Pitäisikö kysyä vai olla hiljaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mollamaija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja miua:
Älä sano nyt mitään, mutta muista sitten ensi jouluna.. kun puhutte puhelimessa niin sano että viet hänet sitten joululahjaksi syömään.. ;)

juu pitää tehdä niin..

;)

Mutta leikki leikkinä.
Ite en oikeasti tee. Jos lupaan jotain varmasti toteutan.

minä vaan niin inhoan tyhjiä lupauksia. Kai sitä on itse niin ehdoton. Tyhjät lupaukset eivät koskaan tee hyvää mieltä. Aina jää ensin ikään kuin odottamaan.. sitten tavallaan menee hämilleen.. no mutta onneksi ajan myötä asiat unohtuvat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hylkäätkö savanna ystäväsi jos he eivät lahjo sinua?vaikka itse lahjoisit.Ystäviä ei valita sen perusteella osaako lahjoja vai ei.

en todellakaan, mut mitä ap kertoi että hän vei monta kerta ystävää syömään, muista näköjään joka kerta lahjoittaa kun on joku juhlaa, mut se ystävää ei välitä
sekä hei mä en ystäviltä odottaa yhtä lahjaa, on mulla kaikki mitä haluan ja voin itsellekin hakea, mä nyt yritän selitän ihan eri asia, mua aina naurattaa tämä palsta kun te tulkitatte kaikki toisinpäin

Älä sano nyt mitään, mutta muista sitten ensi jouluna.. kun puhutte puhelimessa niin sano että viet hänet sitten joululahjaksi syömään.. ;)

Ai vietävä, että inhoan moisia kaltaisiasi "ystäviä".

Jos ystävä unohtaa, minkäs sille voi. Piikittely on aika ruma temppu. Jos ystävä on tosiystävä, hän ei ole tahallaan unohtanut asiaa, vaan ihan oikeasti unohtanut. Älä nyt perkele ap mene piikittämään tuosta.

Ystävien lahjoja ei unohdeta, jos on jotain luvannut se pidetään. Jos ei halua lahjaa antaa, ei luvata mitään.
Ehkä ap:n ystävä osaa vaan ottaa, eikä antaa. ap ilmeisesti osaa myös lahjanantamisen taidon. :)

Ai vietävä, että inhoan moisia kaltaisiasi "ystäviä".

Jos ystävä unohtaa, minkäs sille voi. Piikittely on aika ruma temppu. Jos ystävä on tosiystävä, hän ei ole tahallaan unohtanut asiaa, vaan ihan oikeasti unohtanut. Älä nyt perkele ap mene piikittämään tuosta.

Ystävien lahjoja ei unohdeta, jos on jotain luvannut se pidetään. Jos ei halua lahjaa antaa, ei luvata mitään.
Ehkä ap:n ystävä osaa vaan ottaa, eikä antaa. ap ilmeisesti osaa myös lahjanantamisen taidon. :)

Hui. Onneksi minun ystävät on armollisempia, samoin minä heille. Ehdottomuus ei ole minun juttu. Unohdus on vain unohdus, ei sodan julistus.

Eihän ap puhunut unohduksesta mitään.

Itse haluan olla ystävä, jonka sanaan voi aina luottaa. Se on tosi ystävyyttä. :)

Ei puhunut, mutta on ystävä on ystävä, hän ei tahallisesti unohda vaan unohti asian ihan oikeasti. Se on elämää.

Mun mielestä sellainen suhde, jossa ei voi tuollaista asiaa kysyä ihan suoraan, tai ylipäänsä kertoa lähes jokaisesta mieltä askarruttavasta asiasta suht avoimesti, ei ole ihan terveellä pohjalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Mun mielestä sellainen suhde, jossa ei voi tuollaista asiaa kysyä ihan suoraan, tai ylipäänsä kertoa lähes jokaisesta mieltä askarruttavasta asiasta suht avoimesti, ei ole ihan terveellä pohjalla.

Ai tarkoitat, että koska en kysy asiaa ystävältäni.. ystävyyssuhteemme ei ole terve? ;) Omasta mielestäni olen yrittänyt olla hienovarainen ja odottanut, että toinen ottaa asian puheeksi.

Jos se vaan on unohtanu koko jutun, mullekki käy toisinaan niin. Sillä voi olla kiirettä omassa elämässä jonkin asian takia ja sen seurauksena on unohtanu, en usko että kukaan tosi ystävä tahallaan haluis unohtaa sen mitä on luvannu. Kyllä tänä päivänä tuntuu että kaikilla on kiire jonnekki ja saada asiat tehtyä, että voi sit hyvällä omalla tunnolla keskittyy ystäviin ja muihin läheisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Eikö itselläsi riitä rahaa ruokaan vai odotatko aina kaikista lahjoistasi vastalahjoja? Mulle ois ihan sama, saanko jonkun lahjan (siinäkin tapauksessa, jos olisin sitä ennen saanut lupauksen lahjasta), kuitenkin lahjat annetaan antamisen ilosta eikä vastalahjuksen toivossa... Vai eikö muka sinulla ole näin?

Ap:n kaveri oli itse ehdottanut syömistä. Epärehellistä olla toteuttamatta lupaustaan, eikö?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:

Ai tarkoitat, että koska en kysy asiaa ystävältäni.. ystävyyssuhteemme ei ole terve? ;) Omasta mielestäni olen yrittänyt olla hienovarainen ja odottanut, että toinen ottaa asian puheeksi.

Ylipäänsä ihmissuhteet, joissa ei voi ihan perusasioita kuten nyt sun esimerkkisi, sanoa suoraan ei oo kovin terveellä tasolla. Mikä siinä suoraan sanomisessa pelottaa? Vai miks se on myrkkyä?

Yhteistyössä