Pitääkö paikkansa etttä jotkut eivät kehtaa laittaa lapselle yleiselle paikalle

  • Viestiketjun aloittaja citymum
  • Ensimmäinen viesti
vieras
pidin vaatteista todella paljon, mutta koot meni meidän vauvan kasvun kanssa pahasti ristiin vuodenaikaan nähden ja suuri osa jäi käyttämättä sisävaatteista, mutta säästössä ovat rakkaina muistoina kuitenkin.
 
köyhä juntti
Mun kaveri on just tuollainen, et hänen vauvallaan pitää olla erikseen neuvola- ja kauppareissuvaatteet. Minä olen pukenut omalle lapselleni neuvolaan mitä milloinkin, myös pakkauksen vaatteita. Tuskin terveydenhoitaja on kovinkaan kiinnostunut mitä mun lapsella on päällä. Tuskin kukaan joutuu erityistarkkailuun sen takia, et lapsella on neuvolassa ollut äp:n vaatteita ja siitä on tehty päätelmä, että vanhemmat on sekä köyhiä että juntteja. Luultavasti terkan mielestä on tärkeintä, että lapsen vaatteet ovat siistit ja asianmukaiset. Eli puhtaat ja ehjät ja säätilan mukaan valittu. Kaupassa taas en itse ainakaan jaksa kytätä kenenkään vieraita lapsia. ei vois vähenmpää kiinnostaa mitä niillä on päällä.
 
Turkilmas
Voi miten jyrkkiä ihmiset on täällä mielipiteissään :eek: .

Mä otin äitiyspakkauksen esikoisesta ja taidan ottaa tälläkin kertaa. Mä itse pidin ja pidän edelleen äitiyspakkauksen vaatteita laadukkaina ja hyvinä. Tosin ainakin itse en niin tykännyt vaatteiden kuoseista. Pidin kyllä vaatteita pojalla, mutta varmaan just enimmäkseen kotona.

Me saatiin tosi paljon lahjaksi ihania vaatteita, sekä uusia että käytettyjä. Ja silloin kun lähdettiin jonnekin "ihmisten ilmoille", niin tykkäsin käyttää sitten niitä lahjaksi saatuja vaatteita. Ikään kuin osoittaakseni kiitollisuutta lahjan antajalle.

Voisin väittää että se on kyllä valtava vähemmistö, joka ei kehtaa pitää äitiyspakkauksen vaatteita lapsellaan. Ikään kuin se olisi köyhyyden merkki. Toisia vaan vaatteet hivelee silmää ja toisia ei. Se ei kuitenkaan vähennä äitiyspakkauksen arvoa. Me suomalaiset kun ollaan todella onnekkaita kun tuollainen pakkaus saadaan. Harmittaa etten säästänyt ekaa pakkausta, olis ollut mahtava muisto :( .
 
opo
Ite en oo pitäny pahemmin(en nyt mee vannoo, ku en muista mitkä on ko.vaatteita)ku suurinosa esim.haalarit sinisiä ja ite tykkään pukee prinsessan "tyttöjen" väreihin. Mut esim.töppösiä ja tumppuja oon pitäny. Mukava kuitenkin nähä vaikkapa kaupassa lapsia, joil esim.tuttu haalari päällä. Tietää olevan samoja vuosikertoja lapset.
 
Cassy harmaa
Musta ne on vastasyntyneen vaatteita ja näinollen väärän kokoisia.

Menen itsekin yleensä julkisille paikoille semmoisissa vaatteissa jotka ovat mielestäni hyviä ja tilanteeseen kuuluvan näköisiä, miksen siis tekisi samoin vauvani vaatetuksen kanssa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi joku ottaa pakkauksen jos ei tykkää siellä olevista vaatteista? Ihme porukkaa...
Mä halusin sen makuupussin, sekä toppahaalarin joka kertoo mitä vuosimallia vaavi on :). Myös peitto ja täkki oli tervetulleita. Vaatteista osa oli ihan suloisia, osa vähemmän suloisia, mutta kaikkia käytettiin: kotivaatteina. Ns. julkisille paikoille laitettiin jotain erityylistä vaatetta vauvalle.
Sitäpaitsi, sitä nyt vaan on enemmän raskaana kun saa käydä postista hakemassa äitiyspakkauksen =).
taas kerran voin peesata Åboa!
 
kikka
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy harmaa:
Musta ne on vastasyntyneen vaatteita ja näinollen väärän kokoisia.

Menen itsekin yleensä julkisille paikoille semmoisissa vaatteissa jotka ovat mielestäni hyviä ja tilanteeseen kuuluvan näköisiä, miksen siis tekisi samoin vauvani vaatetuksen kanssa?
Eikä teidän vauva ole ollut sitten vastasyntynyt? Vai onko kyse adoptiosta.
Ja tilanteeseen sopiva on vaikka haalari, jos on haalarinkäyttötilanne.
 
Jaa-a mun elämäni tilanteisiin on ä-pakkauksen vaatteet ollet ihan sopivia.
Jopa julkisille paikoille mentäessä.
Tosin otin vain yhden kerran pakkauksen.
Ja käytin sitten niitä jo toisilla kuluneita ä-pakkausen vaatteita lapsillani.
Julkisesti.
 
kasvakaAikuisiksiTeinit
Hei, haloo, mitä kehtaamista siinä on jos käyttää äippäpakkauksen vaatteita?? Mä en niinku joo taaskaa tajunnut mikä tän pointti oli.. huh, ei mun tarvinnukkaan. Aattelin vain "et" on jotku vain lapsellisia, ku edes aloitttaa tällasta keskustalua. Mä en ite henkilökohtaisesti kato mitkä vaatteet laitan lapselleni, pääasia on että ovat puhtaat. Ylipäätänsä muoti on sellaisten ihmisten juttu, JOILLA EI OLE OMAA TYYLIÄ.. tää on tosi :D
 
vihainen vieras
Jessus mitä idiootteja. Jos äitiyspakkaus maksaisi vaikka 1000 euroa, niin johan olisi kaikki mukamas-juppi-paremmasta-perheestä äidit kilvan käyttämässä niitä ja kehumassa kuinka heidän pikku Lars-Adolf puetaan aina äp-vaatteisiin kun mennään kaupungille.

Kehtaatte edes, mistään ei ole kiitollisia! Oikeesti menkää jonnekki kattoon sellasia äitejä joilla ei ole mitään. Ja hommatakaa jotain henkistä pääomaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nyyrikki:
En pidä minään noita vaatteita enkä laittais esim. muskariin päälle lapselle.
Rumia värittömiä venyviä vanuvia epämuodikkaita vaatteita. Halvan olosia.
sanoo äiti joka käyttää halpoja kestovaippoja
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vihainen vieras:
Jessus mitä idiootteja. Jos äitiyspakkaus maksaisi vaikka 1000 euroa, niin johan olisi kaikki mukamas-juppi-paremmasta-perheestä äidit kilvan käyttämässä niitä ja kehumassa kuinka heidän pikku Lars-Adolf puetaan aina äp-vaatteisiin kun mennään kaupungille.

Kehtaatte edes, mistään ei ole kiitollisia! Oikeesti menkää jonnekki kattoon sellasia äitejä joilla ei ole mitään. Ja hommatakaa jotain henkistä pääomaa.
Peesaan tätä! t. vieras klo:22:08
 
mun mielestä ne ei oo edes yövaatteita,vai olenko ainoa joka pitää potkareita tai raitabodya päivällä?oltiin sitten kotona taikka pressan linnassa??
se on VAUVA!!
mä en kattele tuolla että mitä muiden alsoilla on päällä..paitsi sitten jos mun huomio kiinnittyy vaatettomuuteen
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja nyyrikki:
En pidä minään noita vaatteita enkä laittais esim. muskariin päälle lapselle.
Rumia värittömiä venyviä vanuvia epämuodikkaita vaatteita. Halvan olosia.
sanoo äiti joka käyttää halpoja kestovaippoja
Tämäkin äiti on käyttänyt lapsellaan kestovaippoja, koska ne on kivoja.
Halvaksi en kyllä menisi sanomaan, ainakaan jos päivittää vaippakaapin sisältöä ja kerää värisuoraa samaan tahtiin kuin eräät :snotty: .
Toisekseen, kestoilu on useimmille enemmänkin ympäristökysymys kuin rahakysymys. Mulle se ei ole oikein kumpaakaan, vaan tietynlainen harrastus (niin hassulta kuin se kuulostaakin). Lisäksi useimpien muksujen iho kestää kestoja paremmin kuin kertiksiä (esim. mun pojan iho).
Mutta tämä nyt ei liity varsinaiseen aiheeseen millään lailla =).
 
Alkuperäinen kirjoittaja smirgelaine:
kyl mä vaan laitoin, kaikkiin nooihin kys. tilanteisiin.
Kyllä minäkin laitoin. Minusta ne olivat ihan söpöjä ja hyvälaatuisia. :) En ole koskaan kuullutkaan, ettei niitä olisi mukamas kehdannut laittaa lapsensa päälle. Enkä en ole palstaillut täällä riittävän tiiviisti. ;) Nyt kyllä hävettää... :eek: :LOL:
 
hihhei harmaana
En käyttänyt, koska vaatteet oli vastasyntyneelle auttamattoman isoja, ja sitten kun olivat sopivia en enää pukenut lasta potkareihin.En tosin pitänyt yhtään kuoseistakaan, enkä olisi käyttänyt vaikka olis ollu tuhansien eurojen hintaiset ja itse presidentiltä saadut. Makuupussi on ollut kovassa käytössä, samoin täkki ja kevytvanupuku, tumput ja töppöset. muut jäi käyttämättä.
 
Ei käytetty, en tykännyt vaatteista yhtään, mutta kehtaamisesta ei ollut kyse.

Halusin vain pakkauksesta peiton, makuupussin, sakset,näytepaketit, lehtiset yms. ja kuten Åbo tuolla sanoi, niin sitä vaan nyt on enemmän raskaana kun saa hakea sen paketin :saint:

Ja halusin äkkiä päästä hiplaamaan/pesemään/silittämään pikku nuttuja vaikka ne eivät niin häävejä olleetkaan.. :ashamed: :D
 

Yhteistyössä