Kehtaanko kysyä vai onko huipputörkeetä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Elikkä ystävälläni on tulossa juhlat joihin pitää pukeutua iltapukuun tai vastaavaan. Ystäväni on isokokoinen joten puvun lainaaminen on hankalaa, koska ystävissä ei ole samankokoisia muita. Ostaa ei tahtoisi, koska puvulle ei ole muuta käyttöä ja vuokraliikkeetkin on kaukana.

Minulla taas on toinen ystävä, joka on samankokoinen kuin tämä pukua kaipaava ystäväni. Tällä ystävälläni olisi juuri sopiva puku, jota hän on käyttänyt omissa häissään.

Kehtaanko kysyä tuota pukua lainaan vai onko liian törkeää? On eronnut miehestään eli jotenkin ajattelisin, että nyt sitä pukua kehtaa kysyä... jos olisivat vielä naimisissa niin pukuun olisi ehkä erilainen tunneside enkä varmaan kehtaisi.

Mutta siis.... miten itse tekisitte?

Toki kehtaat kysyä. Minä kyllä puhuisin lähinnä VUOKRAAMISESTA (tutuntuttu, eli ihan ilmatteeksi en kehtais). Että onko ajatellu vuokrata pukua...että tietäisin yhden joka juuri nyt tarttis pukua lainaan.

Se riippuu ihan siitä mikä on sen toisen ystävän tunnetaso siihen hääpukuunsa.Kysy asiaa.Mun mielestä ystävien kesken asioista voi puhua ihan asioiden omilla nimillä eli sanot suoraan,että liikeniskö sitä sun hääpukua lainaan ystävälle,joka tartteis hienon juhlamekon juhliin vai tuntuisko se hänestä oudolta.Näin mä toimin omien ystävieni kanssa tilanteessa kuin tilanteessa ja samoin he mun kanssa ja ollaan hienosti vältetty loukkaantumiset ja väärin ymmärtämiset.

Yhteistyössä