Pitkästä aikaa. Mitä sisustusjuttuja inhoat ja mitä sisustushypetyksiä et ymmärrä yms?

  • Viestiketjun aloittaja "Hanna"
  • Ensimmäinen viesti
"tykki"
Se kun kuvitellaan sisustamisen olevan vain sitä että ostetaan kaupasta x huonekalut ja kannetaan ne huoneeseen y.

Sisustaminen ei myöskään ole sitä pienen rihkaman hamstraamista ja tukahduttamista niillä koko asunnon ilmapiiri.

Moni kuvittelee settä sisustaminen on juuri tuota pienen tavaran liimaamista joka paikkaan, ei ole.
 
hahaa
[QUOTE="Mommy";29478967]Samaa mieltä kuin joku edellinenkin, ei pidäkään sanoa.

Mä saattaisin sanoa esim. noista kuormalavajutuista, että "ai teilläkin on tuollainen, niitä näkyy nykyään lehdissä aika paljon". Tai jos sisustus ei miellytä yhtään mua, niin keksin jotain muuta, "ihanan iso keittiö teillä" tai "tosi hyvä pohjaratkaisu".

Siitä saattaa jäädä sellainen tunne, että kylläpä se tykkäs meidän kodista :)[/QUOTE]

Juu no meidän koti oli yksi ensimmäisistä ns. trash design -kodeista, joka aikoinaan sisustuslehdissä esiteltiin.

Kaikin puolin on kyllä jäänyt sellainen fiilis, että ihmiset ovat aidosti pitäneet kodistamme; ei ole ollut tarvetta puhua "tosi hyvästä pohjaratkaisusta".
 
DrNo
[QUOTE="tykki";29479004]Se kun kuvitellaan sisustamisen olevan vain sitä että ostetaan kaupasta x huonekalut ja kannetaan ne huoneeseen y.

Sisustaminen ei myöskään ole sitä pienen rihkaman hamstraamista ja tukahduttamista niillä koko asunnon ilmapiiri.

Moni kuvittelee settä sisustaminen on juuri tuota pienen tavaran liimaamista joka paikkaan, ei ole.[/QUOTE]

No, mitäs se sisustaminen sitten on? Miten määrittelet sen?
 
"Kukka"
Vallilan verhojen suosiota en voi käsittää! Suurin osa kuoseista on kamalia ja kun näkee kuvia tai videoita tiloista, joissa noita verhoja on, verhot pistävät ikävästi silmään - aina.

Erityisesti se mäntykuosi (mikä sen nimi onkaan?) on hirveä. Vaikutelma on sama kuin terveyskeskuksen kaiteeseen yhdistetään viherkasveja = "harotusta", liian hallitsevia viivoja ja kaikki harmonia loistaa poissaolollaan.
 
Tuli nämä vaan nyt mieleen:

NE PROPELLITUULETINLAPUT. Joka ikinen niistä on yksinkertaisesti ruma, vaikka toki sen antaisin anteeksi jos viileyttä kesällä saisin makkariin. En siis omista sellaista, mutta ah kun kesällä olisin iloinen. :D Hmm, jospa ostaisikin sellaisen ja pitäisi sitä vaan kesällä katossa. Taikka ehkä en halua sitä ällötystä nähdä joka aamu vaan ostan sittenkin jonkun tuulettimen vaan..

Liian tyhjän näköinen asunto. Joo, ei ole nättiä että on kaikkialla kamalasti tavaraa, mutta on kolkkoa ja epäviihtyisää kun on kaikki pinnat tyhjinä, tai on vain yksi kynttilä lasikaapin hyllyssä jne. Hyi.
 
"Hehe"
Unikkokuosi on todellakin hirveä :D

Inhokkilistalle pääsee myös
-peltikalusteet
-kuormalavakalusteet
- musta keittiö
-oranssi sohva
-tekstitapetit
-maalatut seinät (vuokra-asunnoissa ymmärrän. Tapetit vaan ovat niiiiin kauniita! Lisäksi maalattu huone on aina jotenkin "halvan" näköinen..
 
---*
Tästä ketjusta näkee sen, että kaikkia ei tosiaan voi miellyttää. :D

Mun inhokit:

- lässynlää-seinätarrat, tyyliin "home is where your heart is", *puistatus*
- sisustusväreinä valkoinen ja beige ja thäts it
- puun värinen puu
- Marilyn/Audrey -taulut, näitä jaksan aina ihmetellä
- no just ne propellivalaisimet
- tylsä sisustus, jossa yritetään mennä siihen, että miellytetään kaikkia ja samalla ei ketään

Ja eniten vituttaa se, että ihmiset kanavoi OCD:tänsä siihen, että eivät kestä jonkun sisustusta, jossa kaikki ei ole paikallaan tai jossain on jotain roinaa. Että pitäs olla semmonen koti, missä minimalistisesti kaikki on aseteltu ja pölyt pyyhitty katonrajastakin. Pyh.
 
ssss
- Mariskoolit
- Pyökkikirsikka huonekalut
- Tehosteseinä jossa esim. musta tapetti jossa hopeisia kukkakiekuroita
- .. Myös verhot samaan tyyliin
- Retro, värit ja kuosit
- Paljon krääsää
 
dhddh
Tästä ketjusta näkee sen, että kaikkia ei tosiaan voi miellyttää. :D

Mun inhokit:

- lässynlää-seinätarrat, tyyliin "home is where your heart is", *puistatus*
- sisustusväreinä valkoinen ja beige ja thäts it
- puun värinen puu
- Marilyn/Audrey -taulut, näitä jaksan aina ihmetellä
- no just ne propellivalaisimet
- tylsä sisustus, jossa yritetään mennä siihen, että miellytetään kaikkia ja samalla ei ketään

Ja eniten vituttaa se, että ihmiset kanavoi OCD:tänsä siihen, että eivät kestä jonkun sisustusta, jossa kaikki ei ole paikallaan tai jossain on jotain roinaa. Että pitäs olla semmonen koti, missä minimalistisesti kaikki on aseteltu ja pölyt pyyhitty katonrajastakin. Pyh.
Puun värinen puu? ööh....
 
vieras*
oli pakko googlettaa tän ketjun inhotuksia..

Kyllä, kuormalavapöydät on karmeita. Green gate astiat myös.

-Happy cat pullot
-tuplakupla
-lokki-valaisin
-Alvar Aallon klassikkohuonekalut. Karseita virastokalusteita
-Vallilan kankaat jotka on aivan kamalia muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
-Aarnion muovieläimet, menee samaan virastokastiin aallon huonekalujen kanssa kun joka sairaalassa ja apteekissa niitä on lapsia varten
-Tapiovaaran Domus-tuolit, myöskin virastokalusteita
-ne oranssit jäähallituolit joita oli joka koulun juhlasalissa 80-luvulla, nukuisin arvokkaita keräilyesineitä. yök. Niistä saa lisäksi vielä sähköiskujakin.
-Maalaisromantiikka
-kaikki helkutan Home sweet home-tekstit, laatikot joissa lukee sisältö (no, ensiapulaatikossa se kannattaa lukea)
-ikean lastenhuonekalusteet, ne seinään ripustettavat jättilehdet sun muut
-ikean Klippan-sohva. kokemuksesta voin sanoa että mitäänsanomattomuuden lisäksi ne päälliset vaan on aina rutussa. Ja laatu on pas*aa, päällisten alla oleva kuitkukangashirvitys nuhjaantuu alta vuoden mössöksi
-joidenkin ihmisten käsittämätön tapa sisustaa kengillä ja vaatteilla :x Hei, tässä on mun Manolot lasivitriinissä... :headwall:
 
......
Kyllä moni kehuu toisen kotia/sisustusta, vaikka ei siitä tykkäisikään. Se on minusta ihan peruskohteliaisuus. Kun ollaan ensimäistä kertaa jonkun luona, niin mä ainakin aina keksin jotakin positiivista. Esim. ihanan avara keittiö, ompas kiva idea tuo jutu X ja ihanat maisemat tms.
Mä olen myös kehunut kaverin kuormalavapöytää, vaikka oikeasti inhoan sellaisia. Kaveri vain oli teoksestaan kovin innoissaan ja pieni valkoinen valhe minulta oli ihan paikallaan silloin..
 
öhm
http://www.sotka.fi/tuotteet/tuote/18/25157/ice-ruokailuryhma-korkeakiilto-valkoinen-poyta-140x80cm4-tuolia-musta

Tuollainen / tuon tyylinen ruokailuryhmä, joko mustilla tai valkoisilla tuolilla. Mauttomuuden multihuipentuma!
 
Karsea!!
http://www.sotka.fi/tuotteet/tuote/18/25157/ice-ruokailuryhma-korkeakiilto-valkoinen-poyta-140x80cm4-tuolia-musta

Olen samaa mieltä, että tuo ruokailuryhmä on ihan karsea ja mustana ehkä vielä pahempi.
Karsealistalle pääsee myös

- Eero Aarnion muovilelut
- lastauslavapöydät ja muut vastaavat viritelmät
- musta ja punainen keittiö
- korkeakiiltoisuus
- peltikaapit
- oranssi
 
Mollie
Suomalaisen sisustuksen helmasynti on liian korkealle ripustetut liian pienet taulut. On ankean näköistä kun joku a4-kokoinen taulunkuvatus killuu katonrajassa. Taulut pitää ripustaa katsekorkeudelle.

Lisäksi monen mainitsemat karseat tekstitaulut ja tekstilliset laatikot tms. ja lastenhuoneessa seinälle ripustetut mekot.

Maalaisromanttinen sisustus 70-luvun tasakattopunatiilitalossa ja muu talon arkkitehtuurin kanssa yhteensopimaton sisustus.
 
vierailija
"kodinomainen laitos"-sisustus. eli sekaisin aallon huonekaluja, domus-tuoleja, aarnion muovieläimiä ja vallilan tai marimekon verhoja. Oikeasti. Joka ikinen sote-alan työpaikka missä olen ollut töissä, on juuri sellainen mukakodikas katastrofi
 

Yhteistyössä