PISTEPIRKOT pinoon äkkiä!!!

Alkupaino 78,9
Paino nyt 76,6
Viikon pudotus -0,9
Pudotus yhteensä -2,3

Että näin, tulihan se miinus vaikka ehdinkin jo epäillä :saint: Odottelen menkkoja ja tuntuis että ovat tuloillaan, ainakin niin paljon turvottaa |O Alkaa ärsyttää kun naama niin kukkii, vaihteeks :x

Äiki, mites meni nollapäivä, jos sellaisen pidit eilen?

Karamelli kyselit päivän syömisiä. Mulla on vanhojen ohjeiden mukaan 20p ja uusien 22p, noilla 20:llä olen mennyt ja pitänyt paria varapistettä. Ja tietty jonkun kerran viikossa menee noidenkin yli, mutta tultiin aiemmin siihen tulokseen, että herkuttelupäivä vaan nopeuttaa (?!?) painonpudotusta.

Mulla vaihtelee syömiset paljonkin eri päivien välillä. Usein syön aamupalalla puuroa, päälle makeutusjauhetta/marjoja. Mehukeitto olis hyvää mutta sitä en raaski ostaa kovinkaan usein, kun sitä pitäis olla monta litraa tälle porukalle. Päivällä edellispäivän jämiä/wokkivihanneksia/salaattia, esim katkarapusalaattia. Iltapäivällä (jos mennään illaksi raksalle,syödään kun mies tulee töistä.) "kunnon" ruoka, mitä milloinkin. Mies haluaa melkein aina keitetyt perunat, joten niitä ja jotain, usein jonkunlaista kastiketta. Illalla sitten ehkä hedelmää tai jotain, mitä tekee mieli. Onpa taas selostus eikä varmaan auta mitään. Mulla siis vaihtelee noi pisteet ja syömiset paljonkin, mutta yleispätevänä sääntönä voisi pitää, että pisteet menee eikä vaikeuksia niiden menemiseen ole :ashamed:

mulla on käytössä 23 pistettä,tässä yks esimerkki päivä:

aamulla
2dl puuroa 1.5
kiisseliä -

lounas
1.5dl täysjyvä riisiä 3
broileri-kasvis kastike 4

päivällinen
1dl nuudeleita 2.5
broileri-kasvis kastike 4

iltapala
2xruisleipä 2
päälle rahkalevitettä 0.5
2x hapankorppu 1
2tl kevyt flora 40% 1
2 viipaletta aamupala 5% 1
rasvaton jugge 1.5
mustikoita -

mulla tuo ilta syöminen on "ongelma",kun saa päivän jälkeen lapset nukkumaan niin jääkaapin ovi alkaa avautua

:LOL:

Nolla päivä lähti eilen ihan hyvin käyntiin... mut siihen se sit jäi :ashamed: Liikaa houkutuksia kauppareissulla ja kauhee päänsärky. Ehkä join liian vähän aamupvn aikana. Päätä alko särkee kauheesti puoliltapäivin ja sit prisman reissulla ostin karjalanpiirakoita joita söin heti kassoilta päästyä. Ja suklaatakin ostin verensokerinkohotukseks. Eli pyllylleen meni...Yritän uudelleen ens viikolla ku noista häistä selvitty.

Nyt kiireesti takas siivoilee ku kersat nukkuu

-Siivoillen kaloreita kuluttava äiki-

Mulla on tänään aamusyöminen ongelmana :ashamed: :eek: :headwall: Heräsin kolmen maissa eikä nukuttanut, nyt sain miehen lähtemään maailmalle ja heti jääkaapille kattomaan onko mitään hyvää :whistle: Eilenkin oltiin kaupunkireissulla niin piti syödä ihan liikaa... Paino oli kyllä eilisestä tippunut, mutta näillä syömisillä se ei kauaa kestä :headwall:

Katotaan jos huomenna osaisin pitää sen nollapäivän, onnistuu varmaan paremmin kun mies ei tosiaan oo kotona :saint:

Nyt alotan koko laihdutus homman ihan uusiksi. Aivan "läskiksi" on mennyt kesän aikana tämä homma.. Paino noussut siitä mitä se alimmillaan oli niin n. 2 kiloa.. Eli paino tänään 100,6 kiloa, kun alimmillaan se oli jo 98,9.. Ärsyttää suunnattomasti, mutta olihan se arvattavissa on tullut syötyä niin kauheasti.. Karkkia, jäätelöä, chipsiä, roskaruokaa jne.. Eikä liikuntaa ollenkaan..

Eli muistuksena nyt tähän tilanne :

Ennen raskautta paino 110 kiloa (neuvolan puntarin mukaan)
Ennen synnytystä paino 114,5 kiloa (sairaalan puntarin mukaan)
Paino tänä aamuna 100,6 kiloa (koti puntarin mukaan)

Tästä siis lähdetään.. Nyt oon aatellut punnita itteni joka päivä ja kahtoa miten se lähtee liikkeelle tästä.. Liikkumaan aloitan kanssa uudestaan.. Nyt siis tsemppi päälle täysillä ja piste vihot uudestaan esille.. Oon vaan samanlainen kuin te muutkin eli herkuttelu vaan jää päälle eikä siitä meinaa millään päästä pois.. Onneks on tuo mieskin mukana hommassa sillee, että on luvannut olla ostamatta mitään herkkuja ja lupas myös pitää mut kurissa niitten suhteen.. :LOL:

Mullahan pisteet on tuo 20 ja siihen 10 lisä pistettä kun täys imetän vielä..

Jaahas.. Iida kutsuu.. Pitää mennä.

Suvi

Onnea kaikille miinusta saaneille ja muille tsemppiä miinuksen saamiseksi!

3 päivän reissu heitetty ja aamupaino +2kg parhaaseen. Ei auta muutakun palata takas ruotuun. Nolla päivää ei tästäkään päivästä tullu ku muistin koko jutun kun aamupalaa olin jo syöny. Mut jospa tää maanantai olis nyt sit taas kerran uuden alku... Kahtellaan kui homma alkaa taas luistaa, nyt ainakin on sellanen olo et pisteissä pysytään! Liikuntaa pitäs varmaan harrastaa enempi mut ei oikeen oo aikaa ja ja ja...selittelyjähän löytyy vaik kuinka paljon. Onneks sähly alkaa nyt taas olemaan 2 kertaa viikossa niin ees siel pääsee kaloreita kuluttamaan.

-sadesäällä sisällä kököttävä äiki-

Eilinen meni puolilla pisteillä ja vaaka näytti sit aamulla miinusta 1,1kg, eli enkkoihin 900g enää matkaa. Eilinen oli pitkään aikaan kauhein päivä, ei ruoka maistunu ja muutenkin päivä meni itkeskellessä :'( Mun 10v. koira jouduttiin lopettamaan äkillisen vatsakalvon tulehuksen vuoksi. Nyt tarttee lähtee vakuutusyhtiöön hoitaa koiran asiat. Meidän perhe opettelee elämää ilman yhtä perheenjäsentä.

-surun murtama äiki-

Voi äiki, otan osaa :hug:

Omaa napaa...:

Alkupaino 78,9
Paino nyt 76,3
Viikon pudotus -0,3
Pudotus yhteensä -2,6

Edelleenkin hitaasti hyvä tulee... Mutta alaspäin kuitenkin ;) Mulla(kin) on siihen tämän laihdutuskerran parhaaseen vielä 1,1 kiloa matkaa :eek: Mutta jos näin vähän kerrallaan, ois pysyvämpää tulosta? Nyt on tullut hyötyliikuttua taas enemmän, mutta välillä syötyäkin sitten aivan mahtava määrä kaikenlaista :whistle: Tulevana viikonloppuna jää pisteet laskematta, la on häihin meno ja su rippijuhliin :wave:

Apua!!! Söin eilen "pari palaa" suklaata ja ennen kuin huomasinkaan, koko levy oli hävinnyt :headwall: :headwall: "Täytyy" laittaa menkkojen syyksi, nyt masentaa ja muutenkin ahdistaa noi niiiiiiiiiiin paljon :eek: Miten tänään saisin itseni pidettyä kurissa? Samanlainen olotila on kuin eilenkin :( :headwall: Hyvin taas uskalataa mennä vaakaa morjestaan näiden kaloreiden jälkeen :whistle: :ashamed:

Suru alkaa helpottaa vaik ikävä koiruutta onkin.

HP ja miksei kaikki muutkin: mä kans päätin illalla lapset nukkumaan saatuani lukee lehtee ja ottaa pari marianne karkkia :headwall: Luettuani Kotivinkin puoleen väliin sohvalla oli myös puoli pussillista tyhjiä papereita. Panin äkkiä loput karkit takas kaappiin ja menin pesee hampaat et en enempää tunge nameja suuhuni. Mul ei oo ees menkkoja... Kävin aamulla puntarissa kuitenki ja VAAN 100g oli plussaa, joten tänään on oltava tiukkana et ei paino nousekkaan. Ootko HP kokeillu light limsan juomista makean himossa. Mul se YLEENSÄ auttaa. Mut niimpä niin, miksen eilen juonu vaan sitä :headwall: :headwall: Mut siis pointtini on se et meil on aina ananas limpparia jää kaapissa ja otan sieltä hörpyt ku syötättää, joskus menee koko pullo päivässä ja joskus ei ollenkaan. En oo siitä laskenu pisteitä vaik ois enempikin menny. Hampaathan siitä ei kovin tykkää...oonkin syöny myös noita pojan päärynä ksylitolpastilleja limppahörppyjen jälkeen.

Ei auta ku taas kohti uutta pisteiden rajoissa pysyvää päivää. *potkasee HP:täkin persuuksille*. Mua tosin väsyttää melkosesti ku pienimmäinen kitis aamuyön hampaitaan, mut tarttee keksiä tekemistä et en lysähä sohvalle kattelee kersojen puuhailua ja kerkiä ite syömään kaappeja tyhjäks.

-uuden päivän alottava äiki-

ps. onkohan mul huono muisti vai ootkos HP puhunu et mistä päin keskisuomee oot?

äiki, olen täällä Joutsan ja Korpilahden välimaastossa :wave: Montas lasta/minkä ikäsiä sulla on? Meille ei tuota light-limua (tai muutakaan) voi ostaa kuin salaa, jos haluaa itse ne käyttää :/ Ja kiitos persuksille potkimisesta!!!

D-mamma, onnea tähdestä :hug: :flower: Miten noita tähtiä tulee? Onko aina kun pudottaa tietyn verran tms?

Omaa napaa... Välillä tuntuu, että tekis mieli lopettaa koko pisteily :headwall: Tässä on jäänyt tuo herkutteluputki päälle, vaihteeks. Ja asiaahan auttaa kovasti se, että huomenna ja ylihuomenna juhlitaan :kieh:

Millasia virityksiä teillä on, mihin merkkaatte pisteet (siis tämä kyssä on niille jotka "vanhoilla" ohjeilla menee eikä ole pv:n omia taulukoita apuna)? Mua kyrsii sekin, kun oon vaan ruutupaperille tehny kahdenkymmenen ruudun kokosen ruudukon ja kahdeksan kokosen juomaruudukon. Pitäis tehdä joku hienompi, jos se auttas asiaa. Epätoivoinen???

viikonloput on mulle pahoja,tulee syötyä ihan päin peffaa..mieskin toi eilen kaupasta 4 pussia karkkia,reilu kaveri |O
tähden saa aina kun on 3kg pudonnu.mulla on tietenkin niitä paikkareidein omia piste lappuja mutta ennenkin mulla oli niistä kopsattuja =)

HP: Meillä on kaks poikaa 11/05 ja 01/08. Mä merkkailen pisteet kans ruutupaperille. Mul ois kyl noista paikkareitten lapuista kopsattuja lappuja mut tollanen pieni kierreruutuvihko oin musta kätevämpi. Yks päivä menee aina yhelle sivulle.

Eilen olin pitkästä aikaa liikkumassa, 1,5 tuntia sählyä miesten kanssa. Johan tää mamma oli naamasta punanen, keuhkot huus hoosiannaa ja hiki virtas. Pari sataa grammaa vaakakin oli aamulla miinuksella. Nyt siis alkaa toi sähly olee kaks kertaa viikossa, joten eiköhän täs taas vauhtiin päästä. Täytyy vaan olla tiukkana ku miehellä viikonloppu iltavuoroo ni sillo mä repsahan helposti iltasin syöpöttelemään ku lapset nukkuu...mitäs muutakaan sitä yksin tekis...

-äiki repsahduksia vastaan taistellen-

Huomenta. Olin mukana joskus alkuvuodesta, mutta motivaatio loppui ihan tyystin kun sairastuin lievään masennukseen. Nyt aletaan nousta kuopasta, ja mikä parasta - paino ei ole noussut siitä mitä sain pudotettua "silloin viimeksi". Olen jopa vähän aktivoitunut liikkumisen suhteen ja osannut tehdä oikeita valintoja. Siis viinerin tilalle pullaa yms. :LOL: Vielä en ole alkanut pisteilemään, mutta kerään motivaatiota ja lueskelen ketjua sillontällöin.

ma-mi ja jo reilun vuoden ikäinen tyttönen

ma-mi, tervetuloa takaisin mukaan :hug: Olitkos sinäkin Keski-Suomesta, vai muistanko ihan väärin???

Muut, kyllä sanoitte oikein osuvasti... Aikalukko jääkaappiin meillekin!!! Viikonloppu meni siis juhliessa ja siihen malliin tuli syötyäkin :kieh: Eilen meni suunnilleen pisteillä, tänään vielä kovempi yritys :D Kaamee tsemppi päällä, kun järkytyin taas :whistle: Meillä ei ole muuta peiliä kuin vessassa pieni, mistä näkee kasvot (ja onhan tietty autonpeilit :LOL: ). Kaverilla katsoin kokovartalopeilistä ja en ole tajunnutkaan, miten PAKSU olen :headwall: :'( Meinas itku tulla silmään... Kyllähän mä sen tiedän, että nää kilot näkyy, mutta että noin paksu... :x Motivaatio alkoi löytyä kyllä ihan itekseen B)

Hp: mie tiedän tuon tunteen.. Meillä kanssa peili asia samalla lailla ja jotenkin sitä saa itsensä huijattua, että eihän tämä nyt niin paha olekaan, mutta.. Kauppojen kokovartalo peilit tai valokuvat saa aina mielen maahan ja tipan linssiin. Itehän sitä on aiheuttanut tilansa, mutta silti.. :'(

Joo, aikalukko jääkaappiin ja mullekkin tosiaan niin, että sinne ei pääse illalla. Oon aivan kauhea ilta syöppö.. Nyt varsinkin kun mies töissä illat, ihan kuten äikilläkin..

Onneks on nyt lupaus pysynyt ja puol toista viikkoa on mennyt ilman hyvää.. Ruokaa oon syönny kyllä senki puolesta, mutta parempihan se niin on.. Viikonloppuna Lappeenrantaan, siinähän se herkkulakko meneekin, oon aika varma siitä.. Noh, taas sitten uudestaan lakkoon.. :D

mutta tulin siis vain hetkeksi piipahtamaan tänne taas. aina muka niin kiire.. Nyt oon laittanut Iidan vanhoja vaatteita ja tarvikkeita myyntiin jne.. pitäis alkaa uutta asuntoakin kahtomaan tässä.. Äh, jotenkin vaan nää sateiset ilmat masentaa.. Tänäänkin tullut vaan vettä kaatamalla koko ajan.. Koeta siinä nyt sitten ulkoilla.. :/

Nyt oikeasti lähden koisimaan.. Öitä ja itsekuria kaikille.. Kyllä se tästä.. Kunhan vaan jaksaa uskoa tarpeeksi itseensä.. Oon varma siitä.. :wave: :D

Perkkuheppu eli Herkkupeppu Olen Kaakkois-Suomesta. En syönyt tänään pullaa vaikka tarjottiin. Tein kyllä uuniomenoita runsaalla voilla ja sokerilla. No pitäähän sitä ekoista "puuomenoista" uuniomenoita tehdä!

Sofku Oletko Lappeenrannasta tai lähistöltä? Iidalla on profiilikuvassasi samanlainen ötökkäbody kuin meidän Kukkiksella oli pienenä.

Alkupaino 78,9
Paino nyt 77,0
Viikon nousu +0,7
Pudotus yhteensä -1,9

Eli eilinen latisti taas tunnelmaa :'( Alkuviikon tsempit tuntuivat menevän ihan hukkaan, kun viikonlopun syömiset näkyy NOIN :headwall: Mutta pakko tästä on jatkaa, vaikka eilen tulikin "vähän" syötyä suruun :ashamed: Mies on pudottanut jo reilut 5 kg, ja iloitsi kohta olevansa tavoitteessaan, vajaa 5 kg enää. Mulla on melkein kaikki vielä... :/

Hei

Saanko liittyä mukaan?

Ostin PV cd-rompun ja olen laskenut sen avulla pisteitä huhtikuun alusta. Lähtöpainoni oli 82,2kg (pituus n. 170). Viime maanantaina paino oli 72,8. Pidän aina maanantaisin "virallisen" punnituspäivän :) .

En ole oikein noissa pisteissä pysynyt, useampana viikkona on mennyt reilustikin yli (etenkin viikonlopun yli kyläilyt ja reissut ovat hankalia) mutta silti olen oikein tyytyväinen. Ensimmäinen tavoitteeni oli 75kg, nyt seuraava on 70 kg ja sitten ehkä vielä 65kg.

Minulle sopii mainiosti tämä pistelaskusysteemi, kun saa syödä, mitä haluaa :). Joka päivä olen syönyt jotain herkkua, jäätelöä etenkin. Mutta ohjelma on opettanut löytämään ne salakavalat ruoka-aineet :) .

Nyt alan lukea teidän muiden viestejä! Tsemppiä kaikille!

Yhteistyössä