Pippelissä tulehdus - silmätippoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua tarvitaan!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua tarvitaan!

Vieras
Eli meidän taaperolla (2v) todettiin esinahan alla tulehdus ja lääkäri määräsi hoidoksi ainoastaan kylpyjä (3xvrkssa väh. 15 min. kerralla) mutta sanoi että toiset käyttävät hoidoksi myös silmätippoja. En saanut reseptiä, eli tarkoittikohan ihan käsikauppalääkkeitä? Olisiko kellään tietoa / kokemuksia?

Itselläni on hyviä kokemuksia juoksevalla vedellä hoidosta, ei kuumaa, eikä kylmää vaan jotain siltä väliltä. Päivisin noin kolmen tunnin välein. Ei kuivausta pyhkeellä. Tulehduslääke ei oikein tahtonut auttaa joten kokeilin vesihoitoa jolla on hyvin vanhat perinteet. Eikä ole sivuvaikutuksia. Hoidon etenemistä kannattaa seurata. Olen tosin aikuinen mies mutta uskoisin, että hoitoperiaate toimii kaikkien kohdalla.

Silmätulehdukseen määrätyt silmätipat sisältävät pienen määrän antibioottia joka on helppo kohdentaa juuri sinne missä tulehdus on. itse käytin kerran kynsivallin tulehdukseen isommalle lapselle ja varpaaseen. Käsittääkseni ovat reseptilääkkeitä.

Istumakylvyt ovat ihan hyvä juttu. Itse sain aikanaan istumakylpyjen lisäksi ohjeen että Septidin pulloa lämmittelen käsissäni ja sitten kastan vanulapun ihan märäksi ja puristelen siitä vanulapusta Septidin tippoja esinahan alle (venyttää ei saa). Hyvin tuo auttoi.

Yhteistyössä