Pitkästä aikaa. Mitä sisustusjuttuja inhoat ja mitä sisustushypetyksiä et ymmärrä yms?

  • Viestiketjun aloittaja "Hanna"
  • Ensimmäinen viesti
Sitä, että kaikki on valkoista! Huonekalut on valkoisia eikä väriä missään. (Tarkoitan muuta kuin harmaata ja mustaa, jotkut hurjan uskaliaat käyttää ruskeaa) 90% mun naispuolisista ystävistä haluaa sisustaa valkoisilla huonekaluilla ja värit on ihan s**tanasta. Sama näkyy myös pukeutumisessa. On kai se kiva sulautua sinne omaan kotiinsa... (Ja ei, meillä ei ole mitään värien sekasortoa kotona vaan ihan maulla laitettu)
 
Peyote
[QUOTE="niin";29475399]
[/QUOTE]

Onko sulla jotain ongelmia vai mihin sä tarviit noita tukikuvia? Onko sulla mitään muita tukitoimenpiteitä, esimerkiks viittomia, jos sun tarvii ilmasta esim. nälkää tai vessahätää?
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"viima"
Sitä, että kaikki on valkoista! Huonekalut on valkoisia eikä väriä missään. (Tarkoitan muuta kuin harmaata ja mustaa, jotkut hurjan uskaliaat käyttää ruskeaa) 90% mun naispuolisista ystävistä haluaa sisustaa valkoisilla huonekaluilla ja värit on ihan s**tanasta. Sama näkyy myös pukeutumisessa. On kai se kiva sulautua sinne omaan kotiinsa... (Ja ei, meillä ei ole mitään värien sekasortoa kotona vaan ihan maulla laitettu)
Kun on valoinen sisustus pitäisi kyllä ymmärtää pukeutua edes beessiin niin että erottuu tapetista.
 
"sissi"
Musta ja valkoinen on ikiaikainen, ajaton väriyhdistelmä, joka toimii.

Siksi sitä on suosittu, eikä pelkästään nyt vaan aina. Toki itsekin olen sitä mieltä että on hyvä tuoda mukaan myös muuta väriä, esimerkiksi punainen ja oranssi toimii oikein mainiosti mukana.
 
  • Tykkää
Reactions: L@ur@
"tii-"
Tuplakupla ois kyllä minusta hieno, mutta jos sen nykyiseen sotka-asko-ikea kotiini sijoittaisi, niin ei se kovin nätiltä näyttäisi... emmä paljoa sisustamisesta tajua, mutta arvokas ja tyylikäs desing vaatii omanlaisensa ympäristön.

Tekstit seinillä ja purkeissa yms. ei ole mun makuun yhtään.
 
Mustasonni
Mikä valkoisesta tekee mauttoman? Tai mistään väristä ylipäätään? Eikö valkoinen ole melko ajaton väri ja ei näytä koskaan pahalta?

Eri asia, jos KAIKKI on valkoista. Sen ymmärrän, ettei kaikkia miellytä.
Mun siskon luona on valkoinen iso vitriini (puusepällä teetetty) valkoinen sohva, valkoinen matto, valkoinen ruokailuryhmä, kaksi harmaata nojatuolia ja fuksiat verhot ja fuksiaa muualla tehosteena ja sitten pieni ripaus vaaleansinistä.
Todella kaunis kokonaisuus!
 
naaais
Mikä valkoisesta tekee mauttoman? Tai mistään väristä ylipäätään? Eikö valkoinen ole melko ajaton väri ja ei näytä koskaan pahalta?

Eri asia, jos KAIKKI on valkoista. Sen ymmärrän, ettei kaikkia miellytä.
Mun siskon luona on valkoinen iso vitriini (puusepällä teetetty) valkoinen sohva, valkoinen matto, valkoinen ruokailuryhmä, kaksi harmaata nojatuolia ja fuksiat verhot ja fuksiaa muualla tehosteena ja sitten pieni ripaus vaaleansinistä.
Todella kaunis kokonaisuus!
kiva kun tykkäät, mulle tuossa olisi liikaa valkoista. liian kuollutta, sairaalamaista
 
Inhoan sellaista, että koko sisustus on jotain valko-harmaata ja sitten VÄRILÄISKÄKSI on tökätty joku punainen tyyny sohvalle ja kynttilä pöydälle. Siis jos ei tykkää väreistä, niin ei kai niitä tarvi käyttää. Ja jos tykkää, niin käyttäisi sitten. Noi "väritehosteet" on aina niin irrallisia ja päälleliimattuja jotenkin.

En tykkää kovin sliipatusta muutenkaan, sellaisesta missä kaikki on valittu nimenomaan sisustuksellisista syistä eikä siksi että se on muisto isomummosta tai että sillä on hyvä jauhaa kahvipapuja.
 
"Antza"
Tähdet = lasten juttu. Tähtijutut ovat ihan kivoja jonkun 4-13 vuotiaan pojan huoneessa. Tähtiä on käytetty lastenhuoneen sisustuksessa jo vuosikymmeniä. Missä vaiheessa nuo tähdet hipsivät aikuisten olohuoneisiin ?!

Puiset kirjaimet = lasten juttu. Ihan ok ja kiva idea, jos jonkun 9 vuotiaan huoneessa on puukirjaimin joku "Henna" tai jonkun eskarilaisen Eetun huoneess on hyllyllä iso "E". Nuo "irtokirjaimet" muistuttavat palikoita. Lasten juttu.

Värit ovat kaikki jees. Mutta jos koko huoneessa on 97% sesti pelkkää samaa väriä (oli se väri mikä hyvänsä) niin nou nou..
 
"omo"
TAIDE LATTIALLA.
Siis: Taulut nojaamassa seiniä vasten. Ei herrajumala. Niissä taloissa käy varmaan siivooja nostelemassa tauluja ja pyyhkimässä niitä tai sitten tämä ilmiö rajoittuu kaikkeen kummalliseen sisustuslehtien perusteella taloaan muokkaavaan väkeen.
 
Peyote
[QUOTE="omo";29475561]TAIDE LATTIALLA.
Siis: Taulut nojaamassa seiniä vasten. Ei herrajumala. Niissä taloissa käy varmaan siivooja nostelemassa tauluja ja pyyhkimässä niitä tai sitten tämä ilmiö rajoittuu kaikkeen kummalliseen sisustuslehtien perusteella taloaan muokkaavaan väkeen.[/QUOTE]

jos ei oo vaan jaksanut laittaa niitä seinille?
 
hämmästyttävää!
Mitä ihmettä?! Olen yllättynyt, että löysin (saatoin jotain missatakin) vain KOLME juttua tästä ketjusta, mitä meillä on! :D Meillä on beiget (aika tumma beige, tapettia, edellisen omistaja käsialaa) seinät olohuoneessa ja siellä myös harmaa, kuviollinen tehosteseinä. :D Lisäksi meillä on paljon valkoista: Tekstiileissä ja huonekaluissa. Meillä on kaikki seinät jonkun värisiä, niin vaaleat muut jutut vähän keventävät yleiskuvaa.

Voisin ehdottaa muutamaa juttua täältä meiltä, joita olin olettanut löytyvän jonkun inhokkilistalta. Voitte sitten sanoa, onko ne yök vai ei:
- Kynttilät isoissa lasisissa säilyketölkeissä, ns lyhtyinä. Rykelmässä pöydällä.
- Eri kokoisia (normi kuvasta A3-kokoseen) mustavalkokuvia erilaisissa kehyksissä kahdella eri korkeudella olevalla "kelluvalla" hyllyllä, kuvat nojaavat seinään.
- Vanhat puulaatikot, yksi läppärille (käännetty pystyyn) ja vieressä toinen käsitöille.
- Vaalean harmaa lankkulattia
- Kaikki matot eri paria
 
"nuuh"
Juu nuo beiget rimpsumekot roikkumassa lastenhuoneessa (tyttö 12v ja mekko 1-vuotiaan?!) why? Ja kuuminta hottia nyt on sellainen peltipurkkiauto jossa numero sivussa, sellainen jolla mahtuisi pikkupoika ajamaan mutta se kaara on paraatipaikalla olohuoneessa. Kyytiin tungettu beige nalle lentäjänlakki päässä. Näitä näkyi Suomen kauheissa kodeissa monta. Tuskin olivat ajelutarkoituksessa.
 

Yhteistyössä