Pitääkö morsiuspuvun olla valkoinen? Miksi muka?

Mulle ei sovi valkoinen ja mä tuntisin oloni epämukavaksi valkoisessa puvussa. Miksi pitäisi pilata päivänsä pukeutumalla epämiellyttävään asuun? Ei se värillinen puku mulla ainakaan olisi mitään erikoisuuden tavoittelua vaan pukeutumista mieluisaan pukuun. Yhtälailla se kaunis juhlapuku voi olla morsiuspuku.

Eikä ne kaikki valkoisetkaan puvut nyt niin kauniita ole *muistelee Tanja Karpelan rimpsupitsihörhelöpukua* :x :x :whistle:

MySelene
ni nmiimpä!
mä en ymmärrä kans miks omaa mielipedettänsä pidetään ainoana oikeana. esim. valkoinen pitää olla PAITSI jos on jo aiemmin ollu. eikö vois vaan hyväksyä sen että makuja on monia. ja jos haluu olla täysin "oikea" nmiin pitäis olla musta hääpuku niin kuin ennenvanhaan. ;) ite aion laittaa päälle sen mekon mistä tykkään ja jos jollain on jotain sanottavaa niin ei tarvii tulla häihin. :kieh:

MySelene
Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
mulla oli puku ainaki kaks värinen...
eikse valkonen oo niinku neitsyen väri, ja mulla oli ainaki yks elävä todiste että mää mikää impi ollu... :xmas:
no mu ielestä ei oo mitään välii onko neitsyt vai ei. jos tykkää valkoisesta ja hunnuista niin mun puolesta voi laittaa. vaikka monta kerralaan. miks vierailla olis mitään oikeutta sanoa mielipiteitänsä jos on vaan negatiivistä sanottavaa. |O

Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
mulla oli puku ainaki kaks värinen...
eikse valkonen oo niinku neitsyen väri, ja mulla oli ainaki yks elävä todiste että mää mikää impi ollu... :xmas:
no mu ielestä ei oo mitään välii onko neitsyt vai ei. jos tykkää valkoisesta ja hunnuista niin mun puolesta voi laittaa. vaikka monta kerralaan. miks vierailla olis mitään oikeutta sanoa mielipiteitänsä jos on vaan negatiivistä sanottavaa. |O
nii siis sehän on ollu alunperin neitsyen väri...
tuskin kukaan nykyään neitsyt on enää naimisiin mennessään :D

Alunperinhän morsiuspuku on ollut yleensä musta johtuen että se on ollut se yksi pyhäkolttoo minkä on omistanut. Sitten on tulleet valkoiset morsiuspuvut jotta on näytetty että "kyllä meillä on pätäkkää, oli varaa ostaa vaate ihan vaan yhtä käyttö kertaa varten". Luulisin, että valkoinen väri morsiuspukuun on vakiintunut alunperin siksi, että valkoinen on oikeasti aika epäkäytännöllinen väri arki askareissa ja sitä on sitten käytetty vaan sen kerran.

Mut ei kyllä oo mitään väliä vaikka morsia pukeutuisi paskan ruskeaan jos ITSE sattuu tykkämään asustaan ja tuntee olonsa kauniiksi.

Työäiti
Mä voisin jatkaa tätä ja kysyä miksi morsiammella pitää olla prinsessamekko?

Mulla oli vaaleanpunainen jakkupuku ja kittiin taittuva pikkumekko pitkällä jakulla, hääjuhlissani siis käytin molempia (mulla oli 4:t juhlat...)

Alkuperäinen kirjoittaja valkoinen oli mulla:
Mun mielestä on edes jossain asioissa kiva noudattaa perinteitä, kun tää elämä on muuten aika härdelliä.
Mutta jos ei tunne oloaan mukavaksi siinä valkoisessa puvussa, niin miksi pitäisi väkisin sellainen laittaa päälle? Vaikka elämä kuinka olis härdelliä, niin ei mun mieltä ainakaan auttaisi se valkoinen puku

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:

Mulla oli vaaleanpunainen jakkupuku ja kittiin taittuva pikkumekko pitkällä jakulla, hääjuhlissani siis käytin molempia (mulla oli 4:t juhlat...)
No ei kyllä tarvitte olla prinsessamekkokaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:

No ei kyllä tarvitte olla prinsessamekkokaan.
vidu mie olisin kuollu häpeestä jos mulla olis pitäny olla joku kermakakku viritys päällä :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja valkoinen oli mulla:
Mun mielestä on edes jossain asioissa kiva noudattaa perinteitä, kun tää elämä on muuten aika härdelliä.
Mutta jos ei tunne oloaan mukavaksi siinä valkoisessa puvussa, niin miksi pitäisi väkisin sellainen laittaa päälle? Vaikka elämä kuinka olis härdelliä, niin ei mun mieltä ainakaan auttaisi se valkoinen puku
No ei tietenkään pidä, mutta jotkut haluavat noudattaa perinteitä ja tuntevat olonsa mukavaksi, suotakoon se heille. Sä voit laittaa vaikka kirkkaanpunaisen puvun,jos haluat ja viihdyt siinä.

Yhteistyössä