Pk vaatii laittamaan lapselle kurahousut :/

  • Viestiketjun aloittaja Jaa
  • Ensimmäinen viesti
Jaa
Ärsyttää ku pitäs vedenkestävien Reimojen päälle alkaa vielä kuriksia tunkemaan, ku osittain sitä varten haalaritkin ettei erikseen niitä tarvis! Pk:ssa kuitenkin sanottiin,että helpompi kurahousut puhdistaa...
 
Meillä on muksulla mummon ostama vedenkestävä Reiman haalari ja mielelläni pistän siihen kurahousut päälle, nimittäin parin päivän jälkeen haalari oli tarhassa siinä kunnossa, ettei enää ruskeat kura-/hiekkaläiskät lähde pesukoneessakaan pois kunnolla :/ Saapi nyt olla tarha- ja pihahaalarina tuo ikilikainen haalari...
 
vieras
Meilläkin päiväkoti käytti kurahousuja. Se ei haitannut minua, koska he hoitivat pukemiset ja samalla puku säilyi parempana. Itse en viitsinyt pukea kurahousuja, koska ilmankin pärjäsi.
 
Mikä tuossa nyt on vaikeata. Miksi niitä kuriksia ei voi laittaa. Pysyisi haalarikin paremmassa kunnossa. Ei noi tec-kankaat kuitenkaan täysin kuriksia pysty korvaamaan. Kuriksista tosiaan lähtee lika helpommin pois kun teceissä saattaa kurat ja hiekat pinttyä vaikka kuinka puhdistaisi pihaleikkien jälkeen.
 
Kurikset säästää pukua ja mukavampi lähteä hoidosta suoraan kauppaan kun riisuu vaan kurikset pois. Ja sitten on niitä vanhempia, jotka vetoavat reimojen vedenpitävyyteen vaikka puku olisi vuodelta 1 ja 2
 
Paljon helpommalla pääsevät päikkärissä kun on lapsilla kurahousut. Ei niitä vedenpitäviä ja uudenuutukaisia reimoja voi kuitenkaan juoksevan veden alla puhdistaa tai ne ei ainakaan oo kuivat seuraavaan ulkoilukertaan.
 
vieras
niinhän se on tarhassakin. Ainakin meillä ei käy vedenpitävä vaan pitää olla kurikset siinä päällä. mikä on ihan oikein. Ei vedenpitävä oo sama asia kun kurikset. Ja kurikset on helpompi ja nopeempi pestä kun joku paksu haalari!
 
hilloviiva
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja päiväkoti ihminen:
Eihän noiden tec-haalareiden päälle saa vetään kuriksia? Niiden pinta kärsii! Näin olen lukenut monesta puvusta ja näin meitä on ohjeistettu.
Kukahan sen noille hoitajille kertois ;(
sano vaikka sinä. taitaa olla aika "tietämättömiä" hoitajia, koska tuostahan on ollut juttua joka paikassa. Minun pojan päiväkodissa hoitajat kysyivät oikein, että haluanko kurikset haalarin päälle. Sanoin, että ehdottomasti en, koska on lassietec-haalari ja olen ostanut sen siksi, että heilläkin olisi helpompaa. Olen myös sitä mieltä, että haalari on ostettu kulutuskäyttöön. Kestää sen mitä kestää ja vaikka sitä joutuukin pesemään niin voi voi. Sitä varten on sitten varahaalari.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päiväkoti ihminen:
Eihän noiden tec-haalareiden päälle saa vetään kuriksia? Niiden pinta kärsii! Näin olen lukenut monesta puvusta ja näin meitä on ohjeistettu.

Ei meillä miksikään ole tecit menneet kuristen alla. Päinvastoin. On kuristen ansiosta puhtaammat. Ihme ettei haalareiden pesulapuissa kuriksia kielletä kun niihin on kuitenkin muita hoito-ohjeita painettu.
 
huh huh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niinhän se on tarhassakin. Ainakin meillä ei käy vedenpitävä vaan pitää olla kurikset siinä päällä. mikä on ihan oikein. Ei vedenpitävä oo sama asia kun kurikset. Ja kurikset on helpompi ja nopeempi pestä kun joku paksu haalari!
siihen päälle ei saa laittaa kuriksia. toistan tätä asiaa nyt näille tietämättömille!
 
hfg
Alkuperäinen kirjoittaja JaLehmätkinLentää:
Alkuperäinen kirjoittaja päiväkoti ihminen:
Eihän noiden tec-haalareiden päälle saa vetään kuriksia? Niiden pinta kärsii! Näin olen lukenut monesta puvusta ja näin meitä on ohjeistettu.

Ei meillä miksikään ole tecit menneet kuristen alla. Päinvastoin. On kuristen ansiosta puhtaammat. Ihme ettei haalareiden pesulapuissa kuriksia kielletä kun niihin on kuitenkin muita hoito-ohjeita painettu.
Kyllä se vedenpitävyys siitä kärsii ja käy vaikka katsomassa reimatec tai lassietecin kotisivuja
 
Kävin jo enkä löytänyt infoa kuriskiellosta...tai sitten en osanut oikeasta kohdasta katsoa. Reiman sivuilta katsoin kankaiden hoito-ohjeet ja usein kysytyt kysymykset.

hfg: Viitsisitkö laittaa linkin mistä tuo kielto löytyy kun en mää löytänyt? Tarttis varmaan unihiekat huuhtaista silmistä. :ashamed:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Kai se on kurikset laitettava..ittehän pukevat.Tänään meni tosin pelkällä haalarilla ja kuulen siitä taas iltapvällä ;(
Tee kuten me, viet kurikset päikkäriin ja säilytät niitä siellä. Me otamme aina kurahousut pois ja jätämme päikkäriin, kun haemme lapset sieltä.
 
LiisuLilli
Päikkärissähän voisi olla ihan erilliset puvut, jotka säilyttää aina siellä. Menis ihan halpis haalarit, koska ne toisiaan ne kurikset laittaa.
Olis sit kotikäytössä paremmat puvut =)
 
Meillä kanssa päikkäristä tuli ohjeet, että vedenpitävät ulkovaatteet eivät riitä, kurikset tarvitaan myös. Kysyin vanhempainillassa, että miksi (mun kokemus on, että vedenpitävät pitävät yhtä hyvin kuin kurikset). Sanoivat, että normaalisti ulkona kevyessä sateessa eivät niitä käytä, mutta metsäretkelle laittavat kurikset ja kaatosateeseen. Järkevä linjaus minusta ja niinpä meiltä lähti kurikset mukaan. Jos syyksi olisi sanottu joku "kun kaikki laittaa" niin olisi kuriksia sinne laittanut mukaan *vastarannankiiski*.
 
Kaamea-akka
voi hyvänen hetki, en nyt ymmärrä miten tec-kankaan vedenpitävyys voisi heiketä jos se n. kolme kertaa viikossa peitetään muutamaksi tunniksi kurahousuilla... ja mikä ongelma on ymmärtää että päiväkodeissa suositaan kuriksia varsinkin kunnon kurakeleillä kun ne on niin paljon helpompi pestä juoksevan veden alla sitten laittaa kuivumaan ja on seuraavaa ulkoilu kertaa varten valmiina.. Jos lapsi on möyrinyt hiekassa ja kurassa niin sitä tec-haalaria on vähän nihkeempi alkaa pesemään, se ei ehi kuivua ja enempi hallaa sille puvule aiheuttaa jos se pistetään läpökaappiin kuivaamaan...pakkohanniiden tarhatätien on lapset suurimmasta kurasta puhdistaa ennen kuin päästävät sisälle riisumaan vaatetta..
 
Ei oo meidän lapsilla kurahousuja päiväkodin pihassa. On kosteussuojapuvut, jotka olen ostanut nimenomaan siksi, ettei lapsilla tarvitsisi käyttää hiostavia ja epämukavia kuriksia :whistle:.
Päiväkoti on samaa mieltä: kurahousut on henkilökunnan kannalta hankalat (aikaa tuhraantuu, kun sellaiset puetaan lapsille) ja lapsen kannalta epämukavat.
Molemmilla toki roikkuu ne kurikset pk:n eteisessä. Tytöllä on ollut ne jalassa kerran tänä syksynä, metsäretkellä mutaisessa ja savisessa metsässä. Pojalla niitä ei oo pidetty koskaan.
Kummankin haalarit on ihan tarpeeksi puhtaina pysyneet, vaikka päiväkodin pihassa onkin märkää hiekkaa ja nurmikkoa/multaa. Eikä niitä haalareita ole tarvis pestä päiväkodissa! Ne pyyhitään tai pestään puhtaaksi sitten kotona, jos ne on niin likaiset ettei niillä kehtaa seuraavana päivänä enää ulkoilla.
Haalari on käyttövaate, en ala sen takia laittamaan kurahousuja sen päälle, että siitä saisi enemmän rahaa kun sen myy pois :eek:. Olen ostanut ne omille lapsilleni käyttöä varten, en siksi, että jonkun muun lapsi saisi sitten mahdollisimman halvalla uudenveroisen kosteussuojapuvun kun ne jää meidän lapsille pieniksi...
 
vieras
Kyllä mä iltapäivällä otan mielummin autoon kyytiin lapsen, jolta saan ne hiekkaset ja märät kurikset pois ja istuu sit puhtaalla reimatecillä istuimeen ;)

Kotona harvemmin kuriksia käytetään, kun haalarin saa riisuttua jo ulko ovella
 

Yhteistyössä