Pitääkö paikkansa etttä jotkut eivät kehtaa laittaa lapselle yleiselle paikalle

  • Viestiketjun aloittaja citymum
  • Ensimmäinen viesti
minä vaan..
Juuri männä viikolla vitsailin vauvalleni (4kk), että kaupungille ei verkkareissa sitten mennä... ja farkut laitettiin...
No mutta asiaan...ei sillä ole mun mielestä mitään väliä, mistä vaatteet on hankittu kunhan on siistit ja sopivat tilanteeseen. Minä ihastelen aina muidenkin lasten vaatteita...eli kuulun niihin, jotka mielenkiinnolla vilkuilevat muiden vauvoja.Myönnetään.
Typerää ja lapsellista on arvostella/määritellä vanhempia/lapsia sen perusteella mitä lapsella on päällä. Miksi aina pitää muutenkaan toisia vanhempia arvostella? Kaikki pienet vauvat syntyy ihanina ja autuaina tähän hemmetin julmaan maailmaan, jossa vanhemmuus on aina jonkun toisen mielestä mennyt pieleen.
 
kyllä mieki piän neitillä äp:n vaatteita. vaikka ne onki sinivoittosia niin silti ne on hyviä ja kivoja vaatteita. ja ekalle neuvolakäynnillekki neiti läks äp:n toppapuvussa, eipä sieltä juurikaan muuta näkyny ko nenä ku oli puku niin iso :D :heart: :heart:
 
No. Ihan rehellisesti... mulla ei todella ollut vauva-aikana aikaa jäädä kaappiin penkomaan ja kattomaan onko tämä body nyt äitiyspakkauksesta vai ei, kehtaako tällä lähteä kaupasta hakemaan maitoa vai ei.

Ihan siinä on käytetty missä muitakin vaatteita. Pari epäkäytännöllistä (esim. kietaisupaita + vm. 2004 pakkauksen yöpuvussa olleet niin kireät hihansuut ettei vauvan käsi sinne mennyt) ovat jääneet käyttämättä.
 
ja hei...
Ollaan onnellisia, että tällainen pakkaus jaetaan kaikille sen haluaville. Siinä vaiheessa kun se jaettaisiin esim. perheen tulojen mukaan oltaisiinkin jo eriarvoisuusmentaliteetissa aika pitkällä. Silloin niiden vaatteiden pukeminen olisi monelle vielä suurempi kynnys.
 
Kehtaan laittaa! Ja paljon pidinkin 60 cm äp:n vaatteita. 70cm:ä vaan niin vähän pakkauksessa. Tuli kyllä ostettua esikoiselle söpöstelyvaatteitakin vähän liikaa, että kiirettä pitää että ehtii kaikkia päällä pitää. Ihmettelen yleensäkin, kun harvat enää pitää puolivuotiaallakaan potkareita tai potkupukuja. Mä pidän
 
Cassy
Alkuperäinen kirjoittaja kikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy harmaa:
Musta ne on vastasyntyneen vaatteita ja näinollen väärän kokoisia.

Menen itsekin yleensä julkisille paikoille semmoisissa vaatteissa jotka ovat mielestäni hyviä ja tilanteeseen kuuluvan näköisiä, miksen siis tekisi samoin vauvani vaatetuksen kanssa?
Eikä teidän vauva ole ollut sitten vastasyntynyt? Vai onko kyse adoptiosta.
Ja tilanteeseen sopiva on vaikka haalari, jos on haalarinkäyttötilanne.
Meidän vauva ei ollut vastasyntyneenä kokoa 62 taikka 68. Tuskin on monen muunkaan. Minä miellän esim. puolipotkarit ihan vastasyntyneen vaatteiksi, enkä tykkää enää käyttää niitä 4-5kk vanhalla kuin yöllä. Ja tätähän en tiennyt raskausaikana kun ekaa odotin. Kyse ei ole lainkaan siitä etten "kehtaisi" tai että vaatteet olisi musta rumia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Minä miellän esim. puolipotkarit ihan vastasyntyneen vaatteiksi, enkä tykkää enää käyttää niitä 4-5kk vanhalla kuin yöllä. .
Hih :D Meidän miltein 2v:lla käytetään edelleen puolipotkareita (kokoa 86 tai 92)sukkahousina ja välillä ihan bodyn kanssakin. B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Minä miellän esim. puolipotkarit ihan vastasyntyneen vaatteiksi, enkä tykkää enää käyttää niitä 4-5kk vanhalla kuin yöllä. .
Hih :D Meidän miltein 2v:lla käytetään edelleen puolipotkareita (kokoa 86 tai 92)sukkahousina ja välillä ihan bodyn kanssakin. B)
Ja meillä 1v+ ikäisellä on vielä olkainpotkarit. Aina silloin, kun äitiä vauvattaa. Onneks tutalta saa kokoa 86cm. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Minä miellän esim. puolipotkarit ihan vastasyntyneen vaatteiksi, enkä tykkää enää käyttää niitä 4-5kk vanhalla kuin yöllä. .
Hih :D Meidän miltein 2v:lla käytetään edelleen puolipotkareita (kokoa 86 tai 92)sukkahousina ja välillä ihan bodyn kanssakin. B)
Ja meillä 1v+ ikäisellä on vielä olkainpotkarit. Aina silloin, kun äitiä vauvattaa. Onneks tutalta saa kokoa 86cm. :)
Kyllä meilläkin reilu 1v koko potkiksia pidettiin. Uusia en ostellut mut mun ja siskon vanhojaoli vaikka muille jakaa.

Välillä kun tätä äitiä vauvattaa niin mennään kerhoonkin (osin myls helpoutensa takia) ihan bodyssa ja potkareissa :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Meijän neuvolantäti sano aikanaan, jotta häntä huvittaa kattella, kon muksu tuuaan odotusaulaan niinkon olis häihin menossa, vaikka tulee tarkastuskäynnille neuvolaan.
Rumat ne vaatteilla koreilee... :whistle:
No tuota,mun perheessä mun vanhemmat on aina opettanu et kun ihmisten ilmoille jalääkäriin mennään niin pukeudutaan siististi,ei mitn verkkareita tms.
En itsekään kulje rönttävaatteissa kylillä vaan aina huolitellulta ja tykkään et muksu ei ole missään viikon ruokalistavaatteissa ja resuisen näköinen
 
Alkuperäinen kirjoittaja pimpulapampula:
Kehtaan laittaa! Ja paljon pidinkin 60 cm äp:n vaatteita. 70cm:ä vaan niin vähän pakkauksessa. Tuli kyllä ostettua esikoiselle söpöstelyvaatteitakin vähän liikaa, että kiirettä pitää että ehtii kaikkia päällä pitää. Ihmettelen yleensäkin, kun harvat enää pitää puolivuotiaallakaan potkareita tai potkupukuja. Mä pidän
Mä en tiedä miks, mutta mä pidän potkareita (koko ) jotenkin hankalina :/ Eli siis koskaan ei ole meidän tytöllä potkareita nähty, puolipotkareita joskus kotona...

 
Mimosan äippä
Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Ei käytetty, en tykännyt vaatteista yhtään, mutta kehtaamisesta ei ollut kyse.

Halusin vain pakkauksesta peiton, makuupussin, sakset,näytepaketit, lehtiset yms. ja kuten Åbo tuolla sanoi, niin sitä vaan nyt on enemmän raskaana kun saa hakea sen paketin :saint:

Ja halusin äkkiä päästä hiplaamaan/pesemään/silittämään pikku nuttuja vaikka ne eivät niin häävejä olleetkaan.. :ashamed: :D

peesit kaikkiin kohtiin :)
 
Mä laitoin AINA äitiyspakkauksen vaatteet kun lähdettiin johonkin. Ne oli kaikista uusimmat vaatteet meillä, kun muut oli lainassa tai muuten saatu käytettyinä. Toki oli joitakin lahjojakin, mutta yleensä vaan pelkkä body, ja äp:n vaatteet sopi toisiinsa, esim. samanlaiset body ja potkupuku. Mä tykkäsin ja ei hävettäny yhtään. Toppapukuki oli tosi nätti!!!
 
Ja noista body potkuhousujutuista... Meillä ei olla 1v1kk jälkeen, kun tuli tyttöjen eka kesä, pidetty bodeja ollenkaan. Ne on jo sitä ennen haitanneet potalla käyntiä ja esim. kun päiväkuiviakin ovat olleet 1v9kk iässä, niin olis ollu todella hankalaa niiden kanssa, kun ite potalle menevät.

Potkupukuja ollaan käytetty siihen saakka kun ovat mahtuneet ne äp:n puvut päälle, eli ehkä 5kk saakka, korkeintaan 6kk. Siinä iässä on ollu myös käytössä jo ihan collegepukuja ym. Puolipotkareita on ollu johonkin 1v saakka, lopussa lähinnä yöllä tai sitten just sukkahousujen asemasta. Kotona ollaan saatettu olla puolipotkareissa ihan muuten vaan.
 
Mä en ottanu pakkausta koska sain niin paljon vaatteita käytettynä. Paljon meillä silti on ollu "äitiyspakkausvaatteita". Esim toppahaalareita eri-ikäisiä; vihreä, 2 lilaa, sininen... Ja toisen lilan oon antanu pois ihan vaa siks et toinen saman värinen oli jo! Äp bodyt ja puolipotkarit oli tosi käteviä
 
ÄP 2007
Minusta ÄP on tosi hieno juttu.

Aika vähälle käytölle on ne vaatteet vaan miellä jääneet. Kotona on käytetty paljon, erityisesti ne vihreät raita-asu ja palloasu ovat ihania. Raskaana ollessa mä vaan ostelin niin paljon kaikkea ihanaa pientä vaatetta vauvalle, että hyvä kun olen suurinta osaa ehtinyt käyttää. ÄP haalari 2007 on mielestäni todella kaunis, mutta vieläkin vauvalleni iso, joten toivottavasti se ei jää kokonaan käyttämättä. Tykkään pukea vauvan nätisti, nimenomaan aina silloin, kun lähdetään kotoa muualle. Kyse ei ole kehtaamisesta, eikä pakkausvaatteiden vähättelemisestä. Minä kun vaan pidän kauniista vaatteista niin kovasti.
 

Yhteistyössä