+++ Pirkanmaan Kuumeilijat +++

Mulla oli Toivo sellainen tilanne kun aloin poikia odottaa että opiskelut oli loppusuoralla. Mä en silloin itse ajatellut työasioita,ajattelin vaan että saan koulun loppumaan ;)
Mulla loppui työsopimus tuokokuun loppuun ja pojat syntyi heinäkuussa. Kuukauden jouduin olemaan työtön työnhakija ennen äitiyslomaa mutta kaikki meni ihan hyvin ja vakityön sain heti kun äitiyslomalta palasin takaisin töihin!
Pointti oli se että ei kannata liikaa murehtia työasioita,kyllä niillä on tapana järjestyä ;)
Mutta täällä ollaan sun kanssa jännäämässä varmasti vielä talvellakin :wave:
 
Kiitos lomaterveisistä toivo! =) Varmaan ollu romanttinen reissu?! Ainakin kuulostaa tuo Venetsia sellaiselta ;)

Tää pino se vaan tuntuu väkisin kuolevan :( Otetaanko Toivo itteemme niskasta kiinni ja pidetään pino pystyssä? ;)
Voisi vaikka alkaa päivittää listaa ja kiertopäiviä että pysyis vähän kärryillä?
Ketäs muita meidän pinossa enää on? :attn:

Jouskarille lähetän myös sylillisen onnea plussan johdusta tämänkin pinon kautta :hug: :flower: :heart:
Pidetääs yhteyttä vaikka katoatkin tuonne odottajien puolelle?! ;)

Itse odottelen täällä menkkoja alkavaksi, kp 30/30 (?). Sain tuon kierron oviksesta päätellen. Perjantaina tehty negatesti ja niissä tunnelmissa mennään! Nyt vaan odottelen menkkoja jotta pääsisi uuteen kiertoon ovistestien avustamana :p
4.9 menen Taysiin tutkimuksiin (vihdoin) ja toivon saavani apua näihin kiertohäiriöihin sekä vauvautumiseen ;) Pitäkääs peukkuja!!
 
Hei.. :wave: Oon viime aikoina keskittyny kirjottaan lähinnä tuolla lapsettomuuspuolella, tuntunu ettei oikein enää kuulu semmosiin pinoihin jossa muilla on niiiin paljon vähemmän yritystä takana :ashamed: tällä puolen myös oma tilanne alkaa masentaa kun niitä plussia tuntuu muille tulevan "liian" usein. Oma usko siihen että tässä mitään vois enää ilman hoitoja tapahtua on erittäin vähissä. Mutta enskuussa tälle asialle ruvetaan VIHDOIN jotain tekemään =) seuraavia menkkoja vaan ootellessa että voin varata ajan polille inseminaatioon!

ex. -mm77-
 
Ultravuoletti ihana kuulla sinusta :wave:
Haluan myös :hug: sinua lujaa!! Osaan kyllä arvata miltä sinusta tuntuu :hug: Jatkuvat pettymykset ja epätoivo on varmasti henkisesti tosi raskasta :hug:
Ymmärrän myös sen että pahan mielen aiheuttaa se että tällä puolella niitä plussia satelee jatkuvasti!
Ihana kuitenkin että teitä odottaa nyt hoidot ja inseminaatio...toivon todella että saisitte pian kokea raskauden onnen! :heart:
Oletteko menossa yksityiselle vai ihan Taysiin? Ja onko sulla ollut muita apuja nyt käytössä (esim clomit tai terot)?
Kuinka pääsitte inssiin,suositteliko lääkäri?

Kyselen siksi (ja pakko ei ole vastata) koska olen tosiaan itse menossa nyt 4.9 Taysiin hormoni ja lapsettomuuspolille ja toivon todella että saatais apua näihin minun ongelmiin!!!
Vaikka meillä ei ole ollut tehokasta yritystä kuin yksi kuukausi niin ehkäisyttä olemme olleet jo viimevuoden puolelta. Itselläni on hirveesti ongelmia kuukautiskiertojen kanssa,enkä ovuloikaan kovin useasti :/
Poikia emme olisi saaneet ilman lääkitystä koska mulla oli prolaktiiniarvot tuolloin liian korkeat.
Tuo inseminaatio on käynyt minunkin mielessäni mutta lähinnä sen takia että meillä isäntä ahdistuu painostamisesta ja siitä että yrittämisestä tehdään liian elämää säätelevää :ashamed: Eli toisin sanoen jos alan jatkuvasti vaatia vauvantekopuuhiin niin lopulta koko homma tyssää! Siksipä olen tuota inssiä miettinyt että simpat tulisi sitten varmasti oikeaan aikaan laitettua liikkeelle.
 
Taysiin ollaan menossa, tutkimukset siellä tehtiin jo viime syksynä. Sillon mitään selkeetä selitystä ei vielä löytyny mutta keväällä näkyi endometriooma munasarjassa :( Yritin aikoinaan päästä eteenpäin tutkimuksiin jo 7kk yrityksen jälkeen mutta oireitani ei otettu vakavasti ja käskettiin yrittää se vuosi täyteen! Kuinka te ootte päässy noin nopeesti eteenppäin, julkiselle(?) (muok*) Tai niin no joo, jos on ovuloimattomutta, epäsäännöllistä kiertoa ja pahasti häikkää jossain arvossa, eikä sen takia voikaan tulla raskaaks niin sitten..Onko teillä seurattu prolaktiinia siellä hormoonipolilla muuten säännöllisesti?
.. Ja nyt kun se endo jälkeenpäin varmistu niin munhan ois pitäny päästä sen epäilyn perusteella polille jo puolen vuoden jälkeen... ja nyt se tauti on ilmeisen pahana kun levinny jo munasarjaankin. Jos pesäke on kasvanu viime kerrasta niin joudun/pääsen vihdoin siihen laparoskopiaan johon oon yrittäny vaatia pääsyä jo kolme kertaa tän parin vuoden aikana. Tuntuu että inseminaatiot on melko tehottomia jollei endolle sitä ennen tehdä mitään.. mutta niillä ilmeisesti rutiinisti aina aletaan nää hommat, jollei mitään elimellistä estettä oo.
Kesän ajan söin 3 kiertoa teroluteja, ilman mainittavampaa hyötyä. Pms-oireet oli ehkä vähä lievempiä, mutta menkkojen alku meni epäselvemmäks siten että päivän ennen kunnollisempaa vuotoo alkoi tiputteleen niukempaa enkä enää tienny kummasta kierron alkua tulis enää laskeekaan..

Tuolla toisella puolen on muuten aloittamani oma pino meille Taysilaisille ja tervetuloa myös Odotuksen Odottajiin, jos siltä tuntuu! :wave: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ultravioletti:
Kuinka te ootte päässy noin nopeesti eteenppäin, julkiselle(?) (muok*) Tai niin no joo, jos on ovuloimattomutta, epäsäännöllistä kiertoa ja pahasti häikkää jossain arvossa, eikä sen takia voikaan tulla raskaaks niin sitten..Onko teillä seurattu prolaktiinia siellä hormoonipolilla muuten säännöllisesti?
Joo, mulla on siis prolaktinooma diagnoosi johon söin lääkkeitä useamman vuoden (pitkiä kiertoja,ovuloimattomuutta). En olisi siis tullut raskaaksi ilman lääkitystä.
Ennen poikien syntymää kärsin pitkistä kierroista ja ovuloimattomuudesta kun taas nyt poikien syntymän jälkeen epäsäännöllisistä (joko lyhyistä tai pitkistä ) kierroista, vuotohäiriöistä (saattanut tiputella 2-3kk putkeen) sekä tietysti ovuloimattomuudesta.
Käyn säännöllisesti prolaktiiniverikokeissa (terv.kesk) ja poikien syntymän jälkeen nuo arvot ovat pysyneet matalalla. Siksi mulla ei ole nyt lääkitystä tuohon vaivaan ja se on epäilyttänyt mua kovasti!
Lääkärissä (terv.kesk.) Olen siis ravannut monta kertaa tämän 2-vuoden aikana ja yhden 3kk keltarauhaskuurin olen tänä aikana syönyt.
Kierukkaa ja pillereitä edellinen lääkäri vain suositteli mutta ei halunnut selvittää syytä näihin vaivoihin! :kieh:
Sitten meille vaihtui uusi lääkäri (sekin jo lähtenyt) ja hän otti asian heti vakavasti,vielä kun minulla oli myös raskaustoiveita. Hän siis laittoi lähetteen Taysiin tarkempiin tutkimuksiin ja myös sen takia että tietävät varmasti paremmin mitä tuon prolaktinooman kanssa tehdään.
Ja nyt pääsen 4.9 sinne tutkimuksiin =)
odotukset on tietysti korkeallamutta saa nähdä onko käynti lisätoivoa antava!
Mitä sinä olet tykännyt? onko lääkärit mukavia ja ottaako vakavasti potilaan ongelmat?
Jotenkin pelkään että kirjoittavat mulle vain jotain lääkkeitä mistä ei sitten oo raskaaksi tulon kanssa mitään hyötyä (esim. terot) ja laittavat pihalle eivätkä mitenkään seuraa tapahtuuko mulla esim. ovulaatio :ashamed:

Niin ja kiitos kutsusta odotuksen odottajiin :hug: En vaan tiedä kehtaanko sinne liittyä?
Kuitenkin vasta näin alussa tämä meidän 'vauvahanke'! Tosin ilman apuja se ei välttämättä tule onnistumaan!

 
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Toivo79..........29..............kp8/27-33.................1. toiveissa
Jennyli............28..............kp31/30....................3. toiveissa

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

 
Kiva juttu toivo :D

Se olis sitten maanantai ja uus viikko,uudet kujeet!! Iltavuoro kutsuu tänään (onneksi vain klo 18:ta).
Mulla olis nyt suunnitelmissa että aloitan taas harrastamaan liikuntaa. Tuntuu että kunto on tosi rapistunu kun en tee enää nykyään mitään :$ Täällä olis 3 eri jumpparyhmää ja kuntosali ja salilla alan nyt ainakin käymään kun sinne voi mennä silloin kun itselle parhaiten sopii ;)

Mulla olis kp 31, eikä tätiä vieläkään :headwall: Luulin tässäkierrossa tunnistavani vahvan ovulaation ja sen mukaan laitoin kierroksi 30pvää. Vaan liekö nyt sitten ovista ollutkaan :|
Mummotauti on ainakin ja PAHA :kieh:
Perjantaina tein r-testin joka nega enkä plussaan edes jaksa uskoakaan. Odotellaan nyt sitten vaan!! |O
 
Jennyli, voi sinne OO-pinoon tulla, on siellä ollu joitain muitakin alle vuoden yrittäneitä ja kaikenmoisia tilanteita joissa raskaakstuleminen on oletettavasti tavallista hankalampaa, ei siellä mitään sen tarkempia kriteerejä oo.. :) Vaikka toivottavasti saatte selvyyttä sen arvon kanssa ja niin nopeeta avun ettei se "virallinen lapsettomuusmääre" täytykään +++ ;) :hug:

Niin,.. mävarmaankaan en päässy just sen takia aiemmin eteenpäin kun yleislääkäri (tuskin tietää endoista ym. gynekologiasta kauheesti!) vaan totes että jos on säännölliset kuukautiset niin kyllä voi tulla raskaaks, oli välivuotoja tai ei.. :/ vaikka ite mä niistä tiesin/tunsin ettei kaikki oo todellakaan kunnossa. Mutta kun halusin välttämättä julkiselle puolen niin kärvistelin sit sen vuoden yrityksen täyteen..Nyt tosin tuntuu että ois pitäny mistä tahansa koittaa repiä se raha että ois menny yksityiselle jo paljo aiemmin :headwall:

Muuten julkinen puoli on ollu must ihan ok, nopeeta topimintaa kunhan jonotus ekalle käynnille on ohi! Huono puoli on että haluamaansa hoitoo (ainakin laparoskopiaa) pitää osata vaatia ite, ja silti tuntuu tosi nihkeeltä.. kannattaa muistaa (vaikka lapulle kirjottaen) kysyä kaikki oleellinen siellä käynnillä, muina aikoina on tosi vaikee saada edes soittoaikaa lääkäreille ja se hoitaja joka siellä vastaa niin ei tiedä oikein mistään mitään :x
Lääkärit on pääosin mukavia, ainakin ne mitä tähän saakka on ollu.. yks vanhempi nainen on jotenki sellanen että tuntuu kun haluis päästä potilaasta vaan rutiinilla nopeeta seuraavaan :( eikä sille oikein viitti alkaa sen enmpää selittään ja kyseleen.. empaattisin/kivoin on ollu ehkä P.D. (ei viitsi täällä kai nimiä kokonaan mainita..? :D )
 
Noniin,jänskäily päättyi ja niinhän sinä kävi että täti ylätti heti aamusta (ja reippaana tulikin!) Nyt siis kp 1!
Täytyy sanoa että olen iloinen siitä että tiedän kroppani toimivan ja ovulaation tapahtuvan. Meillä vaan taisi nyt ajoitus olla väärä...tai paripäivää ennen ovista hempeily ei riittänyt tuottamaan tulosta. Tilaamani ovistestit tli tänään ja kokeilen niitä tässä kierrossa.
Lisäksi poliaika senkun lähestyy (4.9) ja katoin just että mulla on silloin kp 17 eli aika hyvin...näkevät ainakin tapahtuuko tuola alapäässä mitään!
Nyt siis positiivisin mielin uuteen kiertoon :D

Ultravioletti,kiva tietää että olet ollut tyytyväinen Taysin lääkäreihin. On mukavampi mennä sinne itsekin. Onko sulla muuten tietoa paljonko tuo inssi maksaa julkisella puolella?
Hmm...pitäisköhän mun liittyä myös teidän pariin toiselle puolelle?!
 
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Toivo79..........29..............kp9/27-33.................1. toiveissa
Jennyli............28..............kp1/30-32.................3. toiveissa

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

 
Mun tietääkseni se on vaan sen polimaksun verran, eli 22e/käynti.. sitä tosin en tiedä montako käyntiä siihen sisältyy. Ja sitten tietysti ne lääkkeet mitä joutuu käyttään, inseminaatioo harvoin tehdään lumukiertoihin kun on kuulema niin tehotonta.

Sinne vaan jos siltä tuntuu! B) Ketään ei pois käännytetä!
 
Heippa pitkästä aikaa :wave: On niin monta pinoa mihin on tullut kirjoteltua niin väkisin joku unohtuu tai jää taka-alalle...

Tosiaan osa ainakin tietää että meikä plussasi tossa 12.8 ja nyt ollaan ihan ihmeissään täällä. Mitään pahaa oloa ei oikeestaan ole ollut. Tissit on vain kovin turpeet ja kipeät!


Kovasti teille muille plussapuhureita +++++++++ :whistle: ultravioletille ja Jennylille tsemppiä Taysin tutkimuksiin!!
 
Moikka ja terveissi turust matin ja tepon kotikonnuilta. Taas olen teoriaa oppimassa. Koti-ikävä on armoton vaikka tänä aamuna tänne tulinkin. nyt on otettu miehen kanssa sellainen edistysaskel että kumia ei olla enää käytetty, mutta eipä ole simppoja päästetty tekemään tekosiaan. Mies ei kuulemma uskalla vielä. Sanoi mulle että keskustellaan tästä vauva-asiasta joku viikonloppu. Mulle on vähän pettymys ettei mies uskalla... kai se on sille sitten niin iso askel. En siis tiedä vielä että koska päästään tosi toimiin ja syksy jo kolkuttelee ovella. :headwall:
 
Toivo toivottavasti mies lämpenisi ajatukselle piakkoin :hug: Mitäs teille muuten kuuluu? Onko Jennylin tilanne, eikös se niin ollut että tässä kiekassa olet jo ovuloinut, joko lähenee kierron loppua? Jännittää sun puolesta :saint:

Meikä kertoo nyt omaa napaa: kopioin toisesta pinosta...
Tänään siis neuvolassa käyty! :wave: Täti tai nainen puhui paljon meni 2h :eek: Ehkä oli itsekin innoissaan kun tuntui että silläkin oli pulla uunissa, oli ainkin sen näköinen masu ;) Meikä teki sen alkoholikyselyn aika kirjaimellisesti ja ehkä yliampuvastikin ja hieman se katteli sitä keltasta aluetta minkä sain tulokseksi alkoholin käytöstä, mutta sanoi ettei koe vielä että olisi vakavaa. Kummaltakin tenttas alkoholin käytöstä vielä että tunnetaanko että olis ongelma ym. :ashamed: :whistle: Ja nyt ei kannata aatella että me ollaan jotain juoppoja, kohtuudella käytetään eikä ongelmia ole sen kanssa :D Niin ja että mites raskausaikana aijon ottaa ja sanoin kyllä heti että nolla linjalla pysyn!!!
Kusi-ja verinäyte otettiin ja verenpaine, kaikki oli nyt kunnossa. Lekuri on kuukauden päästä ja silloin kuunnellaan sydänäänet.... iiiik en malta odottaa :xmas: :p :whistle: ;) :saint: :D B) ja siitä viikonpäästä on NT tai NP-ultra :heart:

Jouskis ja Nöppönen 8+2
 
Kiva kuulla jouskari sun neuvolakuulumisia :heart: =) Ja joo,taitavat tuola terveydenhuollossa toijottaa kaikenmaailman käyriä ja tilastoja :whistle: Minäkin noita alkotestejä tehny muutamaan otteeseen ja myöskin pyyhkeitä saanut :$ En tosin siitä kuinka usein juon vaan siitä kuinka paljon juon sitten kun sille päälle satun :whistle: :D Mutta mä oon sitä mieltä että käyn niin harvoin nykyäänkin viihteellä että sitten kun meen niin nollaan kyllä pään ;)

Mitäs Toivo sinulle? :hug: Oletteko jo saaneet puhutuksi miehesi kanssa? Miksi hän 'pelkää' lapsen tuloa? Toivon todella että pääsisitte pian yrittämään pientä rakasta!! :hug: :heart:

Nojuuh,täällä on sellainen tilanne että...kp 23 ja tätiä odotellessa :ashamed:
Kävin viimeviikolla sielä tutkimuksissa ja oon älyttömän iloinen siitä että sielä näkyi hieno keltarauhanen ja ovis oli siis tapahtunut!! =)
Oltiin siinä hempeiltykin ja ensin oli fiilikset tosi korkeella MUTTA sitten mulla alkoi vielä saman päivänä tuhruvuoto jota on jatkunut tähän päivään :/ :headwall:
Mulla oli limakalvo hieman ohut joten johtuisiko tää vuoto siitä?!
Mitään oireita ei ole...rinnat vain kipeät! Lähinnä v-tuttaa :kieh:
Päivät matelee ja haluais jo uuteen kiertoon!!

Musta otetaan nyt laajat hormonikokeet kierron eri päivinä ja 2.10 mulla on uus lääkäriaika. Sitä siis odotellessa ;)
Ensikiertoon hommaan clearbluen digiovistestit,kalliita mutta luotettavia. Tässäkuussa käyttämäni mammaksitestit oli ihan humpuukia...ei näyttäny ovista ollenkaan! :kieh:
Lääkäri sanoikin että ei oo mikään uus juttu ja suositteli vain apteekin testejä!

Pojat on olleet kipeenä ja infektioastman kourissa :( Toinen pojista oli 3 yötä sairaalassa ja tänään pääsi pois!
Parisuhderintamalla menee mukavasti :heart:
 
Heippahei jouskari :wave: :hug: Kiva kun käyt aina välillä lunttimassa :LOL: :heart:
Tää pino kyllä tuntuu tekevän kuolemaa :/ :whistle: ;) Mä oon sitten ollu noissa viikkopinoissa kun oon niin kova höpöttään :LOL:

Mä oon kans sellanen 'huuhaa-tyyppi' että tulee ennustajalla aina välillä käytyä =) Vaikka mulla ei olekaan kortteja niin mullekin tulee fiilis että teille poika tulisi ;) :heart:
Ensiodottajalle kaikki on niin jännää ja uutta...nauti täysin rinnoin! :heart:

Meillä pojat jo ihan ok,kiitos kysymästä! Onhan tuo aina kurjaa kun sairaalaan asti päätyy :( Nyt mietitään mahdollisia allergioita ja sitä onko meillä hometta :x kun aina ovat kipeenä ja nyt tota astmaakin molemmissa! :/

Kierto meni tosiaankin överiksi!! :headwall: :kieh:
En tiedä kyllä yhtään onko mulla kp 29 vai 13 kun välissä oli vuotoa! :kieh: Ovistesti näyttää mekein plussaa,r-testi negaa ja tuntemukset on tädin ja oviksen suuntaiset! :headwall:
Pitäisköhän soittaa sinne sairaalaan...meni verikokeetkin päin mäntyä jos menkat ei nyt alakaan!! :headwall:

Toivoo...missä hän?! :wave: :hug:
 
Toivo79.................29.......................kp 1/27-32..........1. haaveissa

Nostelen meitä ja toivon samalla etttei mun tarvii täällä ihan vaan keskenäni höpötellä. Menkat alkoi tänään muutaman päivän etuajassa ja vähän harmittaa.
 

Yhteistyössä