Pitääkö rinta peittää imettäessä?

  • Viestiketjun aloittaja Raita85
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miten nää julki-imettäjät ei tajua omaa itsekkyyttään? Sanovat etteivät estä muita olemasta vapaasti julkisilla paikoilla. No estäväthän. Minä, kuten varmasti moni muukaan nainen, en paljastele rintojani, ja toivon etteivät muutkaan naiset niin tee. Haluan liikkua vapaasti julkisilla paikoilla miettimättä tällaisia asioita, mutta nämä itsensä paljastelijat haluavat estää tämän minulta. He pakottavat olemaan samassa tilassa toimenpiteen aikana ja väkisin törmäämään näihin imetystilanteisiin. Miksi? Miksi ei voi ajatella muita? Koska se on niin luonnollista ja oma vauva maailman tärkein paitsi äidille niin tietysti myös kaikille muille ihmisille? On myös muita luonnollisina pidettyjä asioita, joita en halua todistaa. Kauniilla säällä olin kävelylenkillä ja vastaan tuli mies luontoa ihastellen ja kävelyn lomassa tyydytti itseään estoitta. Olisin mieluummin jättänyt tämän huomioimatta, mutta kun tuli vastaan samalla kävelyreitillä. Ei tosiaan kiinnosta katsoa näitä luonnollisia toimintoja, mutta ympäristöä katsellessa, voi katse tarkoituksettomasti osua tälläiseen tapahtumaan ihan sekunnin murto-osan. Ja se oli sitten siinä. Kyse ei ole katsomisesta, vaan tilanteseen pakottamisesta vasten tahtoaan.
Ei kukaan pakota sua katsomaan vauvan ruokailua. Mikä siinä on niin inhottavaa?
 
9mmmm
No esimerkiksi se äippä joka istui kahvilassa vastapäätä mua viereisessä pöydässä, parin metrin päässä.
Ensin tipautti sen sinijuovikkaisen tissinmöllykän liiveistä heilumaan ja sit vasta lopsautti sen vauvan suuhun. Plus äkäinen mulkoilu "mitäs erehdyit katsomaan, mä oon tässä kuin vuori. Mä oon ÄITI ja mä määrään, pälli."

En kaivannut siihen kiinteää silikonitissiä eli en ole jenkki, mutta sen sanon että sillä mammalla ei ollut yritystäkään peitellä tissiään.
niin ja tämän yhden takia sorruit sitten yleistykseen josko seuraava mamma vauvoineen kattois sua silleen positiivisemmin ja sanois echoo duudeli tuuteli ja laulais jonkun piisin. pahaa tissiä ken pelkäisi pahaa tissiä ken pelkäisi niin et sä joudut maailmaan jossa tissit on ihan normi juttu :) moikka
 
Miten nää julki-imettäjät ei tajua omaa itsekkyyttään? Sanovat etteivät estä muita olemasta vapaasti julkisilla paikoilla. No estäväthän. Minä, kuten varmasti moni muukaan nainen, en paljastele rintojani, ja toivon etteivät muutkaan naiset niin tee. Haluan liikkua vapaasti julkisilla paikoilla miettimättä tällaisia asioita, mutta nämä itsensä paljastelijat haluavat estää tämän minulta. He pakottavat olemaan samassa tilassa toimenpiteen aikana ja väkisin törmäämään näihin imetystilanteisiin. Miksi? Miksi ei voi ajatella muita? Koska se on niin luonnollista ja oma vauva maailman tärkein paitsi äidille niin tietysti myös kaikille muille ihmisille? On myös muita luonnollisina pidettyjä asioita, joita en halua todistaa. Kauniilla säällä olin kävelylenkillä ja vastaan tuli mies luontoa ihastellen ja kävelyn lomassa tyydytti itseään estoitta. Olisin mieluummin jättänyt tämän huomioimatta, mutta kun tuli vastaan samalla kävelyreitillä. Ei tosiaan kiinnosta katsoa näitä luonnollisia toimintoja, mutta ympäristöä katsellessa, voi katse tarkoituksettomasti osua tälläiseen tapahtumaan ihan sekunnin murto-osan. Ja se oli sitten siinä. Kyse ei ole katsomisesta, vaan tilanteseen pakottamisesta vasten tahtoaan.
Lihavoidut kohdat: Eli vastustatko siis kaikkea julkisilla paikoilla imettämistä vai ainoastaan sitä, jos ei imetetä riittävän "peitellysti"?

Kursivoitu kohta: Haluat liikkua julkisilla paikoilla miettimättä imetystä. Ymmärrän. No, olisiko mahdollista, että et vaan enää miettisi imetystä? Keksisit itsellesi muuta mietittävää?

Vertauksesi itsensä paljastajiin on huono, kuten 9mmmm tuolla jo totesikin sinulle. Itsensä paljastelu on seksuaalista häirintää ja yksi vallankäytön muoto, jossa tarkoituksena on tehdä ikävä olo sille vastaantulijalle. Imetyksen tarkoitus on ruokkia vauvaa eikä imetys liity muihin ihmisiin. Itsensä paljastelussa se vastaantulija on kohde. Imetyksessä kohde on se vauva. Ymmärräthän? Itsensä paljastelu on suunnattu sille ihmiselle, jolle siitä tulee epämukava olo. Runkkaaminen julkisella paikalla on jo lain mukaan väärin, joten ovat ne siltäkin kannalta katsottuna ihan eriluokan asioita.

Eikä siitä voi lähteä, että jos joku "ei vaan tykkää" ja "ei vaan tahdo" nähdä tai olla samassa tilassa jonkun kanssa, niin se toive sitten pitää toteuttaa. En minäkään oikeastaan jaksa vaikka keski-ikäisiä kaljamahaisia hikisiä miehiä, mutta ei heitä voi silti kaupunkikuvasta poistaa vain siksi, että ovat epäesteettisiä.
 
vierailija
Katsokaa nyt inisijät sitä lentokoneessa otettua kuvaa. Siinä ei oikeasti edes näy tissi. Joku huivinretalekin on edessä. Ainoastaan vauvan pää näkyy. Tällaisesta vauvan ruokailuhetkestä on homppeli mennyt pahoittamaan mielensä.
 

Yhteistyössä