Pitkästä aikaa. Mitä sisustusjuttuja inhoat ja mitä sisustushypetyksiä et ymmärrä yms?

  • Viestiketjun aloittaja "Hanna"
  • Ensimmäinen viesti
Nissuh
- Kuormalavapöydät
- korkeakiiltoisuus
- tuplakuplat
- puppyt, ponyt yms
- lokkivalaisin
- smegin jääkaappi
- beige on pienissä määrin kiva, mutta jos sitä on liikaa niin ei kiitos
- alkoholipullot esillä, paitsi viinipullot, jos ne on keittiössä viinipullotelineessä tms.
 
jvvbb
Kaikki muu puunvärinen, paitsi pyökki. Koriste-esineet, siis ylenmäärin. Sekalainen kalustus, kuten meillä olkkarissa, ainakin neljää puunväriä ja lisänä RUSKEA nahkasohva ja tapetit 70-luvulta.
 
kysympä vaan
Jännä miten moni inhoaa ns. design -tuotteita, kuten tuplakupla, lokkivalaisin jne. Todennäköisesti perustelu on se, että "ne kun on tuollaista rumaa muovikrääsää jota on joka kodissa". Ei siinä mitään ja perustelu hyväksytty. Mutta saman henkilön inhokkilistalle ei silti välttämättä pääse Ikea. Siis tuo "ruman krääsän tyyssija, jonka tuotteita on oikeasti joka kodissa".

Vai voisiko olla niin, että näitä ihmisiä ärsyttää todellisuudessa "rahalla ostettu oikotie sisustamiseen". Eli että ei tarvitse nähdä mitään vaivaa, ei tarvitse tietää sisustamisesta paljoakaan, riittää että lyö satasia tiskiin ja ostaa valmiiksi brändättyä suomi-designia.
 
ok
Mikä tahansa vanha roina esillä. Isoisän vanhat sukset seinää vasten, lahot ikkunanpokat jostain kirpputorilta jne. Kas kun ei huussin rengas keittiön pöydällä. Jotkut tavarat sitten on ihan kivankin näköisiä, kuten kahvimylly kaapin päällä, tai vanha ompelukone voi olla ihan kaunis.
 
Professional Griefer
Alkuperäinen kirjoittaja kysympä vaan;29474654:
Vai voisiko olla niin, että näitä ihmisiä ärsyttää todellisuudessa "rahalla ostettu oikotie sisustamiseen". Eli että ei tarvitse nähdä mitään vaivaa, ei tarvitse tietää sisustamisesta paljoakaan, riittää että lyö satasia tiskiin ja ostaa valmiiksi brändättyä suomi-designia.
Ei ärsytä :D Niitä rahalla sisustettuja hienoja kotejakin on. Tykkään yhtälailla "itsetuunatusta" ja vaatimattomasta kuin kalliista mausta. Mun mielestä suomalainen ja pohjoismaalainen design vaan on useinmiten rumaa. Ihan etupäässä nuo tupladildot, maksoipa 10e tai 1000e.
 
tässä mun
Kaikki mahdollinen patinoitu tavara. Näyttää jotenkin vaan halvalta huijaamiselta, kun upouusi huonekalu tai esine yritetään saada näyttämään vanhalta ja (aidolta) antiikkitavaralta.
 
"Inkeri"
No lokkivalaisin menettelee, jos tila on oikeanlainen. Esim. nuo Aarnion muovielukat ovat niin sanoin kuvaamattoman rumia, eikä sillä ole hinnan kanssa mitään tekemistä. Tuplakuplavalaisimiahan saa myös halvempina versiona ja maksoi ne mitä maksoi, niin yhtä rumia ne on.

Kyllähän rahalla saa ja hevossa pääsee. Kyllähän maalaisromanttinenkin tyyli on ihan eri näköinen, jos se on sisustettu kalliilla ja harkiten käyttäen laatua. On ihan eria seisooko siellä olkkarissa iso täyspuinen puusepän tekemä tupakaappi, vai joku lastulevyinen halpisversio ja onko se sohva joku sotkan hörhelöunelma vai joku laadukas kotimainen.
 
"vierailija"
- sisustustekstit/-tarrat
- tähtikuosit
- ikkunanpokat
- mustavalko-sisustus, valkoinen sisustus
- kaikki tasot täynnä "asetelmia"
- madonna-patsaat
- enkelinsiivet
- ne kuormalavat
- tikkaat sisällä
- polkupyörä sisällä
- sukset sisällä
- vanha kelkka sisällä
 
  • Tykkää
Reactions: hipsterström
hhkhj
[QUOTE="vierailija";29474719]- sisustustekstit/-tarrat
- tähtikuosit
- ikkunanpokat
- mustavalko-sisustus, valkoinen sisustus
- kaikki tasot täynnä "asetelmia"
- madonna-patsaat
- enkelinsiivet
- ne kuormalavat
- tikkaat sisällä
- polkupyörä sisällä
- sukset sisällä
- vanha kelkka sisällä[/QUOTE]

Jep. Paitsi tähtikuosi on lapsilla ihan kiva. Jos mulla olisi lapsi, niin voisin ehkä lapsen huoneessa kuvitella olevan tähtiä. Tähtikuosi on jotenkin lapsellinen juttu ja ei istu yli 18 vuotiaalle. Kuormalavapöytä voisi olla jossakin teinien pleikkarinpeluuhuoneessa ihan hauska juttu, mutta aikuisten ihmisten olkkarissa ihan hirveä.
 
jäi hämää
Ei ärsytä :D Niitä rahalla sisustettuja hienoja kotejakin on. Tykkään yhtälailla "itsetuunatusta" ja vaatimattomasta kuin kalliista mausta. Mun mielestä suomalainen ja pohjoismaalainen design vaan on useinmiten rumaa. Ihan etupäässä nuo tupladildot, maksoipa 10e tai 1000e.
Mistä tupladildoista täällä puhutaan? :O ilmeisesti joku dildon näköinen desinng koriste mikä nyt muotia...
 
"wieras"
Valkoinen keittiön pöytä
Valkoinen kirjahylly

Tuntuu muuten porukka olevan täällä melkoista ryhmäsielua kun niin moni samoja asioita mukamas inhoaa. Porukka taitaa olla aika nuorta ja ei taida tietää oikeasta designista mitään. Ovat tuota ikea sukupolvea selkeästi.
 
"sissi"
Alkuperäinen kirjoittaja jäi hämää;29474760:
Mistä tupladildoista täällä puhutaan? :O ilmeisesti joku dildon näköinen desinng koriste mikä nyt muotia...
Eero Aarnion tuplakupla-valaisimesta, jota löytyy kolmea eri kokoa.



Valaisin ovat suunniteltu 2001 ja on saanut designklassikon aseman.
 
minusta
Leikkimökkisisustus käy silmiin muualla kuin leikkimökissä, eli vaaleanpunaista, mintun vihreää, ruutuja, palloja, ruusuja ja pitsejä iloisesti sekaisin. Siihen päälle vielä jotain Green gatea vitriinissä ja muuta 'söpöä' ympäriinsä. Toisaalta myös maalaiseomanttinen valkoista valkoisella ja runsaasti tökkii.
Itse sisustaisin omaa 70-luvun arkkitehtuurin taloani mielelläni skandinaavisella designilla, jos kukkaro antaisi periksi. Toisaalta taas artekin tarjoiluvaunu on mielestäni ehkä rumin huonekalu mitä tiedän.
 
&vieras
Leikkimökkisisustus käy silmiin muualla kuin leikkimökissä, eli vaaleanpunaista, mintun vihreää, ruutuja, palloja, ruusuja ja pitsejä iloisesti sekaisin. Siihen päälle vielä jotain Green gatea vitriinissä ja muuta 'söpöä' ympäriinsä. Toisaalta myös maalaiseomanttinen valkoista valkoisella ja runsaasti tökkii.
Itse sisustaisin omaa 70-luvun arkkitehtuurin taloani mielelläni skandinaavisella designilla, jos kukkaro antaisi periksi. Toisaalta taas artekin tarjoiluvaunu on mielestäni ehkä rumin huonekalu mitä tiedän.
Uuh jaa, Artek. Minä en tykkää yhdistelmästä parkettilattia ja Artekin huonekalut. Onhan se hienoa ja kallista, mutta minä en vaan tykkää.

Meillä on tuo leikkimökkisisustus (tai ehkä mummola?) varmaan, mutta en ole kyllä ikinä kuullutkaan Green Gatesta. Minä ostelen kirpparilta kaikkea kirkasta ja pitsistä :D
 
"sissi"
Leikkimökkisisustus käy silmiin muualla kuin leikkimökissä, eli vaaleanpunaista, mintun vihreää, ruutuja, palloja, ruusuja ja pitsejä iloisesti sekaisin. Siihen päälle vielä jotain Green gatea vitriinissä ja muuta 'söpöä' ympäriinsä. Toisaalta myös maalaiseomanttinen valkoista valkoisella ja runsaasti tökkii.
Itse sisustaisin omaa 70-luvun arkkitehtuurin taloani mielelläni skandinaavisella designilla, jos kukkaro antaisi periksi. Toisaalta taas artekin tarjoiluvaunu on mielestäni ehkä rumin huonekalu mitä tiedän.
Olen muuten aivan samaa mieltä kanssasi, artekin tarjoiluvaunu on aivan järkyttävä. Täytyy silti muistaa että kyse on 30-luvulla suunnitellusta huonekalusta, toki Alvar oli aikaansakin edellä, mutta silti.. Ei kaikki ole kultaa mihin mestari sormensa iskee.
 
No mä en kanssa tykkää niistä sisustustavaroista missä lukee jotain, useimmiten englanniksi. Samaten siitä en tykkää, että vanhalle esineelle annetaan "uusi elämä" sisustusesineenä muumioimalla se valkoisella maalilla. Muutenkin olisin tarkka siitä minne esim. ne vanhat heinäseipäät oikeasti sopii, tai mitä vanhaa roinaa pitää sisälle kantaa "koristeeksi".
 

Yhteistyössä