Pitääkö rinta peittää imettäessä?

  • Viestiketjun aloittaja Raita85
  • Ensimmäinen viesti
Ei hitto jos joku olisi tullut mulle imettäessäni mussuttaan jotain, että laita huivi eteen. :ROFLMAO:

Lapsella oli kireä kielijänne, jonka vuoksi imeminen oli kovemman työn takana, eli muutenkin helposti hikoileva lapsi oli aina imetyksen ajan hiestä märkä (osan ajasta oli vieläpä kuuma kesä).
Siihen kun olisi jonkun lumpun iskenyt, niin huh mikä tuskaraivo vauvan puolelta olisi tullut - sehän olisi ollut suorastaan kidutusta häntä kohtaan.

Ei onneksi tullut ketään nimittäin voi olla, että olisin pahoittanut mussuttavan bimbon mielen aika pahasti.
"Takakireet nutturamummot" mun kokemuksen mukaan pitää imetystä ihan peruskaurana ja korkeintaan pikaisesti hymyilee kunnes kääntää katseen muualle, ei heillä ole mitään imetys-/tissifobiaa.
Tollasta settiä mitä esim. @Echo tässä ketjussa viljelee kuulee lähinnä just bimboilta.
Nuorilta, jenkkilästä vähän liikaa vaikutteita imeneiltä MTV-lampuleilta.
Tuon erään palstalaisen jutut on kyllä muutenkin usein aika made in USA.
Ai. Eikö voisi pikemminkin pitää bimboina semmoista ihmistä joille on jo annettu monta keinoa suoriutua julki-imetyksestä, mutta jotka ei osaa käyttää niistä yhtään.

Mutta kiitos sullekin haukuista. Sulle samat sanat eli fiksulta sunkin argumentointi kuulostaa ja antaa susta tooosi positiivisen kuvan. :love:
 
9mmmm
Kirpparilta saa huiveja 1-3 eurolla.
siitä pääsemmenkin seuraavaan ongelmaan tämä liina joka maksaa kolme euroa se täytyy pestä ja se kuluttaa sähköä pesukoneessa ei käsin pesu ole sama katsos jotkut mikrobit elää viellä käsin pesun jälkeen. eli pesu aine tätä liinaa varten maksaa 10e siihen sähkökulut jotka nousee koko ajan näin saamme liinan hinnaksi useamman kympin. koska liina voi repeytä se pitää pestä erikseen 60 kympissä jota taas muut materiaalit ei kestä. jos hyväksymme että se laitetaan muitten vaatteiden joukkoon niin se voi värjääntyä sitten se kulkeutuu vauvan iholle ja vasta syntyneen iho voi olla huiville liian herkkä kun iho ei ole viellä ns valmis.
 
Ai. Eikö voisi pikemminkin pitää bimboina semmoista ihmistä joille on jo annettu monta keinoa suoriutua julki-imetyksestä, mutta jotka ei osaa käyttää niistä yhtään.

Mutta kiitos sullekin haukuista. Sulle samat sanat eli fiksulta sunkin argumentointi kuulostaa ja antaa susta tooosi positiivisen kuvan. :love:
Mitä ihmettä horiset? Kuten olen sanonut, niin suurimmaksi osaksi julki-imetys on nykyisin todella huomaamatonta, kiitos hyvien ja näppärien imetysvaatteiden - joten nykyisinhän julki-imetys nimenomaan sujuu ihmisiltä.

Miten tuntuu siltä kuin puhuisi kiville?(n)
 
9mmmm
lisäksi liinoja pitää ostaa monta vai meinasikko pesemättömällä liinalla syöttää?entäs ne väli ajat kun liina on pesussa ja kuivumassa kuivumiseen menee päivä. mitä jos sillon on neuvola tapaaminen ei voi lähteä minnekkään kun ei ole liinaa. äiti masentuu ja siitä kärsii lapsi. lisäksi liina materiiaaltaan helposti likaantuva
 
vierailija
Mitä ihmettä horiset? Kuten olen sanonut, niin suurimmaksi osaksi julki-imetys on nykyisin todella huomaamatonta, kiitos hyvien ja näppärien imetysvaatteiden - joten nykyisinhän julki-imetys nimenomaan sujuu ihmisiltä.

Miten tuntuu siltä kuin puhuisi kiville?(n)
Mitä sinä oikein itse horiset koko ajan? Muutama vuosi sitten elokuussa jolloin oli paljon ulkomaalaisia hississä, Stockmannin hissien ovien avauduttua 1. kerroksessa, oli niin söde näky heti odottamassa hissien edessä. Nuori nainen imetti vauvaa, tietysti ilman mitään imetysliinaa tai imetyspaitaa. Ihan vaan tissit tiskillä. Stockmannillahan on sitten vauvanhoitohuone myös, mutta sinnehän nämä ns. julki-imettäjät eivät vaivaudu menemään. On liian pitkä matka jne. On ihan pakko tissit esillä imettää just siinä hissien edessä, kun siinä on mahdollisimman paljon ihmisiä.
 
vierailija
siitä pääsemmenkin seuraavaan ongelmaan tämä liina joka maksaa kolme euroa se täytyy pestä ja se kuluttaa sähköä pesukoneessa ei käsin pesu ole sama katsos jotkut mikrobit elää viellä käsin pesun jälkeen. eli pesu aine tätä liinaa varten maksaa 10e siihen sähkökulut jotka nousee koko ajan näin saamme liinan hinnaksi useamman kympin. koska liina voi repeytä se pitää pestä erikseen 60 kympissä jota taas muut materiaalit ei kestä. jos hyväksymme että se laitetaan muitten vaatteiden joukkoon niin se voi värjääntyä sitten se kulkeutuu vauvan iholle ja vasta syntyneen iho voi olla huiville liian herkkä kun iho ei ole viellä ns valmis.
Miten se imetysliina siinä aina likaantuu, kun se ei edes välttämättä kosketa vauvaa?
 
9mmmm
sitten kaikki kahvitteliat kahviloissa. mitä te oikeen teette siellä. mä luen kirjaa, kirjotan tai seurustelen tai katon ulos ikkunasta ohikulkijoita ja tuumailen keitä ovat ja mikkä on fiilikset joo rekisteröin jaaha tuolla joku imettä ja siirryn seuraavaan ihmiseen. musta tuntuu et nää kieltäjät on bi seksuaaleja kun jää tuijottamaan sitä imetystä ja viellä pitää sitten yrittää kieltää sen muilta vaikka se naisen tissi kiinnostaa niin kovasti tätä toista naista joka kieltää
 
9mmmm
Miten se imetysliina siinä aina likaantuu, kun se ei edes välttämättä kosketa vauvaa?
huoh ootko kuullu raskasmetalleista ja autojen saasteista? kun imetät niin siitä liinasta se raskasmetalli sitten menee lapsen ihon läpitte kun iho on viellä herkkä?.

se ei päde jos vauva on esim kärryissä koska kärryt on suojattu raskasmetalli torjunta aineella tai ainakin itse käytin se onkin sellanen aine josta metallit kimpoaa. liinaan sitä ei taas voi laittaa
 
vierailija
Ai. Eikö voisi pikemminkin pitää bimboina semmoista ihmistä joille on jo annettu monta keinoa suoriutua julki-imetyksestä, mutta jotka ei osaa käyttää niistä yhtään.
Kuka tässä on pyytänyt keinoja kys. tehtävästä suoriutumiseen? Päinvastoin mammakulta. Olemme pyytäneet että ette tunkisi nokkaanne asiaan, joka ei kuulu teille mitenkään ja johon ei teidän apuja tarvita.
 
vierailija
huoh ootko kuullu raskasmetalleista ja autojen saasteista? kun imetät niin siitä liinasta se raskasmetalli sitten menee lapsen ihon läpitte kun iho on viellä herkkä?.

se ei päde jos vauva on esim kärryissä koska kärryt on suojattu raskasmetalli torjunta aineella tai ainakin itse käytin se onkin sellanen aine josta metallit kimpoaa. liinaan sitä ei taas voi laittaa
Vai että oikein raskasmetalli torjunta aine josta metallit kimpoaa :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Mitä sinä oikein itse horiset koko ajan? Muutama vuosi sitten elokuussa jolloin oli paljon ulkomaalaisia hississä, Stockmannin hissien ovien avauduttua 1. kerroksessa, oli niin söde näky heti odottamassa hissien edessä. Nuori nainen imetti vauvaa, tietysti ilman mitään imetysliinaa tai imetyspaitaa. Ihan vaan tissit tiskillä. Stockmannillahan on sitten vauvanhoitohuone myös, mutta sinnehän nämä ns. julki-imettäjät eivät vaivaudu menemään. On liian pitkä matka jne. On ihan pakko tissit esillä imettää just siinä hissien edessä, kun siinä on mahdollisimman paljon ihmisiä.
Olen koko ajan sanonut, että suurin osa käyttää imetyspaitaa ja suurimmaksi osaksi imetys on aika huomaamatonta. Saattaisiko olla mahdollista, että kyseinen äiti ei tiennyt vauvanhoitohuoneesta? Suurin osa ihmisistä ei tiedä, missä kaikkialla keskustassa sellaisia on, mutta yleensä ne, jotka tietävät, tykkäävät mennä mieluummin niihin - jo senkin vuoksi, että siellä on viihtyisät sohvat, rauhallista, jne. Mutta jos olet nyt yhden kuvaamasi tapauksen nähnyt, niin ei se tarkoita, että kaikki imettävät ilman paitaa molemmat rinnat esillä. Uskaltaisin jopa väittää, että suurin osa ei tee niin.
 
Kuka tässä on pyytänyt keinoja kys. tehtävästä suoriutumiseen? Päinvastoin mammakulta. Olemme pyytäneet että ette tunkisi nokkaanne asiaan, joka ei kuulu teille mitenkään ja johon ei teidän apuja tarvita.
Julkiset tilat kuuluvat muillekin. Ei ole meidän muiden vika että joku ei osaa tai halua peittää rintavarustustaan.

Ja juu, muut yrittävät auttaa mutta eipä apu näköjään kelpaa. No, jos ette osaa tissejänne peittää niin antakaa sit heilua vapaana.
Eli teidät jotka ei osaa lukea muiden ohjeita, tunnistaakin jatkossa paljaista tisseistä. :D
 
9mmmm
Julkiset tilat kuuluvat muillekin. Ei ole meidän muiden vika että joku ei osaa tai halua peittää rintavarustustaan.

Ja juu, muut yrittävät auttaa mutta eipä apu näköjään kelpaa. No, jos ette osaa tissejänne peittää niin antakaa sit heilua vapaana, teidät jotka ei osaa lukea ohjeita, tunnistaakin jatkossa paljaista tisseistä. (y)
ja ohje nuoraa seuraavat tunnistaa tissitarkkailustaan :)
 
vierailija
jokaisella lastaan välittävällä on sellainen etkö tienny? nooh lyhyesti ilmaisin en tietenkään tarkottanu sitä metalli tankoa jota justiinat nakkelee kohti pekkojaan vaan ne pien hiukkaset joita raskasmetalleiksi kutsutaan ihan peruskoulu kaamaa :)
Tiedän kyllä mitä raskasmetallihiukkaset on (olen joo käyny peruskoulun kiitos vaan) mutta raskasmetalli torjunta aine josta metallit kimpoaa on muulle uutta. Viittisikkö laittaa linkin mistä löytyy?

Kaikki pien hiukkaset ei muuten ole raskasmetalleja, ihan vaan peruskoulu kaamaa tämäkin. Oliko sulla suoja aine niillekkin?
 
vierailija
Olen koko ajan sanonut, että suurin osa käyttää imetyspaitaa ja suurimmaksi osaksi imetys on aika huomaamatonta. Saattaisiko olla mahdollista, että kyseinen äiti ei tiennyt vauvanhoitohuoneesta? Suurin osa ihmisistä ei tiedä, missä kaikkialla keskustassa sellaisia on, mutta yleensä ne, jotka tietävät, tykkäävät mennä mieluummin niihin - jo senkin vuoksi, että siellä on viihtyisät sohvat, rauhallista, jne. Mutta jos olet nyt yhden kuvaamasi tapauksen nähnyt, niin ei se tarkoita, että kaikki imettävät ilman paitaa molemmat rinnat esillä. Uskaltaisin jopa väittää, että suurin osa ei tee niin.
Olisiko minun pitänyt kaikki tapaukset kirjoittaa, kun olen nähnyt julki-imetystä? Älä nyt naurata. Helsingin keskustassa sitä näkee ihan riittämiin vuosien mittaan.

Yleensä isoissa tavarataloissa on vauvanhoitohuone. Ei se mikään salaisuus ole. Kylttejäkin löytyy asiasta ihan riittämiin tavaratalon sisällä.
 
vierailija
huoh ootko kuullu raskasmetalleista ja autojen saasteista? kun imetät niin siitä liinasta se raskasmetalli sitten menee lapsen ihon läpitte kun iho on viellä herkkä?.
Julki-imetys tapahtuu kylläkin yleensä kahviloissa ja ravintoloissa.

Jos sitä liinaa ei ole siinä suojana, niin silloinhan ne raskametallit menevät vielä paremmin vauvan ihon läpi, kun iho on vielä niin herkkä. Eiks nih?:ROFLMAO::D:alien:
 

Yhteistyössä