Pk vaatii laittamaan lapselle kurahousut :/

  • Viestiketjun aloittaja Jaa
  • Ensimmäinen viesti
Lokki
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja päiväkoti ihminen:
Eihän noiden tec-haalareiden päälle saa vetään kuriksia? Niiden pinta kärsii! Näin olen lukenut monesta puvusta ja näin meitä on ohjeistettu.
Kukahan sen noille hoitajille kertois ;(

Se pinta taitaa kärsiä vielä enemmän kun sillä tuntikausia joka päivä konttaa pihalla ja laskee liukumäkeä jne. Sitten löytyy myös niit ävanhempia joiden lapset ei saisi pihalla tehdä juuri mitään ettei se haalari kulu,sikäli voi olla parempi ne kurahousut....

Se kosteussuoja on kuitenkin siellä kankaan sisäpuolella,eli miten se kurahousu tuhoaa pintaa?Kertokaas blondille.
 
En tajuu
Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja päiväkoti ihminen:
Eihän noiden tec-haalareiden päälle saa vetään kuriksia? Niiden pinta kärsii! Näin olen lukenut monesta puvusta ja näin meitä on ohjeistettu.
Kukahan sen noille hoitajille kertois ;(

Se pinta taitaa kärsiä vielä enemmän kun sillä tuntikausia joka päivä konttaa pihalla ja laskee liukumäkeä jne. Sitten löytyy myös niit ävanhempia joiden lapset ei saisi pihalla tehdä juuri mitään ettei se haalari kulu,sikäli voi olla parempi ne kurahousut....

Se kosteussuoja on kuitenkin siellä kankaan sisäpuolella,eli miten se kurahousu tuhoaa pintaa?Kertokaas blondille.
Mutta löytyy niitäkin vanhempia, joiden lapset saa tehdä pihassa just sitä mitä muutkin lapset saa, vaikka päällä olisikin kallis haalari. Idiootit ostaa haalarit näyttöä varten, fiksut käyttöä varten.
Löytyy muuten niitäkin vanhempia, joiden lapset ei saa tehdä pihassa mitään, ettei kurahousut kulu ja mene rikki. Varmasti löytyy.
Mä en tajua, miksi ostetaan kosteussuojattu puku jos sen päälle laitetaan kuitenkin kurahousut. Kai te laitatte goretex-kenkien päälle vielä kumisaappaatkin? Tai kumisaappaiden päälle kalossit? Miehenne laittaa kaksi kondomia päällekkäin vaikka teillä on kierukka ja syötte pillereitäkin?
Ei kurahousut sitä pintaa tuhoa, mutta ne vaan on totaalisen tarpeettomat jos lapsella on kunnollinen kosteussuojahaalari.
 
evita
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Ei oo meidän lapsilla kurahousuja päiväkodin pihassa. On kosteussuojapuvut, jotka olen ostanut nimenomaan siksi, ettei lapsilla tarvitsisi käyttää hiostavia ja epämukavia kuriksia :whistle:.
Päiväkoti on samaa mieltä: kurahousut on henkilökunnan kannalta hankalat (aikaa tuhraantuu, kun sellaiset puetaan lapsille) ja lapsen kannalta epämukavat.
Molemmilla toki roikkuu ne kurikset pk:n eteisessä. Tytöllä on ollut ne jalassa kerran tänä syksynä, metsäretkellä mutaisessa ja savisessa metsässä. Pojalla niitä ei oo pidetty koskaan.
Kummankin haalarit on ihan tarpeeksi puhtaina pysyneet, vaikka päiväkodin pihassa onkin märkää hiekkaa ja nurmikkoa/multaa. Eikä niitä haalareita ole tarvis pestä päiväkodissa! Ne pyyhitään tai pestään puhtaaksi sitten kotona, jos ne on niin likaiset ettei niillä kehtaa seuraavana päivänä enää ulkoilla.
Haalari on käyttövaate, en ala sen takia laittamaan kurahousuja sen päälle, että siitä saisi enemmän rahaa kun sen myy pois :eek:. Olen ostanut ne omille lapsilleni käyttöä varten, en siksi, että jonkun muun lapsi saisi sitten mahdollisimman halvalla uudenveroisen kosteussuojapuvun kun ne jää meidän lapsille pieniksi...

Näin meilläkin täällä pääkauunkiseudulla. Olen ostanut kosteussuoja haalarit hoitajien työtä helpottaakseni sekä myös lapsen mukavamman ulkoilun takia. Päiväkodissa ovat olleet tyytyväisiä kun ei ole tarvinnut kuriksia vetää puvun päälle. Käyttövaate ja sillä siisti.
 
haloota halloo
Alkuperäinen kirjoittaja En tajuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja päiväkoti ihminen:
Eihän noiden tec-haalareiden päälle saa vetään kuriksia? Niiden pinta kärsii! Näin olen lukenut monesta puvusta ja näin meitä on ohjeistettu.
Kukahan sen noille hoitajille kertois ;(

Se pinta taitaa kärsiä vielä enemmän kun sillä tuntikausia joka päivä konttaa pihalla ja laskee liukumäkeä jne. Sitten löytyy myös niit ävanhempia joiden lapset ei saisi pihalla tehdä juuri mitään ettei se haalari kulu,sikäli voi olla parempi ne kurahousut....

Se kosteussuoja on kuitenkin siellä kankaan sisäpuolella,eli miten se kurahousu tuhoaa pintaa?Kertokaas blondille.
Mutta löytyy niitäkin vanhempia, joiden lapset saa tehdä pihassa just sitä mitä muutkin lapset saa, vaikka päällä olisikin kallis haalari. Idiootit ostaa haalarit näyttöä varten, fiksut käyttöä varten.
Löytyy muuten niitäkin vanhempia, joiden lapset ei saa tehdä pihassa mitään, ettei kurahousut kulu ja mene rikki. Varmasti löytyy.
Mä en tajua, miksi ostetaan kosteussuojattu puku jos sen päälle laitetaan kuitenkin kurahousut. Kai te laitatte goretex-kenkien päälle vielä kumisaappaatkin? Tai kumisaappaiden päälle kalossit? Miehenne laittaa kaksi kondomia päällekkäin vaikka teillä on kierukka ja syötte pillereitäkin?
Ei kurahousut sitä pintaa tuhoa, mutta ne vaan on totaalisen tarpeettomat jos lapsella on kunnollinen kosteussuojahaalari.
Hyvin sanottu! Minä en ymmärrä miksi lapsen olo täytyy tehdä mahdollisimman epämukavaksi tunkemalla kurahousut joita ei edes tarvitse! Miksi ostatte kosteussuojatunpuvun, kun sitten voisi käyttää sitä 10 euron halppispukuakin, kun ne kurahousut tungetaan kuitenkin päälle. Jos haalari likastuu niin sen voi pestä sitten kotona ja sitä varten on varahaalarit ja automatkalla lapsi voi olla vaikka ilman haalaria jos auto kurastuu. Ei ymmärrä ei!
 
Lokki
Meillä on myös kosteusuojhaalareita,mutta ne on kyllä käyttöä varten(ja sen ovat näköisiäkin...) mutta ymmärrän kyllä jos ihan kamalimmille kurakeleille siihen päälle laittaa kurahousut.Meiltä löytyy myös pari pk:n kuivauskaapissa pilaamaa kosteusuojapukua ja tosi monia selalisia pilalle menneitä hanskoja,jotka siellä on kuivatettu kaapissa pilalle. Eli ehkä ennemmin ne kurahousut silloin tällöin päälle kuin koko puku kaappiin.

Kotonakin niillä keleillä kun mutaa on suunnilleen nilkkoja myöten ja menevät tekemään mutakakkuja voin laittaa myös ne urahousut,ihans iksi että ne on helppo sitten riisua jo pihalle ja kuraa ei kantaudu sisälle niin paljoa. Siinä kuran kosstumuksessakin kun on eroja paikkojen välillä,esim savipohjainen tarttuu vaatteisiin ihan tolkuttoman kovasti eikä sitä meinaa saada edes pesussa pois.
 
no jos mäki pikkasen avaudun tästä pk-toiminnasta..

mua ehkä hippasen rassaa toi "ulkoilemme säällä kuin säällä" -periaate.. eli pihalla ollaa vaikka vettä tulis ku esterin peräpäästä.. nyt joillakin kerroilla kun olen likkaa hakenu tarhasta ja on satanu vettä nii neiti on huppua myöten hiekassa, kurassa ja muussa liassa! kiva on sit tollasta viedä autoon! |O (ennenkuin aletaan narisemaan niin mulla ei aina ole muovipussia mukana mihin niit paskasia kuravaatteita laitetaan.)

samoten ku mies on fillarilla hakenu nii on nii hiekkanen ja pskanen koko likka... musta vois varsinkin rankalla sadesäällä olla kyl sisällä.. ainaki iltapvästä.

*avaa varjon*
 
Meillä pk.ssa ei ulkoilla kuin tihkusateessa. Ja jos kyse iltapäivän ulkoilusta, niin ulos mennään hieman myöhemmin, etteivät viiteen asti olijat joudu paria tuntia sateessa leikkimään; pienimmät kun ei kovin aktiivisesti vielä "leiki" niin kurja siellä sateessa on seistä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kuikelo:
Meillä pk.ssa ei ulkoilla kuin tihkusateessa. Ja jos kyse iltapäivän ulkoilusta, niin ulos mennään hieman myöhemmin, etteivät viiteen asti olijat joudu paria tuntia sateessa leikkimään; pienimmät kun ei kovin aktiivisesti vielä "leiki" niin kurja siellä sateessa on seistä =)
Neiti on pk:s alottanu heinäkuun lopussa niin kertaakaan nei ei oo sisällä ollu ku neljän maissa olen hakenu..

tuolla ollaa ulkona noin 14.30-17 iltapvästä. Talvesta en tiiä mikä on pakkasraja.. toivottavasti sellanen on sentäs.
 
hyllyvä mami
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
no jos mäki pikkasen avaudun tästä pk-toiminnasta..

mua ehkä hippasen rassaa toi "ulkoilemme säällä kuin säällä" -periaate.. eli pihalla ollaa vaikka vettä tulis ku esterin peräpäästä.. nyt joillakin kerroilla kun olen likkaa hakenu tarhasta ja on satanu vettä nii neiti on huppua myöten hiekassa, kurassa ja muussa liassa! kiva on sit tollasta viedä autoon! |O (ennenkuin aletaan narisemaan niin mulla ei aina ole muovipussia mukana mihin niit paskasia kuravaatteita laitetaan.)

samoten ku mies on fillarilla hakenu nii on nii hiekkanen ja pskanen koko likka... musta vois varsinkin rankalla sadesäällä olla kyl sisällä.. ainaki iltapvästä.

*avaa varjon*
Minusta taas on hyvä, että ulkoilevat täällä ihan joka säällä. Lapsi saa elämyksiä myös siitä kaatosateesta. Mikä sen ihanampaa kuin kaatosateessa vesileikit! Ainakin lasten mielestä. Meillä lapset suorastaan nauttii. Minulla on takakontti autossa jonne paiskaan vaatteet ja laitan lapsen istumaan autoon sisävaatteissa.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
no jos mäki pikkasen avaudun tästä pk-toiminnasta..

mua ehkä hippasen rassaa toi "ulkoilemme säällä kuin säällä" -periaate.. eli pihalla ollaa vaikka vettä tulis ku esterin peräpäästä.. nyt joillakin kerroilla kun olen likkaa hakenu tarhasta ja on satanu vettä nii neiti on huppua myöten hiekassa, kurassa ja muussa liassa! kiva on sit tollasta viedä autoon! |O (ennenkuin aletaan narisemaan niin mulla ei aina ole muovipussia mukana mihin niit paskasia kuravaatteita laitetaan.)

samoten ku mies on fillarilla hakenu nii on nii hiekkanen ja pskanen koko likka... musta vois varsinkin rankalla sadesäällä olla kyl sisällä.. ainaki iltapvästä.

*avaa varjon*
Mulla ei ole pk ikäisiä lapsia mutta en oikein ymmärrä tuota "ulkoilemme säällä kuin säällä". Minun lapseni EI OLE KOIRA jota voi retuuttaa pihalla säällä kuin säällä. Kouluikäinen lapseni ( toiki muutkin oppilaat) pakotettiin liikuntatunnilla kaatosateessa ulkoliikuntaan ja tänään olen menossa opettajan kanssa ko asiasta keskustelemaan. Olen niin raivoissani siitä että oppilaat pistetään kaatosateeseen kun vaihtoehtona on liikuntasalin käyttö. Ja kaiken kukkuraksi pokani sai huomautkusen kun ei ollut mukana ulkoliikuntavaatteita. No ei taatusti ollut kun en todellakaan tullut ajatelleeksi että he ulkoilevat kaatosateessa. Silloin kun minä olin kouluikäinen niin liinkuntatunnit olivat ns säävarauksella.
(meni vähän ohi aiheen mutta kun ärsyttää)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja haloota halloo:
Alkuperäinen kirjoittaja En tajuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja päiväkoti ihminen:
Eihän noiden tec-haalareiden päälle saa vetään kuriksia? Niiden pinta kärsii! Näin olen lukenut monesta puvusta ja näin meitä on ohjeistettu.
Kukahan sen noille hoitajille kertois ;(

Se pinta taitaa kärsiä vielä enemmän kun sillä tuntikausia joka päivä konttaa pihalla ja laskee liukumäkeä jne. Sitten löytyy myös niit ävanhempia joiden lapset ei saisi pihalla tehdä juuri mitään ettei se haalari kulu,sikäli voi olla parempi ne kurahousut....

Se kosteussuoja on kuitenkin siellä kankaan sisäpuolella,eli miten se kurahousu tuhoaa pintaa?Kertokaas blondille.
Mutta löytyy niitäkin vanhempia, joiden lapset saa tehdä pihassa just sitä mitä muutkin lapset saa, vaikka päällä olisikin kallis haalari. Idiootit ostaa haalarit näyttöä varten, fiksut käyttöä varten.
Löytyy muuten niitäkin vanhempia, joiden lapset ei saa tehdä pihassa mitään, ettei kurahousut kulu ja mene rikki. Varmasti löytyy.
Mä en tajua, miksi ostetaan kosteussuojattu puku jos sen päälle laitetaan kuitenkin kurahousut. Kai te laitatte goretex-kenkien päälle vielä kumisaappaatkin? Tai kumisaappaiden päälle kalossit? Miehenne laittaa kaksi kondomia päällekkäin vaikka teillä on kierukka ja syötte pillereitäkin?
Ei kurahousut sitä pintaa tuhoa, mutta ne vaan on totaalisen tarpeettomat jos lapsella on kunnollinen kosteussuojahaalari.
Hyvin sanottu! Minä en ymmärrä miksi lapsen olo täytyy tehdä mahdollisimman epämukavaksi tunkemalla kurahousut joita ei edes tarvitse! Miksi ostatte kosteussuojatunpuvun, kun sitten voisi käyttää sitä 10 euron halppispukuakin, kun ne kurahousut tungetaan kuitenkin päälle. Jos haalari likastuu niin sen voi pestä sitten kotona ja sitä varten on varahaalarit ja automatkalla lapsi voi olla vaikka ilman haalaria jos auto kurastuu. Ei ymmärrä ei!
Jos ne päiväkodissa niin haluaa tehdä, niin tehköön. Itse en laittaisi kuriksia, mutta jos välttämättä haluavat. Ei ne niin paljoa maksa. Ja kyllä meidän lapset ovat märkiä, vaikka on korikset, kosteussuojapuku ja kumpparit. Sattuvat menemään päiväkodissa kuralätäkköön uimaan, sitä ne eivät saa kotona tehdä ;) Saattas kyllä suojata pelkät tec-puvut enemmän. Enhän itsellekään laita sadetakkia goren päälle, vaikka sataisi kaatamalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miuski:
Meillä kanssa päikkäristä tuli ohjeet, että vedenpitävät ulkovaatteet eivät riitä, kurikset tarvitaan myös. Kysyin vanhempainillassa, että miksi (mun kokemus on, että vedenpitävät pitävät yhtä hyvin kuin kurikset). Sanoivat, että normaalisti ulkona kevyessä sateessa eivät niitä käytä, mutta metsäretkelle laittavat kurikset ja kaatosateeseen.
Mihin niitä kuriksia siellä metsäretkellä tarvitaan, jos on kosteussuojattu haalari? Kunnon kurakelin kyllä ymmärrän jos päiväkodin pihassa on mutalammikoita, ja kaatosateessa tietenkin sadevaatteet, mutta eihän metsässä ole mitään kuraa (ellei nyt oikein mutaisella polulla kävellä ja lapset ovat niin pieniä että muksahtelevat sinne koko ajan). Kyllä haalari kestää sen kosteuden, jota pitkistä heinistä ja puiden oksista tulee, ja senkin että lapset polvillaan tutkivat mättäällä kasveja. Ei sieltä mitään likaa tartu. Outoa.
 
aina tätä samaa.. :kieh:
Mä laittasin suosiolla ne kurikset..jos on vaaleasävyset Reimatecit niin mua ainakin hirvittäis pistää kuraan istumaan niillä. Kysymys herää sitten että onko PAKKO olla ne Reimat sitten??? Jos käyttää kuriksia pääasiallisesti näillä keleillä niin eikö se ole sama mikä siellä alla on? Ja kuriksia on käytetty vuosikymmenet pihalla eikä niissä ole pahemmin hikoiltu ellei ole liikaa alla. Mun lapset ei ainakaan hikoa kuriksil la..
Mua ainakin alkaa vituttaa tää iänikunen haalarikeskustelu ja taistelu siitä mikä on paras. Minä puen lapseni halvempiin haalareihin..jotka testien mukaan ON kaikenlisäksi parempia ku noi Reimat.
 
Lähettäjä
Auton siisteyshän se näyttää olevan tärkeämpää kuin se, että lapsi saisi olla lapsi ja leikkiä kurassa ja sateessa. Ei ihme että lapset oireilee kun aikuiset on tuollaisia.
 
Itse en viitsi kuriksia pitää, sitävartenhan ne vedenpitävät RT:t on. Mut mä olisin mielissäni jos pk:ssa haluavat ne laittaa, puku pysyy hyvänä ja laps on puhdas kun sen autoon illalla istuttaa =) .
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
no jos mäki pikkasen avaudun tästä pk-toiminnasta..

mua ehkä hippasen rassaa toi "ulkoilemme säällä kuin säällä" -periaate.. eli pihalla ollaa vaikka vettä tulis ku esterin peräpäästä.. nyt joillakin kerroilla kun olen likkaa hakenu tarhasta ja on satanu vettä nii neiti on huppua myöten hiekassa, kurassa ja muussa liassa! kiva on sit tollasta viedä autoon! |O (ennenkuin aletaan narisemaan niin mulla ei aina ole muovipussia mukana mihin niit paskasia kuravaatteita laitetaan.)

samoten ku mies on fillarilla hakenu nii on nii hiekkanen ja pskanen koko likka... musta vois varsinkin rankalla sadesäällä olla kyl sisällä.. ainaki iltapvästä.

*avaa varjon*
Mulla ei ole pk ikäisiä lapsia mutta en oikein ymmärrä tuota "ulkoilemme säällä kuin säällä". Minun lapseni EI OLE KOIRA jota voi retuuttaa pihalla säällä kuin säällä. Kouluikäinen lapseni ( toiki muutkin oppilaat) pakotettiin liikuntatunnilla kaatosateessa ulkoliikuntaan ja tänään olen menossa opettajan kanssa ko asiasta keskustelemaan. Olen niin raivoissani siitä että oppilaat pistetään kaatosateeseen kun vaihtoehtona on liikuntasalin käyttö. Ja kaiken kukkuraksi pokani sai huomautkusen kun ei ollut mukana ulkoliikuntavaatteita. No ei taatusti ollut kun en todellakaan tullut ajatelleeksi että he ulkoilevat kaatosateessa. Silloin kun minä olin kouluikäinen niin liinkuntatunnit olivat ns säävarauksella.
(meni vähän ohi aiheen mutta kun ärsyttää)
Minulla on pk-ikäisiä lapsia, jotka suorastaan rakastavat sadekelillä ulkoilua ja niitä kuraleikkejä. KOIRANI taas ei halua lähteä ulos sadesäällä. Koska minäkään en enää löydä suurta nautintoa kuravellileikeistä ja sateella juoksemisesta, on vain kivaa kun ulkoilevat päiväkodissa säässä kuin säässä, sadeiltoina minun ei enää tarvitse lasten kanssa ulkona hytistä.

Olen onnellinen, että lapseni kokevat vielä liikunnan ja leikin tärkeämmäksi asiaksi kuin kurjan kelin. Olen surullinen päivänä, jolloin he katsovat ulos, toteavat kelin kamalaksi ja jäävät sisään möllöttämään. Todennäköisimmin sekin päivä vielä tulee mutta toivottavasti siihen on aikaa. Minun mielestäni vaatteita pidetään, jotta pysytään lämpiminä ja kuivina, niiden ehjänä, siisteinä tai puhtaina pysyminen on ihan täysin sivuseikka. Silti olen sen verran laiska, että olen tyytyväinen kun haen lapset iltapäivällä päiväkodista ja heillä on kurikset päällä! Saanhan riisua ne pihassa, ravistaa suurimmat hiekat pois ja ottaa autoon puhtaat ja kuivat lapset ;) . Auton siivoaminen ei ole mielipuuhaani ja inhoan sottaista autoa.
 

Yhteistyössä