PISTEPIRKOT pinoon äkkiä!!!

katriella, tervetuloa joukkoomme :hug: Upeasti sulla on paino pudonnut! Voisit vähän ruoskia mei(käläis)täkin kun tämä herkuttelu tuntuu ottavan aina vallan... :ashamed: Me ollaankin samanpituisia. Oon tässä miettinyt, että varmaan jos oisin taas pv:n kirjoilla niin vois onnistua paremmin, kun on joku potkimassa persuksille sitten. Mutta nyt kun on vauvakuume kohdillaan (ja ovispäivät) niin ei vielä viitsi maksella mitään, jos nyt käviskin onnellisesti (ja loppuun asti, ettei kävis kuten keväällä...) :flower:

Kiitos, herkkupeppu :) .

Olen ollut aika hämmästynyt siitä, miten helposti tuo paino on pudonnut. Liikuntaa en ole lisännyt koko aikana, mutta ajattelin aloittaa tässä syksyllä. Nyt tuntuu siltä, että on vähän motivaatiotakin liikkua, niin saa kiinteytettyä paikkoja (vatsaa ja selkää etenkin pitäisi). Aiemmin lihaksia ei edes olisi näkynyt pehmusteiden alta. Huomaan kyllä, että enemmän tulee liikuttua ihan huomaamatta nyt, kun olo on kevyempi.

Minulle tosiaan sopii hyvin pisteiden laskeminen, sillä sen avulla saa herkutella vaikka joka päivä ihan hyvällä omalla tunnolla. Sen kuin syö sitten muuten kevyemmin. Ei tarvitse potea turhaa morkkista, kun näkee, mikä tilanne oikeasti on. Ja kun pisteet menevät yli, seuraavan viikon saa kuitenkin aloittaa puhtaalta pöydältä.

Minulle pistelasku on opettanut ihan uusia asioita- en ole aiemmin tajunnut esim. riisin ja leivän "vahingollisuutta". Enkä piiraiden.. Ja monia muitakin yllätyksiä on tullut. Itse en ole kauheasti pistelaskusta stressannut vaan ottanut sen pistelaskurin lähinnä opastajan roolin kannalta.

Tämä on minulle ensimmäinen kerta, kun oikeasti laihdutan. Olin aiemmin vuosikausia suhteessa, jossa mies näki minut koko ajan tuhtina (vaikka olin alle 70-kiloinen). Kehitin silloin itselleni jonkin sortin syömishäiriönkin (julkisesti tosi terveellisesti syömistä ja ahmimista salaa), ja ahdistuin koko paino-aiheesta täysin. Nyt olen ollut jo pitkään naimisissa maailman ihanimman miehen kanssa, joka pitää minua kauniina, olinpa minkä kokoinen tahansa. Olen kertonut hänelle vanhat painotraumani. Vasta nyt minun on niin turvallista olla, että olen pystynyt aloittamaan laihdutuksen. Mies on ihana, kannustaa sopivasti mutta ei tippaakaan liikaa, etten ahdistuisi.

Kurja kuulla, herkkupeppu, että sinulla on ollut surua keväällä. Mekin yritetään vauvaa- ollaan yritetty reilut 1½ vuotta. Hoitoja pitäisi aloittaa taas keväällä. Toivottavasti kummallakin tärppää syksyn aikana!

Tsemppiä kovasti!

Juupa juu... Viikonloppu meni rapujuhlissa ja tänään vaaka näytti taas, että on tullut syötyä kunnolla :whistle: Kamalaa :headwall:

katriella, mones lapsi teillä on toiveissa? Toivotaan plussatuulia sinnekin päin ++++++++++ :whistle: Me kuumeillaan nelosta ja toivottavasti tärppäis ja pieni pysyis mukana loppuun asti :saint:

Alkupaino 78,9
Paino nyt 76,7
Viikon pudotus, huimat -300 grammaa
Pudotus yhteensä -2,2

Pieni pudotus, mutta alaspäin kuitenkin :saint: :D Eikös ne viisaat ole sanoneet, että vähän kerrallaan niin hyvä tulee?!? Huomaatteko, kun mä yritän itteeni tsempata :LOL: :kieh: Mites teillä muilla on mennyt?

Miinusta uuteen viikkoon kaikille (vaikka ei kaikkien punnauspäivä tänään olekaan) :wave: =)

herkkupeppu, hienostihan se paino on sinulla pudonnut!

Minua vähän masensi, sillä vaikka viime viikon pysyin pitkästä aikaa pisteissä niin paino oli +100 grammaa. Pah. Tosin menkat alkoi, ehkä se vaikuttaa asiaan.

Tänään söin jäätisuuren possumunkin lounaaksi, nam miten se oli hyvää! Ja lihapossua ruoaksi punaviinin kera illalla. Ajattelinpa vielä syödä yhden pasteijankin (se on "myrkkyä" hurjimmasta päästä mutta olkoon). Hmm, viimeinen lomapäivä, joten täytyyhän sitä jotenkin itseään lohduttaa ;) .

Tsemiä!

Kiitos katriella =) :flower: Tänään kävin uudelleen vaakaa morjestamassa, 76,1 näytti eli eilisestä olis -600 grammaa :D :D Kun vaan saisin pidettyä tämän linjan, niin hyvä tulis ja motivaatio kohenee kummasti kun vaaka näyttää alaspäin B) Mulla ainakin menkat turvottaa ihan vietävästi, välilä jopa lähemmäs pari kiloa on paino noussu menkkojen alkuun |O Täytyyhän sitä viimeistä lomapäivää juhlistaa, kun on loma!!! Mulla on samaa arkea koko ajan, kotiäitinä. Alkuviikko on oltu sisällä kun muksut on olleet kipeinä, arvaa vaan tuleeko houkutuksia, kun herkkukaapit on nenän edessä jatkuvasti :whistle:

lähtöpaino 77kg
paino nyt 71.6
viikkopudotua -1.8
kokonaispudotus -5.4

olin ihan varma että plussaa tulee ja hämmästyin todella kun olikin noin paljon miinusta :D meinasin jo lyödä hanskat tiskiin..mut en kuitenkaan vielä..

Jihaa! Pakko hihkua. Kävin vaa´alla juuri äsken ja se näytti 71,1kg. Siis -11,1kg! Ihanaa! Seuraavaan tavoitteeseeni on siis tällä hetkellä matkaa 1,1kg :) . Ja lopulliseen 6,1kg. En ikinä, ikinä olisi uskonut pääseväni edes näin lähelle! Ja nyt syksyllä olen ajatellut aloittaa myös liikkumisen :) .

Erityisen hauskalta tuntuu, että tänään olen elänyt herkuilla: pullaviipale, kolme palaa suklaata, Alpen-patukka, kasvisjuustopiirasta, kuoharia, täytekakkua (ja normaaliruokaa lisäksi) ja paino on silti noin pieni. Olen kyllä vielä pysynyt pisteissä tänään :) . Hih!

Mitä ihmettä olen höpöttänyt tuossa aiemmassa viestissäni, että keväällä aloitettaisiin lapsettomuushoitoja meidän perheessä. Nyt syksyllä, tarkoitin. Itse asiassa nyt on menossa kolmas pistelykierros. Ensimmäistä yhteistä lasta yrittelemme. Lapsiasia on suurin motivaattorini pudottaa painoa. Ensinnäkin uskon, että mahdollisuudet paranevat, kun paino putoaa ja toisekseen minusta on kiva, jos raskaaksi tullessani paino on jotakuinkin normaali.

D-mamma, hieno pudotus sinulla tällä viikolla! Onnea!

herkkupeppu, varmasti on vaikeata, kun herkkuja on koko ajan tarjolla nenän edessä. Minun on turha edes kieltää itseäni herkuttelemasta, siitä vain tulee kauhea mässäilyhimo. Parasta on, kun sallin itselleni pullaa tai jäätelöä joka päivä ;) . Toimii, heh.

D-mammalla on huima pudotus, hienoa :flower: WAU!!!

katriella, toivotaan että teidän hoidot alkavat tepsiä :hug: Sulla on muuten kanssa tosi hyvin pudonnut =) Ja varsinkin jos herkuttelet joka päivä, olen kade :ashamed: :kieh: Mun on oltava ilman herkkuja, muuten mopo karkaa käsistä. Nyt oon ihan fanaatikko, joka aamu on pakko mennä ekana vaakaan ja nähdä onko kituuttelu vaikuttanut... Tiedän, ei pitäisi, mutta...

Tänään aattelin tehdä sokeritonta kiisseliä, katsotaan onnistuuko. Olis sellanen nollan pisteen herkku :p Millasia lähes pisteettömiä herkkuja teillä on? Nyt oon korvia myöten täynnä esim Danonen jogurttia, Alpenin kevyitä myslipatukoita jne. Uutta pitäis keksiä "tilalle" :attn:

Hei

herkkupeppu, kyllä minäkin punnitsen itseni lähes joka aamu ja ilta- ja laitan luvut ylös vihkoon kellonaikoineen. Olen päättänyt "uskoa" vain iltapainoa, sillä aamulla olen aina kevyempi.

Jep, minun on pakko saada herkutella säännöllisesti, muuten iskee ahmimishinku.

Minulla on kevyitä herkkuja olleet mm. nuo alpen-patukat. Greippi, appelsiini ja kaloriton mustikkakeitto ovat olleet ihan perusruokaa- ja hyviä. Aika usein teen ison kattilan tomaatti-, kaali- tai kasvissosekeittoa. Olen huomannut, että kun niitä on kaapissa, tulee syötyä vähemmän leipää ym. Mitäs muita herkkuja... no, viinerit ja possut ja kakut olen ainakin oppinut korvaamaan lähes aina pullalla. Jäätelöissä on ihan hyviä kevyitä vaihtoehtoja.

Nyt täytyy lähteä töihin! Juhlat tiedossa illalla, ja herkuttelua :) .

katriella Onnea huimasta painonpudotuksesta. Ihailtavaa! Meillä on hoidoilla alkunsa saanut 1-vuotias tytär, joten se tuokoon teillekin tsemppiä ja plussatuulia. Btw miten sun pisteet riittää herkkuihin?! Syötkö muuten vaan kasviksia tai muita 0p juttuja?

Napaa Olen laskenut 3 päivää pisteitä. Ihan syvältä. :headwall: Mun tekee mieli KOKO AJAN jotain herkkua, naposteltavaa yms. Lisäksi huomasin nyt, että aina kun aloitan pisteilyn mulle tulee migreeni. Nytkin kaikkina kolmena päivänä ollut ällö olo.

Mä oon niin itsekuriton!!! :headwall: Mulla on siis LIIAN pitkä herkuttelu putki meneillään, tai oli. Tästä aamusta yrkänny taas pisteillä ja ainakin viel menny hyvin. Eilen laitoin farkut jalkaan pitkästä aikaa (oon vaan collareilla lökötelly menemään par viikkoo), ni hitto soikoon, hetki sitten väljät farkut ol alkanu taas kiristää. Nyt pakko skarpata!

Uusille tervetuloa mukaan! Vai olikos teitä muuta ku katriella? Mun koneella olemiset on nykyään melko pikasia ku toi nuorempi poika (7,5kk) päätti nousta pystyyn ja on siis aikamoinen vahittava. Joten lukasin nyt teijän tekstit vaan pikaseen, yritän illalla lukee enempi ajatuksella.

Miinusta kaikille painon suhteen ja plussaa katriellalle ja muillekkin toivoville raskautumisen suhteen!

-hoitojen avulla kaksi poikaa saanut äiki-

Äiki,meidän geeni elää jälleen :D :eek: :headwall: ... Oltiin tänään juhlissa (vaihteeks) ja eilinenkin meni mässäilyksi :( Mulle tuli kamala masis, kun näin valokuvia, joissa paita oli hyvin ihonmyötäinen ja kaikki michelinmakkarat näkyi,ja kauas!

Tää on ihan turhaa hommaa :headwall: Olen kohta viikon laskenut pisteitä ja paino on tämän aamun punnituksen mukaan laskenut 300g. :headwall: :eek: Turha edes kuvitella, että keskiviikkoon mennessä olis lähtenyt yhtään enempää. Onneksi sain edes käytyä Pilateksessa ja huomennakin aion mennä kun kerrankin sain lapselle hoitajan.

Mahtuisko sinne vielä mukaan? Aloitin tänään pisteitten laskun.Olen 30 v. kolmen lapsen äiti.Lapset synt. 01,04,08.Viimeisen raskauden jälkeen jäi n.7kg ylimääräistä.Olen 170cm pitkä ja paino nyt 67.4.Tarkoitus olis päästä vähintään 62kg.Jos hyvin käy niin 60kg.

tintuli, tervetuloa :flower: :hug: Täällä onkin taas muutama samanpituinen :D Itsekin siis tuon 170 cm, mutta kuopukselta jäi kaikki raskauskilot :ashamed: :headwall:

Pitäiskö meidän pitää tilastoa painoista, pituuksista, tavoitepainoista jne? Jossain noissa muissa keskusteluissa surffasin ja toisilla on pitkät litaniat tilastoja...

ma-mi, älä hellitä! Alaspäin se on vaikka vähänkin! Ja onnea jos viikon olet laskenut ja pysynyt pisteissä!!! Mä pysyin viime viikolla tasan kahtena päivänä, ja sen huomaa vaa'alla :whistle: Tänään taas tsempit päälle, kun eilinen meni mussuttamiseksi. Ei pitäisi jäädä illalla yksin tänne kun muut nukkuu, menee heti överiksi :/ |O

herkkupeppu mikä päivä olis paras tilastopäivä? mulle käy mikä päivä vaan =) liikutko muuten paljon ja mitä harrastat? itse käyn koiran kanssa lenkillä,kuntopyörällä pyrin polkemaan aina kun kerkeän ja ajattelin aloittaa kotona jumppaamisen,kun on tullut ostettua muutama jumppa-dvd. tähän asti ne onkin ollu koristeena kirjahyllyssä :ashamed:

En vielä ehtinyt miettiä päivää, kunhan heitin koko tilastojutun vähän huulena :ashamed: Voishan sellasen väsätä, kuka haluaa pitää tilastoa pystyssä???

Liikun paljon hyötyliikuntaa; päivisin lasten kanssa ja muutenkin kun rakennetaan taloa, siellä on vaikka mitä kiipelyä ja kantamista. Lenkillä käyn kun ehdin, nykyisin en paljoa :headwall: Koiria kyllä on, mutta juoksutetaan tuolla tontilla sen verran että ei ole pakko lähteä lenkille. Päivällä onnistuis tosin lenkitkin, jos sais muksuja rattaisiin ettei ole etanaetana vauhti päällä... Stepperi mulla on myös, mutta se on tässä kiireessä jäänyt vähän huonolle käytölle. Pitäisi liikkua useammin ja säännöllisesti, mutta ei muka ehdi :ashamed:

No ehkä on sitten parempi kun jokainen laittaa tilastotietoja kun paino on tippunut alaspäin B) Mulla on ihan tarpeeks tässä kotihommissa töitä etten kerkeis sellassiin hommiin...No mutta nyt täytyy sammuttaa kone ja ootella kun tyttö tulee koulusta kotiin.
Kerkesin tuossa jo lakupatukalle :kieh: ja nyt harmittaa....!

Mikähän siinä on et ku mies on iltavuorossa niin en pysty olemaan hetkeekään syömättä.Tässä meni juuri 3 isoa kourallista suklaarusinoita kurkusta alas....Ja ne kinkku,juusto voikkarit hetki sitten kahvin kanssa...Onko teillä muilla tälläsiä ongelmia.Oli ilo,suru tai muuten vaan tylsää niin ruoka maistuu... :/

Tintuli: Hep! Mä ilmottaudun samanongelman omaavaks! Mul on se ongelma et ku ei oo mitään tekemistä ni syötättää ja sillo menee vuoronperään suolkasta ja makeeta...ja sille kierteelle ei sit meinaa loppua tullakkaan.

Meillä on vanhempi muksu kuumeessa joten sisätiloissa ollaan oleskeltu. Nyt onneks on tekemistä sisälläki ku pitäs pakkailla kamppeita tonne kellariin ku kuukauden päästä meillä alkaa melko iso remontti.

Keskisuomalaisessa muuten oli tosta makeanhimosta juttu (olikohan eilen vai toissapvnä). Ja mulla ainakin on just niinku siinä sanottiin et jos on väsyny ni karkkia/makeaa tekee mieli. Mut lapsiperheessä ei aina saa nukuttua niinku ite haluais, ni minkäs teet?

Kävin aamulla vaakassa ja kyl nää mun lukemat on aika kauheita. En ees kehtaa sanoo niitä. NÄissä samoissa lukemissa on heinakuun alussa jo pyöritty. Eli kahenviikon putki ei tehny "hyvää" :headwall: Sunnuntai oli vielä melkosta mässäilyä mut eilen pysyin jo pisteillä taas ja tää päivä ainakin alkanu hyvin. Nyt ku yks pv pysytty pojoilla ni ei tunnu ainakaan henkisesti kovin pahalta. Jatkettava vaan... Alku aina hankalaa, lopussa kilot karistettu!

Synnitöntä syyskuuta kaikille! Kukin syntinsä itse määritelköön... =)

-aamulla jäisiä auton laseja hämmästellyt äiki-

Tässä kamppailen huonon omantunnon kanssa.Eilinen ilta meni täysin penkin alle.Tämä päivä menny toistaiseks ihan hyvin.PAITSI kun mies lähti kahteen töihin saas nähä miten käy :whistle: Kuorin jääkaappiin porkkanoita ja laitoin luumuja viereen,jos sattuu nälkä yllättään niin haukkaan kiireempään "nälkään" porkkanaa.Söin äsken ruisspaghettia ja kanttarellikastiketta....Eiköhän pitäis vähän aikaa pärjätä.

Alkupaino 78,9
Paino nyt 75,5
Viikon pudotus -1,2
Pudotus yhteensä -3,4 eli saanko mä nyt ekan tähteni :kieh: :ashamed:

Hyvältä näyttää, vaikka illalla tuli syötyä vähän enemmän kuin olisi sallittua... :p :ashamed: Tuo tintulin porkkanoita kaapissa-juttu on varmaan hyvä, ei tulis syötyä kaikkee herkkua kun äkkiä onjotain saatava :saint: Täytyypä kokeilla. Tai sitten meillä muut käy ne porkkanat syömässä...

Äiki, älä masennu :hug: Nyt vaan pisteet koville ja hyvä tulee :D

Kiitos HP :hug:

Kyl mul nyt taas (toivottavasti) alkaa alamäki täs painon pudotuksessa. Kivasti lähteny maanantai aamusta ja eilisestä, eli ei kaikki mässäily viikkojen kalorit oo vissiin kuitenkaan läskiks muuttunu ku näin nopiaa pois läheny. Mut vielä on takas tulleita kiloja jälellä. Miten tää onkaan näin vaikeeta tää ns. loppukilojen karistus?

Mä tykkään syyä kukkakaalia raakana. Siinä on kivasti hampaille hommia ja täyttää mahaa ilman pistemenetyksiä. Tosin muut sen hajusta sit huomaa :LOL:

Ei muuta kun kohti uutta pisteissä pysyvää päivää!

-päivän ruokia suunnitteleva äiki-

Yhteistyössä