Pirkanmaan äiteet

Tässä pinossa keskustelevat äidit Pirkanmaan eri kulmilta

Mukana jutuissa:

Pilkkis..................29v...............Valkeakoski........Poika, tyttö
Rammutti.............26v...............Lempäälä...........Poika
eemelinäippä........36v...............Hämeenkyrö.......Poika
Copacabana..............................Kangasala..........Poika
Anno....................32v...............Lempäälä...........Poika, tyttö
Miss Piggy.................................Tampere............Tyttö
teresa08...............38v...............Tampere............Tyttö
Puliina..................31v...............Tampere............Poika
Heksamiina...........31v...............Lempäälä...........Tyttö
Hari Mao...............33v.......................................3 poikaa ja tyttö
miia......................33v..............Hämeenkyrö.......2 poikaa ja 4 tyttöä
akkamänty........................................................
nebraska...............21v..............Sastamala..........Tyttö

Tässä alkuun jotain tietoa meistä. Kertokaa, jos haluatte lisäillä tai poistaa tietoa itsestänne. Mä oon ihan virgino näissä päivityshommissa, joten en vielä osaa lisäillä kuvia, värejä enkä mitään muutakaan, mut opettelen pikkuhiljaksiin.. :D

Kivaa, en oo ainoa! :) :wave:

Mulla on ikää 29v ja oon asunu Valkeakoskella kohta vuoden. Kotiäippänä ei kuitenkaan tuu juurikaan tutustuttua uusiin ihmisiin. Meillä poika 1v9kk ja tyttö kohta 2vkoa.

Minkä ikänen teiän poika on, Rammutti?

Loistavaa, kun väkeä kertyy tänne. :wave: Mulla tuli vissiin joku tilapäinen mielenhäiriö, kun sain aikaan perustaa tän pinon. :D Jos oikeen aikaansaavaks alkais, vois muokata tohon alkuun tietoja itsekustakin.

Mites Anno teillä on pärjäilty pienen ikäeron kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja Pilkkis:
Mites Anno teillä on pärjäilty pienen ikäeron kanssa?
Yllättävän hyvin on pärjätty, tuntu kaikki (varsinki muut) olevan niin kauhuissaan tästä ikäerosta. Tosin meilllä tuo esikoinen ehti kävellä jo jonkun aikaa ennen tytön syntymistä niin meno on jo aika vakaata ja varmaa. Tosin ihan hulluja päähänpistoja toi saa jatkuvasti eikä aina tajua että vauvaa ei voi mennä "tuuttaileen" nenään niin kovasti. Mutta siis yllättävän sujuvasti on menny, ei kyllä oo ongelmia ajankäytön kanssa, aika haipakkaa pitää koko ajan :D

Mä oon kans Kymenlaaksosta, 10 vuotta Valkeakoskella asunu ja sitte käväsin Tampereella ja päädyttiin tänne Lempäälään reilu vuosi sitte :)

Mä asuin kans Kouvolassa 5 vuotta joku aika sitten. :)

Anno Ihan hyvältä kuulostaa teillä. :) Tuntuu vaan, et meilläkin saa olla tosi tarkkana pojan kanssa, vaikka on olevinaan jo vähän isompi (Tänään tuli täyteen 1v9kk). Ei oikeen osaa vauvaa varoa vielä. Pääosin kyllä leikkii itekseen ja aika harvakseltaan kiinnostuu vauvasta. Imetyshetki on ainoa, jolloin on väen väkisin päästävä mun lähelle ja sillon meinaa vauva jäädä välillä jalkoihin, jos makuullaan imetän.

Täällä kanssa yksi... :wave: Itsellä ikää pikkasta vaille 33 v, ipanoita siunaantunut yhteensä 4: Poika 6½ v, poika 5 v ja kaksoset tyttö ja poika 5 kk. Saman katon alla oleilee myös mies ja koira. Olen aktiivisesti myös tuolla kerhot- puolella, siellä on Pirkanmaalaisille oma kerho Pipariporras 03- alue ja ollaan viikottain treffattukin.

Mä en ole vielä käynyt vauvan kanssa juuri muualla kuin vaunulenkeillä, kun tyttö on tosiaan vasta 5 viikon ikäinen. Kaikenlaiset vauva-aktiviteetit kyllä kiinnostavat =) Syksyllä varmaan aloitetaan ainakin muskari.

Mä olen kotoisin Ala-Satakunnasta. Muutin Tampereelle opiskelemaan 12 vuotta sitten, ja 2 vuotta sitten muutettiin Lempäälän Hakkariin. Mies on kotoisin Tampereelta.

Me ollaan käyty typykän kans vaan ihan uimahallissa uimassa,se on isän ja tytön yhteinen juttu :heart: .Kerhoissa ei olla käyty,yritettiin kyllä käydä yhdessä vauvapiirissä mutta kun se oli tytön päikkäriaikaan niin ei onnistunut :( .Sen jälkeen olen tullut vähän araksi lähtemään minnekään :ashamed: .

Ei olla täältä päin kotoisin,asuttu kyllä jo Tampereella yli 20v. Mies on kotoisin Porista ja minä Lahdesta.

Täällä kans yks äitee haluaisi mukaan. Hämeenkyrössä asustellaan, Nokialta muutettu vajaa kolme vuotta sitten. Lapsia on kuusi, esikoinen on poika pian 10 v, tytöt 8v, 7v ja pian 5 vuotias, vitonen on taas poika pian 3 v ja kuopus on tyttö 6kk. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Itsellä on ikää 33 vuotta ja kotona olen hoitanut lapsiani pian 10 vuotta. Talouteen kuuluu myös mies, pari koiraa ja pari kissaa. Sitten meillä on 50 kanaa ja kukko ja pari vuohta.

Mä oon käyny muutaman kerran seurakunnan kerhossa esikoisen kanssa, nyt on ollu vähän taukoa kun ei ole toista autoa käytössä. Siellä on kyl ollu ihan hauskaa. Vauvauinnista en tiiä, mennäänkö tällä kertaa. Esikoisella se alko jossain vaiheessa tökkimään tosi pahasti, altaassa alko aina hirveä huuto. Ei nyt sitte olla käytykään yli puoleen vuoteen uimahallissa. Tiiä sitte, mikä siinä yhtäkkiä alko ahistaa.. :(
Mulla on ainakin aika iso kynnys mennä noihin kerhoihin sun muihin, kun yksin pitää mennä. Olis helpompaa, jos olis seuraa tai vaikka ees yks tuttu siellä valmiiks.

Eipä oo ketään muuta vielä Valkeakoskelta ilmaantunu.. :( Meillä kun on tosiaan vaan yks auto ja aika huonot yhteydet julkisilla täältä, ni vaikeaa lähteä reffailemaan ketään kauemmas.

Niin ja mä oon siis Turusta kotoisin. Pirkanmaan kulmilla ollaan nyt seikkailtu nelisen vuotta, joista viiminen täällä Valkeakoskella.

Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

Juu tuo on totta Pilkkis että imetyshetki tuntuu olevan just semmonen millo esikoisenki on pakko päästä syliin ja halailemaan. Muutaman kerran meillä on ollu kunnon itkupotkuraivarit sohvan vieressä kun äiti syöttää pientä, useimmiten onneks esikoinen touhuilee omiaan. ja sen oon huomannu kans että monesti esikoisen antaa tehdä jotain semmosta mitä ei normaalisti ehkä hyväksyis kunhan on tyytyväinen vähän aikaa :D Ei tietenkään mitään vaarallista mutta yllättävän rauhallisesti oon kattonu sohvalta kun esikoinen tyhjentää kaikkia meijän laatikoita tai leikkii mun puhelimen kanssa :LOL: Mä tosiaan ite asustelin siellä Valkeakoskella sen 10 vuotta ja vieläkin tulee aina silloin tällöin siellä käytyä kun kuitenki tässä lähellä vielä ollaan. Suurimmaks osaks kaikki kaverit asuu siellä vielä :)

Rammutille vastasinki jo yv:llä että me ollaan täällä Tampereen puolella Lempäälässä.

Muuten Heksamiina oltiinkos me samassa huoneessa synnärillä? :D ;)

Ihana ilma ulkona.... Harmittaa katella vaan sisällä mutta kun meillä ei nukuttu viime yönä tuon neidin toimesta niin uni maittokin sitte hyvin aamupäivällä ja nyt kaikki muut on päikkäreillä ja mun pitäis touhuilla vieraille tarjottavaa :whistle: Meillä piti olla kaks viikonloppua tässä rauhallista ennen ristiäisiä mutta tuntuu että vieraita riittää vieläki. Ehkä siks kun alkuun ei ketään käynykkään täällä :D

*muoks* Piti vielä lisätä että kattelin tota listaa että mehän ollaa aika moni saman ikäsiäkin. Tai miltei kaikki on kolmikymppisiä :D Mäkin oon siis 32-vuotias :)

Yhteistyössä