Alkuperäinen kirjoittaja minä:
pitäisin. Toki huolehtisin isyysasiat myös kuntoon ihan lapsen takia. On sitten kivempi myöhemmin elämässä, kun isän kohdalla ei ole papereissa pelkkää viivaa...
Juuri näin: "Hoitaisin isyysasiat kuntoon", eli juoksuttaisin sossun ja poliisin tuon tuntemattoman(?) miehen oven taakse: Alappas nyt maksaa ja käydä katsomassa lasta sen yhden yön johdosta!!!
Minusta on HYVIN HYVIN väärin tämä naisten oikeus päättää. Tai nyt tuli liian kovasti, onhan tottakai oikeus päättää omasta elämästään, mutta valitettavasti se on väärin, että voidaan myös päättää sen miehen elämästä. Mielestäni miehillä tulisi olla sama oikeus päättää ITSE ( vielä kun asialle voidaan jotain tehdä ) onko lapsesta vastuussa ja mukana elämässä, jos toinen osapuoli päättää lapsen saada.
Oletteko ajatelleet, että näitä "yhden illan lapsia" voisi syntyä paaaljon vähemmän jos naisilla ei olisi lakia takanansa takaamassa sitä, että "kyllä se mies vastuuseen tekosistaan saadaan"?
Ja sitten vuoden päästä palstoilla valitetaan kun mies ei ole 100% mukana eikä kiinnostunut omasta lapsestaan.
Syntyneen lapsen kannalta tämä on minunkin mielestäni selvyys: Lapsella on oikeus isäänsä ja todellakin on parhainta jos se selvitetään ja edes jonkinlainen yhteys syntyy..
Mutta tämä on vain minun äärilaidan mielipiteeni, kun seurasin sukulaiseni tapausta n 10 vuotta sitten..