Pitkään esikoista yrittäneiden löpinät jatkuvat täällä. Uudet tervetuloa mukaan!

huh, minulla on alkanut viime päivinä tulemaan taas kuumia aaltoja.. tai ainakin yhtäkkiä saattaa tulla kuuma, vaikkei tee mitään ihmeempää ja sitten kun vähentää vaatteita, alkaa palelemaan.. laitoin eilen vahingossa neuleen töihin, jossa kyllä on reikiä ja aattelin, että ne vähän viilentää, mutta meinasin silti välillä paahtua.. nytkin, kun istahdin tähän sohvalle, tuli yhtäkkiä todella kuuma.. en tiedä mistä tää johtuu, mutta ei todellakaan mukavaa.. muuten ei ole kyllä mitään muita outoja oireita sitä nykyisin harvoin tapahtuvaa nipistelyä lukuunottamatta..
 
Peppi, mulla oli JUST samoja oireita! Kuulostaa lupaavalta, peukut on sulle pystyssä b:)d

Paiju, kiitos onnitteluista :) Ne kyllä lämmittää mieltä.

Joo siirrän itteni plussanneisiin nyt ja teen viimesen päivityksen, siis laitan uudet listalle jne. Niin, nythän jonku pitäs tämä pino ottaa hyppysiinsä ja jatkaa tästä. Vaikka tämä raskaus on enemmän kuin toivottu ja tunnen itseni etuoikeutetulta että pieni Oula valitsi meidän vanhemmiksi, haikeana luovun tästä meidän omast pinosta, joka alkoi jo vauvakuume-puolelta. Ootte ollu mulle valtava tuki tässä asiassa. Mä sydämestäni toivon, että te kaikki plussaatte ja me nähdään tuolla toisella puolella :)
En siirry vielä odotus-puolelle koska meillä ei oo pinoa siellä ja mä oon niin laiska perustamaan sen, mutta noin niin ku pikkuhiljaa :D Ja tietty käyn täällä kattomassa teidän kuulumisia. Enkä oikein kunnolla vielä uskallakkaan jättää tätä puolta, koskaanhan ei tiedä....
Mutta nyt ne päivitykset.

Duffy ja Oula 4+0
 
Peppi!! Mä oon unohtanu sulle kirjottaa niistä matkakorvauksista! Kela korvaa kaikki matkakulut olikohan 140 euron omavastuun jälkeen. Ehdottomasti kannattaa kysyä ja hakea kelalta :) Me ei saada mitään ku matkaa taitaa tulla 10km suuntaansa, mut ei se haittaa =)
 
Mahtuuko mukaan ( vaikka emme varsinaisesti pitkään yrittäneitä ) ? Olemme avopuolisoni kanssa toivoneet ja yrittäneet lasta reilun vuoden (niin, että ovista on tarkkailtu ym.) , mutta ehkäisyä ei ole 2,5v suhteen aikana ollut oikeastaan ollenkaa. Ainakaan kunnollista. Eli kaiken järjen mukaan raskaus olisi ollut mahdollinen jo pari vuotta sitten. Tiesimme heti alussa, että haluamme nuorena perheen. Minä olen 20v ja mies 22v. Lapsettomuus tutkimuksiin lähdimme viime kesänä ja miehen siittiöistä löytyi vikaa. Aiemmin kuumeilin lähes vuoden tuolla vauvakuume puolella, mutta jättäydyin pois kun halusin pitää taukoa. Nyt taas tuntuu siltä, että olisi kiva päästä jakamaan tuntemuksia. Meillä on luultavasti ensi viikolla eka inseminaatio ja minua jännittää aivan kamalasti. Maanantaina ultrataan. Päässä pyörii niin monta asiaa. Erittäin raskaaksi ja uuvuttavaksi olen muutaman viikon aikana kokenut työni pienten lasten parissa... :(
 
Duffy: Kiitos tsempeistä.. toivottavasti mie ja koko pinon porukka tullaan pian perässä sinne odotus-puolelle..

No, eipä ne bensakulut olleet niin kauheat.. aika vähän vie toi meidän auto.. me tehtiin miehen kanssa sillä tavalla noi hoidon menot, että mie maksoin kaikki lääkkeet ja omat lääkärikulut ja mies sitten omat lääkärikulut ja matkat.. ei tullut kummallekaan mahottoman kalliiksi.. pitää katsoa sitten, jos joudumme taas hoitoihin ja asumme vielä täällä, noita korvauksia.. toivottavasti ei tarvitse.. :)

mie menin lukemaan noita IVF-hoidoista raskaaksi tulleiden oireita.. sieltä taisi olla kaksi sellaista tapausta, joilla ei ollut tullut noita kuumia aaltoja, kun oli tullut raskaaksi, joten en uskalla vielä miettiä testien tekemistä.. oottelen lähemmät tuonne Luget-kuurin loppuun ennen kuin teen.. tänään alkoi tuntumaan vatsassa vähän samanlaiselta kuin juuri ennen menkkojen alkamista.. no, vatsani oli aamulla vähän sekaisin, joten se kyllä voi johtua siitäkin.. :| ja nyt illalla myös huomasin, että rinnat eivät ole enää kipeät.. ihan yllätyin, koska ne ovat olleet niin kauan aikaa kipeät.. pitää seurata meneekö ne kohta taas aroiksi, koska normaalisti viikko ennen menkkoja, ne alkavat kipeäytyä.. aika sekaiset tunteet.. ei oikein uskalla miettiä raskautta, ettei sitten pettymys ole niin kauhea, jos ne menkat sitten alkavatkin.. mutta toisaalta koittaa ajatella positiivisesti, jos siitä olisi jotain apua tämän kanssa.. :whistle:
 
Marr: tervetuloa.. =)

Ja lisää oireita.. eilen illalla kun menin lukemaan sänkyyn, alkoi tuntumaan vatsassa samalta kuin menkat alkaisi.. jalatkin tuntuivat todella levottomilta.. no, sain sitten kuitenkin unenpäästä kiinni, vaikka oikean asennon löytyminen tuntui vaikealta.. heräsin sitten kesken unien ja piti käydä ihan vessassa tarkistamassa, ettei menkat ole alkaneet.. tuntui ihan samalta.. jännä, että vaikka tuntuu, että vuotaisikin jo, mitään ei tuu.. apua.. pitääkö tässä alkaa miettimään testin tekemistä, hulluksihan sitä näiden oireiden kanssa tulee.. aikaisemmin, kun olen alkanut miettimään edes testin tekemistä, se on saanut menkat alkamaan, vaikka muuten olisikin vähän myöhässä.. sen takia en ole oikein uskaltanut edes miettiä sitä.. tai sitten pitää lopettaa noiden oireiden lukeminen, ettei sitten mieli tee kepposen.. eilen just luin jostain noista menkkamaisista oireista ja kas kummaa, samana päivänä ne oireet alkavat.. :headwall:
 

Yhteistyössä