Pitäisikö mielestäsi narkolepsialasten ja perheiden saada korvausta sairastumisesta?

  • Viestiketjun aloittaja kunhan nyt kysyn
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;23043594:
Sama täällä, kukaan ei painostanut minua ottamaan rokotetta itselle (raskaana tuolloin, neuvolassakaan ei edes ihmetelty etten halunnut rokotetta) tai koululaisille. Korkeintaan media ja kaksplus-palsta, mutta päätös oli minun. Otin asioista selkoa sen verran mitä osasin ja en todellakaan kokenut rokotetta tarpeelliseksi sen tuomiin riskeihin nähden.
Lääke- ja hoitokuluja minäkin kannatan.
Aivan. Neuvolassa tuota kysyttiin, ja kun kysyin th:n mielipidettä ei halunnut sanoa mitään mikä vaikuttas mun päätökseen. Kertoi kuitenkin itse hakevansa rokotteen :) Jälkikäteen sieltä soitettiin vielä ja kerrottiin milloin rokotuksia annetaan mutta kieltäydyin eikä mua kyllä koitettu käännyttää!

Mediasta luin kyllä aiheesta, mutta en muista tehneeni sitä painostuksen alaisena.
 
noinkohan
Miten ihmiset voi muistaa näin väärin asioita? :eek: Nimenomaan Pekka Puska ja Terhi Kilpi vakuuttelivat useissa medioissa että rokote on 100 % turvallinen ja kaikki Puskan uhkailu ja painostus vastuusta kaupanpäälle. Laittaisin linkin mutta jää spämmifiltteriin.

Joo, miten asiat haluaa nähdä? Katsos:
pikkuhoo+
ttp://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article123814.ece
 
Pitäisi korvata jotain ja mahdollistaa paras mahdollinen hoito. Lisäksi haluaisin nähdä itse pääpirun eroavan tämän (ja monen muun asian) takia. Jotta totuus ei unohtusi:
Rokotevastainen liike voi joutua vastuuseen - MTV3.fi - Uutiset - Kotimaa
Kävin lukemassa linkin ja kyllä silmä takertui seuraavaan lauseeseen: Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen pääjohtajan Pekka Puskan mielestä sikainfluenssasta on ollut liikkeellä käsittämätön määrä huhuja ja virheellistä informaatiota, joka on saanut monet epäilemään rokotuksen turvallisuutta ja sen sivuvaikutuksia.

Suomenmaa-lehden haastatteleman Puskan mukaan tällaisten huhujen levittäjät saattavat joutua vielä vastuuseen.

- Jos tulee kuolemantapauksia henkilöille, jotka ovat kieltäytyneet rokotuksesta uskoen näihin perättömiin huhuihin, niin se on tietysti ikävä asia. Silloin huhujen levittäjille tulee tiettyä painetta päänsä päälle, ja heillä on jonkunlainen osavastuu kuolemista, sanoo Puska Suomenmaassa.

Jos rokotevastainen joutuisi osavastuuseen sen tähden että joku on jättänyt itsensä rokottamatta niin... eikö olisi luonnollista että toisinpäinkin homma toimisi samalla lailla.

Itse en ottanut eikä pieni poika saanut, iso poika sai itse päättää ja otti. Hän otti itse tietoisen riskin ja ymmärrän syyn miksi hän halusi sen ottaa, ei halunnut opintoja keskeyttää sairastumisen takia. En oikein tiedä mitä ajatella nyt, annoinko liian nuoren päättää itse.
 
JONSERED Karhunkantaja
Tiedän tapauksen, jossa parikymppinen, aiemmin perusterve nuori alkoi menettää näkökykyään 2 vkoa rokottteen ottamisen jälkeen. Muitakin neurologisia oireita alkoi ilmaanuta, aivoissa vain tuhoutui joitain alueita. Viimeksi kuulin hänen olevan hengityskoneessa, ei jaksa hengittää itse.

MUTTA ei ole todistettu, että rokotteella olisi ollut asian kanssa ekemistä. Ei ole todistettu päinvastaistakaan... Eli kuka on korvausvastuussa? Kenen kuuluisi korvata kulut tutkimusten ajalta?

elämä on valintoja. Ja valintoja varten pitäisi olla puolueetonta faktaa.

Vaan eipä ole.
 
[QUOTE="mä";23042272]Jos tuo on lapsellisuuden kriteeri niin mielelläni olen sellainen. Ja todellakin syyllistän lapsensa rokottaneita, tosin en toivo heidän lastensa kuolemaa mitä he taas toivoivat rokotehysterian keskellä meidän rokottamattomien lasten kohdalle. Mutta sehän taas olikin varsin aikuistamaista käytöstä, eikös...[/QUOTE]

Joo, kyllä olet äärimmäiset lapsellinen ja typerä. Kaikennäköistä hysteriaa, painostamista ja syllistämistä oli puoleen ja toiseen ilmassa. Ja sinä nyt yleistät jonkun sairaan meuhkaajan (tai parin) typerät uhkailut koko rokotuksen ottaneeseen populaatioon? Koska joku oli ilkeä sinulle, niin nyt sinulla on oikeus olla ilkeä kaikille, joilla on joku yhteinen piirre noiden ilkeilijöiden kanssa? Näin se suvaitsevaisuus ja terve ilmapiiri leviä...
 
duoda
Kyllä pitäisi. Sanoisin, että vähintään 5 miljoonaa euroa jokaiselle sairastuneelle. Koko elämän ja terveyden pilaaminen on pöyristyttävä asia. Pekka Puska ja Päivi Risikko pitäisi velvoittaa ottamaan 9 sikainfluenssarokotusta joka päivä kolmen vuoden ajan.
 
yliannostusoire????
Pitäisi korvata jotain ja mahdollistaa paras mahdollinen hoito. Lisäksi haluaisin nähdä itse pääpirun eroavan tämän (ja monen muun asian) takia. Jotta totuus ei unohtusi:
Rokotevastainen liike voi joutua vastuuseen - MTV3.fi - Uutiset - Kotimaa
"Polysorbaatti 80 eli polyoksietyleenisorbitaanimono-oleaatti on nonioninen pinta-aktiivinen aine, jota käytetään muun muassa elintarvikkeissa.

Polysorbaatti 80 tunnetaan myös kauppanimellä Tween 80, joka on ICI Americasin rekisteröimä tavaramerkki. Polysorbaatti 80:n E-koodi on E 433.
Turvallisuus

Vuonna 1984 Yhdysvalloissa 38 keskoslasta kuoli E-Ferol-ravintolisän aiheuttamiin komplikaatioihin (maksan ja munuaisten vajaatoiminta, keuhkotoiminnan huononeminen, trombosytopenia ja askiteksen hengenvaarallinen oireyhtymä). Myöhemmissä tutkimuksissa selvisi, että komplikaatiot johtuivat injektoitavan ravintolisän sisältämästä polysorbaatti 80:sta ja dl-alfa-tokoferolista.[1][2]

Vuonna 1993 tehtyjen eläinkokeiden perusteella polysorbaatti 80:n on epäilty aiheuttavan lapsettomuutta.[3]

Vuonna 2007 tehdyissä eläinkokeissa raskaana oleville rotille annettu polysorbaatti 80 alensi selvästi syntyneiden poikasten painoa.[4] "
 
Klemmari
Ehdottomasti pitää korvata.

Meillä riideltiin lastensuojelun kanssa koska kielsin neuvolaa rokottamasta.
Painostivat todella rankalla kädellä.
Ala-asteelaiset on rokotettu ilman lupaa koulussa samaisen neuvola terkan toimesta, joka ls ilmon teki pienemmistä.

Meillä ei kuitenkaan narkolepsiaa, muita oireita kyllä. Asianajaja hankittu. Lastensuojelu ja neuvola saa selitellä tekemisiään vaikka oikeudessa asti.
 
Rollolainen
Mielestäni ei pidä saada korvausta.
PErusterveelle lapselle ei olut pakko ottaa kyseistä rokotetta. Ikinä ei kannata lapsille rokotuksia nataa ennkuin ne on kunnolla tutkittu LAPSILLA.
 
Rollolainen
Ehdottomasti pitää korvata.

Meillä riideltiin lastensuojelun kanssa koska kielsin neuvolaa rokottamasta.
Painostivat todella rankalla kädellä.
Ala-asteelaiset on rokotettu ilman lupaa koulussa samaisen neuvola terkan toimesta, joka ls ilmon teki pienemmistä.

Meillä ei kuitenkaan narkolepsiaa, muita oireita kyllä. Asianajaja hankittu. Lastensuojelu ja neuvola saa selitellä tekemisiään vaikka oikeudessa asti.
koulu on tehnyt väärin rokottaessaan ILMAN LUPAA lapset. meidän koululaisilta lupa kysyttiin ja 15 -16v annoin itse pättää. pienemmille se oli ehdoton EI. Muistaakseni vain toinen teineistä otti kysieisen rokotuksen. JA mä en myöaskään sitä ottanut. Mies otti siksi kun kuuluu riskiryhmään, sairastaa sepelvaltimotuatia niin flunssan jälkitaudit voi olla kohtalokkaat
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä