Pitkään yrittäneet & hoitoihin siirtyneet

Anastacija, Hopsan ja Toivounelma:Vastaan teille kaikille, koska oon vielä ihan noviisi täällä:ashamed:Mä ap viestissäni tarkoitin, että oisivat mulle selittäneet miksi just inssi meille. Kunta on sitoutunut maksamaan noi kaikki kolme kertaa, ja lekuri antoi mun ymmärtää ,että noi kaikki kolme kertaa olisivat inssejä, perustelematta sitä mitenkään tai että voitaisiin ajan myötä miettiä myös toisia vaihtoehtoja:confused:. Täällä kun olen lukenut aiempia viestiketjuja, niin olen saanut sen käsityksen, että moni on hoidossa julkisella puolella, myöskin maksusitoumuksella. Valtaosassa kuntia se on just se kolme kertaa, jotka ovat sitoutuneet maksamaan. Koitin sanoa, että jos mulle nyt sitten tehtäis noi kolme inssiä, niin oisko se julkisen puolella sit sen jälkeen that's it ja soon moro?Että sit pitäisi siis siirtyy yksityiselle jos haluisi lisää hoitoja, mitä ne sit ikinä oisikaan. Taustoista vielä sen verran, että mulla on 10:n vuoden takaa tytär, joka siis tullut ihan luomuna. Ja en ole lähes ikinä käyttänyt ehkäisyä. Nyt uus mies, jolla ei lapsia ennestään, koskei ole seurustellut ennen mua. Ennen tyttären syntymää mulla pari pitkää suhdetta, joissa ei myöskään ehkäsyä, ei myöskään raskautta:headwall:. Jotenkin vaan mun taustaa ajatellen, niin inssi tuntuu ajatuksena melko "lievältä" ts. riittämättömältä mun tapauksessa. Aina sen on jotenkin sisimmässään tiennyt, että mussa on joku vika, vaikkei mitään olekaan löytynyt. Inssiin kyllä laitoin jo kaiken toivoni, vaikka olikin vasta eka sellanen. Tiedän, että monet teistä ovat yrittäneet seitsemänkin kertaa, ennen kuin on siirrytty toisiin hoitomuotoihin.Jaksamista Teille:hug:. Hopsan; Mitä tarkoitit kysyessäsi "miksi noin pian inssiin"? Siksi oikeestaan tätä kyselen, kun mulla alkaa tulla myös ikä vastaan:'(. Kiitos kun jaksoitte vastailla.

Hopsan: Buranan ohjeissa on maininta: Ibuprofeenin käyttö voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Kerro lääkärille, jos suunnittelet raskautta tai sinulla on vaikeuksia tulla raskaaksi.
Tuon tekstin takia, itse lopetin buranan syönnin nopeasti :) Kaikki tietenkin olemme erilaisia, mutta itselläni lääkkeet ja flunssat ovat siirtäneet ovulaatiota.
En oikein tiedä, miksi tuli pakitusfiilis. Ehkä se sai empimään, kun viime kierto herätti taas turhat toiveet, kun taas sitä edellisen kierron olin heti alusta asti luovuttaneella ololla.

Sattuuko se inssi muuten? Aukkari ainakin sattui.

Pikainen vastaus ja sitten takaisin töiden ääreen... :)

Nyysy, hoidot tuntuvat vaihtelevat paikoittain. Me ollaan selittämättömiä ja meillä hypättiin suoraan insseihin. Ei kokeiltu clomeja tms. Inssejä on kolme ja sen jälkeen siirrytään IVF:ään. Tosin enpä tullut kysyneeksi miksi suoraan insseihin... :)

Stemppiä ja tervetuloa joukkoon! :flower:Toivottavasti täältä saat vastauksia ja tukea. Sen olen huomannut että lääkäriin mennessä askarruttavat asiat kannattaa olla paperilla ylhäällä.

Anastacija, mulle aukkaria ei ole tehty joten siihen en osaa verrata. Mulla ei inssi sattunut. Ultraaminenkin on käynyt kipeämpää. :)

AnastacijaMulla oli aukkari ennen ku siirryin keskussairaalan asiakkaaks. Se oli sellasta inhottavaa juilimista munasarjojen kohtaalla. Ennen tutkimusta otin Panadolia 500mg mut luulen, ettei se oikeen vaikuttanu mulle. Sitä saa ottaa jopa 3 g päivässä, mut ihan siihen en lähtis. Tais tehdä niin ikävää, kun jännitin koko hommaa niin paljon. Tärisin siinä laverilla ihan...Ei se oo kamalaa, sen kestää ihan leikiten kuitenkin, kun ei se edes kestä kauaa se tutkimus. Pelotti kanssa, et mitä löytyy; onks siellä mikään oikeella kohdalla. Inssi ei sattunu htään. Se oli tyyliin housut pois - housut jalkaan - ulos vastaanotolta ja kesti 5 minsaa :stick:.

Ehkä en ole saanut lääkäriltä vastauksia kysymyksiin, kun käynnit on aina olleet niin nopeesti ohi, ettei ole ehtinyt edes miettiä mitä kysyä, tai lääkäri on antanut vaikutelman, et kiirehän täs ois. Piu_pau Toi paperille asiat on hyvä =)

Viimeksi muokattu:
Iloisena ja onnellisena voin kertoa teille tosta kunnan maksusitoumuksesta...Se toimii niin, et kun kolme maksusitoumukseen sisältyvää hoitokertaa on käytetty, niin se uusitaan. Käytännössä siis niin, et hoidot jatkuu, kunnes ikä tulee vastaan:'( tai itse haluaa lopettaa hoidot. Eli mä sain kauheen kovan toivon, et josko vielä pikku nyytti kyytiin etc.=)Clomeilla jatketaan 3. kertaa ja tikutellaan kovasti. SANOI TUO PUHELIMEN TOISESSA PÄÄSSÄ OLEVA SA ETTEI MISSÄÄN TAPAUKSESSA SAA KÄYTTÄÄ NETTIKAUPPOJEN OVISTESTEJÄ!!!Ovat siksi kuulemma epäluotettavia. Tuo ihana ihminen kertoi myös että apteekeista tai päivittäistavarakaupoista ostetut testit "hyväksytään". Eiköhän heillä ole kokemusta suositella mitkä testit toimii? Tekisi mieli vaihtaa nimmariksi So happy koska niin iloisia uutisia sain =)

siis mikä tää maksusitoomusjuttu on? oon ihan kuutamolla?

mä en myöskään oo koskaan saanu digitestiin hymyä (apteekista ostettu) vaikka pergcheckit antaa selkeän plussan (ja on varmistettu ultralla + verikokeella).
Mä joskus tilailin nettikaupoista kans ovistestejä, mutta nyt oon tuon pregchecpaketin hankkinut. Kestää about 2 kiertoa paketti sillä ainakin clomien aikana ja nyt on oireet ollut sen verta selvät ettei oo tarvinnyt hirveesti testejä "tuhlailla".

Kauankohan toi clomifen vaikuttaa elimistössä? Viimeisen clomini söin 14.8 ja tänään tuli ovis. viime kierrossa (eka clomiton) ovulaatio myös bongattu samoilla päivillä.
Olo on aika pöllämystynyt.. arvelin että viimekierrossa ovis voisi tulla, mutta että tässäkin kierrossa ja vielä samoilla päivillä :O

En tiedä, ehkä elokuussa aloitettu säännöllinen liikuntaharrastus (kickboxin 2-3 kertaa viikossa 1,5h) on ollut vaikuttava tekijä. Kyllähän tuollainen vaikuttaa kroppaan ja hormooneihin sehän on selvää.

Anteeksi nopea omanapaisuuteni - yritän käyttää jatkossa muutaman kahvitauon silloin tällöin tähänkin palstaan!

Pikaista päivitystä ruokkikselta, pp 8 siis menossa. Menkkajuilinnat edelleen jatkuneet pahaenteisesti.
Myös lämmöt laskeneet, eli tulos luultavasti negatiivinen :/ Siis mää en kestä tätä kuukaudesta toiseen
odottelua, pää hajoo ihan just.

Olen lueskellut tätä ketjua jo jonkin aikaa ja nyt "rohkaistuin" itse kirjoittamaan tänne ja liittymään joukkoon. Meillä yritystä on takana tasan vuosi ja ensimmäinen käynti lapsettomuuspoliklinikalla olisi ensi kuussa. Tällä hetkellä eletään yrityskiertoa 9, joka ikävästi näyttää juuri kääntyvän yk 10:ksi. Toivottavasti kelpuutatte mukaan vaikka meillä yritystä ei ole kuitenkaan niin kauaa takana... Tuntuu vain että vertaistuki olisi hyvin tervetullutta. :)

tiuhti^....... esikoinen......... 10/11 // 9/12........Dg ??.................... Hoitomuoto: ??

Taidan minäkin uskaltautua liittyä mukaan:)
Yritystä takana kolme vuotta. Pikkasen sotki vauvahaaveita minulla todettu kilpparisyöpä, joka leikattiin 12/10. Seuraava kevät meni hoitojen ja lääkityksen aloittamisessa. Mutta nyt on terveenpaperit ja lääkitys hoitotasolla. Naikkarille on aika ens maanantaina, mut ennakkoon aloitettiin jo Terot-kuuri. Nyt menossa kp17, eka terotkierto, terot menee kp15-24. Toivossa eletään!

Seemi........esikoinen.........11/09......10/12........kilpparinvajaatoim.,???

Moikka kaikille pitkästä aikaa ja uusille tervetuloa! Olen käynyt pikaisesti lukemassa kuulumisia täältä mutta on ollut niin kiire etten mitään ole ehtinyt kirjoitella. Tein positiivisen ovulaatiotestin toissa sunnuntaina, eli nyt on 9. päivä sen jälkeen. Mitään oireita mihinkään suuntaan ei ole ollut. En sitten tiedä mitä se tarkoittaa vai tarkoittaako mitään. Lääkäri kyllä sanoi, että mikäli en raskaaksi jää niin ainakin kuukautisten pitäisi tulla ilman Teroluteja joten niitä en nyt ole popsinut. Olen yrittänyt pitää itseni kiireisenä, ettei asia pyörisi koko ajan mielessä ja aika hyvin siinä onnistunutkin. Lämpöäkin mittailin vain ovulaation aikaan, nyt en ole viitsinyt.

Heippa!
Tuossa oonkin kirjoitellut inseminaatio ensikertalaisten palstalle aikaisemmin.
Meillä on siis tilanne sellainen, että yritystä takana yli kolme vuotta. Oon syönyt kaikenlaisia tero-kuureja yms. ja nyt on ollut kaksi klomikuuria, joihin on tehty samalla inseminaatio. Tänään alkoi pettymyksenä menkat toisen inssi-yrittämisen jälkeen. Ja aamulla testin tekemisen jälkeen tuli vuodatettua krokotiilin kyyneliä...

Varsinaista syytä "lapsettomuuteen" ei ole löytynyt. Tosin itse olen cah-potilas, joka voi vaikuttaa asiaan. Ensimmäinen lapsi on kuitenkin saatu luomuna 07/09.

Meillä on nyt stressiä monelta taholta, kun työpaikalla on yt:t yms. muutakin elämässä, että en ihmettele vaikkei raskautuisikaan. Mutta olen miettinyt sitä, että jos se stressistä johtuu niin onko sitä stressitöntä aikaa olemassakaan?

Me ei aiota tämän tiedon valossa jatkaa hoitoja inseminaatiosta pidemmälle. En ole itse valmis "kovempiin" hoitoihin. Sit lähin hoitova lääkäri on parin tunnin ajomatkan päässä. Erittäin vaikea toteuttaa näistä lähtökohdista jatkohoitoja. Inssi saadaan tunnin ajomatkan päästä, siellä voi käydä jo työpäivän aikanakin. Jos ei inssit tuota meille tulosta niin jäämme odottelemaan luomua tai pärjäämme näillä eväin.
Millaisia ajatuksia teillä on herännyt miten kauan aiotte jatkaa hoitoja ja mihin hoitoihin olette valmiita?

Nuutti79 teillä on onneksi jo yksi lapsi, niin kenties teille joskus siunautuu vielä toinen, jos ei hoitoja enää halua jatkaa inssejen jälkeen.

Itse en ole vielä miettinyt kuinka pitkään tai kauan hoitoja jatketaan tai mihin ollaan valmiita.
Ollaan julkisella puolella joten tällähetkellä ainakin jo jonotusajat antaa aikaa asioiden pureskelulle ja sulattelulle.
Itse jotenkin tiesin että clomit tarvitaan että on edes raskauden mahdollisuus, ja pettymys oli hienoinen kun raskautta ei clomeilla alkanut.
Jotenkin pelkään tätä OI:ta, että toivonko taas liikoja kun pistokset viimein alkaa ja tiedossa on tuotakin syvemmät hoidot.

Itse menen aikalailla kierto pari kerrallaan. Nyt ajattelen näin, että ehkä ensi äitienpäivänä tiedän olevani raskaana. En siis jostain syystä osaa laittaa toivojani kuluvaan kiertoon.
Jos olen raskaana äitienpäivänä, aivan ihanaa. Jos en ole, toivottavasti jaksan ajatella että ehkä olen jouluna raskaana.

Tällä tavalla on jo tämä "huikeat" kaksi vuotta jaksettu, mutta onhan sekin totta, että koska ruvetaan kokeilemaan eri lääkkeitä ja tapoja, vaikuttaa ne henkisestikin aivan varmasti paljon.
Tällähetkellä mieli on avoin ja on kärsivällinen olo. Voisin siis nähdä että näitä lievempiä hoitoja mennään vuosi jonka jälkeen tarvittaessa siirrytään eteenpäin - miten julkinen puoli näitä tarjoaa.

Nuutti79, kun käytiin vuosi sitten ne perustutkimukset läpi. Ajateltiin että käydään vain kevyemmät hoidot eli inssit läpi ja se on sitte siinä. Kummasti on mieli muuttunut. :) Jotenkin hoitojen alkaessa ja niitä läpikäydessä on tullut tunne että nyt on katsottava homma loppuun asti. Jos inssit ei auta, niin sitten kokeillaan IVF/ICSI ja sitten saa olla. En halua että kymmenen vuoden päästä harmittelen miksei jatkettu hoitoja. Tulee jo ikä vastaan.

Ja tosiaan mulla meinaa kans pää levetä. :D Töissä on kans helvetin rankkaa. YT:t päällä täälläkin ja muutenkin työ ei motivoi. Aktiivisesti ei jaksais uuttakaan paikkaa hakea kun tuntuu ettei siihen riitä energiat. Mun atooppinen iho oireilee ja tekee olon todella tuskastuttavaksi. Sain taas purkkikaupalla ties mitä mönjää nokkosihottumaa varten joka taatusti on stressiperäistä. ;) Että semmosta.

Onneks piinailu loppuu ens viikolla ja jos (=kun) nega tulee, saa jonottaa 4-5 kk IVF/ICSI-hoitoja.

Uusiakin on taas tullut joukkoon, lämpimästi tervetuloa! Ja voimia kaikille hoitoihin ja piinailuun! :)

Heippa vaan!

Täällä yksi piinailija on nyt illalla kärsinyt menkkajuilinnoista ja muutenkin välillä on tuntunut vihlontaa munasarjoissa Tuntuu että kuvittelen vain kaiken, siis nippailut sun muut. Luin juuri, että siitä kierrosta kun tärppäs toi esikoinen, niin pp5-8 oli kouristuksia ja nippailuja. Nyt on menossa pp 7 ja aika matelee. :kieh:
Välillä tosiaan tuntuu, et turhaan mä tässä elätän toiveita, kun tuo ekakin muksu saatiin alulle tosi suurella lääkearsenaalilla. Eli millä todennäköisyydellä nyt olis ovis edes tullu. No onneks ei enää montaa päivää tartte stressata. Tilasin mammaksilta herkkiä testejä ja tosiaan esikoisesta näkyi jo pp 11 iltapissast plussa. (eikä ollut edes herkkätesti silloin)

Toivounelma: meillä myös lääkäri sanoi hoidoissa ollessa, että insseistä ei ole hyötyä, jos miehen siittiöt ovat hyviä. Tosiaan se puhdistus voi jopa huonontaa näytettä.

Anastacija: aukkari ei mulla ainakaan sattunut ja otin ennen sitä buranan aamulla. Sanoi kyllä että jälkeenpäin voi tulla hartiapistos, kun on nestettä kierrätetty siellä munanjohtimissa. En kyllä muista tuliko sellaista.

Häivähdys. Mulla myös tänään ollut tuota menkka juilintaa, mut sitähän voi kiinnittyes tulla myös. =) Mulla ei edes kunnol ole aamulämmöt nousseet, jota kovasti ihmettelen. Silloin kun tukilääkkeenä oli lugesteronit, niin aamulämmötkin oli yli 36,6 astet, jopa 37 astet. Nyt kun otin terolutit tukemaan niin hyvä jos aamulämpö on just sen 36,2 astet aamuisin. Aina mulla on terolutit nostaneet lämmöt, olin sit ovuloinut tai en. Nyt vähän ihmetyttää moinen.

No mutta, onnea piinailijoille ja kärsivällisyyttä kaikille eri hoitovaiheisiin. Plussatuulia puhaltelen täältä Varsinais-Suomesta, jossa ensi lumi juuri satelee! ----------------- :whistle:

Miukula pp 7

pp 10 menossa, menkkakivut vaan jatkuu, koko ajan saa vahdata että joku nyt alkaa :/ lämmöt tosiaan 36c vaikka lutinukset käytössä. Mut sen oon päättänyt että kaikkemme tehdään jotta se nyytti saataisiin meidän perheeseen, eli niin kauan kun rahat ja voimat riittää ni yritetään. Eipähän ainakaan sitä tarvi sitten katua vanhempana että luovutti liian ajoissa. Toki se raja jossain tulee vastaan jollon on luovutettava.

Miukulalle ja muille piinailijoille paljon plussa tuulia

Tulin clomittarista tänne vakoilemaan.

Inseminaatiosta:

Minulla sattui aukiolitutkimus, paljon. Inseminaatio ei mielestäni tehnyt kipeää, se "piikki/johdin" tmv tuntui omituiselta ja inhottavalta mutta ei sattunut. Inhottavinta oli se, kun piti virtsarakko olla täynnä.

Pakittelusta ja jahkaamisesta
Meille on tehty tuo inssi edellisen lapsen kohdalla. Inssipäivänä me ehdimme kerran jo perua ajan ja sen jälkeen ajoimmekin lääkäriin 150km/h, jotta ehdimme ajoissa..
Viime hetken paniikki iski miehelle. Kyllä näitä ylä -ja alamäkiä sattuu varmasti kaikille. Joskus tekee mieli heittää hanskat tiskiin ja jättää sikseen ja joskus on intoa täynnä.

Onpas täällä kirjoiteltu ahkerasti =)

Nyysy, taisin ymmärtää sun kysymyksen alun perin vähän väärin...Mutta tarkotin sillä "noin pian inssiin" jutulla vaan sitä, että kun sulla oli (vai muistanko oikein..?) vain pari clomikiertoa ja sitten jo inssiin. Mutta siis mun aikakäsityshän onkin jo ihan omaa luokkaansa...Itse kun olen näitä lääkkeitä vedellyt jo aikas monta kiertoa...Mutta nyt ymmärrän mitä tuolla koko jutulla tarkoitit. Olishan se ollu kurja juttu, jos ois vaan "lupa" kolmeen inssiin. Varmaan sitten valitsis mieluummin ivf:n , jossa onnistumisprosentti kuitenkin paljon isompi. Mutta kuten jo sitten heti edellisen viestini lopussa totesin, en varmaan ollut oikea henkilö kommentoimaan sun juttuun.
Hienoa, että olit nyt siis kuitenkin saanut noin hyviä uutisia. Ja toivottavasti sitä sitoumusta ei tartte koskaan uusia vaan plussa tulee pian :heart:

Häivähdys, jännäilen täällä sun puolesta :)

Aukkarikeskusteluun totean, että aukkari ei mulla sattunut yhtään...ei sen aikana eikä jälkeen. On varmaan sekin tosi yksilöllistä.

).( Femarien syöminen myöhemmin taisi olla ihan hyvä juttu. Bongasin tänään päivällä oviksen. Muutamassa kierrossa kun se on tullut niin aikasin, niin tikuttelin jo tyyliin aamulla, päivällä, illalla :D Mutta nyt hymynaama tuli kp 11, mikä on mulle ihan hyvä. Olis ehjkä limikselläkin mahiksia, et ois ehtinyt mukaan.

Ja olen muuten ehdottomasti CB:n digitaalisten kannattaja. Saisivat kyllä maksaa mulle jo korvausta markkinoinnista, kun aina joka paikassa noita mainostan :D

Mutta siis ovis bongattu ja saman tien hyödynnettykin. Kun huominen ja osittain ylihuominenkin menee pakollisissa sukuloinneissa, niin en tiedä tuleeko edes enää toista mahdollisuutta tässä parin vuorokauden sisällä...plääh ja arg. Näillä mennään. Toivottavasti on sitkeät simpat =)

Viimeksi muokattu:
Ambrosia85 - se on totta, että kun meillä on jo yksi, en halua viedä hoitoja kovin pitkälle. Hoidot eivät ole henkisesti eikä fyysisesti mitenkään mukavia missään vaiheessa. Mutta monen on niiden kanssa pärjättävä ja toivon kaikille voimia ja tsemppejä niiden parissa!

Minulla alkoi tänään letrozole kuuri. Onko teillä tullut lääkkeestä millaisia sivuvaikutuksia? Apteekissa varoiteltiin lääkkeen aiheuttamasta väsymyksestä... Pakkausselosteessa sanottiin, että väsymyksen iskiessä autolla ei kannattaisi jatkaa ajoa. Mitenkäs minä töihin menen jos sellainen iskee? :)

Niin siis tosiaan kyselin sitä inssin sattumista ja vertasin mahdollista kipua aukkariin.. Itelläni se aukkari teki hieman kipeää.

hopsan: Sullapas on ajoissa ovis. Onko se siis aina noin ajoissa vai vielä aijemmin yleensä?

Nuutti79: Mulle ei ole Letrozolet aiheuttanut sivuvaikutuksia. Ite olen jossain kuurissa sen ottanut aamulla, tässä kierrossa puolen päivän jälkeen.

Anastacija, Hopsan ja Toivounelma:Vastaan teille kaikille, koska oon vielä ihan noviisi täällä:ashamed:Mä ap viestissäni tarkoitin, että oisivat mulle selittäneet miksi just inssi meille. Kunta on sitoutunut maksamaan noi kaikki kolme kertaa, ja lekuri antoi mun ymmärtää ,että noi kaikki kolme kertaa olisivat inssejä, perustelematta sitä mitenkään tai että voitaisiin ajan myötä miettiä myös toisia vaihtoehtoja:confused:. Täällä kun olen lukenut aiempia viestiketjuja, niin olen saanut sen käsityksen, että moni on hoidossa julkisella puolella, myöskin maksusitoumuksella. Valtaosassa kuntia se on just se kolme kertaa, jotka ovat sitoutuneet maksamaan. Koitin sanoa, että jos mulle nyt sitten tehtäis noi kolme inssiä, niin oisko se julkisen puolella sit sen jälkeen that's it ja soon moro?Että sit pitäisi siis siirtyy yksityiselle jos haluisi lisää hoitoja, mitä ne sit ikinä oisikaan. Taustoista vielä sen verran, että mulla on 10:n vuoden takaa tytär, joka siis tullut ihan luomuna. Ja en ole lähes ikinä käyttänyt ehkäisyä. Nyt uus mies, jolla ei lapsia ennestään, koskei ole seurustellut ennen mua. Ennen tyttären syntymää mulla pari pitkää suhdetta, joissa ei myöskään ehkäsyä, ei myöskään raskautta:headwall:. Jotenkin vaan mun taustaa ajatellen, niin inssi tuntuu ajatuksena melko "lievältä" ts. riittämättömältä mun tapauksessa. Aina sen on jotenkin sisimmässään tiennyt, että mussa on joku vika, vaikkei mitään olekaan löytynyt. Inssiin kyllä laitoin jo kaiken toivoni, vaikka olikin vasta eka sellanen. Tiedän, että monet teistä ovat yrittäneet seitsemänkin kertaa, ennen kuin on siirrytty toisiin hoitomuotoihin.Jaksamista Teille:hug:. Hopsan; Mitä tarkoitit kysyessäsi "miksi noin pian inssiin"? Siksi oikeestaan tätä kyselen, kun mulla alkaa tulla myös ikä vastaan:'(. Kiitos kun jaksoitte vastailla.
Meillä ei ole mitään maksusitoumusta, vaikka ollaan julkisella hoidossa. Olen saanut lähetteen lapsettomuuspoliklinikalle ollessani naistentautien poliklinikalla potilaana kystan repeämän vuoksi. En osaa vastata siis siihen että mitä maksusitoumuksesi kattaisi. Toisaalta monesta paikasta olen lukenut että se kolme hoitoa (mitä kela korvaa) tarkoittaa IVF:ää ja siten että kolme keräyskertaa - PASseja ei laskettaisi erikseen siihen.
Kannattaisikohan sinun nyt varmistaa että mitä tuo 3 kertaa tarkoittaa! Minä ainakin kysyisin että mitä lasketaan tuohon. Ja sitten myöskin rohkeasti vaan kysymään lääkäriltä perusteluja valittuun hoitomuotoon. Kylla Taysin lapsettomuuspolilla ainakin hienosti kerrotaan perusteluja.
Ja meillähän oli niin että kun raskauduin toukokuussa ja minun hoito katsottiin 'päättyneeksi' niin lapsettomuuspolilla sanottiin että kun halutaan aloittaa kakkose yrittäminen niin soitto heille riittää. Ei tarvitse uutta lähetettä, olen heidän asiakkaansa vaikka raskaus alkoi ja vaikka se olisi edennyt synnytykseen asti.
Itse olin tästä tiedosta ainakin yllättynyt, että kakkosta pääsee yrittämään ilman uutta lähetettä. Tosin mehän nyt palattiin yrittämään sittä esikkoa.

).( Meille tuli kromosomikokeiden vastaukset. Molemmilla kromosomit täysin normaalit. Kyllä helpottaa oloa, keskenmenot ei johtune mistään kromosomihäiriöstä - siis ainakaan mikä olisi meillä näkyvissä. Vielä hyytymistekijäkoe pitäisi ottaa multa ensi kuussa. Menkkoja odotellaan vielä. Tänään viimeinen Primo päivä. Toivottavasti menkat alkaisi.

Sori , että muille en nyt ehdi kommentoida.
Paitsi pakko sanoa että ihana haaleanpunainen viiva on piirtynyt Häivähdyksen testiin. Varovainen onnentoivotus täältä!

• Tykkää
Reactions: Häivähdys
Tänään pp 9 ja haalea haamu raskaus testiin päiväpisusta. Testi ei ole edes herkkä. Nyt jännätään alkaako vahvistumaan. Kyllä ihmetys on nyt suuri, että elimistö sittenkin toimii ihan luomusti ja jos nyt tärppää, niin yksi varvikin näköjään riitti. :heart:

Varovaiset onnittelyt myös Häivähdykselle :)

Yhteistyössä