Plussalennon masunkasvattajat

Soitin sitten sinne klinikalle, missä gyneni on töissä, ja sain tietää, ettei hän tee tuota np-ultraa, ja että ainoa gyne, joka sen sillä klinikalla tekee, on myös lomalla elokuussa. Löysin onneksi lähikaupungista ultriin erikoistuneen lääkäriaseman, jossa laskeskeltiin, että se pitäisi tehdä mulle elokuun tokalla viikolla. Toivottavasti mies on silloin paikalla. Tällä asemalla tehdään myös 3-ulotteisia ultria, niin että sillainen voisi olla ihana sitten myöhemmässä vaiheessa. Vai onkohan se liian iso shokki nähdä se lapsi kolmiulotteisena mahassa? Meinaan aika oudoilta ne näyttää noissa kirjojen kuvissa :LOL: Eihän vastasyntyneetkäät totta puhuen niin "kauniita" ole kuin sitten parin päivän kuluttua, toisaalta tuskin sitä näin ajattelee, kun on omasta kääröstä kysymys, vai mitä? :D
 
Jouskari, mä lähetän täältä t-k-k:lle niin tuiman ilmeen, että älyää pysyä poissa :kieh: Odotamme, että sä tuut tänne piristämään tätä ketjua! :D Itsellä on taas niin kauhea alkuraskauden väsymys, ettei saa mitään tehtyä!

Aamulla sentään kävin rask. ajan verikokeissa, niissä mitataan verensokerin ja maksa-arvojen lisäksi myös joka kuukausi mm. toksoplasmoosi ja cytomegalovirus, ettei vaan ole tartuntaa. jos nimittäin on, niin heti pitää hoitaa, koska aiheuttavat vakavia kehityshäiriöitä. paitsi että cytomagolovirusta ei vissiin voi edes hoitaa :eek:

Yritän mahtua illan lennolle Helsinkiin, toivottavasti saan paikan, kaikki lennot täysiä. Jos mahdun, niin olen useamman päivän poissa netistä, ja nautin perheestä ja suomen viielydestä :D

Halit kaikille!

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 7+3 :heart:
 
Jipii! pääsin kuin pääsinkin Suomeen! On ollut ihanaa tavata perhettä, ainoastaan junamatka oli ikävä, kun mun kuvotus äityi oikein pahoinvoinniksi! Mutta nyt sitten ollaan mamman hoivissa, niin että kyllä se tästä.

Tänään on vihlonut kohdunsuulta taas vaihteeksi tosi ikävästi, kyllä mä olenkin rasittanut itseäni viime päivinä aika lailla enemmän kuin kotona Italiassa. Mutta kun on niin paljon tekemistä :D

Hauskaa viikkoa kaikille odottajille ja odotuksen odottajille, jotka halajamme tänne mahd. pian!

Tv. :heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 7+6 :heart:
 
Tosiaan, yritin tänne jo aiemmin iltapäivällä kirjoittaa, mutta sivusto jumiutui ja mun viesti hävisi bittiavaruuteen... :/ :kieh:

Tämä pino olikin tippunut jo kolmannelle sivulle! Hui! :eek:

Kiva kuulla, että lenttis pääsi onnellisesti Suomeen! :) Millainen olo on nyt? Öklöttääkö vielä?

Omaan napaan ei ihmeellistä. Kp 25 ja ovista odotellaan ja odotellaan ja odotellaan...
 
DeviLiah, olet aivan oikeassa :D ! Lentis on nauttinut kovasti Suomen viileästä kesästä, tänäänkin sataa mukavasti, niin että jaksaa taas tehdä töitä lomailun jälkeen, kun ei tee mieli mennä ulos edes löllertämään mun etananvauhdilla, niin kuin viime päivinä sitten olen uskaltautunut...

Mahakipuja on kyllä edelleen, aina joskus enemmän ja joskus vähemmän...

Toivottavasti ovat vaan normaaleja kohdun kasvukipuja. Maha on varsinkin iltaisin tosi turvoksissa, sitä alkaa olla jo vaikea peitellä, varsinkin kun nyt kun en ole treenannut vatsalihaksia, niin selkä on tosi pahasti notkollaan. Voi kun olisi jo viikko 12 ohitse, niin voisi sanoakin jotain tutuille, jotka muuten varmaan ihmettelee :D

hauskaa viikkoa kaikille!

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 9+0 :heart:
 
lentsikka: Kiitos. Tää on kuitenkin jo niin tavallista tuhrua ennen menkkoja ja kohdunnapukkakin on ihan löysä. :( Alavatsaa juilii menkkamaisesti, että taitaa ne hanat sieltä aueta. :ashamed:

Ja mä kun vielä luulin ovuloivani TÄNÄ viikonloppuna. :kieh: Kroppa 10, Pantsu 0! Ainoa hyvä puoli tässä kai on, että kierto lyheni reilu 10 päivää...
 
Ailenttis on Suomessa viekii..mitäs sä muuten täällä? :) Noh, kohta sulki ne viikot vaan kasvaa ja kasvaa ja kasvaa :D ja sit vaan ihmisille kertoileen. Mites muuten, oottekos jo paljon kertoillu vai ootatte vie?
pantalaimon :hug: Ja ajattele juuri sitä kierron lyhentymistä!! Sehän on vain GREAT!
 
Täällä on pidellyt hiljaiseloa. En oo pahemmin jaksanut kirjoitella mihinkään pinoon..

Olin pari viikkoo lomalla (pakko myöntää, oli tarpeen) ja tämän viikon olen töissä, kunnes taas jään parin viikon lomalle :D. Sitten alkaisikin jo koulut. 27.9. alkaa äitiysloma, mutta kun minulle kerkeää siihen mennessä kertyä 2 viikkoa kesälomaa, joten jään 12.9. jo lomalle. Ei haittaa minua :D.

Tänään haen äitiyspakkauksen :D

Mutta nyt kotio! :wave:

Red Dragon + Nuppu 25+2 :heart:
 
Red Dragon, kylläpä halkean kateudesta tuon äippäpakkauksen johdosta! =) Minen sellaista saa ikinä :'( Paitsi jos innostun netistä joltakulta ylimääräisen ostamaan.

Lentis on tosiaan vielä Suomessa viileydestä ja sateesta nauttimassa! Mies on päässyt remontissa jo hyvälle mallille, niin että vkonloppuna olisi tarkoitus palata takaisin oman kullan syliin, tosin eka viikko asutaan vissiin yhden ystävän kesäasunnossa, kun meillä on vielä maalaus ja seinien hiominen edessä, ja mies ei halua minua ja masuasukkia siihen pölyn sekaan yskimään :D

Täällä tää maha on jo melkoinen... harmi vaan, ettei ole oikea vauvamaha, vaan turvotus+notkoselkä saavat tämmöisen aikaan :LOL: Mutta kyllä se oikeastaan vauvamahalta näyttää, mun perhe pitää sitä ihan normaalinan vauvamahana, kun ei he tule ajatelleeksi, että se varsinainen maha alkaa näkyä vasta joskus 4 viikon kuluttua :LOL: No, mä nyt nautin tästä feikkimahasta, itse asiassa sekin näyttää ihan mukavalta, vaikka ei "aitoa kamaa" olekaan :D . Mutta masukuvia en vielä kehtaa pistää, sitten vasta, kun pitäisi oikeastikin näkyä jotain.

Tai siis toivotaan nyt, että päästään sinne saakka... Ensi viikolla Italiassa taas gyne ja ultra, ja meikäläinen jännittää jo nyt, että onko siellä kaikki kunnossa, kun niin kauheasti välillä juilii :eek: Mutta kai ne on niitä kasvukipuja.

Ja pissillä käyn kahden tunnin välein, myös YÖLLÄ :kieh: Arvatkaa, että tuleeko nukuttua hyvin :headwall: Kuvotus näyttää olevan vähenemään päin, onneksi. Voi voi, tuun kyllä hermoraunioksi, kun mietin näitä kipuja ja muuta.

No, ei voi kuin toivoa parasta =)

Tsemppiä ja plussatuulia vauvakuumeisille, tulkaa pian tänne odottamaan ja vertailemaan oireita!+++++++ :whistle:

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 9+1 :heart:
 
jouskari: 11.7 uimakoulu jo loppui:D. Se oli se ensimmäinen tiistai oikeastaan ainoa päivä, ku äitimuorin piti olla mukana =). Mutta neiti sitten meni reippaasti yksin muiden mukana. Oli reippaasti jonossa, kun menivät uimaan käsi kädessä. Toisella viikolla, hyvä, kun edes enää huomasikaan äitiä :D.
Palautteena viimeisenä päivänä esikoinen sai sellaista, että seuraavan kerran tytön pitäisi mennä suoraan vaan vanhempien ryhmään, jossa opetetaan ihan oikeasti uimaan, koska tästä ryhmästä ei esikoiselle ollut mitään hyötyä. Ei neiti oppinut silleen mitään uutta =).
Mutta tytölle oli hyväksi saada olla toisten lasten kanssa. Ja näki toisetkin sen, kuinka toinen nauttii uimisesta.

Lentis: En mennytkään hakee.. Enkä taida hakee ollenkaan. Sai mies mielen taas kerran alas.. Ja kerrankin kun sain väsymyksen pois uutisesta, että pakkaus on saapunut.. :/ Mutta ei voi mitään.. Elämää ei sen enempää.. Eipä eläminen kiinnosta paskaakaan.. Ja vauvan haluaisin antaa adoptoitavaksi, koska hänellä on paremmat oltavat muualla.

Pitäisi mennä korvapuustit tekee, ku mies oli tehnyt taikinan pyynnöstäni.. Mutta ei kiinnosta sekään enää.. Kunpa olisikin vain hormoneista kyse.. Mutta kun tällaista oli ennen raskauttakin.. Ja nyt kai on ruvennut sit supisteleekin.. Enhän tässä oo ku tunnin itkenyt ja sille ei loppua näy.. :headwall: :headwall:
 
Voi Red Dragon, :hug: Voi toista :heart: Kyllä ne miehet on välillä niin pölkkypäitä, vaikka eihän nekään raukat tajua, että nainen on hormonimyllerryksestä sekaisin ja kaipaa paljon enemmän tukea kuin normaalisti.

Oliko sulla ennen raskautta alakulon puuskia silleen kierron tietyssa vaiheessa, vai ihan koko ajan? Meinaan mulla ainakin PMS-oireisiin kuului just sellainen toivttomuuden tunne ja aivan ihme hermokohtaukset, mieskin aivan säikkyi, kun yleensä oon rauhallinen ja yhtäkkiä huusin kuin pistetty sika :whistle:

Nyt raskausaikana itse asiassa noita kohtauksia on melkein vähemmän kuin ennen, tai siis saatan herpata aika herkästi, mutta mies on kai raukka jotenkin oppinut olemaan varovainen. Het pyytää kaikkea anteeksi, kun meikä tirauttaa pari kyyneltä, vaikka joskus huomaan itsekin, että liioittelen. Mutta mies on tajunnut, että mulla se on tosi vahvasti noista hormoneista johtuvaa, koska jo ennen raskautta se osas laskea, että koska mulla alkaa pms-oireilu :ashamed:

Teit korvapuustit tai et, niin yritä levätä tarpeeksi, kyllähän se mielen vetää matalaksi jo pelkkä väsyminen, kun joudut vielä lapsia hoitamaan odottaessa. Mä olen ihmetellyt, että kuinka joku voi hankkia toisen lapsen, kun jo pelkkä raskaus väsyttää näin paljon, ja sitten jos vielä joutuisi muista lapsista huolehtimaan. en tiedä, mistä äidit oikein löytää energiaa, mulla on täysi työ jo tässä!

Ja ne supparitkin johtuu vain levon puutteesta, ei ole mitään vakavaa, eli nyt annat miehen huolehtia lapsista ja itse lepäät! Ja mies voi tehdä korvapuustit vaikka itse tällä kertaa, eikös?

:hug: lentikseltä :heart:
 
Red Dragon, seuraavaksi, kun käyt kirjastossa, lainaa/varaa John Grayn Miehet tulevat Marsista ja naiset Venuksesta. Se on OIKEASTI hyvä kirja, ja siinä on paljon asiaa, ja se selittää myös, miksi miehet käyttäytyvät tietylla tavalla ja naiset tietyllä. Me ollaan luettu se miehen kanssa kummatkin (tosin riittää, että sä luet sen, vaikka mies ei sitä lukisikaan, toimii myös näin), ja se on auttanut tosi paljon kommunikointipulmissa. Tai siis mä "huijasin" miehen lukemaan sen jo 3kk sen jälkeen kun oltiin tavattu, niin että se olikin ikään kuin kommunikointiongelmien ennaltaehkäisyä. Siis ihan oikeatkin terapeutit (Suomessa) suosittelevat tuota kirjaa asiakkailleen, se saattaa pelastaa sellaisenkin parisuhteen, jossa tuntuu, että rakkaudesta on tullut liian arkista. Tai että mies ei huomioi tarpeeksi. Siis joka parille tuo kirja on oikea must!

tsemppiä, :hug:
 
lentis: Tuota mun ukkoa on vaikea selittää.. Olin sitten raskaana tai en, niin hän on maailman paras kääntää kaikki asiat minun syyksi. Toisin sanoen = Hän on paras, hän saa tehdä kaikkea, mutta minä en mitään.
Ajoin ukon pihalle, että saan pullat tehtyä.. Koska muuten en niitä olisi tehnyt. 1,5 pellillistä tein korvapuusteja, ku rasva loppui. Oli vain pikku tilkka rasian pohjalla :eek: . Ja viime viikon lopulla ostettiin 2 rasiaa. Minne ihmeeseen se rasva häviää. Ei kai ukko laita ruokiin hirveästi rasvaa.. Sehän tekee mulle vain "hyvää" :|

Loppu taikinasta pyörittelen sit pikku pullia.. Katotaan mitä niistä tulee. Eikä ukko pullia tee. Oli ihme, että ees taikinan teki.

Ja tässä perheessä ei onnistu mun lepääminen. Siitä ei tulisi yhtään mitään. Lepäily onnistuu vain ja ainoastaan osastolla ja silloinkin kuulisin valitusta.

Ja eikä tuo tue muutenkaan mua pahemmin. Joten ei todellakaan liity raskauteen millään lailla ukon käytös yms. ainoastaan seksin puutteesta. Mutta minua ei saa lähellekään. Koska olen kuunnellut mun "haukkumista/syyttelyä" aivan tarpeeksi..

Mulla on alakuloa aina. Heti, kun saa olla ukosta enemmän erossa, ni olo on parempi, mutta kotona olo, välillä yhtä paskaa..

Mutta nyt pyörittelee pikku pullia. :wave:
 
Red: :hug: Enpä oikein osaa sanoa muuta lohdutusta kuin jaksamista.

lentis: Heh, huijasit miehen lukemaan. :D Mitenköhän mä onnistuisin siinä? Mun mies on lukenut peräti kolme kirjaa tämän meidän seurustelun aikana, eikä nekään olleet mitään kirjallisuuden helmiä. :D

ON: Vähän turhan aikaisin hötkyilin eilen. :ashamed: Illalla tuli vielä kirkasta vuotoa, mutta tänään ei sitten enää mitään. Että ehkä se oli jotain ovikseen liittyvää tai sitten ei. Joka tapauksessa en usko, että tästä kierrosta tärppää, jos ovis oli/on viikolla. Virtuaalihedelmöitys kun taitaa olla vielä toistaiseksi vain scifiä... :LOL:
 
Pantalaimon: Koskaan ei pidä sano ei koskaan.. Joten eihän sitä tiedä, vaikka tästä kierrosta jo tärppää ;) :attn:

Ei kyl tuota minunkaan ukkoa saa mitään kirjoja lukemaan. Minkähän kirjan ostin sille, kun odotin esikoista.. Eipä oo tainnu selatakaan sitä.

Nyt on ensimmäinen pellillinen uunissa. Olen tiskannu ja siivonnut keittiön pöydät. Viel pitää siivota mikro.. Mies sotkenu sen pullataikinalla :x . Ja astianpesukonekin on pyörimässä.

 
Jouskari: Oliskin välillä.. Kyllähän sen tyhmäkin tietää, että välillä on aikoja.. Mutta, kun miehen käytös on jatkuvaa! :headwall:

Kyllä tuo mies näköjään osaa leipoakin. aivan mahtavan hyviä pullia :p . Kuinkahan monta oon jo popsinut :whistle: . Ei taida huomenna olla yhtään jäljellä :whistle:
 
Red Dragon, älä nyt kuitenkaan vaivu toivottomuuteen, vaikka välillä tuntuukin, ettei elämässä ole mitään hyvää. Kun kyllä siinä aina on! Kokeile edes tuota kirjaa, eipähän sitä lukiessa ainakaan mitään häviä ;) Mutta iso tsemppi :hug: , toivottavasti ongelmat selviävät. Jos ei muuten, niin sitten kun lapset vähän kasvavat, vaikeintahan se parisuhdekin on aina pikkulapsiperheessä :hug:

Pantis ja jouskari siis se kirja avaa silmät ihan oikeasti, jopa yksi mun miespuolinen italialainen kaveri luki sen, ja kirjan oppien avulla valloitti nykyisen kihlattunsa, vaikka aluksi vaikutti aika epätoivoiselta!

Ja huijasin miehen lukemaan sanomalla, että olen lukenut tosi mielenkiintoisen kirjan, mutta että haluaisin kauhean mielelläni siitä miehen mielipiteen. Eli haluaisin, että mies sanoisi, että onko noi jutut miehistä tosia vai eivät, ja kukapas parempi asiantuntija miehistä puhuttaessa kuin mies itse ;) Ja niin mies luki sen, teki oikein muistiinpanoja ja laittoi tarralappuja tärkeiden sivujen väliin :heart: En siis MISSÄÄN NIMESSÄ sanonut, että hei, sulla olis vähän opittavaa kommunikoinista, että pänttääs tuo kirja, niin tuut enemmän ihmisen oloiseksi :LOL: Sellaisella kommentilla mies olisi lähinnä tuikannut kirjan tulee. Sitä paitsi mies on hyvä kommunikoimaan ihan luonnostaan, kaivattiin vain hiukan hienosäätöä KUMMATKIN.

Mitä lukemiseen muuten tulee, niin mies ei ennen mua ollut lukenut kuin kaikki Hemingwayn kirjat (joo, se on sellaista "miehekästä" kirjallisuutta :LOL: ) eikä kauheasti kattellut elokuviakaan. Nykyisin lukee pari kirjaa vuodessa, aina silloin tällöin ostan hänelle kirjoja, ja joskus mies innostuu itsekin ostamaan. Tykkäsi kauheasti Sinuhe Egyptiläisestä ja Valtakunnan salaisuudesta, ne on käännetty italiaksi. Samoin Paasilinnan Jäniksen vuodesta.

Mutta noin yleensä ottaen en edes yritä kauheasti patistaa miestä lukemaan, hän tykkää tietyistä jutuista, kun tässä talvella luki Oliver Twistin, niin moneen kuukauteen ei edes kattonut enää kirjoihin päin. Mutta kun mies on sellainen käytännön ihminen, osaa korjata auton pellistä pienet kuhmut ja naarmutkin ihan itse, ja tosiaan remppaa meidän asuntoa kuin puoliammattilainen.

Niin että kirjoista keskustelen henkevästi usein muiden ihmisten kanssa, ja miehen kanssa sitten eri asioista, tosin kyllä me hänenkin kanssaan keskustellaan joskus kirjoista. Kerran luin psykan tenttiin klassikoita eli tyyliin freudin johdatus psykoanalyysiin, ja mies luki ihan omasta tahdostaan vierellä toista Freudin kirjaa!

Aiemmin toivoin kauheasti, että voi kun tapaisin kirjallisuudesta ja filosofiasta kiinnostuneen miehen, jonka kanssa meillö olisi tosi syvällisiä keskusteluja. Tapasin sitten sellaisen, ja se oli kauheaa: me oltais varmaan hypätty jossain vaiheessa yhdessä parvekkeelta alas eksistentiaalisen ahdistuskohtauksen vuoksi :LOL: Siis niin tylsää ettei tylsempää voi olla. Niinpöä sitten tajusin, että vastakohdat täydentävät toisiaan, ja olen kauhean tyytyväinen, että mies on ihan erilainen kuin minä, koska kaksi mun laistani olisi hirveä katastrofi aivan niin kuin kaksi mieheni kaltaista olisi aivan yhtä hirveä katastrofi :LOL:

Eli Pantis: anna sen vaan lukea niitä autolehtiä, sellaisia ne ovat nuo miehet :LOL: Ja ehkä se tuhrukin oli tosiaan ovistuhrua! +++++++ :whistle:
 
lentis: Sun tekstejä kyllä lukee aina niin mielellään. :D Meillä mies ei ole autoista kiinnostunut tippaakaan! Aina välillä naureskelee itsekin sille, että minä tiedän autoista enemmän (ja se on tosi vähän). :LOL: Enemmän se lukee tietokonealan lehtiä, koska opiskelee ja työskentelee sillä alalla. Eli vähän sellainen nörtti on tuo minun mies. :heart:
 
No pantis, nyt yllätät sen ja viet jonkun tosi jänskän tietskalehden lahjaksi, kun seuraavaksi käyt ärrällä! Hahaa, siinä on sellainen asia, josta mun mies tajuaa kyllä paljon vähemmän kuin minä: tietokoneet! Se on sitä sukupolvea, että ei sen nuoruudessa ollut edes commodorea :D Ja mäkään en kauheasti tietskoista välitä, osaan sentään sen verran käyttää, että töitä kykenen tekemään ja liitteitä liimaamaan sähköposteihin. On vielä niin hassua, että kun mies joutuu käyttään tietokonetta töissä, niin sit kotona se ei saa ees sähköpostia auki, ellen mä auta :D Voi toista lutunaa :heart: Ja kirjoittaminen on sille yhtä kidutusta, jos raukka joutuu kirjoittamaan raportin, niin sillä kuluu puoleen liuskaan varmaan 4 tuntia. Paljon mieluummin se kanniskelee 50kg laastisäkkejä ympäri kylää. Mutta mä kyllä autan miestä kirjoittamaan, musta se on vain mukavaa. =)

siis mun mies on lentäjä, ja töissä joutuu käyttämään lentsikan tietskaa ja jos on ongelmia, niin sitä ohjelmoimaan ja korjaamaan tyyliin mitä teet jos moottori on tulessa :LOL: Mutta kotona se ei välttämättä saa koko konetta auki. Mä olenkin sanonut, että luulisi sen lentsikan tietskan olevan vaikeampaa käyttää kuin Windows XP, mutta ilmeisesti ei ole näin :LOL:
 

Yhteistyössä