Pitkään yrittäneet & hoitoihin siirtyneet

Anastacija: olitkin kommentoinut tosta cb:n testistä. Tylsä juttuu, jos antavat turhaa toivoa ja kuitenkin kallis apteekin testi se on. Olettais, et noi halpikset olis huonompia. Muistan kun esikoista yritettiin, niin sain predictorilla haamuja ja muilla negaa. Eli niissäkin samaa vikaa sitten. No eiköhän se pian selvii kuinka käy.
 
Vielä
Toivounelma, mullekin lääkäri kesällä sanoi, etten tarvitse mitään ovistikutuksia, kun kuitenkin sitten ultrataan ja tökätään Pregnyl.
Mutta siinäpä kävi sitten niin, että kun menin sinne ultraan kp 9, niin ovis oli jo tapahtunut. Ja se oli sitten jäänyt hyödyntämättä, kun sillon ajattelin, että pidetään vähän taukoa, että jaksetaan sitten oikein innolla pupuilla, kun lääkäri kertoo parhaat päivät. Suututti ja harmitti sillon ihan sikana. Se oli vielä kallis kierto, kun oli ultra kierron alussa ja sit toinen sillon kp 9 ja käytössä oli Gonal-f. Yksityisen hinnoilla.

Sen jälkeen päätin, että minä ainakin käytän ovistikkuja sanoi lääkäri ihan mitä vaan.
No jälkeenpäin ymmärsin kyllä, ettei siinä kierrossa varmaan kovin loistavia mahiksia olis muutenkaan ollut, kun ei noin aikainen ovis kovin hyvä juttu ole. Vaikkakin, limis oli silloin kasvanut ihan hyvin.
Mutta tuo sai mut aina vaan vahvemmin liputtamaan ovistikkujen puolesta ;)
Minähän käytän myös ovistikkuja irrotuspiikeistä huolimatta :D Saa edes silloin varman plussan testiin. Muuten kun tuo PCOS hieman sekoittaa testejä.
Mä taas olen myöhäinen ovistelija, silloin kun se ilman lääkkeitä tapahtuu. Mutta olen kyllä lukenut tapauksia joissa ovis on tuolla kp 9 paikkeilla ja raskautuminen on onnistunut siinä missä kp 15 tapahtuvan oviksen omaavalla. Limakalvon vahvuus on kaiketi se tärkein juttu kuitenkin, jotta on kiinnittymispintaa.
 
Seemi ja Grill, tervetuloa joukkoon!

Miukula, on kyllä tympeetä jos testit antaa eri tuloksia. Kurjaa kun saa jatkaa piinailua... : / Toivotaan että CB:n testi on oikeassa. =)

Mulla on (ainakin lääkkeiden avustuksella) ovis jo kp 9-11. Näin on ollut kaikissa kolmessa inssissä. Limakalvo on ollut joka kerralla kuulemma riittävä tai hyvä. Jotenkin jäin siihen käsitykseen että kyllä raskautuminen olisi mahdollista myös näin aikaisissa ovulaatioissa...
 
Joo no kyllä se täti sieltä paikalle kurvaa. No jatkossa tiedän, että noihin cb plus testeihin ei niin kannata luottaa ellei sit ole selkee plussa. No pääasia, et jotain on kuitenkin tapahtunut tässä kierrossa. Mulla kun ei aiemmin ole tuota luomu ovista tullut, etä edistystä sekin. Seuraavaa kiertoa sitten vaan eteenpäin. Saas nähdä tuleeko ovis jälleen luomusti. Nyt ei ainakaan ole heti tarvitse hoitoihin palata. varsinkin jos elimistö alkaa itsestään heräillä toimimaan. Vielä kun vähän tuota painoa sais alaspäin, niin eiköhän siitäkin etua ole tähän pco:N

Toivon kovasti plussatuulia piinailijoille ja edistystä hoitoihin niitä odottaville.
Miukula kp1
 
Pahoittelut miukulalle! :hug: itsekin olen kuullut että nuo clearbluen plussatestit on antanut joillekin vääriä plussia tai hämääviä haamuja :( inhottavaa.. Mutta jos jotain hyvää haluaa kierrosta löytää niin itsestään tapahtunut ovis :) itsellä meneillään kp. 4.. Ties kuin pitkä kierto tästä tulossa, ihan kyllästynyt näihin megapitkiin kiertoihin :headwall:
 
Lainaan itseäni:
Mulla ensimmäiset tutkimukset takana. Ultrassa näky oikeassa munasarjassa rakkuloita, muistaakseni lääkäri puhu multikystisestä munasarjasta? Puhu se myös jotain follikkeleista.... Mut ei kuitenkaan pco:hon viittaavaa.

Jostain tuli mieleen follikkelikystat! Mitä ne on ja jos ne olis ollu niitä, auttaako clomit? Onko kellään kokemusta?
Tää on tätä miettimistä...:confused: Pitää keksiä jotain tekemistä, ni saa muuta ajateltavaa!
 
Seemi: Nuo multikystiset on sama asia kuin munirakkulaiset. Ne follikkelikystat tulevat käsittääkseni siitä, että kun munasolu ei irtoa, vaan jää munasarjoihin, niin tavallaan ovat kuin pieniä kystia. Pco diagnoosi yleensä tulee silloin jos myös veriarvot viittaavat siihen, pelkkä ultralla nähty monirakkulaisuus ei suoraan ole pco:a Clomit auttavat ovulaation aikaan saamiseksi, jotta munasolu saadaan kasvamaan riittävän isoksi ja irtoamaan. Eli kyllä niistä sulle apua pitäis olla.
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelu Miukula :hug:

Ite oon käyttänyt noita CB:n plussatestejä, mutta negaa ovat aina näyttäneet. Jotenkin tuntuis se vale-haamuviivakin ihan kivalta vaihtelulta. Nyt viimeksi tein CB:n digitestin. Ovat kyllä aika hintavia. Sinne meni taas rahaa kankkulan kaivoon...
 
Kiitos Miukula selvennyksestä! Ei nää asiat ole vielä ihan selviä, mut eiköhän ne tutuksi tule pikkuhiljaa:p
Labroja otetaan heti menkkojen alettua. Nyt viimeinen terot päivä ja eikun odottelemaan vuodon alkamista. Sit pääsen clomien kimppuun:)
 
Miukula, pahoíttelut :(

Toivounelma, niin mulla yks syy ovistikkujen ahkeraan käyttöön on myös se, että niihin mä aina saan sen hymynaaman ja kaks viivaa. Se on aina niin kiva nähdä :kieh: Ja tosiaan mullekin lääkäri on kyllä sitä sanonu, ettei se oviksen ajankohta sinällään ole tärkeää, kunhan on limakalvo ehtiny kasvaa samassa vauhdissa. Eli
Piu pau, on ihan varmasti mahdollista raskautua aikasista oviksistakin, se limiksen kasvu on kasn tärkee.

Seemi, mä komppaan Miukulaa eli nuo follikkelikystat on varmaan niitä irtoomatta jääneitä folleja. Mulle lääkäri puhui toiminnallisista kystista, mutta ovat varmaankin sama asia. Mutta mulla Clomit nimenomaan aiheutti niitä...Eli enpä menisi sanomaan, että ne tuohon auttaisi...mutta tiedä häntä. Mulle määrättiin sillon kun näitä kystia oli, Primolutia. Tosin ymmärtääkseni lähinnä sen takia, että varmasti päästiin sitten aloittamaan pisotshoidot "puhtaalta pöydältä". Ne toiminnalliset kystat häviää kyllä itsestäänkin ja ovat mun lääkärin sanojen mukaan melko harmittomia.

Minä täällä päätin (taas kerran) aloittaa tervellisemmän ruokavalion. Kun luin elimistön huonosta happo-emästasapainosta yms. ja totesin syöväni ihan liikaa kaikkea makeaa. No tämän saman huomion olen kyllä tehnyt ennenkin :kieh: Mutta jos nyt jaksaisin noudattaa hyviä neuvojani vähän pidempään...

Kääk, puhelin soi äsken ja siellä täti tarjosi Vauva-lehteä :mad: ja kaupan päälle tuli ihanat vuodevaatteet vauvan sänkyyn...!!! Sanoin, että jos laitatte mukaan sen vauvan, niin antaa tulla, että kun se vauva täältä puuttuu! Täti oli hetken hiljaa...
 
Hei kaikille! Raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan. Veritestissä kävin eilen 604 oli arvo, eli ihan normaali. Jännittyneenä odottelen ultraa joka on 19.11. sitten selviää näkyykö syke jos vaan sinne asti päästään. Tää on ihan uskomatonta, vielä ei oikein oo mennyt itelle perille tää asia. Pelkoja on ihan hirveesti, ultraan pitäis päästä heti. Mitäs jos siellä ultrassa ei näykään mitään? Siis ajatukset laukkaa ristiin rastiin, välillä varma että kaikki hyvin, välillä taas aivan kauhuissaan että kohtu on tyhjä.

Miukula! pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta!

Hopsan mulle kans soitti viime viikolla lehtimyyjä ja tarjosi samanlaista tarjousta, ite kans aattelin että ois ollu kiva täräyttää jotain tyyliin että kunhan se vauva nyt ensin saatais :/
 
Onko teidän miehiltä otettu verikokeet vaikka sperma ois ollut kunnossa?
Minun mieheltä ei ole otettu kuin infektioverikoe, inssiä ja ivf:ää varten.

hopsan: Mullekkin yhteen aikaan soiteltiin vauva-lehdestä. Sanoin myyjälle, että palataan asiaan kunhan se lapsi on saatu alulle :) Eipä ole sen jälkeen tullut puhelua.. :D
 
Hopsan :LOL: loistavan kommentit keksit pamauttaa lehtimyyjälle. Siis varmaan myyjä parka oli hetken järkyttynyt, mutta ehkä ymmärtää esittää vauva-lehteä seuraavalle vähän tunnustellen, että olisiko lehdelle käyttöä. Ja onhan se totta että toiset pitkään yrittäjät lukevat lehteä mielellään. Toisille se taas on liian kova pala.

Pahoittelut epäonnistuneille yrityksille ja mielipahalle!

Minä taas olen vihdoin ja viimeinen saanut menkkani! Joskus niistä voi olla myös onnellinen. Keskenmenon jälkeenhän ne tuli ihan ok ajan päästä. ja sitten ei millään. Terolut ei tuonut menkkoja, vaikka piti ja sitten söin Primolutit. Nyt on vuoto aluillaan ja julistan että huomenna mulla on KP 1. Mä olen tyytyväinen. Jos vielä alkava kierto pysyy Primoilla kurissa ja seuraavat menkat tulee ajallaan niin me ehditään joulukuussa saamaan hoitoa ja ultrauksia. Jee! Tai kuka tietää vaikka yritettäisiin luomuihmettä jo marraskuussa.
 
Hyvin sanottu lehtimyyjälle hopsan! :D Itse pelkään juuri tuota tilannetta, että koska sieltä mullekin joku soittaa...

Onnea ja tsemppiä Häivähdys! :flower:

Anastacija: Me saatiin miehelle samassa lähetteessä sperma-analyysi ja sitten verikokeet prolaktiiniin, kilpirauhasarvoihin ja sokeriin. Eli siinä vaiheessa kun mieheltä verikokeet otettiin, ei edes tiedetty onko sperma kunnossa vai ei.
 
Nyt on kyllä pakko vähän ihmetellä, mulla nimittäin eilen alkoi vuoto ja tänään tullut ihan kunnolla verta. Kuitenkin hyytymiä ei ole tullut mitä yleensä kuukautisten aikana eikä pahemmin kipujakaan. No voihan se tietty olla niinkin, että en vain ole huomannut hyytymiä. Mut se mitä ihmettelen on, että rinnat edelleen kipeät, eilen ja tänään oksettanut, mut syöminen auttaa. Väsyttää ja viluttaa/tulee hikipuuskia. Ihmettelen tätä kun koskaan ennen ei täläisia oireita ole ollut. Onko jollain kokemusta, et kuukautisten aikana voisi rinnat särkeä, oksettaa ja paleltaa? Yleensä menkat on vienyt kaikki vähäisestki raskausoireet pois. Nyt ei.
 
Miukula mulla oli tässä kierrossa ja muinaisen elämäni luomukierrossa ollut rinnat pari ensimmäistä vuotopäivää olleet kipeät. Teroluteja syödessä vuodot oli yleensä oireettomia. Lisäksi palelemista on esiintynyt tässä kierrossa, sitä en enää muista oliko palelua ennen muinoin. Oksetusta ei oo kyllä ollut koskaan, mutta ennen vuodon alkua edellisen illan kärsin mahakivuista ja huonovointisuudesta.

ON: Toista Clomifen-kuuria viedään. Kuumat aallot eivät onneksi ole piinanneet niin pahasti kuin viime kierrossa, eikä silmät tunnu sen aremmilta valolle kuin ennenkään. Vasemmalta puolelta alamahaa juilii, joten voipi olla että jossain munasarjassa jotain tapahtuu. Tai sitten vaan kuvittelen. Jotenkin uuvuttaa.
 
Täällä tuli ovisplus tänään, mutta kerettiin peuhata joten ei inssiä tässä kierrossa. En tiedä oisko ne tehnyt sitä muutenkaan plussa päivänä.
Jos ensi kiertoon joutuu, niin toivottavasti se ovis osuu sitten viikolle.
 
Heipä hei täältä taustalta!

Edelleen odottelen sitä halavatun leikkausaikaa! Soitin taas keskussairaalaan eikä aikaa oltu vieläkään päätetty edes! Päätin et jos ei oo seuraaviin mensuihin mennessä aikaa tullu, ni otan ja varaan ajan naistentautienpolille et pääsen alottaa ne piikit! Piloni ku ei ole taas vaivannu yhtää niitten clomien lopettamisen jälkeen! Tiiä sit onko ideana kuin hyvä, mut alkaa hermo mennä tähä ootteluun! 2v nyt täynnä... -.-
Ja...mikä mystistä ni miun menkat on kestäny 2 vko! o_O Tarttee vissii ens viikol soitella johonki lekurii jos nää ei lopu! Ekat n. viikko tuli semmosta ruskeeta töhnää ja muuttu sit kunnon vereks, jota kestäny tähän asti! Hirveesti ei tuu, mut tulee kumminki! Hyytymiäkin ollu jonkun verran...testi putipuhdas nega (2pv enne alkamista testattu ja tänää)!

Mutta tiedot siis: Ansku83...esikoinen...11/10...8/11 (eka käynti tosin vasta 1/12)....PCO, mies ok....aloitettu clomifen, terolut, metformin, jatkuu pistoksilla (en tiiä vielä mitä)
 
Ansku, on kyllä pitkään kestänyt jonotus! Toivottavasti saat hommaa eteenpäin. Eihän leikkausjonossa voi vuodesta toiseen pitää.

).( Menkat tuli niin ajallaan kuin voi vain tulla. Pöh. Nyt jonotetaan IVF-hoitoihin. Taustalla roikun. Yritän pitää hieman taukoa täältä. Tuntuu että lapsettomuus pörrää ajatuksissa aivan liikaa.

Ambrosia taisi puhua taannoin tulevaisuudesta ja itsensä stemppauksesta että voi ajatella olevansa vaikkapa ensi vuonna raskaana. Mullakin se on toiminut hetken aikaa mutta ei enää. :headwall: Ens viikolla vaihtuu vuosikymmen. Olen aina ajatellut että jos lapsia haluan niitä on ennen kolmeakymppiä. Vaan eipä oo.

Jos Ambrosia päivität tuota listaa niin mulle voi laittaa 1. IVF helmi-maaliskuu 2013.

Voimia kaikille omiin tilanteisiin! :wave:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä