Pitäisikö mielestäsi narkolepsialasten ja perheiden saada korvausta sairastumisesta?

  • Viestiketjun aloittaja kunhan nyt kysyn
  • Ensimmäinen viesti
lääkevahinkovakuutuspooli on se joka korvaa lääkkeiden aiheuttamia henkilövahinkoja. siellä on varmaan suurimmasta osasta tapauksia tehty vahinkoilmoitus. keskitetty ja valtakunnallinen systeemi on.. Vakuutuskeskus vakes

siellä pähkitään paraikaa katsotaanko näiden tapausten täyttävän lainsäädännön kriteerit
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Tiina";23042204]Pitäisi ainakin hoidot korvata. Vaikka piikki oli vapaaehtoinen, paine sen ottamiselle oli kova terveydenhuollon puolelta.[/QUOTE]

Hoitojen korvaamisen kannalla olen minäkin.
Mutta oliko hysteria pelkästään terveydenhuollon puolelta luotua, siis tarkoitan sitä että rokotteista lähes tapeltiin, kun meidän lapsi saa vasta teidän lapsen jälkeen rokotteen, miksi tuo tai tuo on riskiryhmää, minunkin lapsen pitäisi kuulua riskiryhmään ja miksi rokotteita ei tule nopeammin.
 
Helekutti
Miten ihmiset voi muistaa näin väärin asioita? :eek: Nimenomaan Pekka Puska ja Terhi Kilpi vakuuttelivat useissa medioissa että rokote on 100 % turvallinen ja kaikki Puskan uhkailu ja painostus vastuusta kaupanpäälle. Laittaisin linkin mutta jää spämmifiltteriin.
 
"minä vain"
Ei todellakaan pitäisi. Ensinnäkin aika aukottomasti tarvitsisi todistaa, että rokote aiheutti narkolepsian, tähän tuskin pystytään. Toiseksi rokote oli vapaaehtoinen, ihan niin kuin esim. influenssarokote ja kaikki muut rokotteet. Rokotteesta kertovilla virallisilla sivuilla kerrottiin myös suoraan, että rokotteen vaikutusta esim. raskaana oleviin ja näiden syntyviin lapsiin vasta tutkitaan. Haloo, oli ihan selvästi esillä, että kyse on tutkimusasteella olevasta rokotteesta. Muutenkin koko sikainfluenssakohu oli naurettava, media unohti mainita, että tavalliseen kausi-influenssaan kuolee reilusti enemmän ihmisiä joka vuosi. Mielestäni media on osasyyllinen tähän koko rokotehärpäkkään, koska se lietsoi aivan turhaa paniikkia.
 
"minä vain"
Alkuperäinen kirjoittaja sinä vain;23042357:
että ko. sairaus tappoi nuoria, terveitä, kun normaali kausi-influenssa tappaa heikkokuntoisia vanhuksia
Eli siis on ok, että vanhus tai muuten valmiiksi jotain sairautta sairastava kuolee, mutta jos esim. nuori kuolee flunssaan, niin se ei käy? Kerrotko miksi?
 
yui
Monet perustelevat, että eivät kannata korvausten maksua, koska rokote oli vapaaehtoinen. Mun mielestä tuo vapaaehtoisuus ei käy perusteluksi. Rokotteen vapaaehtoisuus ei poista lääke/rokotefirmoilta vastuuta tuotteensa turvallisuudesta.
 
Pitäisi. Ihmisiä painostettiin sen ottamiseen pelotellen sikaflunssan tappavuudella. Epäilijöille naurettiin ja heitä syytettiin lapsensa terveyden vaarantamisesta. Nyt on maksun aika.

Meillä ei kukaan ottanut rokotetta, koska minä en uskonut THL:n vakuutuksiin että nopeasti kehitetty rokote olisi turvallinen. Annoin kouluterkan ym. muitten katsoa vinoon ja pidin omasta kannastani kiinni.
 
Keittiönoita
Mun mielestä pitäisi. Jos kukaan ei kanna vastuuta tapahtuneesta, sillä voi olla arvaamattomia vaikutuksia tulevaisuudessa, kun kansalaiset eivät uskalla enää luottaa terveydenhuollon asiantuntijoihin.
 
"vieras"
Monet perustelevat, että eivät kannata korvausten maksua, koska rokote oli vapaaehtoinen. Mun mielestä tuo vapaaehtoisuus ei käy perusteluksi. Rokotteen vapaaehtoisuus ei poista lääke/rokotefirmoilta vastuuta tuotteensa turvallisuudesta.
Eikös tämä Glaxo Smith Kline (mikälie) pessyt kätensä korvausvelvollisuudesta?! Näin ainakin muistelen silloin lukeneeni jostain.
 
JONSERED Karhunkantaja
Ei tietenkään ! Jokainen teki oman päätöksensä ottaa tai olla ottamatta rokotus, jota ei oltu ehditty tutkia kunnolla.
Silti minusta suurin osa vastuusta kuuluu firmalle, joka päästää keskeneräisen tuottteen markkinoille. Ja loppu vastuu painostajille ja siihen taipuneille. Mutta pääasia on se, että aiheutuneet kärsimyset voidaan minimoida.
 
"asseri"
Terveydenhuoltomenot voitaisiin korvata, mutta sekin on vähän siinä ja siinä.
Jokaisen ajattelevan lukutaitoisen pitäisi tietää, että rokotteisiin sisältyy riskejä. Ihan jokaiseen ja jokaisesta tulee joillekin hankaluuksia.
 
Lääke- ja hoitokulut ainakin. Meidän perheestä ei kukaan ottanu rokotusta, enkä kyllä kokenu että siihen ois kukaan millään tavalla painostanu :whistle:
Sama täällä, kukaan ei painostanut minua ottamaan rokotetta itselle (raskaana tuolloin, neuvolassakaan ei edes ihmetelty etten halunnut rokotetta) tai koululaisille. Korkeintaan media ja kaksplus-palsta, mutta päätös oli minun. Otin asioista selkoa sen verran mitä osasin ja en todellakaan kokenut rokotetta tarpeelliseksi sen tuomiin riskeihin nähden.
Lääke- ja hoitokuluja minäkin kannatan.
 

Yhteistyössä