pirkanmaalta kolmekymppisiä kuumeilijoita joilla alkaa yritys vuonna 2008

Hilbert: Plussa tuulia sinne! Ei tarvinnu testata kun testikippoon tuli ihan puhasta verta, et olivat menkat vain päivän myöhässä. alkaakohan kierto sekoilemaan (tosin se vois kertoa normalisoitumisesta)
Tää päivä on ollut hyvin itkuinen, mut voi olla muutenkin hormonit sekaisin (siis kaikki muutkin)
plussa tuulia kaikille!
 
Sunnuntai 9.9.2007

Toivo79...........28.........kp..10/?......aloitus 2008.......1. haaveissa
Unico...............27.........kp..2/28........yk9.............1. haaveissa Hilbert.............32.........kp..49/?..........yk1..............2. haaveissa
Jennyli.............27..........................aloitus 2008?....3. haaveissa
Jisse78............29.........kp..26/30........yk?..............3. haaveissa
Mervi-Elina.......29..........................aloitus.07-08.....3.haaveissa
Sädetikku........30..........................aloitus 07-08.....3.haaveissa
Roses are red..26..........................aloitus 2008?.....4. haaveissa
 
Sunnuntai-iltaa! Niin se taas huomenna arki koittaa. Tietääkö joku että pitääkö noi mammaksin liuskaovistestit tehdä aamupissasta vai voiko tehdä mistä tahansa pissasta? Mites teillä on viikonloppu sujunut? Saas nähdä putoaako Einari BB:stä kun on ollu aika yksinäinen talossa nyt kun se Tiinakin lähti.
 
toivo79: Miten meni hautajaiset? Noista ovistesteistä ihan just noista en tiiä. Mut mun liuskoissa ei lukenu millon tehä ja ainakaan aamupissasta en saanut ovis plussaa, haaleita viivoja tuli joitakin kertoja mut ei kunnon. Seuraavaksi ajattelin tehä myöhemmin päivällä tai sitten ihan illalla en tiiä millon ne oikeasti pitäs tehä.
Jaksoinpa s olla kauan poissa... No jaa.
Mutta kuitenkin kuinka usein käytte gynellä? Ja kuin usein pitäs käydä, ja lasketaanko tk lääkärin tekemät tarkistukset? Mulla kun on ainakin 4vuottta tk lääkärin tarkistuksest ja gyneltä varmaan reilusti yli 10 vuotta (miten niin en hirveesti välitä). NMyt sitten mietinnässä et meniskö vai odottelisko tammikuulle et tule evuos täyteen yritystä ja menis sitten. Rauhottaskohan se jotenkin plääh en mä tiiä ja kun en tosta hirveesti tykkää niin helppo vältellä ja se jos nyt saan itteni menemään tai jotain niin missä vaiheessa kiertoa sinne pitäs mennä?
 
Sunnuntaiehtoota |O

Mulla on ollut mukamas kiireinen viikonloppu. Lauantaina olin shoppailemassa Ideaparkissa ja tänään oli vähän parturihommaa,leivoskelin jne. Pojat vie tietty suurimman osan ajasta ja kun eivät nuku enää kun yhdet päikyt.
Ainii työhakemuskin on tehty ja huomena laitan postiin :D
Isännän kanssa ei nyt luista sitten mitenkään ja ehdotinkin että hän lähtis ensiviikoksi vanhemmilleen :ashamed: En nyt sitten tiedä meneekö...huomena sen kai näkee :snotty:

Unico iso :hug:
Jos minun mielipidettä kysytään niin rohkaise mielesi ja mene yksityiselle gynelle. Esim. Koskiklinikka on hyvä ja ok hintainen. Ja jos tuntuu että et halua mieslääkärille niin aina voi toivoa naislääkärille.
Mielestäni voit mennä jo nyt,ehdottomasti!! Tammikuuhun ei ole enää pitkä aika ja aina voi hieman heittää valkoista valhettakin esim. koska on pillerit jättäny pois ;)
Mun mielestä kannattaa mennä kierron alkupuolella siinä oviksen lähettyvillä niin näkee onko sieltä irtoomassa munasolua.
Sieltä ne voivat sulle kirjoittaa esim. clomifemit avuksi. Rohkeutta vaan peliin :hug:

Suositus kai olis että kerran vuodessa tarkastuksessa kävis?!
Mua on ronklattu elämäni aikana niin paljon ettei tunnu enää missään :LOL: Raskausaikanakin oli monen monituista ultraa. Ja synnytyksen jälkeen ei kai enää tarvii häpeillä mitään :whistle:
 
Jennyli: Osaatko ihan nimetä sieltä jotain lääkäriä :) Vai että vuoden välein :) kuin tiheesti tässä pitäs käydä et ottaa kiinni sen ;) Joopa, mut ajatellaan. Kävin kyllä varmaan olisko vuosi kun noi rinnat vuotaa niin sanoe et ei huolta mut sillon ei katottu muuta. Eli sitä ei voi laskea vissiin tarkistukseksi
 
Toivo mitäs mitäs...epäiletkö olevasi raskaana? :D
Itse kävin alkuraskauden ultrassa rv 8+. En sitten tiedä kuinka aikaisilla viikoilla sydämensyke alkaa näkyä?! Ihan aluksihan siellä on kai vaan se ruskuaispussi mut sykettä ei välttämättä näy.
Oletko tehnyt raskaustestiä?
 
"Oooon meillä hauska TÄTI, tuo TÄTI Moonika, kun TÄTI menee torille on näky komea..." Että täti on sitten lopultakin tullut pysyäkseen. Eka sitä odotti, kun tikkaria ja sitten sitä odottaa, että koska se lähtee pois. :p

Mut on ultrattu emätinultralla viikolla 8 ja silloin näkyi kaksi pientä papua. Oli se vaan ihmeellinen hetki! :heart:
 
Jennyli: en ole raskaana mut ajattelin vaan kysästä että kuinka pian voi ultraan mennä näkemään sen että tosiaan on raskaana. Kun eikös eka uktra oo siinä 9 vkon paikkeilla niin en kyllä ikinä jaksais odottaa niin kauan jos olisin raskaana. Haluaisin vaan vahvistuksen sille että oon raskaana ja että kaikki on hyvin sitten aikanaan. Ihan kumilla on nyt menty. Annan miehen päättää koska haluaa olla ilman kumia. En painosta. Tänään tikutin ekan kerran ovista mut ei näkyny vielä. Aion nyt vielä jatkaa tikuttelua niin kauan että viiva näkyy. Lisäks mittaan aamulämmöt. Oon kyllä nyt jo huomannu vaikka on ollu vaan pari viikkoa ilman pillereitä että oon paljon halukkaampi ja jotenkin muutenkin parempi olo. Saa nähdä miten menkkojen käy...

Just annoin toiselle kissalle ruiskulla lääkettä. Ei mikään helppo tehtävä. Se on ollu 3-4 päivää ripulilla. Soitin eläinlääkärille ja neuvottiin antamaan keiettyä seitä tai kanaa, hain apteekista aptuksen attapektiä, liuotin tabletin murskattuna veteen ja yritin ruiskulla syöttää kissalle. Se on nimenomaan tarkotettu ruuansulatushäiriöihin. Toivottavasti meni edes puolet oikeaan osoitteeseen. Lisäksi neuvottiin apteekissa että voi antaa riisin keitinlientä. Keittelin noille seitikuutioita ja söivät hyvällä ruokahalulla!
 
Maanantai 10.9.2007

Toivo79...........28.........kp..11/?......aloitus 2008....1. haaveissa
Unico...............27.........kp..3/28........yk9...............1. haaveissa Hilbert.............32.........kp..50/?..........yk1..............2. haaveissa
Jennyli.............27..........................aloitus 2008?....3. haaveissa
Jisse78............29.........kp..27/30........yk?..............3. haaveissa
Mervi-Elina.......29..........................aloitus.07-08....3.haaveissa
Sädetikku........30..........................aloitus 07-08.....3.haaveissa
Roses are red..26..........................aloitus 2008?....4. haaveissa
 
Maanantai iltaa!!

Maanantai on mennyt kahden nuhanenän kanssa :snotty: Veetillä varsinkin on nenä vuotaa, onneksi ei ainakaan tänään ollut kuumetta. Ja toivotaan tietysti ettei tulekaan :heart:
On ollut itsellä pinna pikkasen kireemmän puolella :/ En mä tajua, siis tulee aina muutamaa päivää ennen ku menkat alkaa, niin todella kiukku olo ja tulee äksyiltyä liiankin helpolla :ashamed:
Vieläkun nuille lapsille vois selittää, et äitillä ny on vaan tällainen juttu, et en mä pahalla, tai ei teissä ole syy, mut mut mut... :kieh:

Lauantaina pitäisikin mennä elokuviin ja syömään ja baarihin pikkaisen tutustumaan =)
Sovittiin nyt noiden isovanhempien kanssa, (siis kun lasten isä tekee niin hirveesti töitä, et ei ehdi oleen kotosalla kun muutaman päivän kuusta) Niin et kerran kuussa, mulla on vapaa viikonloppu. Siis et lapset olisi kerran kuussa yhden yön vuorotellen kumpienkin isovanhempien luona. Onhan se tietty mulle ihanaa, kun kerran kuussa saapi nukkua kunnolla yön, mutta toisaalta mietin, et teenköhän oikein?! Enni-Noora on kyllä jo sen vuoden täyttänyt, ja on ollut kerran vasta yökylässä ilman äippää... niin siis et tottuis muihinkin hoitajiin kuin äiteensä...

Viikonloppuna oltiinkin siellä mun äipällä, joten oltiin maalaismaisemia katselemassa. :)

No mutta tätiä tässä odotellessa ja kiukkua purkaessa, huhuh huhuh!!!

:wave:
 
Teillä on Jisse tosi hieno systeemi toi kerran kuussa vapaa viikonloppu! Lapsillekin varmaan vaihtelua kun pääsee yökylään!

Mulla kans pinna on tosi kireellä ennen menkkoja ja niiden aikana. Heh laitoin miehelle tekstarin jossa vihjailin peittojen pllyttämisestä niin nauroi vaan että joutuu töihin kun tulee töistä kotiin :laugh! Nyt mennään kumilla ja oon aatellu että annan miehen päättää koska haluaa jättää kumin pois, en aio painostaa. Oli ihan hyvä toi kolmosen uus sarja sydänjää. Menee syksy nopeesti kun sitä alkaa seuraamaan ja tietenkin BB:tä pitää vahdata ja sitten onkin jo melkein joulu kun sekin loppuu.Kyllä illat pimenee nopeesti taas.
 
Mulla tietää 2-3 tuntia ennen tätiä, että kohta SE on täällä taas. Toi pari tuntia ennen menkkoja on sellasta pinnan kiristystä, että huh ja hui :x Sitten loppumenkat olen kuin enkuli :saint: , joka odottaa tädin poistumista.
 
Niin ja toi viikonloppu juttukin on yleensä niin, et lapset menee siinä viiden aikaan kylään ja jo seuraavana päivänä kahteentoista mennessä olen ne hakenut tai ne on tuotu. Et sinänsä ei ole edes kovin pitkä aika.
Enkä mä joka kerta baarissa ole... Siivoilen ja ompelen, teen ruokaa pakkaseen ja mikä parasta, saan siis nukkua koko yön ilman et joutuisin herään lasten takia ;)
Joo huomasin just et on täti todella lähellä jo, kun vessas käydes jo pikkasen alkaa punertaan, et parin päivän sisällä on taas kp vaihdon aika :ashamed:
Ainahan sitä toivois et olis vahinko käynyt... mut toisaalta aina on ihan tyytyväinen, et ei sitten vielä kuitenkaan.

Meilläkään ei tää suhde ole kauheen hyvällä pohjalla tällä hetkellä, niin on ehkä parempikin, ettei sitten kaduta mikään asia myöhemmin... tai en halua lasta suhteeseen, jossa ei osata päättää et ollakko vai eiköolla yhdessä...

No mutta eikös niissä suhteissa sanota olevan niin ylä- kuin alamäkiäkin :D

Hauskaa illan jatkoa!
 
Toivo sulle piti vielä sanomani tosta alkuraskauden ultrasta että kyllähän toiset menee jo jollain rv 6+ ultraan (silloin kun menkkojen pitäisi alkaa on rv 4). Itse kävin tosiaan rv 8+ alkuraskauden ultrassa jossa selvisi että 2 vauvaa odotellaan :heart: :heart:
Mä halusin kanssa tietää onko siellä elämää,varsinkin kun mulla tuli hieman tuhruvuotoakin tuolloin. Menkkojen mukaan olisin ollut paljon pidemmällä ja oli hyvä varmistaa myös raskausviikot koska kierrot olivat pitkiä.
Täällä meillä on mahdollisuus valita meneekö joko rv 13-14 vai 18-20 viikoilla kunnan tarjoamaan ilmaiseen ultraan.
Itse olin tuossa rv 13 ja sitten rv 22 eteenpäin käytiin säännöllisesti Taysissa ultrissa. Kahden vauvan odotus on niin erilaista kun raskautta seurataan niin tarkkaan.
Jos minulle se kolmas lapsi vielä suodaan niin olen ajatellut että haluan mennä 4d-ultraan.

Unico en osaa nimetä ketän tiettyä koskiklinikalta. Olen käynyt useammalla. Yleensä vain toivon naislääkäriä (miehilläkin kyllä ollu pakon sanelemana) eikä sitten ole niin väliä kuka se on ;)
Siinämielessä yksityisellä on mukava käydä että saa faktatietoa mitä tuolla munasarjoissa tapahtuu ja että kaikki on kunnossa. Tavallinen lääkäri kun ei pysty muuta tekemään kun koittamaan ettei tunnu mitään muutoksia missään.

Jisse kiva kuulla sustakin :hug: kuulostaa ihanalta ja järkevältä ajatukselta viettää tuollainen vapaa viikonloppu säännöllisesti. Saat vähän omaa aikaa ja ladata akkuja kun siellä yksin lastenhoidosta vastaat. Jaksat sitten olla parempi äitikin. Ja mukava on välillä käydä myös siellä yöelämässäkin pyörähtämässä ;)
Lapset pärjäävät varmasti hienosti isovanhempien kanssa :hug:
Saanko kysyä mitä miehesi tekee työkseen? Keikkahommia vai?
Ei tämä parisuhde tosiaan helppoa ole, ja niitä alamäkiäkin varmasti jokaiselle tulee.
Itse täällä painin myös jatkaako vai ei kysymyksen kourissa :ashamed: Meillä on ajautunut suhde nyt viimeisen puolen vuoden aikana melkoiseen kriisiin ja nyt kesästä lähtien solmut on kiristyny tosi tiukalle :ashamed: Jo raskausaikana toitotettiin sitä että täytyy muistaa pitää parisuhteesta huolta myös lasten jälkeen!! Meille on käynyt juuri niin että emme ole pitäneet parisuhteestamme huolta ja kaikin puolin ensimmäinen vuosi on ollut raskas vaikkei siltä tuntuisikaan. Molemmat ollaan väsyneitä ja sätitään toisiamme.
Kaikki läheisyys ja lämpö,puhumattakaan seksistä on kuihtunut :ashamed: Ja melkoisessa umpikujassa tässä ollaan kun emme pysty asioista puhumaan (mies ei puhu).
Hirveästi tälläinen vie energiaa ja tuntuu oikeesti ihan paskalta :ashamed: Kovasti yritän ja yritän mutta en pysty yksin pitää tätä suhdetta yllä jos toinen ei tuu vastaan ollenkaan :ashamed: Tuntuu ettei enää jaksa vaikka haluais pitää perheen kasassa.
Että meillä ainaki täytyy tehdä töitä että saadaan taas suhde luistamaan ja siihen tarvitaan miehenkin panos!!! Toivon kuitenkin vielä :heart:

Mä tässä ehdotin isännälle että olis mennyt porukoillensa viikoksi 'lepolomalle' mutta täällähän tuo on. Olisin kirjoittanut hänelle kirjeen minkä olisi saanut siellä lukea ja miettiä asioita kaikessa rauhassa. Nukkua ja ladata akkuja.
Mekin ollaan aina yhdessä eikä tolla isännällä ole harrastuksia kodin ulkopuolella eikä ystäviäkään kuin muutama (vähän sellanen erakko). Kai se on vaan kyllästynyt...mun täytyis alkaa potkiin sitä johonki rientoihin ;)

Nyt nukkumaan :wave:
 
Heippa!

Mun lasten isä, eli tuo ukkeli tekee tosiaan keikkahommia, lähinnä baareissa.... Meillä on ollut myös tuota kiristelyä ja katotaan nyt mihin tuo johtaa. Meillä on lähinnä ongelmana se, että ukkelia ei kiinnosta olla kotona. TAi siis kaverit on vaan niin paljon tärkeempiä, kun kotihommat. Eipä tuota hirmuisasti ole nuo kotihommat muutenkaan kiinnostanut. Et meikäläinen on ne hoitanut kyllä ahkerasti joka kerta ja melkeinpä yksin. :(

No niin ja ne helkkarin räyhäviikotkin alkoi... :kieh: siis tuhruaa jo tavalliseen tapaan, et huomenissa jo varmaan on kp 1... :ashamed:
No mutta en ole pettynyt ja on vaan parempi et saa tuon suhteen eka kuntoon.
Joo mä kanssa mietiskelin, et tarttee varmaan taas mennä tuonne gynelle ihan perus tarkastukseen, siitäkun alkaa oleen kohta vuos ku on viimeksi paikat ronkittu :kieh:

Mä tässä joihan intona odotan lauantaita ku pääsee rilluttelemaan. Nyt aijon menä sinne baariin, mut ens kuussa meen johonkin hoitoihin ja sit syömään ja ihan nautin kotona olosta, ilman lapsia. Voihan sitä kotonakin muutaman siiderin juoda. :saint:
Käytättekös te joilla lapsia, niin alkoholia kotona lasten nähden? Kun meillä on ollut tapana saunassa käydessä juoda aina siideri puokkiin ja lapset juovat pillimehut. Tietty jo isompi kyselee ja ollaan sanottu, et on aikuisten juotavaa.. Mut mietin aina et jos jossain kysytään juoko äiti tai isi kotona, niin entäs jos kertoo, et juodaan aikuisten juotavaa?!?! Siis kun ei todellakaan oteta muuta kun se siideri, max. kaksi. Joskus tietty lasten nukkumaan menon jälkeen voidaan avata punkkupullo ja ottaa lasilliset, mutta ei mitään humala tilaa. :)

No mutta taidan taas luurata bb:tä ja käydä suihkussa, ja nukkumaan. Joten öitä kamut! :wave:
 
Jisse78 Meillä kanssa pojalla saunassa pillimehu ja itsellä sidu, isännällä olut. Itse olen pitänyt niin, etten muuten pojan hereillä ollessa juo, mutta kun poika on mennyt nukkuun, voin pari sidua juoda. Pikkasen kyllä hävetti, kun oltiin mummulassa ja tuli Lidlin mainos, missä vilahti Crowmoorin tölkki, niin poika oli, että kato, äitin juomaa ;) Juu, en kyllä sitten NIIN usein juo...
 

Yhteistyössä