Pitääkö paikkansa etttä jotkut eivät kehtaa laittaa lapselle yleiselle paikalle

  • Viestiketjun aloittaja citymum
  • Ensimmäinen viesti
juppi
Meillä on omakotitalo, iso Audi ja isäntä on toimitusjohtaja. Voidaan ostaa just sellaset vaatteet lapsille kuin halutaan ja siitä kaupasta kuin huvittaa. Äitiyspakkauksen vaatteet on meidän mielestä suomalaista luksusta ja ihan laadukasta tavaraa. Ja niinpä lapset ovat kyllä käyttäneet niitä vaatteita ihan jokapaikassa. Ihme porukkaa maailma täynnä. Mikään ei kelpaa.
 
minäkin
Kyllä kehdataan käyttää, meillä on lapset ihan siisteissä vaatteissa kyllä. On vaan toi kierrätys toiminu niin hyvin perheellisten kesken et on saatu toisilta tai ostettu käytettyjä, et neiti on kohta 2v ja oon ehkä max 10 vaatetta ostanu KOKO aikana uusia. Mukaan lukien haalarit ja sukkahousut....
 
typy
Kyllä on itsetunnossa vikaa, jos ei kehtaa äippäpakkauksen vaatteita laittaa vauvalleen. Ne on varmaan samoja äitejä, joiden täytyy antaa lapselleen joku fiini suomenruotsalainen etunimi siihen Virtasen eteen.
 
Kyllä käytin suurinta osaa pakkauksen vaatteista lapsella enkä kyllä miettiny et mihin oltiin millonkin menossa ja mitä päällä. Pääasia et oli puhtaat ja siistithän ne oli automaattisesti kun eivät käytössä kauheesti kulu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Alkuperäinen kirjoittaja zippel:
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Meijän neuvolantäti sano aikanaan, jotta häntä huvittaa kattella, kon muksu tuuaan odotusaulaan niinkon olis häihin menossa, vaikka tulee tarkastuskäynnille neuvolaan.
Rumat ne vaatteilla koreilee... :whistle:
Ompas epäammattimaista haukkua asiakkaita noin.

Itelle on äpaketin vaatteet kelvannu ja kakkosen kanssa sitä niin ei enää ees jaksanut ja ehtinyt pelleillä vaatteilla. Kunhan on puhasta päällä ja sopivan kokoista niin saa kelvata.

Toisaalta mulle on yks ja sama jos jonkun mielestä on noloa käyttää "julkisesti" äpaketin kamppeita. Ite en tuollaista arvomaailmaa oikeen käsitä.
Ei se ollut haukkumista, se oli totuus :D .
MILLAISISSA vaatteissa ihmiset oikein vie vauvojaan häihin?! Meillä (ja tuttujen vauvoilla) hääasuna on ollut joku prinsessamekko, ohuet juhlasukkikset ja siihen sopivat satiinikengät, tms, pojilla kauluspaitaa, kravattia, jne. Ei todellakaan mitään suloista bodya (tyyliin Nalle Puh tai Bamse) tai trikoopaitaa, ehkä puuvillaneuletta, joiden kanssa vaikka veluurisamettihousut tai ehkä pehmoiset babyfarkut. Ne on nimenomaan neuvola- ja perhekerhoasuja :D.
Mitä siihen tulee, että rumat ne vaatteilla koreilee: ketut sanon minä. Päinvastoin pikemminkin: tavallinenkin pallopää näyttää suloiselta jos päällä on suloiset vaatteet. Kaunis lapsi taas on kaunis vaikka olisi mitä päällä =). Ja rumia lapsia ei kai ole olemassakaan, on vain kauniita ja suloisen tavallisia.
 
vieras
Meillä oli esikoisella äp:n vaatteet kotikäytössä, koska en tykkää käyttää potkareita muutenkaan.. Nyt toisella ei ollut potkarin potkaria sitten koon 56 jälkeen! Bodyja pidin muutoinkin. Haalari oli ruma, sitä en käyttänyt koskaan.. Mutta makuupussi on nyt käytössä jo toistamiseen, vaatteet olivat ehtineet jo kierrätyksellä seuraavalle, joten niitä ei edes ole.. Asenteessa vikaa, jos ottaa pakkauksen turhaan, mutta ei kaikkea silti ole pakko käyttää..
 
vieras
en ole koskaan kuullutkaan ja itse olen lapsillani mielelläni käyttänyt pakkauksen vaatteita ja olen niistä ylpeä.
Aina on mahdolllista että joku ei käytä kertomastasi syystä.
Olen paljon nähnyt muidenkin käyttävän niitä.
 
vieras
jotkut tietää olevansa pelkkiä nobodyja yrittää epätoivoisesti vaikuttaa jotenkin paremmalta. Parhaat tyypit pystyy olla omia itsiään eivätkä tule edes ajatelleeksi näyttävätkö köyhiltä vai rikkailta neuvolan vastaanotolla. Sitä laitetaan ne vaatteet mitkä sopii ja on puhtaina ja ollaan ylpeitä Suomen äitiyspakkaussysteemistä.
 
typy
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Alkuperäinen kirjoittaja zippel:
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Meijän neuvolantäti sano aikanaan, jotta häntä huvittaa kattella, kon muksu tuuaan odotusaulaan niinkon olis häihin menossa, vaikka tulee tarkastuskäynnille neuvolaan.
Rumat ne vaatteilla koreilee... :whistle:
Ompas epäammattimaista haukkua asiakkaita noin.

Itelle on äpaketin vaatteet kelvannu ja kakkosen kanssa sitä niin ei enää ees jaksanut ja ehtinyt pelleillä vaatteilla. Kunhan on puhasta päällä ja sopivan kokoista niin saa kelvata.

Toisaalta mulle on yks ja sama jos jonkun mielestä on noloa käyttää "julkisesti" äpaketin kamppeita. Ite en tuollaista arvomaailmaa oikeen käsitä.
Ei se ollut haukkumista, se oli totuus :D .
MILLAISISSA vaatteissa ihmiset oikein vie vauvojaan häihin?! Meillä (ja tuttujen vauvoilla) hääasuna on ollut joku prinsessamekko, ohuet juhlasukkikset ja siihen sopivat satiinikengät, tms, pojilla kauluspaitaa, kravattia, jne. Ei todellakaan mitään suloista bodya (tyyliin Nalle Puh tai Bamse) tai trikoopaitaa, ehkä puuvillaneuletta, joiden kanssa vaikka veluurisamettihousut tai ehkä pehmoiset babyfarkut. Ne on nimenomaan neuvola- ja perhekerhoasuja :D.
Mitä siihen tulee, että rumat ne vaatteilla koreilee: ketut sanon minä. Päinvastoin pikemminkin: tavallinenkin pallopää näyttää suloiselta jos päällä on suloiset vaatteet. Kaunis lapsi taas on kaunis vaikka olisi mitä päällä =). Ja rumia lapsia ei kai ole olemassakaan, on vain kauniita ja suloisen tavallisia.
MUKAVISSA vaatteissa on meidän vauva häissä ollut. Mut mun mielestä vauvoille sopii muutenkin paremmin vauvojen ku aikuisten vaatteet. Taisi olla yksissä häissä ihan äippäpakkauksen potkareissa.
 
määää
Me ollaan tilastollisesti keskivertoa selkeästi parempituloisia, mutta ihan mieltymysten mukaan ja käytännöllisyydenkin huomioiden, olen käyttänyt ihan tasavertaisesti ä-pakkauksen vaatteita siinä missä muitakin. Eli enpä ole tiennyt sen viestivän, että näytetään "kakkosluokan kansalaisilta". HUI ;) Onneksi on sitten näyttävä auto (meinaan kun omatkin vaateet ovat suurelta osin H&M:stä kun en työssäni tarvitse mitään jakkupukuja).

Ei tosissaan: En tiennyt, että on iso joukko ihmisiä, jotka liittävät kaikenlaisia arvoja ja tunteita ä-pakkauksen potkareihin!
 
miisku
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Alkuperäinen kirjoittaja zippel:
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Meijän neuvolantäti sano aikanaan, jotta häntä huvittaa kattella, kon muksu tuuaan odotusaulaan niinkon olis häihin menossa, vaikka tulee tarkastuskäynnille neuvolaan.
Rumat ne vaatteilla koreilee... :whistle:
Ompas epäammattimaista haukkua asiakkaita noin.

Itelle on äpaketin vaatteet kelvannu ja kakkosen kanssa sitä niin ei enää ees jaksanut ja ehtinyt pelleillä vaatteilla. Kunhan on puhasta päällä ja sopivan kokoista niin saa kelvata.

Toisaalta mulle on yks ja sama jos jonkun mielestä on noloa käyttää "julkisesti" äpaketin kamppeita. Ite en tuollaista arvomaailmaa oikeen käsitä.
Ei se ollut haukkumista, se oli totuus :D .
MILLAISISSA vaatteissa ihmiset oikein vie vauvojaan häihin?! Meillä (ja tuttujen vauvoilla) hääasuna on ollut joku prinsessamekko, ohuet juhlasukkikset ja siihen sopivat satiinikengät, tms, pojilla kauluspaitaa, kravattia, jne. Ei todellakaan mitään suloista bodya (tyyliin Nalle Puh tai Bamse) tai trikoopaitaa, ehkä puuvillaneuletta, joiden kanssa vaikka veluurisamettihousut tai ehkä pehmoiset babyfarkut. Ne on nimenomaan neuvola- ja perhekerhoasuja :D.
Mitä siihen tulee, että rumat ne vaatteilla koreilee: ketut sanon minä. Päinvastoin pikemminkin: tavallinenkin pallopää näyttää suloiselta jos päällä on suloiset vaatteet. Kaunis lapsi taas on kaunis vaikka olisi mitä päällä =). Ja rumia lapsia ei kai ole olemassakaan, on vain kauniita ja suloisen tavallisia.

mä peesaan tätä viimeistä! näin toimin minäkin! sitä paitsi pakkusksessa on paljon potkuhousuja ja niitä mä en tykännyt pitää..varsinkin puolipotkarit näyttää mun meilestä ihan alusvaatteelta!
 
Esikoiselle otin pakkauksen ja sen sisältämiä vaatteita hän käytti. Kakkoselle ja kolmoselle en ottanut pakkausta, joten heillä ei ole pidetty pakkauksen vaatteita.

Ja mitä vauvojen juhlapukeutumiseen tulee... meillä on vauvat käyttäneet juhlissa ihan tavallisia vaatteita.
 
vieras
siis tämä on just niin tätä että voi apua mitä joku muu minusta ajattelee! :( minä pistän lapselleni vaikka perunasäkin jos siltä tuntuu ja ihan sama mitä muut ajattelee,jos itse ollaan tyytyväisiä. toki puen lapseni mielelläni nätisti,äitiyspakkauksen vaatteet kävi ihan hyvin,kunhan olivat siistissä kunnossa.
 

Yhteistyössä