Pitääkö tässä hankkia lisää lapsia, kun ei löydy työpaikkaa :(?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heidis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heidis

Vieras
Mammalomaileva tradenomi on yrittänyt turhaan etsiä töitä jo useamman kuukauden.
Mistään ei nyt vilku valoa tunnelin päässä. Olen jo miettinyt, että pitääkö tässä laittaa lisää lapsia tilaukseen, kun ei töitä löydy. Olisi "syy" sitten olla kotona.
Töihin halajaisin ja työmotivaatio olisi kova.

Itsellä aivan sama tilanne :) sama tutkintokin :D Välillä tuntuu siltä, kuin hakisi neulaa heinäsuovasta :( Mulla loppuu kotihoidontuki"aika" heinäkuussa ja kohta puoli vuotta oon töitä etsinyt :o Mutta toista lasta en tilaukseen laita, sillä se vaikeuttaa taas enemmän työnhakua sitten parin vuoden päästä. 3 työpaiaksta sanottu ihan suoraan, että "Emme voi palkata sinua, koska sinulla on pieni lapsi. Yleensä pienten lasten vanhemmat ovat paljon poissa, koska lapset sairastelevat yms" :o Aion lähteä opiskelemaan sitten, jos töitä ei löydy. Luen itseni vaikkapa kauppatieteiden maisteriksi tai jotain :D

[QUOTE="minttu";23346468]Itsellä aivan sama tilanne :) sama tutkintokin :D Välillä tuntuu siltä, kuin hakisi neulaa heinäsuovasta :( Mulla loppuu kotihoidontuki"aika" heinäkuussa ja kohta puoli vuotta oon töitä etsinyt :o Mutta toista lasta en tilaukseen laita, sillä se vaikeuttaa taas enemmän työnhakua sitten parin vuoden päästä. 3 työpaiaksta sanottu ihan suoraan, että "Emme voi palkata sinua, koska sinulla on pieni lapsi. Yleensä pienten lasten vanhemmat ovat paljon poissa, koska lapset sairastelevat yms" :o Aion lähteä opiskelemaan sitten, jos töitä ei löydy. Luen itseni vaikkapa kauppatieteiden maisteriksi tai jotain :D[/QUOTE]

Onpas erikoista, että sanovat suoraan lapsen olevan este :o.
Onko sinulla työkokemusta ennen äitiyslomaa? Minulla on kohtuullinen työkokemus ja silti töitä ei vaan kertakaikkiaan ole :(.

Toisaalta 3 lasta vie paljon enemmän rahaa kuin 2 lasta.

Ja työttömyystuilla saat paaaljon enemmän rahaa kuin hoitovapaalla.

Ja ku olet työttömyystuilla, niin voit työllistyä paremmin, vaikket mitään aktiivisesti hakiskaan

[QUOTE="vieras";23346566]Lähde opiskelemaan. Ei toisesta tutkinnosta työnsaannin kannalta haittaa ole. :) Tai sitten työharjoitteluun mikä lisää työkokemusta.[/QUOTE]

Voi, lähtisin heti, jos vaan rahatilanne sen sallisi.

[QUOTE="vieras";23346606]Opiskelijat saa 1300 euroa kuussa opintotukea.[/QUOTE]

Jos on 10 vuoden työhistoria. Minulla ei ole ja saisinkin 298e opintorahaa.
Ei perheellsielle oikein riitä.

Pistä ihmeessä, niin me työssäkäyvät voimme sitten maksaa sun lapsilisät, lapsen koulutuksen sun muut. Tai kikkaile opintotuen kanssa, sekin menee meidän piikkiin...

Mulla ei tulis mieleenkään hankkia lasta tosta syystä. Kai sä muualtakin saat elämään sisältöä, vai pohditko asiaa ihan vaan toimeentulon kannalta? Tuo otsikkosi "pitääkö" on vähän hämmentävä.

Mä en voi ymmärtää miten joku ei löydä töitä jos on edes jotain koulutusta, työkokemusta ja järkeä päässä!? Mulla on esim varsinais-suomen alueen työpaikkavahti päällä ja saan joka päivä sähköpostiin tällä hetkellä 50-100 uutta työpaikkailmoitusta.

Yhteistyössä