Pitääkö isälle kertoa abortista?

  • Viestiketjun aloittaja aislinn
  • Ensimmäinen viesti
aislinn
Jos olisit ollut lyhyessä seksisuhteessa, ehkäisy pettäisi, tulisit raskaaksi ja aikoisit tehdä abortin. Kertoisitko lapsen isälle raskaudesta? Tai jos täällä on mieslukijoita niin haluaisitko että sinulle kerrottaisiin asiasta? Kaverin puolesta kyselen.
 
Ehdottomasti asianomainen saa itse päättää, keille kertoo vai kertooko kellekään.
Tuon linjan mukaisesti isä saa itse päättää, osallistuuko mitenkään lapsensa elämään tai kustannuksiin eli maksaako elareita.

Valta ja vastuu kulkevat yhdessä. Jos äiti on sitä mieltä, että hänellä on yksin kaikki valta, seuraa siitä kaikki vastuu lapsesta - myös taloudellinen. Muu on moraalitonta.

Minä haluaisin, että minulle kerrtottaisiin. Jos peittely/salaaminen paljastuisi minulle jälkeenpäin, vetäisin ison palollisen herneitä nenään.
 
Siis jos on varma, että tekee abortin, niin en ymmärrä miksi kiusata miestä asialla.

Jos taas miehen mielipide saattaisi vaikuttaa asiaan, on ehdottomasti kerrottava.
Siksi, että se abortoitava sikiö on isän jälkeläinen.
Jos lapsesi olisi jostakin syystä huostaanotettu, olisiko sinulle ok. että hänelle tehtäisiin hoitavan tahon päätöksellä eutanasia sinulta (tai lapselta) kysymättä.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Siksi, että se abortoitava sikiö on isän jälkeläinen.
Jos lapsesi olisi jostakin syystä huostaanotettu, olisiko sinulle ok. että hänelle tehtäisiin hoitavan tahon päätöksellä eutanasia sinulta (tai lapselta) kysymättä.
No ei.

Mutta sanoinkin, että jos on varma että tekee abortin. Miksi silloin kiusta miesparkaa joka ehkä haluaiikin pitää lapsen?
 
No ei.

Mutta sanoinkin, että jos on varma että tekee abortin. Miksi silloin kiusta miesparkaa joka ehkä haluaiikin pitää lapsen?
Miten nainen voi tietää miehen haluista, jos asiaa ei edes kerrota. Onko rakaaksi tullut meedio? Jos mies haluaisi pitää lapsen, pitää harkita tilannetta jossa nainen synnyttää ja antaa lapsen miehen kasvatettavaksi ja maksaa itse elareita. Se tavanomainen tilanne peilikuvana siis.
 
Miten nainen voi tietää miehen haluista, jos asiaa ei edes kerrota. Onko rakaaksi tullut meedio? Jos mies haluaisi pitää lapsen, pitää harkita tilannetta jossa nainen synnyttää ja antaa lapsen miehen kasvatettavaksi ja maksaa itse elareita. Se tavanomainen tilanne peilikuvana siis.
Mun mielestä se ois reilua noin.

Mutt kun tää pallo ei oo reilu ja nainen saa tehdä abortin vaikka mies polvillaan toisin anelisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Mun mielestä ei pidä. Mä en pystyisi tekemään aborttia, voin kuvitella että osalle miehistäkin se olisi kova paikka.

Mutta aapeen tapauksessa ei ole mitään tulevaa lasta kun se kerran abortoidaan varmuudella.
Jos nainen haluaisi pitää lapsen ja mies tahallisesti aiheuttaisi keskenmenon tai pakottaisi aborttiin, tapahtuisiko silloinkaan "mitään vahinkoa kun ei ole mitään tulevaa lasta" (=toisen vanhemman suostumus puuttuu)?
Oletko kuullut tasa-arvoisesta vanhemmuudesta?
 
Jos nainen haluaisi pitää lapsen ja mies tahallisesti aiheuttaisi keskenmenon tai pakottaisi aborttiin, tapahtuisiko silloinkaan "mitään vahinkoa kun ei ole mitään tulevaa lasta" (=toisen vanhemman suostumus puuttuu)?
Oletko kuullut tasa-arvoisesta vanhemmuudesta?
Siis mun mielestä abortti on väärin. Myös lapsen tappaminen noin olisi väärin.

Mä en vaan vieläkään tajua, miksi aapeen kertomassa tilanteessa pitäisi piinata miestä asialla kun kerran abortti on jo päätetty juttu.
 
aislinn
Siis mun mielestä abortti on väärin. Myös lapsen tappaminen noin olisi väärin.

Mä en vaan vieläkään tajua, miksi aapeen kertomassa tilanteessa pitäisi piinata miestä asialla kun kerran abortti on jo päätetty juttu.
Tarkoitus ei ole piinata miestä tai aiheuttaa tahallaan mielipahaa, mutta onhan miehellä kuitenkin oikeus tietää. Itse mietin että jos olisin mies ja lapsi saisi alkunsa niin haluaisin asiasta tietää, vaikka nainen aborttiin päätyisikin. Mutta kaikki miehet varmasti eivät haluaisi tietää. Siksipä tässä jahkaillaankin, että aiheutetaanko suurempaa mielipahaa miehelle kertomalla asiasta vai olemalla kertomatta.

Abortti ei ole mieluisa vaihtoehto, mutta se on järkevin tässä tapauksessa.
 
vierailija
Loppupeleissä äidillä on ja pitää olla enemmän valtaa päättää raskauden jatkumisesta.
Harva on niin jalo että haluaa ottaa riskin kehonsa pysyvästä vammautumisesta,ulkonäkömuutoksista ja kestää kaikki fyysiset sekä henkiset tuskat vain suodakseen jollekin vieraalle miehelle lapsen.
Raskaus tapahtuu naisen kehossa ja nainen yksin ne kivut ja vammat kärsii.
.
 
Tarkoitus ei ole piinata miestä tai aiheuttaa tahallaan mielipahaa, mutta onhan miehellä kuitenkin oikeus tietää. Itse mietin että jos olisin mies ja lapsi saisi alkunsa niin haluaisin asiasta tietää, vaikka nainen aborttiin päätyisikin. Mutta kaikki miehet varmasti eivät haluaisi tietää. Siksipä tässä jahkaillaankin, että aiheutetaanko suurempaa mielipahaa miehelle kertomalla asiasta vai olemalla kertomatta.

Abortti ei ole mieluisa vaihtoehto, mutta se on järkevin tässä tapauksessa.
Ongelmana on se, että nainen haluaa yksin päättää yhteisen lapsen kohtalosta ja pukee tämän "miksi kiusata miestä"-muotoon. Näin hän naamioi itsekkyyden toisen huomioimiseksi. Pirullista.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
En näe mitään syytä kertoa isälle jos äiti on päättänyt tehdä abortin. Miksi kertoisi? Jos suhde oli jo ohi, ja muutenkin vain seksiä niin miksi kertoisi.
Loppupeleissä äidillä on ja pitää olla enemmän valtaa päättää raskauden jatkumisesta.
Harva on niin jalo että haluaa ottaa riskin kehonsa pysyvästä vammautumisesta,ulkonäkömuutoksista ja kestää kaikki fyysiset sekä henkiset tuskat vain suodakseen jollekin vieraalle miehelle lapsen.
Raskaus tapahtuu naisen kehossa ja nainen yksin ne kivut ja vammat kärsii.
.
Kommentit kertovat sen, mikä aborttikeskusteluissa aina kiistetään - monille naisille abortti on vain jälkiehkäisymenetelmä :(
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Entäs jos jättää kertomatta, tekee abortin ja suhde kuitenkin jatkuu. Ja abortti aiheuttaakin pysyvän lapsettomuuden.

Siinä ois selittelemistä kun myöhemmin yhteistuumin yritettäisiin lasta alulle.
Ja mistäköhän tämä abortin tehnyt sitten päättelisi, että lapsettomuus johtuu juuri abortista?
Yleensä sille on ihan muut syyt, oli lapsettomuudesta kärsivä tehnyt aborttia tai ei.
Abortin aiheuttama lapsettomuus on äärimmäisen harvinaista,kyseessä on aina jokin poikkeustapaus eli abortissa ilmenee vakavia komplikaatioita,tulehdus tai esim.sairaalabakteeri.
 
Ärsyttävää;
nainen voi halutessaan tehdä abortin, vaikka mies toivoisi lapsen syntyvän ja vaikka mies vapauttaisi naisen kasvatuksellisista ja taloudellisista velvollisuuksista ja kasvattaisi lapsen itse.

Ja kun nainen tulee raskaaksi tilanteessa jossa molemmille on selvää, että vain yhdenillan pano, voi hän kieltäytyä abortista ja vaatia mieheltä lapsen elatusta.

Joo...niin kuultuja:
- ehkäisy kuuluu molemmille
- on kyseessä naisen keho
- olis pitäny housut jalassa
- molemmat tiesi riskin...
- yhdenillan panot on oksettavia
- jnejne

Todella raakaa!
Miehillä ei ole tässä mitään sanaa!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja m1es
vierailija
Kommentit kertovat sen, mikä aborttikeskusteluissa aina kiistetään - monille naisille abortti on vain jälkiehkäisymenetelmä :(
Höpöhöpö.
Abortti on lähes poikkeuksetta naiselle henkisesti raskas, kivulias ja tarkkaan harkittu päätös.
Miehellä ei ole mitään hajua siitä, miten raskasta fyysisesti ja psyykkisesti on olla raskaana ja synnyttää(+vielä antaa lapsensa pois).
 
vierailija
Raamatun mukaan jokainen lapsi (sikiökin) pääsee taivaaseen jumalan luokse. On siinä miehellä (jos pääsee taivaaseen) ihmettelemistä kun on taivaassa omia lapsia ja tapaa heidät sielä.
 

Yhteistyössä