpaikalle :kieh: . Mutta ihana loma on kyllä ollut ja oon saanut pään nollattua täydellisesti työasioista :) . Ja enää pari kuukautta äitiysloman alkuun :eek: .

Kaikki hyvin masussa ja sen ympärillä :heart: . Kovaa mylläystä pitää tämä neiti, eikä paljon välitä vaikka minä haluaisin nukkua :whistle: . Mutta hyvä, että liikkuu paljon, rauhoittaa mieltä kummasti, kun toinen mönkii niin, että koko maha hötkyy.

Mä jännään täällä Pantsun testin tulosta, tulehan heti kertomaan miten kävi!

HC rv25+3
 
DoB
Pitkästä aikaa täällä taas :) Lomat on nyt vietetty ja tänään oli eka työpäivä, meni kyllä ihmeen kivuttomasti. Lomailua ois kyllä voinut vielä jatkaa.... B)

Tästä tulee nyt ihan omaa napaa kun en ole ehtinyt kaikkea vielä lueskella....

Rakenneultra oli viime viikolla ja voi miten ihanalta se pieni näyttikään :heart: Kyllä oltiin miehen kanssa molemmat ihan tippa linssissä siellä. Etenkin se sydänäänien kuuntelu on aina niin liikuttavaa :heart: Sukupuolta ei saatu tietää, joten eletään jännityksessä loppuun asti ;) Hurjan liikkuvainen tyyppi, kätilöäkin nauratti kun heilutteli joka ikistä ruumiinosaansa mitä vaan voi heiluttaa. Pienellä kaikki hyvin ja se oli niin helpottavaa kuulla!

Mulla maha kasvoi vasta pari viikkoa sitten ja on vieläkin kuulema pieni, vaikka musta tää on jo ihana pallo :D Painoa on tullut kaiken kaikkiaan 3kg. Potkuja on tuntunut viikon ajan, se eka oli kyllä niin mahtava kokemus. Mä en niitä aikaisempia pieniä liikkeitä tajunnut ollenkaan kun mietin aina, että muljuaakohan mun maha muuten vaan vai onkohan se vauvan liikkeitä. Potkuista ei sitten enää voinut erehtyä. Kaiken kaikkiaan voin kyllä sanoa olevani elämäni kunnossa, ei mitään vaivoja vielä (paitsi naaman näppylät....!!!) ja olo on hehkeä :D Kyllä raskaana olo on vaan ihanaa! Kaikille hyviä vointeja!

Jouskarille ihan hirveän paljon ++++++++++++++++ :whistle:

Dob ja öttiäinen 21+5
 

Yhteistyössä