pistää itkettämään oma tyhmyys :( helpotti jo :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
mä tiedän ettei lahjat oo tärkeintä vaan se muistaminen.
leipomis tarvikkeita ei ole, eikä edes askartelu tarvikkeita :headwall:
ja molemmat kyllä varmasti ymmärtävät tilanteen, mutta silti.

pitikin olla niin tyhmä, että luottaa siihen, että autokaupat varmasti onnistuu ja saadaan siitä sitten rahaa.

No onneksi tajuat itse tyhmyytesi. Jotkut eivät tajua sitäkään, koska ovat olleet tyhmiä. Sitä on sitten jatkossa vaan samojen asioiden kanssa tyhmä.

Jos mitään ei ole tehtävissä, koska teidän asunto on täydellisen tyhjä kaikesta, mistä vaan voisi rakentaa jotain lasten kanssa, niin silloin sinä vain joudut kärsimään omasta tyhmyydestäsi. Onneksi kaksplus on kuitenkin kuuntelemassa, ettei oma pää räjähdä.

hehe... ;)

Minä en tuollaista selitystä usko, että lapsiperheessä olisi niin typötyhjä koti, ettei siellä ole tasan mitään ompelu-, rakennus- tai askartelumateriaalia. Ja kriisitilanteessa varmasti naaputikin lainaisi liimapuikon...

Minä luulen, että ap haluaa vaan ruikuttaa, ei ollenkaan ratkaista tilannetta.

ja anteeks, jos suututan nyt jotkut, mutta mun mielestä tuo, että ainoa muistaminen on joku pihasta kerätty kukkakimppu, antaa sen vaikutelman, ettei ole edes pahemmin koko juhla kiinnostanut, vaan viinetipassa on keksitty jotain.

ja anteeks, jos suututan nyt jotkut, mutta mun mielestä tuo, että ainoa muistaminen on joku pihasta kerätty kukkakimppu, antaa sen vaikutelman, ettei ole edes pahemmin koko juhla kiinnostanut, vaan viinetipassa on keksitty jotain.

Se kyllä todellisuudessa antaa sen kuvan, että on itse viitsinyt nähdä vaivaa, eikä vaan ostanut mitä helposti kaupasta saa...

No älä sitten vie yhtään mitään tai kannattaako ylipäänsä edes ollenkaan mennä kun on noin vaikeeta?

Voi ei :hug: . Jos yhtään lohduttaa, niin mä itse olen haaveillut joka äitienpäivä isosta kimpusta valkovuokkoja. Viime vuonna sain ekan kerran ja olin onneni kukkuloilla.

Ne on kauniita ja ihan ilmaisia :)

No mutta jos lapset on tehneet itse jotain, se ei todellakaan anna samaa kuvaa! Ei itsetehtyjen lahjojenkaan tarvitse olla mitään täydellisen tarpeellisia, vaan se ajatus kyllä useimmille on se tärkein asia. Luulisin, että noillakin isoäideillä on kuitenkin varaa ostaa itselleen sitä mitä haluavat. Äitienpäivälahja on vain symboli siitä, että arvostetaan heidän mummouttaan. JA tähän eleeseen käy ihan mikä vain, minkä eteen on nähty vähän vaivaa!

ja noissa omatekoisissa jutuissa on se juttu, etten mä vaikka olis mitä välineitä, osais tehdä mitään järkevää. tiedän, että eleenä nuo arvoistais molemmat itsetehtyä, mutta nisitä tulis vaan turhaa kaapintäytettä.

tarkoitus oli ostaa molemmille jotain, mitä he oikeasti haluavat, mutta eivät raaski itseensä tuhlata.

Mutta oonko mä ihan idiootti kun mua tälläinen asia pistää itkettää?

No minusta nyt kyllä vähän olet. Ainakin mun äitini ja anoppini haluaisivat, että käytän viimeiset rahani lapsiini enkä heidän lahjomiseen.

Eniten nyt ihmetyttää, et kuka laittaa viimeiset rahansa vaatteisiin ennen kuin on saanut lisää rahaa. Entä jos viikonlopun aikana tulee joku yllättävä pakollinen meno, niin miten siitä aiotte selvitä? Joku vaikka sairastuu ja pakko ostaa lääkkeitä tms.

Onko tämä oikeasti ihan tosi juttu? En usko.

Et ole idiootti, jos asia itkettää. Minuakin itkettäisi. Muta hieman voisit ryhdistäytyä, sekä talouden suunnittelussa että noissa lahjaideoitten keksimisessä.

Poimi pihasta tai jostain kaunis kivi ja anna se. Turms kuolemattomassa kerrottiin, että oli tapana poimia kivi, jotta sitä katsoessaan muistaisi ko. hetken. Eli annat äitienpäivä-muiston.

Tai keräätte jotain pieniä, kauniita asioita luonnosta vaikka tyhjään Piltti-purkkiin, "muistolippaaksi" IRA meillä sellaisia installaatioita kutsuu...

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Poimi pihasta tai jostain kaunis kivi ja anna se. Turms kuolemattomassa kerrottiin, että oli tapana poimia kivi, jotta sitä katsoessaan muistaisi ko. hetken. Eli annat äitienpäivä-muiston.

Tai keräätte jotain pieniä, kauniita asioita luonnosta vaikka tyhjään Piltti-purkkiin, "muistolippaaksi" IRA meillä sellaisia installaatioita kutsuu...

Luonnostahan voi muuten kerätä ihan kunnon asetelmankin, oksia, sammalta, kukkia jne. Tai kivistä voi vaikka maalata lasten kanssa, jos maalit ei ole loppu :D...

Mutta katsos kun nuo ei arvon ap:lle kelpaa.

Köyhällä ei kyllä olisi varaa tuolla lailla hienostella, mutta kai ap jotain siitä itselleen saa...? ihme homma...

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:

Luonnostahan voi muuten kerätä ihan kunnon asetelmankin, oksia, sammalta, kukkia jne. Tai kivistä voi vaikka maalata lasten kanssa, jos maalit ei ole loppu :D...

Kynsilakkakin käy. ;)

no, uskokaa tai älkää, mutta meillä ei nyt todellakaan ole mitään askartelu välineitä, ei lankaa ja neulaa, ei liimaa.

saanhan mä sen lahjan jälkikäteen annettua maanantaina, mutta silti mua harmittaa just nyt ihan tajuttomasti.
Ei se enää jälkikäteen ole sama asia.

Luulisin, että noillakin isoäideillä on kuitenkin varaa ostaa itselleen sitä mitä haluavat.

no, ei noista kummallakaan hirveästi tuota rahaa ole, ja anoppi syytää mielummin rahansa muille kuin panostaa itseensä, vaikka haaveilisi jostain itselleen.
Ja äitini taas ostaa ennemmin kotona asuville lapsille vaatetta ja ruokaa kuin ostaa itselleen jotain "turhaa".

no, uskokaa tai älkää, mutta meillä ei nyt todellakaan ole mitään askartelu välineitä, ei lankaa ja neulaa, ei liimaa.
Vanha kansa tietää, että keitetty peruna käy paperiliimasta. Kaiketi teillä myös jotain lehtiä tai mainoksia on, joista lapset voisivat leikata kuvioita ja liimata paperille?

saanhan mä sen lahjan jälkikäteen annettua maanantaina, mutta silti mua harmittaa just nyt ihan tajuttomasti.
Ei se enää jälkikäteen ole sama asia.

Luulisin, että noillakin isoäideillä on kuitenkin varaa ostaa itselleen sitä mitä haluavat.

no, ei noista kummallakaan hirveästi tuota rahaa ole, ja anoppi syytää mielummin rahansa muille kuin panostaa itseensä, vaikka haaveilisi jostain itselleen.
Ja äitini taas ostaa ennemmin kotona asuville lapsille vaatetta ja ruokaa kuin ostaa itselleen jotain "turhaa".

Teillä siis ei ole mitään paperia? Ei vanhoja mainoksia, laskujen kirjekuoria, post-it lappuja, sanomalehtiä...?

Eikä mitään väripigmenttiä sisältävää? Ei vesiväriä, kalustemaalia, kynsilakkaa, luomiväriä, huulipunaa, kahvia, teetä, ketsuppia, mehua, punajuuria...?

pihallanne ei kasva mitään eikä ole kiviä tahi oksia?

teillä ei ole naapureita joilta lainata välineitä?

Ei minkään sortin liimaa? ei teippiä? ei sinitarraa? ei laastareita?

Teillä ei myöskään tietenkään ole talous- tahi paskapaperia ja saippuaa, joista lapset voisivat jotain kivaa muovata?

Talonne on siis täysin TYHJÄ!

Tai sitten sinä et vaan viitsi!

no ollaan rahattomia, ja johan mä sanoin, että mä tosissaan luulin, että me saadaan tänään rahaa, piti tulla ihan hyvä summa, mutta menikin kaupat pieleen.

Ei mulla ole mitään itsetehtyjä lahjoja vastaan, ja yleensä lapset on sellaiset tehneet. Mutta itse olen halunnut ostaa jotain sellaista, minkä tiedän olevan toivottu.

Mutta anteeksi nyt jos ärsytin jonkun päivää tällä avauksella.

ja lisätään nyt vielä, että anteeksi, ettei mulla ole mielikuvitusta ja luovuutta.

no ollaan rahattomia, ja johan mä sanoin, että mä tosissaan luulin, että me saadaan tänään rahaa, piti tulla ihan hyvä summa, mutta menikin kaupat pieleen.

Ei mulla ole mitään itsetehtyjä lahjoja vastaan, ja yleensä lapset on sellaiset tehneet. Mutta itse olen halunnut ostaa jotain sellaista, minkä tiedän olevan toivottu.

ja lisätään nyt vielä, että anteeksi, ettei mulla ole mielikuvitusta ja luovuutta.

turhaan olet marttyyri. kaikki yrittävät sinua auttaa, mutta sinulle ei vain kelpaa.

Ei sulla tarviikkaan olla...sun lapsillasi varmasti on :) Pistät muksut askartelemaan mummoille taideteokset ja keräätte matkalla valkovuokkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja anti olla.:

turhaan olet marttyyri. kaikki yrittävät sinua auttaa, mutta sinulle ei vain kelpaa.
Älä viitsi. :/ Mä olen itsekin nykyisin niin mielikuvitukseton tyyppi etten saisi aikaiseksi oikein mitään itsetehtyä lahjaa. Mä ymmärrän täysin ap:n harmin.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
]Älä viitsi. :/ Mä olen itsekin nykyisin niin mielikuvitukseton tyyppi etten saisi aikaiseksi oikein mitään itsetehtyä lahjaa. Mä ymmärrän täysin ap:n harmin.
Mä ainakin olen koko ajan ehdottanut, että ap:n lapset askartelisivat mummoilleen eikä ap. Lisäksi suurinpiirtein koko porukka on käyttänyt mielikuvitustaan ja kertonut ap:lle, mistä hän voi haalia tähän hätään ilmaisia askartelutarvikkeita lapsiaan varten.

montako sataa olit ajatellut laittaa niiden lahjaan? vai onko tässä kuitenkin niin, että sua hävetää olla antamatta lahjaa...kun tajuavat ettette kylvekään rahassa ja kulissit kaatuu? en muuta keksi, ei kukaan muu kuin matearialisti sure sitä ettei kaupasta ostettua lahjaa!

Yhteistyössä