(Pitkä kirjoitus) Olen valehdellut miehelleni, tuomitkaa :( antakaa mielipiteenne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onneton

Vieras
Mieheni käyttäytyi seurustelumme alkuvaiheessa hyvin mustasukkaisesti. (turhaan, en ole ikinä pettänyt tai edes unelmoinut toisista miehistä, olen todella uskollinen luonne, rakastan miestäni suuresti). Jos mainitsin nähneeni miespuolisen tuttavan kaupungilla saattoi saada mustasukkaisuuskohtauksen ja minun piti vakuutella rakkauttani mieheeni ynnä muuta mielestäni itsestäänselvää ennen kuin kohtaus meni ohi.

No. Tapasin mieheni työpaikalla ja minulla oli ennen hänen tuntemistaan ollut samalla suurella työpaikalla sutinaa pienen hetken erään toisen kanssa. Mieheni kanssa tapailimme nelisen kuukautta ennen kuin mainitsin että olin joskus hetken treffaillut tätä toista ja siitähän se raivo repesi.

En voi kuvailla millaista aikaa tuo oli. Miehen mielestä hän oli elänyt neljä kuukautta valheessa, huusi ja raivosi, minä itkin ja pyytelin anteeksi. Joo, olihan se tyhmästi tehty että odotin kertomisen kanssa noin kauan mutta en ollut tajunnut että se olisi noin iso juttu ja mieheni mustasukkaisuustaipumuksen tuntien ajattelin odottaa hetken jotta oppisi tuntemaan minut paremmin ja tajuaisi ettei uhkaa siltä rintamalta ollut. Miehellänikin on ystäväpiirissään paljon naisia joiden kanssa on heilastellut enkä koskaan ole sitä ihmetellyt. Tosin näistä oli kyllä kertonut heti, toisaalta itse en olekaan mustasukkainen eikä minua tarvitse varoa.

Antoi tuon "luottamuksen pettämisen" anteeksi, sitten seuraavana päivänä sanoi ettei muuten antanutkaan ja huusi miten olen voinut tehdä tuon hänelle. Itkin ja anteeksipyytelin, mies raivosi ja halusi minun myöntävän miten paha olin. Antoi anteeksi ja seuraavana päivänä perui. Pyytelin itkien anteeksi ja mies antoi anteeksi vain taas ties monennenko kerran peruakseen taas seuraavana päivänä. Olin tulla hulluksi! En tajua miten ja miksi kestin varsinkin kun miehen reaktio oli mielestäni järkyttävän ylimitoitettu.

Tuossa tilanteessa oli mielestäni reilua ilmoittaa tälle ex-heilalle että olin kertonut tapailustamme uudelle miehelleni joka oli kertomisen ajankohdan myöhäisyydestä suuttunut ja käyttäytyi vihaisesti, ihan vain siltä varalta että menisi heiluttelemaan nyrkkejä tälle exälle jotta osaisi varoa. Ja että miehelleni ei siis kannata mainita että varoitin. (Nyt tunnen mieheni ja tiedän ettei ikinä käyttäytyisi väkivaltaisesti ketään kohtaan muuten kuin verbaalisesti mutta tuolloin pelästyin kun en vielä häntä tuntenut ja käyttäytyi niin agressiivisesti.)

Mieheni oli siis todella vihainen ja kysyikin joko olin varoittanut exääni hänestä. Silloin valehtelin päin naamaa etten ollut koska tilanne olisi silloin räjähtänyt käsiin täysin ja olin aivan loppu.

Nyt noista ajoista on kulunut pari vuotta ja tämä asia painaa minua edelleen. Että olen valehdellut miehelleni päin naamaa.

Mies on nimittäin heti suhteen alussa ilmoittanut että jos ikinä kerron jonkin asian toisin kuin se totta on, jättää minut heti. En epäile tätä yhtään. On luonteeltaan aivan ehdoton mitä tulee hänen mukaansa oikeaan moraaliin ja valehtelu on sitä moraalittomuutta, on puhunut siitä usein.

Olen periaatteessa ihan samaa mielä mutta olenkin luonteeltani anteeksiantava ja rakastava :( luulen että antaisin miehelleni pettämisenkin anteeksi jos olisi kertaluontoinen hairahdus kun rakastan niin.

Ja nyt kun kaikki on hyvin eikä ristiriitoja elämässämme ole, painaa tuo vanha asia minua aivan kohtuuttomasti. Itse tiedän miksi toimin noin mieheni selän takana, voi jos vain olisitte nähneet mieheni tuolloin! Vähemmästäkin pelästyisi ja koin että oli vain oikein kertoa myös tälle exällekin että osaisi varautua.

Ei kannata edes ehdottaa että jos suhteessanne nyt on kaikki hyvin, voit selittää miehellesi miten pelästyit ja millaista kauhua tunsit miehen käytöksen johdosta tuolloin. Aivan turhaan, olenhan valehdellut ja vielä salannut tätä näin kauan. Mieheni on ehdoton eikä kykenisi näkemään että hänen käytöksensä tuolloin oli syynä päätökseeni. Mieheni ajattelisi vain että olen valehdellut ja salaillut, mikään ei tätä lieventäisi, siis ei mikään.

Kuten sanottu nyt kaikki on kunnossa. Mies on päässyt suurimmista mustasukkaisuuskohtauksistaan, ei enää tulisi kuuloonkaan että saisi raivareita edes jos tapaisin jotain miespuolista kaveriani tai oikeastaan mistään. Luottaa minuun. Meillä on paljon rakkautta ja läheisyyttä ja tasa-arvoa.

Mutta tunnen mieheni ja tiedän hänen ehdottomuutensa. Hänelle on myös jäänyt jonkinlainen trauma tuosta alunperäisestä kertomisen viivästymisestäni ja usein toteaa miten mukavaa on kun voimme olla kaikesta toisillemme täysin avoimia ja rehellisiä ja eikö olekin niin että kertoisin hänelle varmasti aivan kaiken jos olisi jotain kerrottavaa? Ja varmistaa että eihän ole varmasti mitään mitä en ole kertonut? No, kiellän ja toteaa lämpimästi että hyvä koska jos olisi niin se olisi sitten eron paikka ja halaa minua :(

Ja tällöin tunnen itseni maailman pahimmaksi ihmiseksi.

Oloni on niin ristiriitainen. Välillä tunnen että mieheni manipuloi ja yrittää hallita minua näin. Toisinaan taas ajattelen että mieheni on minua paljon parempi ihminen ja itse olen läpimätä.

En tiedä mitä tehdä mutta sanokaa jotain jota voin miettiä seuraavaksi kun murehdin asiaa :(

Silkkaa manipulaatiota. Sinun ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa tuosta. Ikävä kyllä taitaa olla vain niin että olet jo antanut miehelle vallan, käyttäydyt juuri niin kuin hän haluaakin sinun käyttäytyvän.

Anteeksi, mutta miehesi kuulostaa aika karmivalta.. Jotenkin tuollainen yletön toisen puheiden kontrolloiminen, ei oo ihan normaalia. Tuohon sinua painavaan asiaan; mä en kertoisi. Miksi pilaisit suhteen johon olet kaikin puolin tyytväinen?

Hmmm.... ensinnäkin, enohtakaa tuo vanha juttu. Et pettänyt ja muutoinkin käsittelit tilánteen kuten ´mies halusi.
Toiseksi, miehesi ei ole terve. Puhun kokemuksesta. Hän on sairaalloisen mustasukkainen. Jos haluat pysyä ja miellyttää häntä niin hyvä. Miehesi manipoloi sinua. se on fakta. Jaksatko sitä loppuelämäsi?

Alkuperäinen kirjoittaja Juh:
Anteeksi, mutta miehesi kuulostaa aika karmivalta.. Jotenkin tuollainen yletön toisen puheiden kontrolloiminen, ei oo ihan normaalia. Tuohon sinua painavaan asiaan; mä en kertoisi. Miksi pilaisit suhteen johon olet kaikin puolin tyytväinen?

Totta, melkoisen pelottavaa manipulointia ja kontrollointia mieheltä. :( Ei ole tosiaan ihan normaalia. :(

jokaisella on oikeus tiettyyn yksityisyyteen. se, että miehesi on jonkinasteinen psykopaatti/sosiopaatti ei sitä sinulta poista. unohda koko juttu ja nauti elämästä. ps. itseäni ei todellakaan kiinnostaisi kuunnella "mikä milloinkin on eron paikka" juttuja, joten mielestäni olet jo enemmänkin kuin hyvittäny tuon vanhan jutun jaksamalla kuunnella hänen turhaa höpötystään!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Silkkaa manipulaatiota. Sinun ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa tuosta. Ikävä kyllä taitaa olla vain niin että olet jo antanut miehelle vallan, käyttäydyt juuri niin kuin hän haluaakin sinun käyttäytyvän.

Näin.

Pitkä sepostus ja sen tähden vastauksia tulee varmaan aika harvakseltaan.

Koska tunnet jatkuvasti pahaa oloa asiasta, niin asia ei ole kunnossa. Luultavasti asia tulee kuntoon vasta sitten kun avaat kaikki pelikortit ja saat asiasta rauhan. Voi olla, ettei miehesi edes muista, että oli kysynyt sulta tuosta exän kanssa puhumisesta.

Vaikuttaa, että sulla on jotenkin vieläkin huono-olo siitä mustasukkaisuudesta mitä miehelläsi aikoinaan oli. Itse aloittaisin puhumaan siitä. Kun mies puhuu noista puhumisista, niin ota puheeksi oma huono-olosi, mitä aikoinaan koit ja puikaa uudelleen niitä asioita lävitse. Vedä asia myös toisinpäin, eli sillain onko miehesi tapaillut aikoinaan jotain, kysy voisitko itse vetää samanlaiset pultit niistä asioista. Nehän on menneitä, eivätkä ole koskeneet teidän omaa suhdeaikaa. Onko miehesi edes kertonut omasta menneisyydestään mitään? Minusta pitää olla myös miehenpuolelta kaikki asiat ja kortit kerrottuna. Jos miehesi on heilastellut aikoinaan jonkun kanssa, sinä pystyisit/voisit vetää samalla mittäpuulla samanlaiset pultit kuin miehesi. Kysy mieheltäsi mitä tuumaisi, jos sää vetäisit samalla mittakaavalla jne. Kun aikanne puitte noita asioita ylipäätään (ei tarvi vetää vanhoja juttuja, voit puhua myös uusista jutuista ja ns. miehen käyttämää erokortista, kaikesta mikä sua häiritsee), eli sun tunteet ja tuntemukset, niin luultavasti pystyt sanomaan samaan aikaan, että varoitit sitä vanhaa heilakaveria asioista. Se, että kerrotko tuota vai ei, ei ole minusta mikään iso juttu tässä vaiheessa.

Jokatapauksessa kyllä sun kannattaa puida asioita uudelleen. Jos tunnet että miehesi manipuloi ja yrittää hallita sua, niin paras ottaa asia puheeksi.

Halaus sinulle.
Olen ihan sanaton ja luin tekstisi kahteen kertaan ja vieläkin olen sitä mieltä, että muutama lisälukeminen olisi hyväksi sillä tätä ei muuten voi uskoa.

Miehesi on sairas henkisesti.
Teillä menee kirjoituksesi mukaan nyt hyvin. On rakkautta ja läheisyyttä ja tasa-arvoa.
Siis oletko itse lukenut tämän tekstisi.
Teillä menee niin kauan hyvin kuin suostut olemaan iehesi henkisen vallan alaisena, jos yrität elää kuten ihminen niin miehesi menee tolaltaan.

Kun aloitte seurustella olit sinkku ja et pettänyt miestäsi kertaakaan.
Häntä ennen olit seurustellut ja miehesi päässä napsahtikun et ollut kertonut entisestä seurustelusuhteestasi.
Se on sinun entinen elämäsi, kaikki ihmiset ovat eläneet elämäänsä ja tapaavat jossain vaiheessa ihmisen johon rakstuvat, se joko onnistuu tai sitten jatketaan matkaa ja tavataan toinen rakkaus.
Miten miehesi perusteli sen, että sinun pitäisi kertoa koko elämänhistoriasi eli entiset miehet hänelle ja heti? Mitä hän sillä tiedolla tekee?

Ja tuo että et saa pitää salaisuuksia ja on kerrottava kaikki heti. Ja tulee ero jos olet jostain asiasta kertonut vain pintapuolisesti tai jättänyt jotain kertomatta.
Kuulostaako tuo terveeltä?
Siis 99% naisista olisi jo häipynyt silloin kun tavatessa tuli tuo pään pimahtaminen siitä kun ei kertonut eksästä.

Sinussa ei ole mitään vikaa. Miehesi on sairas ja jos rakastat häntä hankit hänelle ammattiauttajan ja jos olet jo kyllästynyt tähän elämään. Häivyt ja jätät tuon roskan jonkun muun naisen harteille joka saa päättää jaksaako hankkia apua hänelle.

Tavallaan mä tajuan sun huonon omatunnon, vaikka toi itse asia ei mun mielestä ole mitään mistä sun miehen olisi syytä suuttua.. Mut uskon et jos on tuollaiset kilarit saanut, niin vois hyvinkin suuttua tästäkin ja jopa järjettömässä ehdottomuudessaan haluta erota. Kurja tilanne, ja mun on pakko sanoa (anteeks) et aika lapsellisella tavalla ehdoton mies. Onks sillä jotain petetyks tulemis kokemuksia taustalla ennen sua? Se tuollaista käytöstä jotenkin selittäisi..
Jos voit, unohda koko juttu, sä et ole kuitenkaan pettänyt sun miestä, etkä kai aiokaan?

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

Koska tunnet jatkuvasti pahaa oloa asiasta, niin asia ei ole kunnossa. Luultavasti asia tulee kuntoon vasta sitten kun avaat kaikki pelikortit ja saat asiasta rauhan. Voi olla, ettei miehesi edes muista, että oli kysynyt sulta tuosta exän kanssa puhumisesta.

Vaikuttaa, että sulla on jotenkin vieläkin huono-olo siitä mustasukkaisuudesta mitä miehelläsi aikoinaan oli. Itse aloittaisin puhumaan siitä. Kun mies puhuu noista puhumisista, niin ota puheeksi oma huono-olosi, mitä aikoinaan koit ja puikaa uudelleen niitä asioita lävitse. Vedä asia myös toisinpäin, eli sillain onko miehesi tapaillut aikoinaan jotain, kysy voisitko itse vetää samanlaiset pultit niistä asioista. Nehän on menneitä, eivätkä ole koskeneet teidän omaa suhdeaikaa. Onko miehesi edes kertonut omasta menneisyydestään mitään? Minusta pitää olla myös miehenpuolelta kaikki asiat ja kortit kerrottuna. Jos miehesi on heilastellut aikoinaan jonkun kanssa, sinä pystyisit/voisit vetää samalla mittäpuulla samanlaiset pultit kuin miehesi. Kysy mieheltäsi mitä tuumaisi, jos sää vetäisit samalla mittakaavalla jne. Kun aikanne puitte noita asioita ylipäätään, eli sun tunteet ja tuntemukset, niin luultavasti pystyt sanomaan samaan aikaan, että varoitit sitä vanhaa heilakaveria asioista.

Jokatapauksessa kyllä sun kannattaa puida asioita uudelleen. Jos tunnet että miehesi manipuloi ja yrittää hallita sua, niin paras ottaa asia puheeksi.

en voisi kyllä olla enempää eri mieltä. miehellä selvästi joitain ongelmia ja missään nimessä vyyhtiä ei pidä lähteä enempää kerimään. parempi a. joko ignoorata koko nassutus tai sitten varata aika pariterapeutille ja siellä käydä ammattilaisen kanssa miehen käytöstä läpi.

Yleensä olen rehellisyyden kannalla, mutta miehesi luonteen tuntien, en kertoisi tuota hänelle. Se oli silloin ja teit pahaan ymmärryksesi mukaan. Ei ole aihetta tuntea syyllisyyttä eikä sytyttää uutta sotaa.

Miehesi näyttää kyllä olevan aika hallitseva luonne, kun sinulta noita kertomisasioita jatkuvasti tolkuttaa. Takana näkyy vielä selvä mustasukkaisuus, josta kärsii vieläkin. Ei muuten vaatisi todisteluja jatkuvasti.

Varmaan raskasta elää tuollaisessa paineessa. Minusta olisi kyllä pariterapian paikka.
Muuten saat loppuelämäsi kuulla tuota tivaamista ja miehesi ei pääse vaivstaan eroon ihan noin vain. Kokemusta on.

Eikä se kerro, että sinä olet läpimätä ja miehesi rehellinen. Hän vain pitää sinua aisoissa tuolla ja peittää epävarmuutensa. Vannottaa sinua koko ajan, ei ole tervettä.

Olet tuntemuksinesi ihan oikeassa. Mieti olisiko aihetta tehdä jotain sillä normaalia tuo ei ole.
Hän aiheuttaa sinulle syyllisyyttä ja haluaa, että runnet itsesi huonommaksi kuin hän, että et varmasti "pettäisi" tai lähtisi noin "ihanan" miehen luota mihinkään.
Tsemppiä sinulle ja älä anna alistaa itseäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Juh:

Totta, melkoisen pelottavaa manipulointia ja kontrollointia mieheltä. :( Ei ole tosiaan ihan normaalia. :(

Aivan täysi peesi tähän kohtaan.
Sä ap kuulostat alistetulta ja aivopestyltäkin.. :(

Minun mielestäni jokaisella saa olla asioita, joita ei halua toiselle kertoa. Jos toinen kysyy jotakin sellaista, voi valehdella. On jokaisen ihmisen oma asia päättää, mitä asioita kertoo muille ja mitä jättää kertomatta. Itsellänikin on asioita, joita en miehelleni kertoisi, vaikka kysyisi. Eli kylmästi valehtelisin, vaikka en valehtelusta pidäkään.

vielä tukiaseman sivuilta: "Sairaalloisesta mustasukkaisuudesta puhutaan, kun mustasukkaisuus hallitsee koko elämää. Tällöin henkilöllä on usein muitakin ongelmia ja ulkopuolisen avun tarve on ilmeinen. Mustasukkaisen on usein vaikea hakeutua hoitoon vaikka hän tuntisi avuntarpeensa. Tämä johtuu usein häpeän tunteesta, joka aiheutuu osittain mustasukkaisuudesta ja osittain puolison todellisesta tai oletetusta uskottomuudesta. Varsinkin miehet häpeävät sekä oman mustasukkaisuutensa että partnerin uskottomuuden paljastumista ulkopuolisille ja heidän omanarvontuntoaan ulkopuolisen silmissä loukkaavaksi.

Mustasukkaisuuteen ei ole olemassa varsinaista lääkettä. Hoidossa yritetään kohottaa asiakkaan itsetuntoa sekä saada aikaan läheiset ja avoimet keskusteluvälit perheen ja puolison kanssa. Myös muilta saatu sosiaalinen tuki on tärkeää. "

Ei tuollainen ole normaalia käytöstä! Ihmettelen todella miksi jäit suhteeseen silloin alkuvaiheessa kun paljastui nämä sairaalloiset luonteenpiirteet??!

Apua. Minä juoksisin vielä karkuun kun voi. Rakkaus ei ihan kaikkea kestä ja kärsi.

Noin sairaasta ihmisestä pysyisin erossa. Toista kun ei voi muuttaa tai parantaa vaikka kuinka rakastaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja tipuketu:
en voisi kyllä olla enempää eri mieltä. miehellä selvästi joitain ongelmia ja missään nimessä vyyhtiä ei pidä lähteä enempää kerimään. parempi a. joko ignoorata koko nassutus tai sitten varata aika pariterapeutille ja siellä käydä ammattilaisen kanssa miehen käytöstä läpi.

Jos jatkuvasti itse kokee huonoa oloa jonkun vanhan juttujen (sekä nykyisten juttujen vuoksi) silloin oman mielenterveyden kannalta on hyvä toimia HETI. Jos puhuminen miehen kanssa on täysin ongelmallista varsinkin vanhoista asioista, parisuhdeterapiaa suosittelen minäkin. Mutta en missään nimessä oman itsensä takia neuvo jättämään asioita unholaan, koska sellaisessa suhteessa, jossa tuntee, että toinen manipuloi ja hallitsee, ei pitemmän päälle ole onnellinen.

En pysty vielä oikein vastailemaan teidän kysymyksiin kun itken niin. Palaan myöhemmin kun olen rauhoittunut. Ette osaa kuvitella miten paljon arvostan vastauksianne.

Enkä mä halua ap sua pelotella, mutta yleensä fyysinen väkivalta tulee mukaan kuvioihin henkisen väkivallan alkamisen jälkeen. Jossain vaiheessa miehes saattaa kilahtaa niin kunnolla, että muuttuu fyysisestikin aggressiiviseksi. Mä esim. en suosittelis kertomaan edes tästä sun kirjoituksesta tänne sille mitään. Ihan vaan sun omaksi parhaakses. :hug:

miehesi vaikuttaa vaativalta persoonalta mikä ei sikäli ole pahasta, mutta jos siihen lisätään aggressio niin elämä voi tuntua pelottavalta hänen kanssaan.

Olen itse vaativa persoona, en siedä mitään valehtelua, peittelyä, peliä jne. Olen itse kuin avoin kirja, ja ODOTAN sitä myös kumppaniltani mutta en vaadi, enkä ole agressiivinen jos toinen "mokaa".

Voimia kovasti! Miten parisuhdeterapia? Onko liitto minkä ikäinen? Onko lapsia jne?
Itse jälkiviisaana en olisi tehnyt lapsia kovasti moraaliltani ja vuorovaikutustaidoiltani erialaisen ihmisen kanssa, se kun vaan on niin turhauttavaa ja polttaa loppuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Onneton:
En pysty vielä oikein vastailemaan teidän kysymyksiin kun itken niin. Palaan myöhemmin kun olen rauhoittunut. Ette osaa kuvitella miten paljon arvostan vastauksianne.

Lisäyksenä sulle, että noi alkuajan ongelmat eivät ole olleet missään vaiheessa sinun vikaasi tai edes syytä. Miehen käytös on ollut ylimitoitettua. Ymmärrän miehen puolelta loukkaantumisen, varsinkin, jos on olettanut, että kaikki asiat puhutaan heti suoraan ja olet niissä asioissa aluksi valehdellut. Mutta asiapitoisuus elikä mustasukkaisuus _vanhoista_ asioista noin isoissa mittakaavoissa ei ole tervettä. Sun tunteet: Manipulointi ja hallitseminen on sellaisia asioita, joita kannattaa alkaa puimaan joko yhdessä kumppanin kanssa tai mennä parisuhdeterapiaan, jossa saat henkistä tukea keskusteluun.

Koska miehesi vaatii kaikkia kortteja pöytään, vedä ne mitä hän haluaa. Vedä omat tunteesi. Voit aloittaa keskustelun jo sillä, että haluat parisuhdeterapiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

Vaikuttaa, että sulla on jotenkin vieläkin huono-olo siitä mustasukkaisuudesta mitä miehelläsi aikoinaan oli. Itse aloittaisin puhumaan siitä. Kun mies puhuu noista puhumisista, niin ota puheeksi oma huono-olosi, mitä aikoinaan koit ja puikaa uudelleen niitä asioita lävitse. Vedä asia myös toisinpäin, eli sillain onko miehesi tapaillut aikoinaan jotain, kysy voisitko itse vetää samanlaiset pultit niistä asioista. Nehän on menneitä, eivätkä ole koskeneet teidän omaa suhdeaikaa. Onko miehesi edes kertonut omasta menneisyydestään mitään? Minusta pitää olla myös miehenpuolelta kaikki asiat ja kortit kerrottuna. Jos miehesi on heilastellut aikoinaan jonkun kanssa, sinä pystyisit/voisit vetää samalla mittäpuulla samanlaiset pultit kuin miehesi. Kysy mieheltäsi mitä tuumaisi, jos sää vetäisit samalla mittakaavalla jne. Kun aikanne puitte noita asioita ylipäätään (ei tarvi vetää vanhoja juttuja, voit puhua myös uusista jutuista ja ns. miehen käyttämää erokortista, kaikesta mikä sua häiritsee), eli sun tunteet ja tuntemukset, niin luultavasti pystyt sanomaan samaan aikaan, että varoitit sitä vanhaa heilakaveria asioista. Se, että kerrotko tuota vai ei, ei ole minusta mikään iso juttu tässä vaiheessa.

Olen pahoillani piparisuu, mutta jos ap lähtee vatvomaan miehensä kanssa tuolla tavalla noita asioita niin sota tulee. Tuollainen mies ei kestä mitään jankutuksia eikä pitkiä jaarituksia parisuhteesta ja sitten paljastus mitä ap;ltä jäi ketomatta.
En uskaltais noin "sairaan" kanssa lähteä tuolle linjalle. Tähän tarvitaan jo ulkopuolista apua, ettei tule suurempia räjähdyksiä ainakaan kahden kesken ja siitä mahd. terapiastakin on paras hellävaraisesti keskustella etukäteen, ettei syytä kertomattomuudesta, jos salaa soittaa vaikka aikaa.. Tää on vain mun mielipide.

Yhteistyössä