Pitäisikö miehen tajuta vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vngngng
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vngngng

Vieras
Olen nyt yli viikon puhunut miten kovasti haluaisin siihen Vain elämää-konserttiin 30.12, kun lippuja siellä vielä olisi ja siihen ensimmäiseen konserttiin ei lippuja saanut suuren kysynnän vuoksi. Ajattelin, että siinä on vinkkiä miehelle joululahjasta. Joka päivä olen puhunut tuosta konsertista ja siitä miten siihen haluaisin. Tänään mies sitten kysyi, että aiotko nyt mennä sinne konserttiin ja oletko ostanut liput jne. eli tuskimpa se ainakaan niitä on ostanut tai ostamassa. Hiukan pettymys kyllä. :( Olisi kiva yllätys jos olisi ne minulle hankkinut, mutta jos niitä ei sitten jouluaattona tulekaan, niin sitten en pääse ollenkaan sinne :( Eihän nyt lahjoista voi etukäteen kysyä? Pitäisikö nyt vaan tilata ne sitten itse? :(

No tuskin se sitten on niitä ostanut. Sano sille että taidatkin nyt tilata liput, kyllä se siinä vaiheessa ilmi tulee jos mies on jo ne hankkinut. Ei ne aina tajua..

Miehet eivät ymmärrä vihjailuja eivätkä osaa lukea ajatuksia. Jos jotain haluaa, se pitää sanoa ihan suoraan ja mahdollisimman lyhyin lausein :). "Haluaisin joululahjaksi, lipun siihen konserttiin, voitko käydä huomenna sellaisen ostamassa?"

• Tykkää
Reactions: TriplaIsä
Liian monimutkaista sinun taholta.. Minä jos haluan jotain, niin sanon suoraan miehelle, että ilahdun suuresti jos ostat xxx:n minulle (joulu)lahjaksi. Ei ole tietenkään pakko, jos hänellä on jotain muuta mielessä.. (Ostan sitten joulun jälkeen itse itselleni).

Miten vaikeaa voi olla sanoa näin...

Haluan joulahjaksi liput Vain elämää konserttiin.

Sen sijaan on ilmeisesti helpompaan vikistä "mieheni ei ymmärrä minua" ... voi itku. Jos liput ovat tärkeät niin osta itse tai ilmaise toiveesi suoraan.

Ei ne tajua, vaikka kuinka vihjailisit tai vaikka piirtäisit kuvan. Ihmettelee vain, että miten jaksat höpöttää samasta asiasta.
Sano sille suoraan, että haluat liput.

Miehet eivät ymmärrä vihjailuja eivätkä osaa lukea ajatuksia. Jos jotain haluaa, se pitää sanoa ihan suoraan ja mahdollisimman lyhyin lausein :). "Haluaisin joululahjaksi, lipun siihen konserttiin, voitko käydä huomenna sellaisen ostamassa?"
Miehet eivät HALUA yrittää tulkita vihjailuja eikä varsinkaan yrittää ajatustenlukua. Vihjailut ovat lähinnä ärsyttäviä kun asian voisi esittää aivan eksaktisti.

Vihjailut
- "Olisi kiva mennä siihen konserttiin"
- "Tiskikone on ajanut"
- "Täällä pitäisi imuroida"
jne ovat varma tapa saada mies pitämään näppinsä erossa kyseisistä asioista.

Olisi vaan joskus kiva saadakin jotain ja kun nyt varsin hyvin tietää mitä haluaisin. Kuitenkin miettii sitä joululahjaa minulle. :(

Ei hän välttämättä tajua sun tarkoittavan tuolla "toivomisella", että haluat hänen ostavan sen lipun. Hän voi ymmärtää asian niin, että "haluan konserttiin, ostan itselleni sen lipun". Mikset voi vaan sanoa suoraan? Ei aikuisten nyt tarvitse olla niin hirveän salaperäisiä jonkun joululahjan takia. Vai ajattelitko leikkiä yllättynyttä, kun joululahjapaketista löytyykin se lippu :D?

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27657566:
Miehet eivät HALUA yrittää tulkita vihjailuja eikä varsinkaan yrittää ajatustenlukua. Vihjailut ovat lähinnä ärsyttäviä kun asian voisi esittää aivan eksaktisti.

Vihjailut
- "Olisi kiva mennä siihen konserttiin"
- "Tiskikone on ajanut"
- "Täällä pitäisi imuroida"
jne ovat varma tapa saada mies pitämään näppinsä erossa kyseisistä asioista.

Mä olen saanut oppia tuon nimenomaan tuontyyppisillä lauseilla. Oli juuri tällainen tilanne, että sanoin miehelle: pitäis kyllä imuroida tänään. Joka siis mun kielellä tarkoitti, että ole ystävällinen ja imuroi tänään. Tulen töistä kotiin, samat karvapallot pyörii pitkin eteistä. Kysyn, että "et sitten imuroinut tänään". "En, pyysitkö sä muka?" Niin... en pyytänyt. Vihjailin vain. Sen jälkeen olen sanonut ja pyytänyt asioita suoraan. "Voitko imuroida tänään sillä välin kun olen töissä?"

Olen asunut miehen kanssa koko ikäni. Ensin veljen, sitten poikakaverin ja myöhemmin aviomiehen kanssa. Sama homma oli kyse isästä, enosta tai omasta siipasta (myös poika lapset lasketaan tähän). Toimi näin:
1.Katso rauhallinen tilanne kun miehesi ei keskity muuhun
2.Varmista keskittyminen sanomalla: minulla on nyt asiaa.Katso minuun, minä puhun sinulle.
3.Tupla varmista kuuntelun taso kysymällä: kuunteletko sinä nyt?
4 Jos saat vastauksen "kuuntelen" ja sinulla on katsekontakti kerro asiasi nopeasti,lyhyesti mutta selkokielellä. Mikäili mies ei katso sinua silmiin tai ei vastaa kysymykseen "kuunteletko" palaa kohtaan 2 ja aloita alusta. Pysy rauhallisena.
5. Kun olet saanut sanottua asiasi, varmista sen perille meno kysymällä "mitä minä äsken sanoin". Jos mies ei vastaa oikein, palaa kohtaan 2 ja muista pysyä rauhallisena.
6. Onneksi olkoon jos pääsit kohtaan kuusi ilman kakkoseen palaamista! Muistuta miestä asiasta jonka kerroit joka päivä kunnes asia on hoidettu. Pysy maltillisena joka hetki kun pyydät jotain, mikäili hermostut mies muistaa vain suuttumisen, ei asiaa..

Tässä tapauksessa varmista pian (nyt heti, tänään) onko mies ostanut liput kysymällä ihan suoraan "ostatko liput vai ostanko itse?". Muista rauhallinen hetki ja katsekontakti. Jos mies vastaa osta itse, varmista vielä kysymällä "siis ostanko minä itse". Jos saat saman vastauksen osta lippusi. Jos mies menee hämilleen toista kysymys!

Olen nyt yli viikon puhunut miten kovasti haluaisin siihen Vain elämää-konserttiin 30.12, kun lippuja siellä vielä olisi ja siihen ensimmäiseen konserttiin ei lippuja saanut suuren kysynnän vuoksi. Ajattelin, että siinä on vinkkiä miehelle joululahjasta. Joka päivä olen puhunut tuosta konsertista ja siitä miten siihen haluaisin. Tänään mies sitten kysyi, että aiotko nyt mennä sinne konserttiin ja oletko ostanut liput jne. eli tuskimpa se ainakaan niitä on ostanut tai ostamassa. Hiukan pettymys kyllä. :( Olisi kiva yllätys jos olisi ne minulle hankkinut, mutta jos niitä ei sitten jouluaattona tulekaan, niin sitten en pääse ollenkaan sinne :( Eihän nyt lahjoista voi etukäteen kysyä? Pitäisikö nyt vaan tilata ne sitten itse? :(

Jos mies ei niitä ole ostanut niin silloin se katsoo, että sä et niitä ole ansainnut :)

Yhteistyössä