Plussalennon masunkasvattajat

Jouskarille tännekin ihan mielettömät onnittelut! Oon koko sydämestäni onnellinen sun puolesta (ja samalla vähän kade!)!! :D :heart: Kyllä se huominenkin testi plussaa näyttää, olen siitä varma. Nyt saattekin hehkuttaa mökillä kaksisteen miehen kanssa. Ihanaa! :heart:

ON: Kp 1. :'(
 
DoB
Jouskari :D Mitä mitä?! En ensin tajunnut mitä luin, ihan MAHTAVAA :heart: :heart:
Hurjasti onnea plussasta, sieltä se vihdoinkin tuli! Ja ihan oikeaan osoitteeseen, huippua! Kyllä se siitä vahvistuu, mulla oli kans alussa niin haalea viiva että luulin jo nähneeni omiani.

Teille tosiaan tulee VAUVA :heart: Onnea matkaan!!!!

Pantalaimon :hug: Kyllä vielä tulee se hetki, kun täällä hehkutetaan sun plussaa :heart: Mä uskon siihen! Asiat tapahtuu sitten kun niiden pitää tapahtua, kaikella on tarkoituksensa. Häntä pystyyn ja kohti uutta yritystä! :heart:

ON: tänään viikkoja jo 24+0, tuntuu aika hurjalta :) Sieltä se joulukuu vaan hiipii koko ajan lähemmäksi. Masu on ihana pallo, niin suloinen :heart: Ja pieni muistuttelee olemassaolostaan tasaisin väliajoin potkuilla.

Hyvää keskiviikkoa kaikille lentolaisille!
 
Voin Jouskarin puolesta ilmoittaa tännekin, että testi oli tänään selkeä plussa! :heart:

DoB ja Hottis: Kiitos. Tänään on jo parempi fiilis, kun kivut ja muut menkkavaivat helpottavat. Tää kierto on meillä välikierto, eli ei voida yrittää, koska aloitan terot sen verran aikaisin, ettei ovista ehdi tulla. Ensi kierrossa sitten ehkä clomit riippuen miehen testituloksista. Niitä jännäillään seuraavaksi. Luultavasti julkisen puolen hoitojonoon mennään joka tapauksessa piakkoin.
 
Sun ei Mayah tarviikaan enää kauan odotella pikkuista :heart: Kylläpä aika on mennyt nopeasti, vastahan me siellä tammikuun alussa kaikki yhdessä jännäiltiin :eek:

Ihana ilma ulkona, vettä tulee ku Esterin peräpäästä... mä oon sillä tavalla perverssi, että tykkään kunnon sateesta ja varsinkin syksystä :D . Vaikka ei kai nyt vielä saa syksystä puhua, kun toiset viettelee vielä kesälomiaan :ashamed:

Vielä pitäis kuutisen viikkoa jaksaa töitä tehdä, sitten alkais äitiysloma, jihuu! Onneksi vointi on oikein hyvä, eikä mitään kummempaa kremppaa ole ilmennyt. Ehkä sitä jaksaa ja jos ei jaksa, niin sitten saikulle vaan ihan hyvällä omallatunnolla :)

Hyviä vointeja kaikille ja Jouskarilta odotan kattavaa oire-/oloraporttia, kunhan palailee koneen äärelle :D

HC rv27+6
 
DoB
Onnea äippäloman alkamisesta Mayah :flower: Niin se aika menee! Eikä Hottiksellakaan ole paljon jäljellä, mulla ois 8 viikkoa töitä jäljellä. Nää viikot vaan hujahtaa, joten eiköhän se mene tosi nopeesti.

Jouskari on kyllä niin onnesta sekaisin että saa nähdä koska ehtii palailemaan koneen ääreen :) Ihanaa!

Hottis täällä myös toinen syksyihminen! Mä olin eilen siellä kaatosateessa keräämässä vadelmia :D Ihanaa kun illat pimenee ja voi poltella kynttilöitä :heart:

Dob ja öttiäinen 24+1
 
Voi herranjestas mitä täällä on ehtiny tapahtua sillä aikaa, kun oon ollu katveessa! ONNEA JOUSKARI!!! :heart: :flower: :heart: :flower: :D

Omassa navassa on hurjat sambailut menossa lähes yötäpäivää, mut silti tuppaa välillä unohtumaan koko raskaus. Mies joutuu toppuuttelemaan ja muistuttelemaan, kun kantelen painavia tavaroita ja unohdan syödä, enkä miehen mielestä juo tarpeeksi yms. yms. Ultra oli viime viikolla ja kaikki oli hyvin. Kätilökin sanoi, että täytyy varmaan hommata valjaat vauvalle syntymän jälkeen, kun on niin touhukas. :heart: Sukupuoltakin se kätilö meni veikkaamaan, mutta en nyt sano mitään, kun oli niin epävarmaa. Ens viikolla neuvola, enkä vieläkään osaa päättää otetaanko äitiysavustus rahana vai pakkauksena! :eek:

Mukavaa viikonloppua kaikille!! JOUSKARI nyt tänne sieltä kertomaan lisää kuulumisia!!!

t: Äippä ja joulutonttu 21+ jotain...
 
Jouskis: Edellisten (siis tällä erää viimisten) menkkojen alkupäivästä alotetaan.

ON: Neuvolassa todettiin kaiken olevan hyvin masussa ja mulla. Hb vaan liian matala (113), nyt siis kipinkapin apteekkiin. Painoo on tullu alkupainosta n. 300g, mut nyt sitä varmaan alkaa kerääntymää, ku pahin olo on ohi.

Mukavaa viikonalkua kaikille lentolaisille!
 
Pikaisesti omaa napaa vaan. :)

Tänään oli gyne, joka näki ultralla viimeiset rippeet viime kierron keltarauhasesta! Eli mä ovuloin! Jee! No, ajoitushan meillä oli ihan surkea johtuen tästä välimatkasta, mutta en mä kuitenkaan ihan viallinen ole. :D Kävin antamassa verinäytteet hormonimäärityksiä varten, samalla otettiin myös kilpparikokeet, sillä vajaa- ja liikatoiminta vaikuttaa munasarjojen toimintaan ja mun äidillä sekä äidinäidillä on molemmilla vajaatoiminta. Ensi viikolla on uusi aika ja aukkari!! Kääk! Kyllä jännittää! Silloin pitäisi miehen tulostenkin olla selvillä ja pistetään lähete lapsettomuuspolille. Jonotusaika on kuitenkin kolme kuukautta, joten vasta joskus loppuvuodesta voidaan aikaisintaan päästä sinne.
 
[color=#c000c0 ]Tänään oli neuvola ja tässä uusia kuulumisia:

Rv 10+5 (11.4.2008)
Paino: 72,6 kg
Verenpaine: 123/76
Hemoglobiini: 137
Sydämensyke: 170+
Pissa: Puhdas

Rv 15+4 (15.5.2008)
Paino: 71,8 kg
Verenpaine: 133/80
Hemoglobiini: 129
Kohdunpohjan korkeus: 17
Sydämen syke: 150+
Liikkeet: +
Pissa: puhdas

Rv 21+3 (25.6.2008)
Paino: 73,4 kg (nousua 260 g/vko)
Verenpaine: 119/81
Hemoglobiini: 132
Kohdunpohjan korkeus: 23
Sydämen syke: 140-160 +
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 25+5 (25.7.2008)
Paino: 75,6 kg (nousua 550 g/vko :ashamed: )
Verenpaine: 124/74
Hemoglobiini: 123
Kohdunpohjan korkeus: 26
Sydämen syke: 140+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 29+1 (18.8.2008)
Paino: 75.5 kg
Verenpaine: 125/72
Hemoglobiini: 111
Kohdunpohjan korkeus: 27
Sydämen syke: 140-147+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Poikki

Kaikki oli hyvin. Hemoglobiini on laskenut aika lailla, kuten epäilinkin, mutta nlatäti oli sitä mieltä, että syödä enemmän rautapitoista ruokaa. Rautakuurille vasta sitten, jos sekään ei auta.

Sydänääniä kuunteli pitkään ja olin jo huolissani.. Käski mennä kyljelleen ja heti äänet kuului normaalisti ja vauva on poikittain. Vielä lopussa pyysi mennä selälleen, ja äänet kuului ihan normaalisti. En tiedä mitä sitten tarkoitti.

Keskiviikkona olisi lääkäri. 5.9. olisi jo seuraava neuvola ja ylimääräinen ä-poliaika on viikoilla 32-34. Onko muilla ylimääräistä ä-poliaikaa tuolloin?

Mutta ihanaa oli kuulla, että kaikki on hyvin. Verenpainekin oli todella hyvä ihteni mielestä.

Red Dragon & Nuppu 29+1 :heart: :heart: [/color]
 
Mitäs tänne kaikille kuuluu? Hiljaista näyttäis olevan :D

Taas kerran omaa napaa:

Itsellä heti helpotti oloa, kun pääsi näkemään vauvan ja lääkäri totesi, että kaikki on todella hyvin. Painoarvion mittaaminen huvitti. Ensimmäinen mittaustulos antoi: 1780g ja toinen sitten 1380 g. Piti käydä vessassa, jonka jälkeen katsoi kohdunsuun tilanteen. Kohdunsuu kiinni, kova & napakka. Kohdunkaulaa jäljellä 5 cm.

Lapsiveden määrä normaali.

Kohdunsuun tilanteen jälkeen lääkäri, että jaksanko vielä olla selällään, että jos hän katsoisi kerran vielä painoarviota, että jos sais sen sydämen jonkin mitan otettua paremmin. Niin sitten sai painoarvioksi 1 417 g. Syntymä painoarvio olisi n. 3 500g. :heart:

Mie olin pyörtyä noihin lukuihin, ku enhän mie oo tottunut tuollaisia lukemia kuulemaan. Ku jos ajattelee, ni nykyinen painoarvio on melkein esikoisen syntymäpaino. Vajaa kilo ku ois viel ollut, niin olis ollut lähempänä :D.

Pitänee toivoa, että kaikki menis hyvin loppuun asti ja myrkytystä ei tulisi ollenkaan.

Red Dragon & Nuppu 29+3 :heart:
 
DoB
Hyvää kuuluu RD :)

Sulla on näköjään kk välein aina neuvola, mulla on ihan tosi harvoin :( kävin viimeksi rv 22+1 ja seuraava on vasta 28+0.

Mä kaipailen kovasti Jouskarin kuulumisia :) Eikä Lentoemosta ole kuulunut aikoihin, toivottavasti kaikki on hyvin :heart:

Tasaista lentoa meille kaikille!

Dob ja öttiäinen 25+0
 
Ensiksi pitää sanoa, että yksi päivä kirjoitin pitkät tekstit ja kaikki hävis kun pieru saharaan :ashamed: Enkä jaksanut uuta kirjoittaa B)

Minäkin kaipailen lenttiksestä tietoa, joutskari piipahtikin joku päivä lennolla :heart: Ihanaa, että saadaan lennolle aina välillä uusia masun kasvattajia. :heart:

RD kyllä aika on mennyt nopeasti, sinäkin jo lähentelet raskaudessasi loppua. Ihan kivan kokoista kaveria teille arvaillaan. Minullekin sanottiin, esikoisesta että 3200g mutta olikin 3760g. Molemmat olleet hyvin saman kokoisia, vaikka itse olenkin tällainen kirppu 160cm ja 53kg. Hyvin ovat ulos mahtuneet tulemaan :LOL: Kai on sen verran väljä alakerta :LOL:

Dobin raskaus on ja sujunut hyvin. :heart: Meillä oli ja kuukauden välen mutta muistaakseni rv30 jälkeen 2 viikon välein. Mäkin varmaan haluaisin asua neuvolassa, jotenkin sieltä saa ihanaa varmuutta ja hyvää oloa raskauteen. Joskos olet baby-bileita suunnitellut ensi kesäksi niinkuin suunniteltiin? ;)

Minulla on aivan uudenlaiset kujeet meneillään. Raskaus asiat ovat jääneet taka-alalle, toki tulla saa jos on tullakseen B) Olen vaihtamassa työpaikkaa, nykyinen työni syö minut elävältä. Ensin virkavapaan turvin ja jatkossa mahdollisesti vaki paikka. Mutta katsellaan minne tuuli minut kuljettaa :whistle:

Toivotan teille kaikille oikeen mukavaa lentoa, kasvatelkaahan masujanne ahkeraan =) Ja kaikille niille jonne haikara ei ole vielä löytänyt toivon, että löytäisi oikeen pian ja saisitte pikku "tärpit" masuihinne kasvamaan.

rakkaudella ja lämmöllä Maaruska
 
DoB
Maaruska :heart: :heart: Sä oot jotenkin vaan aina niin ihana :heart: Toivotan onnea uuteen työpaikkaan ja toivottavasti se on vakituinen! Ja kyllä musta ois kiva nähdä sut siellä vauvajuhlissa ensi kesänä, ison masun kanssa ;)
 
Kiitos kutsusta tulen mielelläni, joko masun kanssa tai ilman tai jos haikara toisi..... :heart: :heart: Tulen kuitenkin B) Olo on jotenkin hyvä ja kevyt kun olen saanut pääkoppani johonkin järjestykseen. En mä jaksa enään ressata :kieh: Olen niin onnellinen teidän kaikkien puolesta teidän ilo ja onni on myös minun ilo :heart:
 
maaruska: Siun kirjoituksista tulee niin hyvälle mielelle :hug: . Kyllähän nuo arviot on ihan kivoja :D. Varsinkin, jos loppuun asti mennään ja ois tulossa se yli kolmekilonen, niin enhän mä sen kokoista oo tottunut synnyttämään :whistle: . Esikoinen painoi syntyessään 2360 g ja kuopus 2760g. Suurin piirtein tuota luokkaa. Mutta kuitenkin.. Tää tulokas ois melkein kilon enemmän :D

Ja onneksi painokin on pysynyt kurissa.

Sitä niin haluaisi, että loppuaika menis sukkelaan, ku haluais sen tuhisevan nyytin syliin. Vauvatuoksu on niiiin ihana :heart: :D .
 
kiva kuulla sinusta jouskari :heart: Selitätä siellä töissä, että taitaa stressiä pukata kun mahaa koskeen, niin ajattelin vähäntää kahvin juonnin yhteen kuppiin ja juot sen kotona aamulla. Toimii melko varmasti :LOL: kerrot vielä kuinka vatsaa polttelee aina kahvi kupposen jälkeen senpä vuoksi ajattelit kokeilla vähentämistä :LOL:

Mitenkä teille muille plussalennon masunkasvattajille kuuluu? Kertokaa nyt ihmeessä niin saa myötäelää kanssanne :heart:

Mulla on pieni pelko persiissä, viime viikolla sain pissatulehduksen lääkkeet siihen syöty, mutta nyt selkää koskee ja kusella käyn tasaiseen. Toki juonkin kuin pesusieni :kieh: Se tästä vielä puuttuisi, että uudelleen sen kaamean vaivan saisin. Odottelen taas sitä tuhrua alkavaksi ja ai niin päätin että lugeja en käytä. Tulee tosiaan jos tulee. Lopetan itseni piianailemisen. Ja keskityn tähän duuni asiaan. Mutta pomo lyö kapuiloita rattaisiin toisessa päässä, se laittaa kyllä mun hermot aivat pinkeelle :kieh:

Mulla taitaa tänään olla huono päivä, toivottavasti teillä on toisenlainen. Mutta harvoin mutta joskus maaruskaakin ketuttaa :kieh:

-Hellytävin halein kuitenkin maaruska
 
Heipparallaa kaikille!!!! :wave:

Täällä sitä masua kasvatellaan ja nyt puolivälikin jo ylitetty. Viikkoja kasassa jo rapiat 23. :eek: :heart: Aika se vain rientää.. Ja kohta on joulu ja meidän pikkuinen tonttu syntyy.. :xmas: :D

Olossa ei ole vielä mitään ihmeempiä valittamisia. Mitä nyt jonkun verran supistelee ym ja olenkin sitten sairaslomalla koko loppuajan.

Voisin vaikka laitella kohta masukuvaa jo osaan... :D :LOL:





Onnistui...! =)

*Tuiskku ja Hippu 23+3 *
 
Täältäkin suunnalta yhdytään tohon "Oispa jo joulu"-ajatukseen... =) Viikkoja siis 22 ja risat, eli loppukiriä jo suunnitellaa. Vaikka toisaalta hyvä, että on tätä valmisteluaikaa, kun eihän täällä olis mitään valmiina vielä. Haaveilen huoneremontistaki, mutta se taitaa jäädä ihan haaveeks, kun tota miehen ilmettä kattelee... :kieh:
 
Red Dragon: Eipä kai tuo mikään jättimasu ole mutta itsestä tuntuu jo tosi isolta. Senttejä tullut vytötäröllä ihan hirveästi lisää.
Aika pieni masu oli myös esikoselta ja sf-mitta meni ihan alakäyrää mutta silti poika ihan hyvän kokoinen (3300g ja 50cm). Eikä minulla kuitenkaan pituutta kuin 163cm että minne lie sitten vauva piiloutuu... :D

Tässä on nyt ihan tuore otos kun tuo ylempi on 1,5 vko vanha..

 

Yhteistyössä