Pitääkö paikkansa etttä jotkut eivät kehtaa laittaa lapselle yleiselle paikalle

  • Viestiketjun aloittaja citymum
  • Ensimmäinen viesti
noin vuosi sitten kun odotin nuorinta, SAIN joltain ihanalta palstalaiselta vauvaa varten sen äitiyspakkauksen kevyttoppapuvun, uuden..No kun paketti tulikin, siellä oli myös toppahaalari ja kaikki tumput yms, ja tämä haalari on meillä jokapäiväisessä käytössä, mun mielestä se on ihana, sellainen mintunvihreä luultavasti vuoden 2005 pakkauksesta.Ja oon ostanu myös muita äp vaatteita, ja käytän ihan missä tahansa, pääasia että ovat puhtaita ja ehjiä.
 
Gluteus maximus
Minä en kauheasti pitänyt, kun pojankin pakkauksessa oli paljon potkuhousuja, joiden sukkaosa ei mahtunut meidän pojalle ollenkaan (oli niin suuri jalkaterä) Tytön pakkauksessa oli paljon sinistä (lähes kaikki) joten aika vähän pidin niitäkin. Kotivaatteina toki olivat ihan passeleita.
 
kikka
sitä vielä kysyn cassulta, että mitkä sitten miellät 5-kk ikäisen vaatteiksi? mä en oo osannu tommosta ajatellakaan. mun mielestä on niin kätsy pistää lapselle body ja puolipotkarit. vai onko joku helpompikin systeemi?
 
äp rules
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Meijän neuvolantäti sano aikanaan, jotta häntä huvittaa kattella, kon muksu tuuaan odotusaulaan niinkon olis häihin menossa, vaikka tulee tarkastuskäynnille neuvolaan.
Rumat ne vaatteilla koreilee... :whistle:
No tuota,mun perheessä mun vanhemmat on aina opettanu et kun ihmisten ilmoille jalääkäriin mennään niin pukeudutaan siististi,ei mitn verkkareita tms.
En itsekään kulje rönttävaatteissa kylillä vaan aina huolitellulta ja tykkään et muksu ei ole missään viikon ruokalistavaatteissa ja resuisen näköinen
Onko äp:n vaatteet muka valmiiksi ruokalistan ja resuisen näkösiä? Ehkä kannattaa hommata pyykkikone tai ruokalappu. Ai niin, pakkauksessahan on ruokalappu. Ja mistä vaan 100e:n vaatteesta saa resuisen näkösen, jos sitä ei pese ym.
 
en oo osannut vauvalla käyttää parin ekan kuukauden jälkeen potkuhousuja (paitsi joskus yöllä) joten äitiyspakkauksen 70 senttiset potkuhousut jää näin ollen käyttämättä. Vuoden 2006 äp:ssa oli sitäpaitsi ihan liikaa sinisiä vaatteita joita en tytölleni ole halunnut laittaa. Mutta halusin ottaa molemmille lapsilleni äp:n että voin säilyttää niistä jotain muistoksi lapsille :)
 
justiinsa juu
Kyllä se nyt vaan on taivahan tosi, että kaikki lapset ei ole kauniita ja sitten yritetään tehdä niistä sellaisia hienoilla vaatteilla.

Pst. Tiedoksi; vaikka sillä lapsella KUINKA olisi ne viimeisimmän muodin mukaiset vaatteet päällä, geenejään ei voi ikävä kyllä valita ;).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Meijän neuvolantäti sano aikanaan, jotta häntä huvittaa kattella, kon muksu tuuaan odotusaulaan niinkon olis häihin menossa, vaikka tulee tarkastuskäynnille neuvolaan.
Rumat ne vaatteilla koreilee... :whistle:
Tulee mieleen kuinka esikoisen kanssa tuli pyntättyä ensimmäisille käynneille ja sitten riisui niitä hikihatussa pois, meidän neuvolassa on aina kuuma. Ne pynttäysvaatteet olivat vielä kaikista epäkäytännöllisemmät riisua ja pukea. Kyllä sitä aika äkkiä oppi käyttämään äitiyspakkauksen vetoketjullista täyshaalaria, jota kotona käytti pelkkänä yöasuna, sen helppouden takia.
 
IhanaValo
On meillä ainakin kumpikin käyttäneet ä-pakkauksen vaatteita..pääasia ettei vauvalla oo kylmä ollut. Ihan yhtä söpöjä nää muksut on, olipa niillä päällään ä-pakkausken vaatteita vai jotain kalliimpia "muotivaatteita".
 
Täytyy myöntää, että en ikinä laittaisi äitiyspakkauksen talvihaalaria lapseni päälle.. Mulle tulee jotenki semmonen tunne että ihmiset ajattelee, että eikö mulla oo varaa ostaa haalaria lapselleni :ashamed: Tiedän, noloo... :snotty:
 
anika harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja :
en oo osannut vauvalla käyttää parin ekan kuukauden jälkeen potkuhousuja (paitsi joskus yöllä) joten äitiyspakkauksen 70 senttiset potkuhousut jää näin ollen käyttämättä. Vuoden 2006 äp:ssa oli sitäpaitsi ihan liikaa sinisiä vaatteita joita en tytölleni ole halunnut laittaa. Mutta halusin ottaa molemmille lapsilleni äp:n että voin säilyttää niistä jotain muistoksi lapsille :)
Ottamatta kantaa potkuhousuihin ja siniseen (makuasioita), miksi säästät lapselle muistoksi vaatteita, joita hän ei ole käyttänyt?

Eikö olisi loogisempaa säilyttää niitä, joita hän käytti?
 
vieras
Mä myin äp:n haalarin ja tumput ennenkuin oltiin niitä käytetty yhtään. Ja kyllä, olivat liian poikamaiset. Varmaan tulee taas kommenttia kuinka pojankin voi pukea pinkkiin ja sininen ei ole poikamainen... Mutta se ei nyt sopinut eille ja thats it. Kovin vähälle jäi muutenkin noiden pito, muutamia kyllä käytettiin ihan älyttömästi. Ja ihan julkisesti.
 
Ekan, tokan ja viidennen lapsen kohdalla otin pakkauksen.Olen kehdannut ja kehtaan käyttää lapsellamme äp:n vaatteita,mutta äp toppahaalri -06, siitä ne pitänyt.Vain pari kertaa ollut vauvalla päällä.En oikein pidä väristä, enkä kuvioinnista.
 
sibelius79
kyllä olen ilennyt käyttää vaan nuoremman toppapuku jäi vähälle kun vaalean sininen /ruudullinen en tykännyt annoin sen kaverin pojalle ja ostin tyttömäisemmän
muita vaatteita kyllä pidettiin paljon
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juupeli:
Täytyy myöntää, että en ikinä laittaisi äitiyspakkauksen talvihaalaria lapseni päälle.. Mulle tulee jotenki semmonen tunne että ihmiset ajattelee, että eikö mulla oo varaa ostaa haalaria lapselleni :ashamed: Tiedän, noloo... :snotty:

Tuo kuulostaa ihan naurettavalta ajatukselta
 
Hei, eiköhän se oo niin, että joka iikka laittaa lapsensa päälle mitä haluaa! En minäkään lähde kotivaatteissa kaupungille vaan vaihdan jotain asiallisempaa päälle. Miettikää, kuka teistä olis valmis lähtee kylille kotovaattissa ilman että yhtään laittaa tukkaa tai dödöö kainaloon???!!! Puen lapseni nätisti (omasta mielestäni), jos jonnekkin mennään ajattelematta mistä pakkauksesta tai kaupasta ko. vaate on peräisin, mutta juhlavaatteet on sitten juhlatilaisuuksiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Minä miellän esim. puolipotkarit ihan vastasyntyneen vaatteiksi, enkä tykkää enää käyttää niitä 4-5kk vanhalla kuin yöllä. .
Hih :D Meidän miltein 2v:lla käytetään edelleen puolipotkareita (kokoa 86 tai 92)sukkahousina ja välillä ihan bodyn kanssakin. B)
näin meilläkin Santtu :D

Nii eikä minuu vois vähempää kiinostaa mitä muut ajattelee siitä mitä lapseni tai itseni päälle puen. En myöskään ole kovin kiinnostunut siitä mitä muiden naperoilla on päällään.
 

Yhteistyössä