pistää itkettämään oma tyhmyys :( helpotti jo :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Laiskimus!:
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
no, uskokaa tai älkää, mutta meillä ei nyt todellakaan ole mitään askartelu välineitä, ei lankaa ja neulaa, ei liimaa.

saanhan mä sen lahjan jälkikäteen annettua maanantaina, mutta silti mua harmittaa just nyt ihan tajuttomasti.
Ei se enää jälkikäteen ole sama asia.

Luulisin, että noillakin isoäideillä on kuitenkin varaa ostaa itselleen sitä mitä haluavat.

no, ei noista kummallakaan hirveästi tuota rahaa ole, ja anoppi syytää mielummin rahansa muille kuin panostaa itseensä, vaikka haaveilisi jostain itselleen.
Ja äitini taas ostaa ennemmin kotona asuville lapsille vaatetta ja ruokaa kuin ostaa itselleen jotain "turhaa".

Teillä siis ei ole mitään paperia? Ei vanhoja mainoksia, laskujen kirjekuoria, post-it lappuja, sanomalehtiä...?

Eikä mitään väripigmenttiä sisältävää? Ei vesiväriä, kalustemaalia, kynsilakkaa, luomiväriä, huulipunaa, kahvia, teetä, ketsuppia, mehua, punajuuria...?

pihallanne ei kasva mitään eikä ole kiviä tahi oksia?

teillä ei ole naapureita joilta lainata välineitä?

Ei minkään sortin liimaa? ei teippiä? ei sinitarraa? ei laastareita?

Teillä ei myöskään tietenkään ole talous- tahi paskapaperia ja saippuaa, joista lapset voisivat jotain kivaa muovata?

Talonne on siis täysin TYHJÄ!

Tai sitten sinä et vaan viitsi!

:laugh:

no joo, en tosiaan tuonut ilmi sitä, että oon kiitollinen noista vinkeistä. Eli kiitos kaikille.
lisätään vielä että lapsilla on lahja jo valmiina.

Ehkä mulla on tässä takana osittain ihan puhtaasti itsekäs pettymys siitä, etten näekään huomenna onnellista ilmettä kun paketista löytyy jotain mistä on oikeasti haaveillut.

No onhan tuossa marttyyrimäisyyttä, vaikka harmituksen ymmärränkin. Etkö voi sitten kirjoittaa "lahjakorttia", joissa kerrot, että yhdessä mennään ostamaan "se ja se"-tuote esim just vaikka ens ma (ja toiselle, että mennään ens ke tms ). Silloin siinä on lisälahjana myös yhdessäoloa äitienpäivän jälkeen.

no joo, en tosiaan tuonut ilmi sitä, että oon kiitollinen noista vinkeistä. Eli kiitos kaikille.
lisätään vielä että lapsilla on lahja jo valmiina.

Ehkä mulla on tässä takana osittain ihan puhtaasti itsekäs pettymys siitä, etten näekään huomenna onnellista ilmettä kun paketista löytyy jotain mistä on oikeasti haaveillut.

eikö löydy kaapeista edes sen verran krääsää et avaimenperän saisitte askarreltua? meidän poikien leluissa on aina sen verran tavaraa. entä löytyykö teiltä yhtään värikyniä ja paperia. olisin ihan riemuissaan kun saisin jonkun sievän piirrustuksen jonka voisin myöhemmin kehystää...? ei lahjojen tartte olla mitään kallista.

no, sillä viidellä kympillä olisin saanut molemmille todella mieleiset lahjat.
Nyt vaan ei auta kuin odottaa maanantaihin.
Mutta, silti mua harmitta. Sitä harmistusta mä aluperin tänne tulin vain purkamaan, en muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
eikö löydy kaapeista edes sen verran krääsää et avaimenperän saisitte askarreltua? meidän poikien leluissa on aina sen verran tavaraa. entä löytyykö teiltä yhtään värikyniä ja paperia. olisin ihan riemuissaan kun saisin jonkun sievän piirrustuksen jonka voisin myöhemmin kehystää...? ei lahjojen tartte olla mitään kallista.

Itse ainakin olen eniten tykännyt lapsen päiväkodissa askartelemista jutuista :heart: Tosiaan vaikea uskoa ettei lapsiperheessä olisi MITÄÄN mistä askarrella jotain.

Hei, entäs jos tekisit lehtitilaukset molemmille! Niissä tulee yleensä lasku perässä, eli voisit maksaa vasta jälkikäteen. Askartelet sitten kortit/printtaat/sanot, että lehti tilattu lahjaksi.

:attn: :attn:

yhdessä vietetty aika on mielestäni arvokkaampaa kuin kaupasta ostettu lahja. Vie äiti vaikka metsä kävelylle tai tee itse "lahjakortti" missä lupaat tehdä vaikkapa herkullisen illallisen mammalle, mamman valitsemana viikonloppuiltana :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
]Älä viitsi. :/ Mä olen itsekin nykyisin niin mielikuvitukseton tyyppi etten saisi aikaiseksi oikein mitään itsetehtyä lahjaa. Mä ymmärrän täysin ap:n harmin.
Mä ainakin olen koko ajan ehdottanut, että ap:n lapset askartelisivat mummoilleen eikä ap. Lisäksi suurinpiirtein koko porukka on käyttänyt mielikuvitustaan ja kertonut ap:lle, mistä hän voi haalia tähän hätään ilmaisia askartelutarvikkeita lapsiaan varten.
Jep, kyllä mä huomasin, siis että auttaahan tässä yritettiin. Mutta kaikki ei arvosta itsetehtyä, valitettavasti. Ja sekin voi aiheuttaa paineita. Esim oma äitini viis veisaisi omatekemästä lahjasta, roskiin meni heti äitienpäivän jälkeen nekin mitä itse askartelin lapsena. Nooh, hän ei tule saamaan multa tai lapsiltani minkäänlaista lahjaa. Ja se että on suunnitellut jotain osuvaa ja suunnitelmat menee pieleen. Harmittaahan se, ainakin hetken. Mun kommenttini olikin suunnattu vain hälle jonka kommenttiin vastasin, tai siis siihen marttyyri kommenttiin.

Lisättäköön vielä että mulle ne rakkaimat lahjat on niitä lasten tekemiä, ettei kukaan käsitä väärin. :heart: Kaupan krääsä ei niinkään ilahduta, sitä on ennestäänkin jo omiksi tarpeiksi.

]Älä viitsi. :/ Mä olen itsekin nykyisin niin mielikuvitukseton tyyppi etten saisi aikaiseksi oikein mitään itsetehtyä lahjaa. Mä ymmärrän täysin ap:n harmin.
Mä ainakin olen koko ajan ehdottanut, että ap:n lapset askartelisivat mummoilleen eikä ap. Lisäksi suurinpiirtein koko porukka on käyttänyt mielikuvitustaan ja kertonut ap:lle, mistä hän voi haalia tähän hätään ilmaisia askartelutarvikkeita lapsiaan varten.
Jep, kyllä mä huomasin, siis että auttaahan tässä yritettiin. Mutta kaikki ei arvosta itsetehtyä, valitettavasti. Ja sekin voi aiheuttaa paineita. Esim oma äitini viis veisaisi omatekemästä lahjasta, roskiin meni heti äitienpäivän jälkeen nekin mitä itse askartelin lapsena. Nooh, hän ei tule saamaan multa tai lapsiltani minkäänlaista lahjaa. Ja se että on suunnitellut jotain osuvaa ja suunnitelmat menee pieleen. Harmittaahan se, ainakin hetken. Mun kommenttini olikin suunnattu vain hälle jonka kommenttiin vastasin, tai siis siihen marttyyri kommenttiin.

Lisättäköön vielä että mulle ne rakkaimat lahjat on niitä lasten tekemiä, ettei kukaan käsitä väärin. :heart: Kaupan krääsä ei niinkään ilahduta, sitä on ennestäänkin jo omiksi tarpeiksi.

Mutta itse ainakin annoin vinkin myös siihen materiaaliseen.
Eli lahjakortti, jossa luvataan viedä shoppaamaan se esine, mikä oli tarkoitus ostaa. Ja siihenhän vois lisätä, ettei viitsinyt nyt lahjaa tuoda, jotta saa heti kohta jo viettää lisää aikaa tämän ihmisen kanssa.
Ja joku tuossa ehdotti lehtitilausta, joka myös tosi hyvä ehdotus.
Mutta nyt ap:tä taitaa vaan harmittaa niin paljon, että haluaa rypeä itsesäälissä

joo siis kiitos vielä kerran ehdotuksista.
pahin harmistus meni jo ohi...
Mä teen niin, että selitän tilanteen, ja annan maanantaina sitten mitä alunperin suunnitelinkin, ja mitä on toivottu.

varmaan mulla tähän harmistuksen voimakkuuteen vaikutti sekin, että tässä on nyt viime aikoina ollut vähän muutakin mikä laskee mielialaa, mutta ei siitä sen enempää.

Mä teen niin, että selitän tilanteen, ja annan maanantaina sitten mitä alunperin suunnitelinkin, ja mitä on toivottu.

varmaan mulla tähän harmistuksen voimakkuuteen vaikutti sekin, että tässä on nyt viime aikoina ollut vähän muutakin mikä laskee mielialaa, mutta ei siitä sen enempää.

hyvä että helpotti :)
Mä voin kertoa, että täälläkin on asiat ihan päin peetä, ja koko äitienpäivää ei edes vietetä.

Siis selittelet ettei ole varaa ostaa!?!?! Olitko sitten luvannut ostaa jotain tiettyä. Aika paha sitten ja vielä tuo, että selittelet. Itse olisin varmankin esim. tilannut jonkun kivan lehden vuodeksi molemmille, jolloin lasku olisi tullut perässä. Tai sitten ehkä olisin turvautunut vaikka pikavippiin, jos olisin jotain tiettyä luvannut jo ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja essi:

Mutta itse ainakin annoin vinkin myös siihen materiaaliseen.
Eli lahjakortti, jossa luvataan viedä shoppaamaan se esine, mikä oli tarkoitus ostaa. Ja siihenhän vois lisätä, ettei viitsinyt nyt lahjaa tuoda, jotta saa heti kohta jo viettää lisää aikaa tämän ihmisen kanssa.
Ja joku tuossa ehdotti lehtitilausta
, joka myös tosi hyvä ehdotus.
Mutta nyt ap:tä taitaa vaan harmittaa niin paljon, että haluaa rypeä itsesäälissä

Tuossa hyvät ehdotukset :attn:

Ymmärsin kyllä pointin että lapsilta on jo lahjat ja haluaa antaa jotain "aikuisempaa" kuin itse tehty...mutta noissa ehdotuksissa on mun mielestä enemmän järkeä kuin siinä että selittää ettei rahaa enää ollutkaan lastenvaateostosten jälkeen, että ostanpa sitten maanantaina. Voi tulla anopille ja äiteelle muuten vähän toissijainen olo...

onko nämä taas näitä rahan kerjäys ketjuja. Ei voida kertoa mitään ja ollaan tyyliin: kyllä se on kauheeta kun yhden päivän myöhässä saa..voisin hakee jos joku auttas..omaan kukkaroon vaan

en mä mitään ole luvannut, koska lahja on aina yllätys. mutta olen toiveet selvittänyt.

No, meillä on siitä onnellinen tilanne, että molemmat tietävät meidän rahatilanteen lähes sentilleen, ja tietävät myös noista pieleenmenneistä autokaupoista. Joten he kyllä ymmärtävät tilanteen, varmasti paremmin kuin minä itse.

Alkuperäinen kirjoittaja Lipton^:
Käsitinkö oikein, että olisitte autolainarahoista käyttänee osan lahjoihin?
Miten otatte lainaa, jos nytkin on noin tiukkaa?

eijei, ei näin :D

me siis ollaan vaihtamassa autoa, tänään oli tarkoitus vaihtaa auto, ja siis halvempaan, joten oltais saatu mukavasti välirahaa, ainakin meidä mittapuulla :)
Mutta kun oltiin sitten hieromassa kauppoja, selvisi, että toinen osapuoli olikin valehdellut ja peitellyt autonsa vikoja, joten vaihto jäi tekemättä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lipton^:
Käsitinkö oikein, että olisitte autolainarahoista käyttänee osan lahjoihin?
Miten otatte lainaa, jos nytkin on noin tiukkaa?

eijei, ei näin :D

me siis ollaan vaihtamassa autoa, tänään oli tarkoitus vaihtaa auto, ja siis halvempaan, joten oltais saatu mukavasti välirahaa, ainakin meidä mittapuulla :)
Mutta kun oltiin sitten hieromassa kauppoja, selvisi, että toinen osapuoli olikin valehdellut ja peitellyt autonsa vikoja, joten vaihto jäi tekemättä.

Noniin, eli tarkemmin olisin voinu lukea :D. Ja tuo on tympeää, kun koitetaan kusettamalla myyä auto, missä on enemmän vikoja, kuin laki sallii

Hävettää niin että itkettää, kun ei ole mitään lahjaa antaa, edes pientä kukkaa.

Nyt on paras valkovuokkoaika meneillään. Poimit edes sen yhden pienen kukan - mieluummin toki ison kimpun - ja viet perinteisen valkovuokon. Kortin voi laittaa lapset piirtämään. Vielä ei ole liian myöhäistä!

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Hävettää niin että itkettää, kun ei ole mitään lahjaa antaa, edes pientä kukkaa.

Nyt on paras valkovuokkoaika meneillään. Poimit edes sen yhden pienen kukan - mieluummin toki ison kimpun - ja viet perinteisen valkovuokon. Kortin voi laittaa lapset piirtämään. Vielä ei ole liian myöhäistä!

En tiedä missä ap asuu, mutta kannattaa muistaa, et suomi on iso maa, ja vain eteläsuomessa kasvaa valkovuokkoja. Itsekin näin ensimmäisen valkovuokon vasta 18-vuotiaana... Ei siis ole varmaa, saisiko ap valkovuokkoja vaikka kuinka haluaisi.

Yhteistyössä