Pari vuotta sitten ostettiin teltta ja siittä se sitten lähti. Nyt on päätetty ostaa vaunu, eli musta tulee ihka oikea caravaanari 
Huisin jännää
Huisin jännää
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Sä et edes harkinnut sermiä![]()
JeesMe hurahdettiin reilu 2v sitten karvanaamarien maailmaan ja tykätään. Se vie mennessään ja vaununälkä kasvaa syödessä.....
Mä ihan alkuun pohdin, ettei se vaunuilu ole mun juttuni lainkaan...ajattelin, etten jaksa mitään känniörvellystä 24/7 kattella. Mutta ei siellä semmosta sitten siinä määrin ollutkaan kun ajattelin.
Ja on niitä semmoisia hiljaisempiakin paikkoja...että voidaan kiertää ne suuret tapahtumat jne
Ja nyt on enempi ajatuksena se, että kierrellään ympäriinsä, käydään lasten kanssa erilaisissa kohteissa puuhailemassa jne...eli ettei niinkään oltais paikoillaan yhdessä paikassa, vaan vaihdellaan paikkaa.
Mekin ollaan oltu monta vuotta. Ensin ostettiin vanha asuntoauto. Eka viikonlopun reissu tehtiin, kun kolmas lapsi oli kuukauden ikäinen. Siitähän on jo 10 vuotta. Auton jälkeen ostettiin isompi vaunu, kun auto oli meille hieman ahtaanlainen. Nyt laitettiin vaunu myyntiin, kun isompia ei enää meinaa saada mukaan. Jospa sitten joskus tulee hommattua uudelleen vaunu.
Nimenomaan. Mekään ei oo nähty yhtäkään örvellysmesta vaikka kierretty ollaan paljon. Taas lähetää monenviikon turneelle jahka lomat alkaa.
Missäpäin suomea olette kierrelleet?
Ja vaunun kanssa on niin helppo reissata. Aina on koti mukana ja kamat ojennuksessa. Ei tarvi roudaa kasseja sinnetänne, laittaa telttoja jne...Senkun vaa ottaa mökin perään ja lähtee. Vetäminenkään ei oo vaikeaa.
Akselilla kerava-lappi-lofootit ja Norja muutenkin. Eli jokapuolella.
Me kovasti pähkäiltiin että hankitaanko auto vai vaunu, mutta vaunu vei voiton. Vaunu on vissiin vähän tilavampi ja sen voi jättää sittan paikoilleen, jos lähtee autolla ajelemaan vaikka lähikauppaan.
Jännään kyllä melko paljon sitä vetämistä, mutta aattelin ensin treenata kuomullisen peräkärryn kanssa. Tokikaan se ei ole sama asia, mutta edes vähän suuntaa antava.
Päätös vaunuhankinnasta tehtiin vasta nyt, joten tälle kesälle ei sitä ehditä hommaamaan. Tai siis, on jo kesä lyöty niin monilta osin lukkoon ettei sitä ehdittäis käyttämään. Mutta vuodenvaihteen jälkeen on sitten hyvä moinen hankkia, jotta päästään heti keväällä liikkeelle![]()
Kieltämättä se helppous kiehtooJa sateella lienee vaunussa mukavampaa, kuin teltassa. Ja se kosteuskin on varmaan vaunussa siedettävämpi.
Mä jo niin odotan, että pääsen sisustamaan sitä vaunua...joskin kaverit mulle naljaili, ettei siellä juuri sisustettavaa ole. Mutta jos edes jotain pientä?!
Kieltämättä se helppous kiehtooJa sateella lienee vaunussa mukavampaa, kuin teltassa. Ja se kosteuskin on varmaan vaunussa siedettävämpi.
Mä jo niin odotan, että pääsen sisustamaan sitä vaunua...joskin kaverit mulle naljaili, ettei siellä juuri sisustettavaa ole. Mutta jos edes jotain pientä?!
No juhuu :wave:! Tervetulemast vaan joukkoon mukaan! Näemmä kun meistäkin sitten tulla tupsahti karavaanareita..mä en enää pysy perässäkään tuon miehen ajatuksen juoksuissa saatika käytännön toteutuksissa! Tuossa se vaunu seisoo pihalla, ja voi pojat, onko ollut tuvassa ja vallankin sen ulkopuolella tunnelmaa, kun ollaan kilvan vaunua katsastettu sekä sisältä ja ulkoa! Ipanat ei millään malta odottaa, ja voihan se olla, että me korkataan vaunu nyt juhannuksena ja lähdetään koeajolle - hui
!
Mua kyllä hiukan hirvittää tän porukan kanssa mennä mutta...ei tää nyt ainakaan kamalampaa voi olla kuin mitä Karavaanarit- ohjelmassa näytetään![]()
!
Juu, ei vaunussa sadetta huomaa paitsi ropinasta. Siel ei kosteus oo ongelma eikä tule kylmäkään. Ei tarvi hajottaa selkää onnettomilla retkipatjoilla.
No juhuu :wave:! Tervetulemast vaan joukkoon mukaan! Näemmä kun meistäkin sitten tulla tupsahti karavaanareita..mä en enää pysy perässäkään tuon miehen ajatuksen juoksuissa saatika käytännön toteutuksissa! Tuossa se vaunu seisoo pihalla, ja voi pojat, onko ollut tuvassa ja vallankin sen ulkopuolella tunnelmaa, kun ollaan kilvan vaunua katsastettu sekä sisältä ja ulkoa! Ipanat ei millään malta odottaa, ja voihan se olla, että me korkataan vaunu nyt juhannuksena ja lähdetään koeajolle - hui
!
Mua kyllä hiukan hirvittää tän porukan kanssa mennä mutta...ei tää nyt ainakaan kamalampaa voi olla kuin mitä Karavaanarit- ohjelmassa näytetään![]()
!