Pinoutukaamme kaikki, joiden mielestä taaperoimetys on vain ja ainoastaan ÄIDIN halujen täyttämistä. Lapsi oiva välikappale.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei osata päästää "vauvasta" irti. Pitää olla joku, joka on edes hiukan riippuvainen itsestään...:/
Kerroppas minulle mitä MINÄ sain taaperon imetyksestä kun en imetyksestä ole juurikaan koskaan pitänyt?
Lapsi ei ole koskaan käyttänyt tuttia, ei tuttipulloa, on jo vaipaton, söi itse aikaisin jne niin ei oikein "vauvasta" kiinni pitäminen ole oiva selitys ;)
 
Onhan se lopetus äidille haikeaa, mutta meillä ainakin tyttö ei millään meinannut vieroittua rinnasta vaikka olin pari yötä+päivää poiskin. Oli huutanut koko 2 päivää. Kunnes taas kolmannen kerran kokeilimme 1v9kk iässä ja tällöin onnistui heti =)
 
Kyllä mä osaan päästää irti mutta ei mulla ole tarvetta työntää lasta pois luotani :whistle: Ihan hyvin mielin odotan sitä päivää ku imetys tämän kanssa loppuu vaikka ihan mukavaakin on ollut. Mutta miksi mä työntäisin lapsen väkisin pois?
 
Mä en ole koskaan osannut muodostaa tuosta asiasta mitään mielipidettä, vaikka muuten olen aika vahva mielipiteissäni ja 'sanavalmis'. Ei kerta kaikkiaan ole asiaan mitään sanottavaa. Mulle on ihan yks hailee toisten imetys tai imettämättömyys.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kyllä mä osaan päästää irti mutta ei mulla ole tarvetta työntää lasta pois luotani :whistle: Ihan hyvin mielin odotan sitä päivää ku imetys tämän kanssa loppuu vaikka ihan mukavaakin on ollut. Mutta miksi mä työntäisin lapsen väkisin pois?
Miten se on lapsen poistyöntämistä?
 
hei
no minä oisin imettänyt pidempään, jos oisi lapsellle kelvannut. lopetti 3kk, 4kk ja 5kk iässä yli viikoksi aina imemisen ja viimeisellä kerralla en enää jaksanut sitä pumppaamis-ruljannssia!

empä voimut lasta väkisin imettää, eli kaipa sillä lapsen halulla on tähän asiaan aika iso merkitys!
 
hmm...
mä oon kyllä samaa mieltä, jos siis reilusti yli vuoden ikäisistä puhutaan. eihän siitä oikeasti ole mitään hyötyä lapselle enään ja se on omituista. jos lapsi alkaa olemaan niin iso että osaa itse näyttää/ sanoa että haluaa tissiä, niin musta se on liian vanha.
kai siinä tosiaan on jotain, että äiti ei osaa päästää irti vauvastaan, juttua.

ja kyllä, imetin lapsiani, he kaikki vieroittivat itsensä reilusti ennen vuoden ikää. joten eivät sen ikäisinä enää tarvinneet rintaa ja olisin kaikkien kohdalla lopetellut siinä vuoden iässä viimeistään.
 
liisa lapamato
Alkuperäinen kirjoittaja no:
mun mielestä siitä imketyksestä voisi ihan hyvin luopua siinä kohtaa missä muut vieroittavat lapsen tuttipullosta..
eli juu, peesaan ap: tä ..
Niin koska se tuttipullosta ruokkiminen on se alkuperäinen tapa ruokkia lapsi ja josta kannattaa ottaa mallia :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja eija:
Imetyksellä ei ole mitään terveydellistä vaikutusta yli 6 kk ikäiselle...
Tarkoitatko että yli 6kk ikäiselle korvikeella/lehmänmaidolla ei enää ole haitallista vaikutusta?
ja mites sillä on haitallisia vaikutuksia alle 6kk ikäiselle? tuskinpa sitä myytäisiin/markkinoitaisiin, jos se niin haitallista olisi?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmm...:
mä oon kyllä samaa mieltä, jos siis reilusti yli vuoden ikäisistä puhutaan. eihän siitä oikeasti ole mitään hyötyä lapselle enään ja se on omituista. jos lapsi alkaa olemaan niin iso että osaa itse näyttää/ sanoa että haluaa tissiä, niin musta se on liian vanha.
kai siinä tosiaan on jotain, että äiti ei osaa päästää irti vauvastaan, juttua.

ja kyllä, imetin lapsiani, he kaikki vieroittivat itsensä reilusti ennen vuoden ikää. joten eivät sen ikäisinä enää tarvinneet rintaa ja olisin kaikkien kohdalla lopetellut siinä vuoden iässä viimeistään.
Mulla on vissiin ollut aika ylifiksuja lapsia, kun ne on heti synnytyssalissa osanneet pyytää sitä tissiä. :D
 
liisa lapamato
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja eija:
Imetyksellä ei ole mitään terveydellistä vaikutusta yli 6 kk ikäiselle...
Tarkoitatko että yli 6kk ikäiselle korvikeella/lehmänmaidolla ei enää ole haitallista vaikutusta?
ja mites sillä on haitallisia vaikutuksia alle 6kk ikäiselle? tuskinpa sitä myytäisiin/markkinoitaisiin, jos se niin haitallista olisi?
Eihän sitä markkinoida.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
mun mielestä siitä imketyksestä voisi ihan hyvin luopua siinä kohtaa missä muut vieroittavat lapsen tuttipullosta..
eli juu, peesaan ap: tä ..
Niin koska se tuttipullosta ruokkiminen on se alkuperäinen tapa ruokkia lapsi ja josta kannattaa ottaa mallia :D
en mä sitä ehkä ihan noin tarkoittanut.
En vaan osaisi kuvitella itseäni imettämässä taaperoa..se tosin ei olisi onnistunutkaan.
Ja kun se tietyn ikäinen lapsi syö kiinteää ruokaa, sekä osaa juoda mukista/nokkamukista, niin miksei..?
 
No yrjötkää vaikka mutta imetin tyttöä 1v7kk ja olen siitä ylpeä. Ja kuulkaas kyllä se ihan oli lapsesta kiinni, ei minusta. Olisin lopettanut jo aikaisemmin. Ja arvatkaas mitä. Mun lapseni syö tuttiakin, toki vain nukkuessaan, joten sekin tekee musta kamalan huonon äidin ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
mun mielestä siitä imketyksestä voisi ihan hyvin luopua siinä kohtaa missä muut vieroittavat lapsen tuttipullosta..
eli juu, peesaan ap: tä ..
Niin koska se tuttipullosta ruokkiminen on se alkuperäinen tapa ruokkia lapsi ja josta kannattaa ottaa mallia :D
Niin. Sen takia lapsi syntyy tuttipullo toisessa kädessä ja tuttelipurkki toisessa kädessä ja istukan mukana pihalle tulee kattila missä äiti voi sitten keittää ne pullot puhtaaksi. :D
 

Yhteistyössä