PISTEPIRKOT pinoon äkkiä!!!

Äitipeikolle raskausuutisen johdosta!!!!!! Voi miten hienoa!!!!

Kirjoittelehan aina välillä kuulumisia kuitenkin! Laskettuaika osuu johonkin huhtikuun puolen välin paikkeille? Mulla kaksi toukovauvaa, kevätvauvat on kivoja :heart:
 
meillä on Minea syntynyt helmikuussa, ystävänpäivänä. saa nähdä mikä erikoinen merkkipäivä tälle sattuu, jos sinne asti päästään :heart:

justiinsa käytiin leipomosta hakemassa paakelit ja karjalanpiirakoita :ashamed: aattelin kyllä suurimmaksi osaksi syödä tuota PV:n ruokaa, mutta sitä mietin että mites, saako raskaana käyttää makeutusainetta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
meillä on Minea syntynyt helmikuussa, ystävänpäivänä. saa nähdä mikä erikoinen merkkipäivä tälle sattuu, jos sinne asti päästään :heart:

justiinsa käytiin leipomosta hakemassa paakelit ja karjalanpiirakoita :ashamed: aattelin kyllä suurimmaksi osaksi syödä tuota PV:n ruokaa, mutta sitä mietin että mites, saako raskaana käyttää makeutusainetta?
Meidän Anna-neiti syntyi äitienpäivänä -05 ja kakkosen laskettuaika osui 3 päivää äitenpäivästä -07, jännättiin kovasti että olisko tullut toinenkin silloin maailmaan mutta meni huti :)
 
Voi kuinka ihanaa :heart: Itselläkin olis vähän vauvakuume mutta ei uskalla enää ääneen sanoa kun mies ei halua lisää ainakaan vielä :ashamed:

Miten teitin punnitukset, loppuviikolla eikö ollu joillain??? Kävin malttamattomana kolmen päivän jälkeen vaakaa katsomassa ja näytti 2,5 kg miinusta :wave: Kyllä se tästä lähtee! Onkin hyvä kun tänne on tsempattava, itekseen varmaan lipsuisin kun ei oo semmonen 'pakko' laskeskella noita pointseja...

Eilen kyllä meinas ottaa koville kun oltiin synttäreillä ja tarjolla oli vaikka mitä herkkuja (pasteijoita, suklaakakkua ym namia...). Mutta kestin enkä syönyt kuin pisteiden salliman määrän :saint: On mulla sittenkin jonkunlainen itsekuri vaikka on hieman tullut epäiltyä :whistle:
 
Emmukalla hyvä pudotus :flower: ja kiitoksia.

tein jo malttamattomana toisen testin, tänään ko 33/32-35 ja ihan selkeä plussa tuli, vaikka ei ollut aamupisusta. millonkahan sen uskoo...

toivottavasti nyt sitten kilot pysyy kurissa jos raskaus jatkuu...
 
Pikaisesti muuttopuuhien keskellä kirjoittelentuloksia, en tiedä milloin aukeaa uudessa paikassa netti joten saatan olla hiljaisuudessa jonkin aikaa (mx viikon).

Torstaina puntari näytti miinusta 1,3kg :D Olen tosi tyytyväinen. Nyt on tänään hässäkkäpäivä ja rankka, kun rykäistään tää muutto pakettiin joten suoraan jo päätin että en edes yritä pitää lukua syömisistä. Maanantaina sitten viimeistään taas, mutta nyt on pakko hellittää.

Lukemat siis:

lähtöpaino 97,8
paino nyt 92,5
viikkopudotus -1,3kg
pudotus yhteensä -5,3kg
viikkoja takana 5, kuudes alkoi.

HYVÄ EMMUKKA, tosi hyviä lukemia sullakin on pudotusta!! Tippuuko muilla???
:flower:
 
Viikko meni vähän plörinäksi. :ashamed: Paino pysyi viikontakaisessa lukemassa.
Alkupaino 70.7 kg
paino nyt 68.8
viikkopudotus 0
pudotus yhteensä 1.9 kg
viikkoja takana 3, neljäs alkoi tänään.

Nyt lasken pisteet tarkalleen enkä sinnepäin.
Sillä voin sentään itseäni lohduttaa että, ei ainakaan tullu grammaakaan takas. ;)
JabbaTheHut Kyllä se muuttotouhu muutaman ylimääräsen pisteen sinulle tuo.
Lämmintä kesän jatkoa teille PISTEPIRKOT B)
 
..... :kieh: mul nyt sitten pisteilyt vaallan persiillään. :'( En meinaan ole laisinkaan jaksanut pisteitä vahtailla ja se tietty näkyy tuol puntarilla kohonneina lukemina. :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Joo joo selytyksiähän aina kaikkeen pitää löytyä. joten niin se selittelen nyt sitten minäkin. :whistle:
Elikkäs se miks on pisteilyt "unohtuneet" johtuu siit et on ollut liiaksi muita paineita, kun tuo minun aikomukseni ryhtyä opiskelijaksi meinasi vallan myttyyn mennä-taloudellisten ongelmien vuoksi. :/
No, mut onneksi tuo tulopuoli selvisi ja voin aloittaa opiskeluni suunnitelmieni mukaisesti ma 20.8.-07 ja aikanaan sitten parinvuoden päästä vieläpä valmistua ammattitutkinnon kautta ammattiin. :D

Joo ja kyllähän tämä mahdoton kuumuuskin tekee tehtäviään->ei jaksa oikein liikkua ja sitten lisäksi syötyä tulee just sitä mitä mieli tekee. :x Joten siinäpä yhtälöä kerrakseen pisteilyt sotkemaan.
Vaan nyt kun täällä alkaa maanantaina kuolulaisilla koulut ja myös tuo kuopus on aamupäivät päiväkodilla niin on ehkä helpompi ottaa itse niskasta kiinni ja laittaa syömiset kuriin. Kun vain itselleen ruokaa laittelee arkipäivisin päivällä ja sitten iltapuolella koko perheelle. :headwall:

Hei, olen vallan tainnut unohtaa onnitella äitipeikkoa plussa-uutisen johdosta. Joten onnellista odotusta ja toivotaan et ei mutkia matkaan tule. :flower: :hug:
(Voi kun minäkin saisin yhtä iloisen uutisen kuulutella. :whistle: Sillä meilläkin on vaavia alulle yritelty jo parisen vuotta.)

:wave: :wave: :wave:
 
Äitipeikolle, aalla alkavia makeutusaineita saa syödä raskaus aikana, niillä toisilla on niin pieni päiväannostussuotitus, että niitä ei suositella raskaana oleville.

Raskaana oleville on olemassa muistisääntö keinomakeutusaineiden sopivuudesta: A:lla alkavat kelpaavat, S:llä alkavat eivät. Siis aspartaami ja asesulfaami K ovat ok, syklamaatti ja sakariini eivät. Nyt muistisääntöä kuitenkin torpedoi uusi makeutusaine, sukraloosi.

Sukraloosi on nimittäin muistisäännön vastaisesti sallittua raskaana oleville. Kohtuus kaikessa, luonnollisesti, mutta normaaleissa määrin käytettynä sukraloosin ei pitäisi aiheuttaa vaaraa äidille tai sikiölle.

http://www.melankolia.net/arkistot/2006/04/sukraloosi_ja_r.html

Tuommoisen jutun löysin tuolta sivulta.
 
Pääsiskö tänne mukaan?Olen ke menossa liittymään p.vartijoihin,kun nyt mitta tuli täyteen :ashamed:
Pituutta mulla on 164cm ja painoa 85 :ashamed: Mä kun olen tälläinen herkkusuu :p
Olin jo tuolla toisissa ketjuissa mut päätin et liityn p.vartijoihin kun tuntuu et en saa yksin painoa tippumaan. Tavoite olis et olisin normipainoinen ens kesänä,i hope so =)
 
Minä laihdutan painonvartijoitten kotiohjelmalla. Tilasin sen jo talvella ja yritin silloin päästä alkuun mutta, ei löytynyt silloin tarpeeksi motivaatiota. Nyt olen sisäistänyt tämän pisteitten laskemisen ja alkaa käymään jo vähän paremmin.
 
Lähtöpaino 75,3
paino nyt 73,3
viikkopudotus -2,0 kg
pudotus yhteensä -2,0 kg
viikkoja takana 1, toinen alkoi tänään.

Että tämmönen alku, tyytyväinen olen vaikka ensin meinasin saada kohtauksen... :eek: Kolmen päivän jälkeen kun vaaka näytti jo - 2,5 kg ja nyt tuon verran :$ Mikähän tässä mättää, vaikka olen omasta mielestäni pysynyt pisteiden sallimissa rajoissa ja muutenkin yrittänyt liikkua enemmän kuin normaalisti? Kuitenkin, tämä antaa taas uutta motivaatiota jatkaa.

Mulla on muuten erikoinen juttu; nimittäin mies ei tiedä vieläkään että nyt tosissani yritän laihtua :whistle: En ole kertonut kun ajattelin aluksi että jos tästä ei tulekaan mitään niin kokeillaan ensin hissukseen ja kerrotaan sitten kun alkaa tapahtumaan... Yritin keväällä (vai talveako se oli) ilman mitään apuja eikä siitä tietenkään mitään tullut :ashamed: Olen vaan niin perso kaikille herkuille...

Uudet, tervetuloa :heart: :wave: :heart:
 
Hyvä Nina-Mari, niin sitä pitää!!! Mulla on kanssa vähän sama uho päällä, mutta saas nähdä kauan se kestää :whistle: Täytyy yrittää käydä vaakalla vasta viikon päästä, onnistuukohan se ikinä???

Onko kukaan muuten keksinyt 'korvaavaa toimintaa' syöpöttelyn tilalle? Mä oon yrittäny vaikka mitä (käsitöitä, paperitöitä, tätä koneella surffailua) ja hyviä ehdotuksia tosiaankin kaivattais ;)
 
Huomenia! Mulla tuli sellainen muutos tähän projektiin että en lähdekkään sinne ryhmään vaan tilaan sen pv.n kotipaketin, kauankohan siinä menee että se tulee kotiin? Tulis nyt äkkiä et pääsis kunnolla aloittaa tän pudotuksen,alkaa nää läskit jo pikkaisen kyllästyttää :|
 
ei tätä täällä kehtais kyl ilmottaa mut...

alotuspaino 87,9
paino nyt 86,3
viikko pudotus 0,7
pudotusta yhteensä 1,6kg

elikkä siis mulla on nyt vähän jääny tää ku olin tosiaan puoltoista viikkoo kipeenä ja sitten olin hiukka juhlimassa...mutta nyt jatkan taas. tosin ens viikonloppuna ois yhet polttarit ja sit seuraavana kahet häät... :headwall:
 
Täällä ois kans yks pisteilijä...Tänään aloitin,en ole ennen pisteillyt joten saa nähdä miten käy :) Ja heti on edessä pahoja vastustamattomia juhlia...ekat lauantaina yritän hillitä itseni :ashamed: ja ens viikolla ollaan loppuviikko laivalla ja Tukholmassa huh,haastetta kerrakseen :whistle: Ajattelin kans punnita maanantaina. Ja pituutta minulla on 170cm ja painoa kertynyt 75,5kg |O :snotty: tavoite olis 65kg. Niin ja vauvaa yritetään tässä samalla joten saa nähdä ;)
 
...repsahtaa :eek: Kaikki tuntuu masentavan ja päätä särkee... Voisin vetää suklaata mahan täyteen :ashamed: :ashamed: :ashamed: Niin ja nyt seuraavat kolme viikonloppua onkin juhlia tulossa... Että hyvin menee joo.

bluebaby, tervetuloa mukaan! Meillä onkin samanlaiset pituus- ja painomitat eli voitais varmaan vähän 'vertailla' onnistumisastetta? :wave: Mulla on takana puoltoistaviikkoa ja ekan viikon pudotus oli 2 kg. Nyt pelkään ettei pudotusta tule, kun on noi juhlat ja silloin en varmasti laske pisteitä!!! Noloa :'( Nää onkin kesän ainoita juhlia, ja kaikki peräkkäin :) Mutta laihdutuskuurille ne ei taida tehdä kovin hyvää...

Mutta tää onkin mun oma laihdutuskuuri ja sen verran olen luvannut itselleni lipsua, että juhlissa ei tartte nihistellä :p
 
... mutta arvatkaa kuka?! Vaihdoin nimeä, kun tuli viikonloppuna syöpöteltyä sen verran etten tiedä uskaltaako huomenna astua vaakaan ollenkaan :headwall:

Missä muuten kaikki ovat??? Olisi kiva kuulla muistakin =) Kenellä oli tänään punnitus? Miten on mennyt :wave:

Onko kenelläkään hyvää kevyttä suolaista piirakan ohjetta, kun pitäis jotain leipoo ja PV:n ohjekirjat ovat ihan hukassa :/

Olen muuten ex-Emmukka, jos jäi epäselväksi...
 
Nina-Mari, KIITOS KIITOS ohjeesta! Aionkin kokeilla tuota heti tänään tai huomenna, tosin hieman mukaillen (paprikaa ja purjoa ei ole, mutta ajattelin laittaa kukkakaalia tilalle... meneeköhän maku???) ;)

Niin oli juhlantynkää viikonloppuna ja tulevana olis lisää, ja seuraavanakin yhdet häät :heart: Kyllä noissa tulee otettua herkkuja ilman pisteitten laskemista... Mutta arkena on yritettävä, mulla on kanssa aika tylsää välillä, kun on mietittävä syömiset ja mitä muille tekis, kun mies vaatii melkeinpä aina liharuokaa tms tuhdinpaa. Syö kyllä myös kasvissosesoppaa, mutta ei todellakaan joka viikko suostu siihen :) Itse kyllä söisin sitä vaikka joka päivä, on se niin hyvää kun laittaa vähän kevytsulatejuustoa mukaan :p :p :p
 
Miinusta, vaikka luulin ettei viime viikolta jäänyt mitään toivoa... Vähän tuli ja on paljon parempi kuin plus-merkki!!!

Lähtöpaino 75,3
paino nyt 72,5
viikkopudotus -0,8 kg
pudotus yhteensä -2,8 kg
viikkoja takana 2, kolmas alkoi tänään.

Juu ja tänään herkutellaan kanttarellikastikkeella
:p mies toi eilen mettästysreissulta tuliaisiksi ison pussillisen :heart: Täytyy aamupäivällä nihistellä niin sitten voipi hyvällä omalla tunnolla syödä ;)
 
alotuspaino 87,9
paino nyt 86,5
viikko pudotus +0,2
pudotusta yhteensä 1,4kg

on tullu pikkasen lisää ja arvatkaas kuka on taas kipeenä.. :headwall: just ja just kerkesin parantuu ja taas oon kipeenä ja normaalisti oon kerran vuodessa..
 
Nyt mene vähän aihees sivusta, mutta....... huomasin, että sulla on kuukautta vanhempi vauva kun minulla ja olet jo kuukauden käynyt Painonvartijoissa. Itsekin olen päättänyt mennä paikkareihin, mutta en ole vielä saanut selville, että kuinka vanha vauvan pitäisi olla, että hyväksyvät ryhmään. Paljonko sait imetyksestä lisää pisteitä päivälle ja onko laihdutus mitenkään vaikuttanut maidon tuloon? Itselläni vauva täysimetyksellä. Kiitos, jos jaksat vastata!!!!
Ja tsemppiä teille kaikille laihduttjille!
 

Yhteistyössä