Pitäisikö vastustaa kiusausta?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija13326
  • Ensimmäinen viesti
Aloittaja312
Ihanaa, me saatiin kesäprovo! :D Mut joo, se mies petti naistaan sun kanssa joten se pettää myös sua jos te suhteeseen päädytte.
Täyttä soopaa. Ei kaikki tapaukset mene samalla tavalla... Mut joo, siin ootte oikeessa että ehkäpä olis parempi pitää tää vaan salasuhteena alkuun ja kattoa kokonaisuutta. Monta asiaa tässä taustalla.

Ja mun mies ei mitään huomaa. Se ei vois ees kuvitella, että mulla olis toinen suhde. Eipä se mua muuten paljoa huomaakkaan...

Ei tosiaan ollut tarkoitus provoilla ja kirjoitella pikkutuhmia. Kaipa jätän kertomatta noista yksityiskohdista... tosin nytkin vahingossa tuli vaan yks juttu mainittua...
 
vierailija
Ihan älytöntä tuomita ja moralisoida. Ei pitäs olla muilta pois miten toiset elää. Joskus sitä elämä ei mene suunnitelmien mukaan ja on tartuttava tilaisuuksiin, vaikkei ne aina olis oikein.
Aloittajan elämä on nyt mennyt näin ja itse tietää ja tuntee mikä on oikein.
Pääasia, että on onnellinen.
Minusta on hyvä, että päättää toimia nyt loukkaamatta puolisoaan.
Minusta turha kertoa syytä, kun suhde olis voinut kuitenkin päättyä ennemmin tai myöhemmin eroon.
 
vierailija
Täyttä soopaa. Ei kaikki tapaukset mene samalla tavalla... Mut joo, siin ootte oikeessa että ehkäpä olis parempi pitää tää vaan salasuhteena alkuun ja kattoa kokonaisuutta. Monta asiaa tässä taustalla.

Ja mun mies ei mitään huomaa. Se ei vois ees kuvitella, että mulla olis toinen suhde. Eipä se mua muuten paljoa huomaakkaan...

Ei tosiaan ollut tarkoitus provoilla ja kirjoitella pikkutuhmia. Kaipa jätän kertomatta noista yksityiskohdista... tosin nytkin vahingossa tuli vaan yks juttu mainittua...
Niin tai sitten sä petät sitä uutta miestäs. Mut jompikumpi teistä sen kuitenkin tekee.
 
vierailija
Jos olisit OIKEASTI vahva ihminen, kuten väität, eroaisit ensin. Nyt olet pelkkä petturi.
Olen eri mieltä. Tässä on kuitenkin lastenkin elämä kyseessä. Ero tossa huumassa ajattelematta olisi todella typerää. Parempi olis oikeesti ainakin alkuun edes katella vaan tää kesä.

Ja oikeesti pitää kaikki salattuna. Ainahan sitä sanotaan, että kaikki saa tietää, mutta se ei ole totta. Tietenkin niistä tapauksista joissa kaikki sai tietää, asia on näin. Mutta aika moni jää täysin salatuksi. Minun hyvällä ystävällä oli vuoden seksisuhde työkaveriinsa. Kukaan muu kuin he kaksi ja minä tiesimme tuosta.

Tästä on jo 10 vuotta ja viime kesänä kun tapasin vanhoja työkavereitani ja jauhoimme läpi kaikki työpaikan jutut, kellekkään ei tullut mielenkään että heillä olisi ollut suhde. Muita suhteita kyllä, tosia ja epätosia kyllä arvuuteltiin.
 
vierailija
Ihanaa, me saatiin kesäprovo! :D Mut joo, se mies petti naistaan sun kanssa joten se pettää myös sua jos te suhteeseen päädytte.
jollain on näköjään provo-fetissi, kun sitä pitää mennä joka ketjuun lällättämään.

Yli puolet ihmisistä pettää ja suurin osa rakastuu tai ihastuu parisuhteensa aikana. Se olisi enemmänkin provoa, jos joku väittäisi, ettei tällaista tapahdu kenellekään.
 
vierailija
Olen eri mieltä. Tässä on kuitenkin lastenkin elämä kyseessä. Ero tossa huumassa ajattelematta olisi todella typerää. Parempi olis oikeesti ainakin alkuun edes katella vaan tää kesä.

Ja oikeesti pitää kaikki salattuna. Ainahan sitä sanotaan, että kaikki saa tietää, mutta se ei ole totta. Tietenkin niistä tapauksista joissa kaikki sai tietää, asia on näin. Mutta aika moni jää täysin salatuksi. Minun hyvällä ystävällä oli vuoden seksisuhde työkaveriinsa. Kukaan muu kuin he kaksi ja minä tiesimme tuosta.

Tästä on jo 10 vuotta ja viime kesänä kun tapasin vanhoja työkavereitani ja jauhoimme läpi kaikki työpaikan jutut, kellekkään ei tullut mielenkään että heillä olisi ollut suhde. Muita suhteita kyllä, tosia ja epätosia kyllä arvuuteltiin.
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Itse en ole jäänyt ikinä kiinni pettämisestä, vaikka minulla on ollut useita vuosia kestäneitä salasuhteita. Samoin monet seksikumppanini ovat kertoneet, etteivät ole jääneet kiinni.

Pari onnetonta on mennyt paljastamaan itse sivusuhteilunsa. Toisella olikin tarkoitus erota, mutta ei se mitään hyvää tuonut suhteen lopettamiseen, päinvastoin. Toinen jatkaa liitossaan, mutta siihen tuli varmasti loppuiäksi vaikea luottamuspula. Yrittävät jatkaa liittoaan, mutta vaikealta se näyttää. Puoliso oli sanonut, ettei olisi ikimaailmassa uskonut joutuvansa tällaiseen tilanteeseen, kun kuvitteli sinisilmäisesti elävänsä suomalaista unelmaelämää.
 
vierailija
Mullakin meinaa pikkarit kastua: meinaan nimittäin k*sta housuuni kun naurattaa ap:n naiivi kertomus.
Mikähän siinä on niin kauheen naiivia. Mun mielestä tässä on nainen joka kyllä tietää missä mennään. EI se aina ole niin, että nainen on naiivi, jota viedään että päästäis pukille. Yhtälaillahan voisi ajatella, että tässä tuo mies on naiivi ja nainen syöjätär tms.
 
Aloittaja312
Ei oo edelleenkään aloittaja kertonut, että minkä ikäisiä lapsia heillä on. Kiinnostais tietää.
Kolme lasta. Vanhimmat ala-asteella, nuorin tarhassa. En halua kertoa ihan tarkkaan, ettei kukaan yhdistäis. Uudella miehellä kaksi lasta, toinen ala-asteella.

Täytyy sanoa, että aikamoista onnen, nautinnon ja tuskan sekaista fiilistä mulla juuri nyt. Ja toki mulla on vähän syyllinenkin olo, mutta toisaalta ei, koska on sellainen tunne, että tämän vain piti tapahtua. Minkä sitä itselleen ja tunteilleen voi. Eikö sekin olisi pettamistä, että hautaisi todelliset tunteensa?
 
Mikähän siinä on niin kauheen naiivia. Mun mielestä tässä on nainen joka kyllä tietää missä mennään. EI se aina ole niin, että nainen on naiivi, jota viedään että päästäis pukille. Yhtälaillahan voisi ajatella, että tässä tuo mies on naiivi ja nainen syöjätär tms.
Ap:n petikaverista en tiedä, mutta tuo tunne "tämä on ainutlaatuista" nyt kuuluu rakastumiseen hyvinkin usein, mutta ei ole mikään tae siitä että se mies olisi ap:lle se oikea. Suurin osa pettämisjutuista päätyy eroon, kun höyryt on haihtuneet päästä ja arki alkaa.
 
Kolme lasta. Vanhimmat ala-asteella, nuorin tarhassa. En halua kertoa ihan tarkkaan, ettei kukaan yhdistäis. Uudella miehellä kaksi lasta, toinen ala-asteella.

Täytyy sanoa, että aikamoista onnen, nautinnon ja tuskan sekaista fiilistä mulla juuri nyt. Ja toki mulla on vähän syyllinenkin olo, mutta toisaalta ei, koska on sellainen tunne, että tämän vain piti tapahtua. Minkä sitä itselleen ja tunteilleen voi. Eikö sekin olisi pettamistä, että hautaisi todelliset tunteensa?
Tunteille ei mitään voi, niitä ei voi käskeä, mutta siihen pystyy vaikuttamaan että toteuttaako niitä käytännössä.
Johan sitä jokainen kävisi köyrimässä muita äijiä vaikka kuinka jos tottelisi tunteitaan, ihastumiset/rakastumiset pitkän liiton aikana on tosi yleisiä, mutta niiden pitää vaan antaa mennä.

Sä voit kääntää asian toisinpäin: mitä jos sulla olisi pitkä liitto sen rakastajasi kanssa, liitto vähän kulahtanut ja näkisit jossain nykyisen miehesi. Yhtä lailla sulla voisi tulla nykyisen miehesi kanssa säpinää kuin mitä nyt sen rakastajas kanssa. Arki puuduttaa joka liitossa ja ruoho tuntuu vihreämmältä toisaalla.
 
Möhkö66
Arki puuduttaa joo melkein kaikkia varmaan... Mutta miksi pitää ajatella niin että niin pitäis elää. EI ihminen oo yksiavioinen. Jollekkin sopii se, että vastustaa kiusaukset ja on saman ihmisen kanssa lopun elämää. Valintoja... Mutta miksi olis väärin vaihtaa. Tai vaikkapa elää elämä viidellä tosirakkaudella? Tai sitten vaikka pelkillä pikasuhteilla...

Mikä siinä on väärin? Okei onhan se toki jos loukkaa toisia, mutta semmosta elämä on. Ei duunissakaan voi miettiä aina, että ketä joku asia loukkaa jne...
 
Arki puuduttaa joo melkein kaikkia varmaan... Mutta miksi pitää ajatella niin että niin pitäis elää. EI ihminen oo yksiavioinen. Jollekkin sopii se, että vastustaa kiusaukset ja on saman ihmisen kanssa lopun elämää. Valintoja... Mutta miksi olis väärin vaihtaa. Tai vaikkapa elää elämä viidellä tosirakkaudella? Tai sitten vaikka pelkillä pikasuhteilla...

Mikä siinä on väärin? Okei onhan se toki jos loukkaa toisia, mutta semmosta elämä on. Ei duunissakaan voi miettiä aina, että ketä joku asia loukkaa jne...
Pitäisi olla kolmenlaista vihkivalaa, uskollisille ja uskottomille.
A) Pysyn uskollisena enkä köyri salassakaan muita
B) Köyrin muita joskus mut en kerro siitä sulle
C) Paneskelen avoimesti

Nimet alle sit siihen mihin kohtaan sitoutuu niin kumppani tietää että saako uskollisen puolison vai ei-uskollisen ällötyksen.
 
vierailija
Mä en voi muuta sanoa kuin että on se harmi jos tämä on totta. Ihmisillä ei ole enää moraalia, parisuhteet on kertakäyttökamaa ja kaikki juoksee hedonistisen nautinnon perässä. En juuri tämän takia arvosta lähestulkoon keitään ihmisiä. Mitäpä väliä, ajattelinpahan vain sanoa.
 
vierailija
Pitäisi olla kolmenlaista vihkivalaa, uskollisille ja uskottomille.
A) Pysyn uskollisena enkä köyri salassakaan muita
B) Köyrin muita joskus mut en kerro siitä sulle
C) Paneskelen avoimesti

Nimet alle sit siihen mihin kohtaan sitoutuu niin kumppani tietää että saako uskollisen puolison vai ei-uskollisen ällötyksen.
Nimenomaan juuri näin.

Minä en ole koskaan kokenut minkäänlaista kiusausta, koska parisuhteessa ollessani en edes huomaa muita miehiä kuin sen omani. Jos joku muu edes yrittää flirttailla kanssani, tunnen lähinnä huvittuneisuutta, koska tuo on niin pihalla, ettei tiedä minun löytäneen jo sen oikean. Enkä osaa edes kiinnostua muista. Parisuhteen loputtuakin kestää se 5-7 vuotta, ennen kuin pystyn edes katsomaan miehiä sillä silmällä.
 
vierailija
Ihania nämä "näin vaan kävi, minkäs teet" - pettäjät. Eihän siinä tosissaan ole huolen häivää, kun on itse saamapuolella. Muuthan sen laskun maksaa. Tässä tapauksessa siis viisi lasta ja kaksi puolisoa. Seitsämän ihmistä maksaa siitä, että ap ja tämä mies eivät halua antaa omalle puolisolleen sitä seksuaalista nautintoa mitä haluavat antaa lähes tuntemattomalle ihmiselle. Tuolla asenteella ei ihmekään jos oma parisuhde on kuiva kuin Sahara. Aloittajahan ei kuvaa mitään muita tunteita kuin seksuaalisia.

Jos aloittajalta kysyttäisiin, että pettäisitkö jos sen seurauksena menettäisit toimeentulosi ja työpaikkasi tai saisit influenssan, niin ei hän pettäisi. Kummasti sitä vahvuutta löytyisi, kun pitäisi vähän omastaankin luopua. Mutta nyt, kun ne on ne muut ihmiset jotka kantaa seuraukset, niin kivahan siinä on antaa alapään viedä. Kumma, miten juuri nämä pettäjät pitävät itseään herkästi niin tunneihmisinä, mutta muitten tunteiden ajattelu ei pieneen päähän pälkähdä. Ei ole pokkaa sanoa, että on itsekäs ja melko tunnekylmä omien lasten ja oman puolison ja tän pettäjäkaverin puolisoa kohtaan.
 
vierailija
Ihania nämä "näin vaan kävi, minkäs teet" - pettäjät. Eihän siinä tosissaan ole huolen häivää, kun on itse saamapuolella. Muuthan sen laskun maksaa. Tässä tapauksessa siis viisi lasta ja kaksi puolisoa. Seitsämän ihmistä maksaa siitä, että ap ja tämä mies eivät halua antaa omalle puolisolleen sitä seksuaalista nautintoa mitä haluavat antaa lähes tuntemattomalle ihmiselle. Tuolla asenteella ei ihmekään jos oma parisuhde on kuiva kuin Sahara. Aloittajahan ei kuvaa mitään muita tunteita kuin seksuaalisia.

Jos aloittajalta kysyttäisiin, että pettäisitkö jos sen seurauksena menettäisit toimeentulosi ja työpaikkasi tai saisit influenssan, niin ei hän pettäisi. Kummasti sitä vahvuutta löytyisi, kun pitäisi vähän omastaankin luopua. Mutta nyt, kun ne on ne muut ihmiset jotka kantaa seuraukset, niin kivahan siinä on antaa alapään viedä. Kumma, miten juuri nämä pettäjät pitävät itseään herkästi niin tunneihmisinä, mutta muitten tunteiden ajattelu ei pieneen päähän pälkähdä. Ei ole pokkaa sanoa, että on itsekäs ja melko tunnekylmä omien lasten ja oman puolison ja tän pettäjäkaverin puolisoa kohtaan.

Osuit naulan kanttaan. Hedonistisia ihmisiä, jotka ajattelevat vain omaa parastaan. Pelkureita siis. Noh, vakka kantensa valitsee.
 

Yhteistyössä