pirkanmaalta kolmekymppisiä kuumeilijoita joilla alkaa yritys vuonna 2008

Sunnuntai 14.10.2007

Toivo79...........28.........kp..18/27......aloitus 2008....1. haaveissa
Unico...............27.........kp..9/28........yk9.............1. haaveissa
Heksamiina......30..........................aloitus?..............1.haaveis sa
Hilbert.............32.........kp..12/?..........yk2..............2. haaveissa
Jennyli.............27..........................aloitus 2008?....3. haaveissa
Jisse78............29.........kp..31/30........yk?..............3. haaveissa
Mervi-Elina.......30.........kp..4/34?.....aloitus.07-08....3.haaveissa
Roses are red..26..........................aloitus 2008?....4. haaveissa

Plussanneet

Sädetikku
 
Moikkelis! Korvat soi vieläkin. Oltiin eilen Lauri Tähkän keikalla joka oli tuttuun tapaan huippuhyvä! Vauvakuume jyllää entiseen malliin! Miten teillä on haluaisitteko ultrassa tietää etukäteen vauvan sukupuolen? Minä ja mies ei kumpikaan haluta tietää etukäteen sillä kumpikin on yhtä rakas. Onkos teillä muilla sisaruksia joilta perisitte vauvatarvikkeita ja vaatteita? Mulla on 1 veli ja 2 siskoo, joten varmasti saisin aikapaljon heiltä kaikkia tarvikkeita sillä jokaisella 2 lasta. Mulla on onneks mun siskojen kanssa samanlainen maku ettei tule sellaista tilannetta että esim vaatteet ois ihan sellaisia joista ei tykkään mut ei kehtaa sanoo ettei ota niitä.
 
Heipsut tännekin! On niin pirun kiirusta, ettei tahdo ehtiä koneellekaan :eek: No, toisaalta hyvä, pysyy vähän kurissa tuo vauvakuume. Oviksen aika pitäisi olla käsillä, kun nyt kp 13. En tiedä kuinka noi terolutit sitten vaikuttaa. Ylihuomenna pitää taas alkaa popsiin niitä.
Laitan muuten jossain vaiheessa sitten sen synnärikertomuksen..
toivo79 Oon kyllä niin kade, kun pääsitte Lauri Tähkää kuunteleen! Meillä kun ne liput meni ohi.. No, Himokselle olisi tarkoitus mennä parin kuukauden päästä kattoon niitä ja jammaileen..
Meillä kun on jo yksi lapsi, niin olen säästänyt pojan kaikki vaatteet ja tarvikkeet eli eipä tarvi juuri mitään hommailla jos se toinen joskus ilmaantuu.. Tosin jos olisi tyttö, niin sitten kyllä lähes kaikki vaatteet menisi uusiksi. On meinaan ihan pojan vaatteita ostettu.. Mutta onneksi ei tarvitse muita ostaa. me kun ostettiin kaikki uutena (vaunut, turvakaukalo, pinnis, yms) niin niihin upposi pitkä penni..
Joopa joo, varmaan täytyy aloitta työnkin teko..
Mukavaa viikon alkua!!
 
Maanantai 15.10.2007

Toivo79...........28.........kp..19/27......aloitus 2008....1. haaveissa
Unico...............27.........kp..10/28........yk9.............1. haaveissa
Heksamiina......30..........................aloitus?..............1.haaveis sa
Hilbert.............32.........kp..13/?..........yk2..............2. haaveissa
Jennyli.............27..........................aloitus 2008?....3. haaveissa
Jisse78............29.........kp..32/30........yk?..............3. haaveissa
Mervi-Elina.......30.........kp..5/34?.....aloitus.07-08....3.haaveissa
Roses are red..26..........................aloitus 2008?....4. haaveissa

Plussanneet

Sädetikku
LainaaIlmoita asiaton viesti
 
Maanantai-iltaa kaikille! Oppisopimuksen teoriajaksosta ja Lauri Tähkän keikasta selvitty ja paluu arkeen oli tänään taas edessä. Oli ihan kiva olla taas töissä parin viikon tauon jälkeen. Niin se Martinakin lähti BB:stä. Oottekos sitä seurannu?

Hilbert :Näkyy Lauri tähkä olevan Ideaparkissa esiintymässä 17.11!

 
Juu, huomasin kanssa että on Ideaparkissa. Se on Eppujen lämppärinä ja Eput ei ihan kolahda. Ihan kyllä kuuntelen jos jossain tulee, mutten oikein muuten diggaa..
Luojan kiitos se Martina lähti BB:stä. En oikein viime viikolla jaksanut katsoa sitä, kun aina kun käänsi BB:lle, Martina oli aukomassa päätänsä siellä..
No, työnteko ei jostai kumman syystä nyt maita, niin laitetaanpa meikkiksen synnärikertomusta..

Eli... mua ei ollut koko raskauden aikana supistellut ja sitten paria viikkoa ennen laskettua aikaa aamulla kun isäntä lähti töihin, tunsin ihan ku kauheet menkakivut olis alkanu. Aluksi ihmettelin mitä se on, mutta sitten hoksasin kun ne tuli ½ tunnin välein, että aha, nää taitaakin olla suppareita..Niitä tuli koko aika tolla samalla välillä. Soitin isännällekin, että saattaa olla, että tänään mennään synnärille. Yhden maissa soitin polille, että mitäs pitäisi tehdä, kun on tullut koko päivän puolen tunnin välein. Ne oli siellä vain, että ne on vain harjotussuppareita, ei vielä mitään tapahdu. Päätin lähteä siinä sitten koiran kanssa pienelle lenkille (odotin kun supparit oli ohi, niin sitten oli puoli tuntia taas aikaa) ja voi helkutti, sitten kesken lenkin tulikin supistukset (mummut oli ihmeissään pyöräilytiellä, kun vedin kaksinkerroin). No, siitä ne alkoi tuleen 20 minsan välein. Soitin miehelle, että tulis kotiin. Kolmen jälkeen kuului pamaus (siis oikeasti) ja meni lapsvedet. Supistuksetkin tuli tiheemmin. Vietiin koira hoitoon ja päästiin lähteen kohti TAYSia, ja tietty jouduttiin Rantatien neljän ruuhkiin. Vihdoista viimein päästiin ä-polille, menin ilmoittautuun, niin hoitajat/kätilöt jutteli siellä keskenänsä, eivätkä "ehtineet" sanoa muuta mulle kuin käskettiin meneen käytävään odottaan omaa vuoroa! No, noudatin käskyä kuuliaisesti ja isäntä lähti hakeen parkkipaikkaa. Mut unohdettiin sinne käytävään, kippurassa makasin siellä lattialla, kun sitten joku hoitsu hokasi mut sieltä. Sitten vaan vaatteiden vaihto, laitettiin käyrille, annettiin peräruiske, kävin vessassa ja vietiin yläkertaan, missä kätilöt alkoi arpoon, kuka tulis mun kanssa. Mut vietiin yksin sinne saliin ja ilmeisesti sai jonkinlaisen päätöksen, koska sieltä tuli sitten sellainen tosi tyly kätilö, ja isäntää ei missään... Se oltiin ohjattu viereiseen saliin (mies! se oli luullut, että oon vaan jossain "käymässä" ja oli tyytyväisenä lueskellut iltalehteä!) ja se huomattiin vasta, kun sinne tuli toinen pariskunta.. No, sitten se tuli meikkiksen tueksi.. Epiduraalia en enää ehtinyt saamaan eli sitten laitettiin kohdunkaulan puudutukset, mitkä auttoi hetken, mutta sitten alkoi taas kamala tuska. Paikat oli auennu sen verta, ettei enää toistamiseen voitu antaa. Koitettiin ilokaasua, mutta se ei sopinut mulle, joten luomulla mentiin :eek: poika oli kaikenlisäksi kasvot ylöspäin ja jäi kiinni, eli se ei oikein tahtonut tulla sieltä.. Lopulta saatiin kuin saatiinkin se ihanuus sieltä pihalle ja kaikki oli hyvin -vähän aikaa.. Mulla nimittäin alkoi vielä synnytyskipuja kamalammat kivut alapäässä ja kätilö hälyytti lääkärin paikanpäälle. Mulle oli päässyt välilihan leikkauksen takia muodostuun sisäinen hematooma, mikä aiheutti sen tuskan. No, ei muuta kuin katetroitiin ja passitettiin leikkaussaliin, nukutettiin ja vedettiin paikat taas auki. Sitten heräsinkin seuraavana aamuna heräämöstä. Olin menettänyt sekä synnytyksessä että leikkauksessa aika paljon verta, joten olo oli vähän höntti, kun sain sitten osastolle mentäessa pojan viereen.. päivä meni siinä hyvin, kunnes illalla alkoi jatkuva ramppaaminen, kun hoitajat tutki poikaa ja otti kokeita, yökin meni samallalailla, ja jouduin meneen lastenlääkärinkin juttusille yöllä. Kukaan ei aikaisemmin kertonut mistä oli kyse, siinä vasta lääkäri sanoi, että pojalla oli korkeat tulehdusarvot ja oli kosketusarka (mitä en itse kyllä ollut huomannut). Lääkäri oli sitä mieltä, ettei lasta tarvitse viedä lo5:lle, hoitajat taas oli eri mieltä. Siinä sitten odoteltiin yöllä vuoron vaihtumista ja heti kun tuli toinen lääkäri, lähettiin poikaa viemään LO:lle.. Poika oli siellä viikon tiputuksessa. Kaikki on joka tapauksessa nyt hyvin, mutta oli kyllä sellainen kokemus, etten kyllä kaipaa synnytystä lainkaan. Toivottavasti menisi toisellalailla, jos pikkukakkonen joskus ilmaantuisi..
 
Kiitos Hilbert synnärikertomuksesta, niitä on aina mukava lukea.

Toivo79 kyseli, haluttaisiinko tietää ultrassa sukupuoli.. Mulla on vähän ristiriitainen olo sen suhteen, toisaalta haluaisin tietää, toisaalta en. Mies muistaakseni sanoi joskus, että hän ei haluaisi tietää, mutta luulen kyllä, että siinä ultratilanteessa saattaisi uteliaisuus kuitenkin voittaa.
Me ollaan kummatkin ainoita lapsia, joten meillä ei ole sisaruksia, joilta voitaisiin lastenvaatteita ja -tarvikkeita periä. Muutamalla ystävällä on lapsia, joten varmaan heiltä saisimme jotakin. Mä vähän suren sitä, ettei meillä ole sisaruksia, koska se tarkoittaa myös sitä, ettei meidän lapsella olisi serkkuja eikä tätejä/setiä.. Itsellä on paljon serkkuja ja tätejä ja setiä, ja musta se on aina ollut hieno juttu. Onneksi meillä on kuitenkin laaja ystäväpiiri, mikä ehkä korvaa hiukan serkkujen ja tätien puutetta..

Mä taisin ekassa viestissäni kertoa, että mulla on menkat olleet poissa jo lähes 1,5 vuotta (vaikka oon sinä aikana syönyt teroja ja clomejakin). Oon ollut tosi pettynyt mun vakigyneen, koska hän ei mun mielestä ole selvitellyt tilannetta riittävän perusteellisesti. Nyt sitten varasin ajan toiselle gynelle, ja toivo on korkeella, että sieltä saisin vihdoin kaipaamiani vastauksia. On se kuitenkin tosi outoa ja epänormaalia, että menkat on noin pitkään poissa, eikä niitä saada hormoneillakaan aikaiseksi.. :/ Toivottavasti tilanne selkiää, että päästään pikkuhiljaa kunnolla tositoimiin tän vauva-asiankin kanssa!

Päivitän omalta kohdaltani tiedot tuohon listaan:

Tiistai 16.10.

Toivo79...........28.........kp..20/27......aloitus 2008....1. haaveissa
Unico...............27.........kp..11/28........yk9.............1. haaveissa
Heksamiina......30..........................aloitus 2008..............1.haaveis sa
Hilbert.............32.........kp..14/?..........yk2..............2. haaveissa
Jennyli.............27..........................aloitus 2008?....3. haaveissa
Jisse78............29.........kp..33/30........yk?..............3. haaveissa
Mervi-Elina.......30.........kp..6/34?.....aloitus.07-08....3.haaveissa
Roses are red..26..........................aloitus 2008?....4. haaveissa

Plussanneet

Sädetikku
LainaaIlmoita asiaton viesti
 
Heksamiina toivotaan, että toinen gyne alkaisi kunnolla selvittämään tilannettasi. Oma gyne (jolla olen vasta käynyt 3 kert) oli heti, että jos tällä 3 ..:n terot-kuurilla ei saada kiertoa normalisoituun, aletaan tutkia enemmän.

Esikoista kun odotin, niin oltiin päätetty, ettei haluta tietää sukupuolta etukäteen, mutta sitten kun yksityisellä kävin ultrassa ja gyne kysyi, halutaanko tietää, niin kappas vaan, kyllä se houkutti sen verta, että piti saada tietää. Pojalta silloin näytti ja poikahan sieltä tuli. Nyt varmaan jos raskautuisi, haluaisin taas tietää..
 
Hilbert, oli mukava lukea. Kyllä sulla tapahtuikin kaikkea, toivottavasti seuraava menee rauhallisemmin.
Heksamiina: huh on sulla ollut pitkään miettimistä, onnea uuteen käyntiin.
Täällä alkaa olo hiukan helpottamaan, katotaan vaan niin kun on taas hiukan enemmän liikkeellä niin huononee ;) yskä ei oo kivaa alkaa oleen maha kipeä jo siitä ja milläs siinä nyt sitten ovista bongailet...
 
Keskiviikko 17.10.

Toivo79...........28.........kp..21/27......aloitus 2008....1. haaveissa
Unico...............27.........kp..12/28........yk9.............1. haaveissa
Heksamiina......30..........................aloitus 2008..............1.haaveis sa
Hilbert.............32.........kp..15/?..........yk2..............2. haaveissa
Jennyli.............27..........................aloitus 2008?....3. haaveissa
Jisse78............29..............................yk?..............3. haaveissa
Mervi-Elina.......30.........kp..7/34?.....aloitus.07-08....3.haaveissa
Roses are red..26..........................aloitus 2008?....4. haaveissa

Plussanneet

Sädetikku
 
Moikka!

Olen yrittänyt lähettää muutamaankiin otteeseen viestiä, mutta aina ne on kadonnut jonnekin bittiavaruuteen :eek:
Niin en osaa tuota lista päivitystä oikien tehä, mutta jos vaikka joku ottais mun KP: t kokonaan pois. Mullahan alkoi toi vuoto ihan kesken kaiken, varmaan siinä kp20 paikkeilla ja kesti 10 päivää... no siinä sivussa meni ihan sekaisin kaikki laskut ja oon nyt varannut ajan gynelle, jos vaikka sais asiasta selvyyteen.
Tosin tällä hetkellä on sellainen pikku ovis fiilis, mutta en osaa kyl sanoo olisko vai ei... :LOL:
Yritän päästä useemmin kirjootteleen, kunhan saadaan asiat kuntoon tässä pikkuhiljaa.
Meille on varattu lastenvalvoja ensi viikon keskiviikoksi, et saapi nähdä miten hommat lasten suhteen kääntyy.
Mutta nyt palaan kotiaskareiden tykö :wave:
 
Moikka! Täältä galuppi eli miten vietätte joulua? Gallupiin mun vastaus rakastan joulua! Sitä tunnelmaa, tuoksuja, ruokia, lahjoja. Meillä nyt seitsemäs yhteinen joulu. Tähän asti tehty kompromissi että oltu kummatkin viimejoulua lukuuunottamatta omissa kodeissaan. Viime jouluna oltiin meidän kotona, jossa joka joulu käy pukki sisarusten pienten lasten takia. Joulupäivä ja tapaninpäivä on oltu anoppilassa. Molempien vanhemmat asuu samalla paikkakunnalla. Joku muukin tuolla jo kyseli että ootteko jo miettineet nimiä valmiiksi? Laitetaampa sama gallup tännekin että millaisia nimiä ootte miettineet? Meillä mietitty Tyttö: Helmi, Veera, Amanda, Matilda, Pinja Poika: Onni, Toivo Luukas, Waltteri, Werneri esimerkiksi näitä. Mut lopullinen päätös tulee kyllä sitten kun näkee sen lapsen että minkä nimen näköinen se lapsi on!
 
Toivon galluppiin... Joulu menee nauttiessa. aattona syyään hyvin ja rauoitutaan päikkärit ja avataan lahjat. Ja jos käy niin kun ennen niin sitten lähtö tulee töihin :D ja siinä menee rauhallisesti kotosalla loppu joulun aika nukkuessa ja iltasin herkutellessa :D Nimiin öaitetaas et sen näkee kun muksu tulee ulos mut pojalle toiseksi nimen´ksi on tulossa onni. Mut muista ei tieto kummallekkaan ta i niin paljon vaihtoehtoja et ei jaksa luetella.
Muuten kumman nimi: Pyry on? teistä
 
Torstai 18.10.

Toivo79...........28.........kp..22/27......aloitus 2008....1. haaveissa
Unico...............27.........kp..13/28........yk9.............1. haaveissa
Heksamiina......30..........................aloitus 2008..............1.haaveis sa
Hilbert.............32.........kp..16/?..........yk2..............2. haaveissa
Jennyli.............27..........................aloitus 2008?....3. haaveissa
Jisse78............29..............................yk?..............3. haaveissa
Mervi-Elina.......30.........kp..8/34?.....aloitus.07-08....3.haaveissa
Roses are red..26..........................aloitus 2008?....4. haaveissa

Plussanneet

Sädetikku
 
toivo79 vastaan nyt kerralla kaikkiin kysymyksiin... Elikkäs ekassa raskaudessa en halunnut tietää vauvojen sukupuolta etukäteen. Lääkäri sen sitten kuitenkin lipsautti ja masussani oli kuulemma 2 tyttöä. Vaan tyttö ja poika oli sitten lopputulos. En kyllä halua tietää etukäteen sukupuolta. Sukupuolella ei ole merkitystä!

Jouluaatto ollaan oltu lasten syntymän jälkeen kotona, kun isovanhemmilla olis muuten niin kaamea kina ja suoranainen masennustila, että kumpi saa meidät :LOL: Yritettiin ensin, että vuorotellaan, mutta ei vaan toiminut tässä omistushaluisessa suvussa. Joulupäivä ja tapaninpäivä ajellaan sitten vanhemmille. Tykkään tehdä oman joulun; ruuat, jne.

Nimiä en ole miettinyt vielä yhtään. Kaksosillekin nimet keksittiin vasta, kun oltiin pari päivää tutustuttu.

Pyry on ainakin nimikalenterissa miesten puolella... Kyllä se enempi pojalta kuulostaa.
 
Perjantai 19.10.

Toivo79...........28.........kp..23/27......aloitus 2008....1. haaveissa
Unico...............27.........kp..14/28........yk9.............1. haaveissa
Heksamiina......30..........................aloitus 2008..............1.haaveis sa
Hilbert.............32.........kp..17/?..........yk2..............2. haaveissa
Jennyli.............27..........................aloitus 2008?....3. haaveissa
Jisse78............29..............................yk?..............3. haaveissa
Mervi-Elina.......30.........kp..9/34?.....aloitus.07-08....3.haaveissa
Roses are red..26..........................aloitus 2008?....4. haaveissa

Plussanneet

Sädetikku
 
Moikka kaikki!
Mitäs kuuluu? Täällä odotellaan malttamattomana gynekäyntiä, joka on parin viikon päästä.. Toivon niin kovasti, että siellä alkaisi asiat selviämään. Tämä menkattomuus vaivaa välillä ihan älyttömästi :/

Joulugalluppiin. Me vietetään miehen kanssa tänä vuonna jouluaatto miehen vanhemmilla ja joulupäivä mun vanhemmilla. Viime vuonna se oli päinvastoin. Jouluna käydään myös molempien isovanhemmilla, joita onneksi on vielä elossa. Meillä on siis aina aika liikkuvaiset joulut, joskus olisi kyllä ihan kiva olla vaan kotona ja vähän rauhoittuakin.. Mutta me ollaan molemmat ainoita lapsia, joten tunnemme ehkä vähän velvollisuudeksikin käydä vanhempia katsomassa, kun ei niitä sisaruksiakaan ole.

Meillä on valmiina nimet jo sekä tytölle että pojalle, mutta en taida paljastaa niitä tässä. =) Vanhoja suomalaisia nimiä ovat. Meidän oli tosi helppo löytää yhteiset suosikit.

Viikko sitten mun hyvä ystävä sai toisen lapsensa, ja keskiviikkona ollaan menossa katsomaan vauvaa. Saas nähdä, miten pahaksi tää mun vauvakuume taas menee, kun siellä nuuskuttaa vauvelin tuoksua.. :kieh:
Pirtsakkaa viikonalkua kaikille!

Maanantai 22.10.

Toivo79...........28.........kp..26/27......aloitus 2008....1. haaveissa
Unico...............27.........kp..17/28........yk9.............1. haaveissa
Heksamiina......30..........................aloitus 2008..............1.haaveis sa
Hilbert.............32.........kp..20/?..........yk2..............2. haaveissa
Jennyli.............27..........................aloitus 2008?....3. haaveissa
Jisse78............29..............................yk?..............3. haaveissa
Mervi-Elina.......30.........kp..12/34?.....aloitus.07-08....3.haaveissa
Roses are red..26..........................aloitus 2008?....4. haaveissa

Plussanneet

Sädetikku
 
Tiistai 23.10.2007

Toivo79...........28.........kp..26/27......aloitus 2008....1. haaveissa
Unico...............27.........kp..18/28........yk9.............1. haaveissa
Heksamiina......30..........................aloitus 2008..............1.haaveis sa
Hilbert.............32.........kp..21/?..........yk2..............2. haaveissa
Jennyli.............27..........................aloitus 2008?....3. haaveissa
Jisse78............29..............................yk?..............3. haaveissa
Mervi-Elina.......30.........kp..13/34?.....aloitus.07-08....3.haaveissa
Roses are red..26..........................aloitus 2008?....4. haaveissa

Plussanneet

Sädetikku
 
).( eli omaa napaa: Täällä jännityksellä odotetaan menkkoja alkavaksi päivänä minä hyvänsä. Saas nähdä miten on kun elokuussa lopetettujen pillerien ja tyhjennysvuodon jälkeen odottelen ihka ensimmäisiä luomumenkkoja. oivottavasti eivät anna kauaa odottaa itseään.

On vähän hiipunut keskustelu tässä ryhmässä. Mitä teille kaikille kuuluu?
 
Mitäs tänne, odottamista.. Perjantaina otan taas viimeisen terolutin ja sitten jännityksellä odotetaan (taas) alkaako menkat su-ma.. Ollaan likkojen kanssa lähdössä viikonlopuksi parantaan maailmaa, joten saas nähdä, pystyykö sitä rentoutuun vai ei, kun jännäilee..
Pirun kiirusta taas on, eilenkin tein 11 h työpäivän.. ja joka päivälle on ohjelmaa 3 viikoksi, huh.. Poika kiukutteli aivan jumalattomasti aamulla, ei meinattu päästä tarhaan lähteä ollenkaan :kieh:
Joulua jo odotellaan...
 
Keskiviikko 24.10.2007

Toivo79...........28.........kp..27/27......aloitus 2008....1. haaveissa
Unico...............27.........kp..19/28........yk9.............1. haaveissa
Heksamiina......30..........................aloitus 2008..............1.haaveis sa
Hilbert.............32.........kp..22/?..........yk2..............2. haaveissa
Jennyli.............27..........................aloitus 2008?....3. haaveissa
Jisse78............29..............................yk?..............3. haaveissa
Mervi-Elina.......30.........kp..14/34?.....aloitus.07-08....3.haaveissa
Roses are red..26..........................aloitus 2008?....4. haaveissa

Plussanneet

Sädetikku
 

Yhteistyössä